Přejít na obsah

Hlavní panel

Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 08/12/19 ve všech sekcích

  1. Měl jsem teď tři dny na test motorizaci 1.5 TSI v automatu, tak mohu napsat nějaké shrnutí a porovnání se silnější litrovou verzí v manuálu. Jednapětku v automatu jsem již měl při předváděčce, ale tam lze tězko udělat nějaký hlubší závěr. Pro ty, kteří chtějí vědět hned verdikt - ten motor se do Scaly hodí a jsem rád, že mám auto objednané právě s ním. A neskákal S přítelkyní jsme si udělali výlet do Krušných hor, takže se projelo město (Praha), mimoměsto, dálnice i horské serpentiny. Takže všehochuť, 2 lidi v autě a lehce naložený kufr. Za mě je super ochota zrychlovat, předjíždení do kopce nedělá Scale problémy a zrychluje velmi ochotně (situace - Němec se plazí místo 90ky sedmdesát a ve dvoupruhovém stoupání nepochopitelně zrychlí na 90, takže Scala velmi rychle na 110 a šup před něj). V tomto případě (a obecně když víc přitlačíte na plyn) tam z D6 hodila Scala D4 a auto velmi slušně zrychlovalo. Jelikož měla Scala volbu režimů, většina trasy byla absolvována v Dčku (Normal) a sem tam jsem zkusil i Eco a Sport. ECO - dáte nohu z plynu a hned to řadí N, což při určité situaci může přijít vhod - nebrzdíte motorem. Otázka je, jestli to neustálé vyřazování (v praxi je velmi jemné a neucítíte ho) nezatěžuje spojku. Na můj vkus to má ale línější rozjezdy. Dodatek k ECU - zkoušel jsem dnes ve městě - ranní hustá doprava přes celou Prahu, líně jedoucí vozidla. Vypnut tedy Start-Stop a jízda v ECU. Fungovalo to dobře, na rovinkách dojíždění aut na neutral cajk. Zkoušeno v autě bez adapt. tempomatu a spotřeba 6l/100 km na městkou jízdu mi přišla OK. D (Normal) - AP řadí velmi rozumně, jsou ale sitauce, kdy si ale pádlem pod volantem podřadím o stupeň níže a motor je živější. AP v té situaci podřadí až když více šlápnete na plyn/nebo začnou rychleji klesat otáčky k tisícovce. Za mě s pádlama pro věšinu situací super volba. AP pak ve spojení s adaptivním tempomatem bude super volba na dalnice/popojížďky ve městě. Brždění motorem - pokud opakovaně víc šaháte na brzdy (táhlé klesání), motor to pozná a podřazuje si. Sport - do horských silniček super režim, výjezdy ze zatáček jsou zábavnější. Nicméně stalo se mi, že při sjezdu pod kopem do ostré zatáčky (bržděno motorem i brzdama) zůstala zařazena dost dlouho dvojka a motor "řval" - já bych už tam šoupnul vyšší stupeň, což jsem pak taky manuálně udělal. Přikládám i dva screeny se spotřebou. První cesta tam (= víc do kopců a víc zkoušení co ten motor umí): druhá cesta zpět, již trošku klidnější. Za mě spotřeba velmi slušná, kdo jezdí rovinnaté okresky 90kou, bude bez problému někde mezi 4-5 litry. Výhody oproti 1.0 TSI 85kW - jistota v předjíždění, kultivovanost na volnoběh/nižší otáčky, zábavnost a ve výsledku myslím i podobná spotřeba.
    2 body
  2. Může a taky je, u každýho benzínovýho přímovstřiku je to realita bez ohledu na výrobce ... Možná tady už maj ošéfovaný vstřikování, aby benzín tvořil co nejmejší kapičky a hořel tak dokonale bez produkce PM částic = sazí, ale to zase vede k nadměrné produkci NOx ... a ty oxidy dusíku nesundaj jinak než recirkulací spalin, která tím že snižuje teplotu a omezuje množství kyslíku ve spalovacím prostoru zase nedovolí palivu aby shořelo bez produkce PM částic tedy sazí ... Je to začarovaný kruh a bohužel dodržení povolené hladiny NOx ve spalinách má prioritu před vším, takže olej musí odvádět svou práci co nejlépe, aby saze ze stěn spalovacího prostoru odváděl co nejvíce pryč. Proto je důležité, jak má výrobce vyřešenou pístní skupinu, konkrétně pístní kroužky, protože pokud se kroužky postupně timhle olejem obsahující saze přicpou, ať už v drážkách pístu a nebo drenáže na stíracích kroužcích samotných, je vymalováno ... Takové nízké stírací kroužky s jen "vrtanými" drenážními otvory jsou na to přímo stvořeny ... Takže to že je olej jak bota, to je dobře, jde ale o to, jak dlouho ho v motoru nechat. Že LongLife interval určený budíky výpočtem podle nějakých parametrů z dob vývoje daného motoru není to nejlepší pro motor samotný se ví už také dávno, stačí se podívat, jaké intervaly na výmenu oleje má zbytek světa ve srovnání s "vyspělou" Evropou a jejími kvalitními palivy ... Zajímavé čtení k 1.0 TSI v dlouhodobém testu po nájezdu 100tkm od experta z ŠA
    2 body
  3. Ahoj chtěl bych se podělit o to jak vyměnit na Cígu olej v manuální převodovce. Jako první věc nákup oleje a nářadí. Olej: Norma G 052 527 A2 Koupit 2 litry!! Je na vás jestli použijete originál 1600kč! Za litr nebo jako já Shell za 300kč litr. Nářadí: Imbus číslo 17 (vypustný šroub) XZN tisícihran (napouštěcí šroub) Pokud nemáte tisícihran tak lze použit torx 40 nebo imbus 7. Ničeho se nebojte tento šroub je pouze jistící. Takže není co pokazit. Teď ta otravná část a to vypuštění oleje. Pokud nemáte zvedák a děláte to venku jako já tak postup je takový: 1. Vypouštění oleje jednu stranu nejlépe spolujezdcovu zvedneme. Vypouštěcí šroub je hodně blbě umístěn. Zavazí držák motoru. Viz dle foto. Já si poradil tak že jsem na velkou golu dal tyčku a trochu ji ohl a nějakým kouzlem to povolilo. Příště držák sundám a vše půjde rychleji. Po povolení opravdu velice jemně a pomalu a po trochách vypouštějte. Když šroub najednou vyděláte tak vás čeká ropná katastrofa a vše od oleje. Protože proud oleje narazí do příčky před ním. Takže hezky v klidu . Tak teď už jen počkat až vše vykape a šroub vrátit zpět a citově utáhnout. 2. Napouštění oleje: Nutná demontáž filtrboxu Prostě jen odpojte hadičku co je pod filtrem a pak jen stačí tahem k sobě filtrbox sundat. Není jinak šroubovaný Dál už jen rukou nahmatat zátku, je na pravé straně vedle výfuku. OPATRNĚ nepopalit se!! Teď je na vás jak to udělané já volil torx 40.. ale je na vás čím to povolite. Potom už jen vzít kleště a celou tuhle umělou srandu vydělat. Opatrně! Je tam O kroužek. Teď už stačí jen napustit olej. Hadička nálevka a patří tam dle příručky 1.1L já dal 1.2L dle doporučení. Pak vše utřeme dáme zátku a šroub. Opatrně nacvakneme filtrbox a máme HOTOVO! Upozorňuji že vše děláte na vlastní riziko. Nejsem žádný češtinář ale snažím se pomoct ostatním Snad vám to takto bude stačit. Když to bude všecko rozdělené doporučuji rovnou nové svíčky a nový vzduchový filtr. Ale to je na každém jestli se mu chce. Důvod proč měnit olej který je dle škodovky doživotní? Chcete aby převodovka sloužila 200tis nebo 500tis ? to je na každém Velké poděkování patří drahos.ld za rady při výměně
    1 bod
  4. Dnesni jizda ze Slovenska, z toho asi tretina po dalnici, kde jsem jel prevazne 130 tacho, vcetne nekolika kolon, tzn pri optimalni ceste by to klidne slo i pod 6.
    1 bod
  5. Progresivni rizeni ma sice promenlivy prevod, ale je stale zalozeny na mechanicke vazbe. Podle polohy volantu se strmost rizeni meni tak, aby ridic nemusel pri vetsim zataceni tolik kroutit volantem. Prepnuti modu nema na prevodovy pomer vliv. Muze ale mit vliv na tuhost rizeni.
    1 bod
  6. Malá ukázka jak vypadá olej v 1.5 po ujetí 4500 km. Olej asi dobře čistí od karbonu . IMG_3956.MP4
    1 bod
  7. A teraz to prosím ťa prelož do spisovnej češtiny, alebo slovenčiny, lebo ja som si prečítal tvoj príspevok 2x, alebo nepochopil, že čo chceš. Vzhľadom na extrémne vysoký počet odpovedí na tvoju otázku asi nie som jediný.
    1 bod
  8. Kupodivu je. Už jen když se podíváš na strop, tak zjistíš, že dlouhá fabia má delší strop než krátká. Přední dveře a sedačky sou stejný a můžeš prohazovat jak chceš. Zadky sou jiný. Ale pokud se nepletu po menší úpravě kombíkový obložení dveří do krátký šlo. Když přijedeš tudle sekci, tak na to bylo i téma. Nejsi první koho to napadlo.
    1 bod
  9. Asi bych zkusil navštívit servis, i když tento druh nepravidelné záavady se jim bude složitě prokazovat. Třeba se jim ale podaří diagnostikovat nějakou závadu na předním radaru, protože chování, které popisuješ, není opravdu pro provoz bezpečné.
    1 bod
  10. máme odjeto 3500km a vše se tváří bez klokana........
    1 bod
  11. Předpokládám, že oboje proběhlo za jinak stejných okolností a vzápětí po sobě. Například po HW stránce je jedinou změnou od začátku produkce u DCC podvozku změna předního tlumiče pro okruh pérování G04. Jinak jsou dle ETKY totožné tlumiče i pružiny, stabilizátory. Spodni zadni rameno se menilo sice s MR2020, ovsem to byla letos uz druha zmena. Dalsi zmeny probehly nezavisle na MR. Po elektricke strance se zmenila hned nekolikrat ridici jednotka DCC. Ovšem ne s FL, ale v letech 2015 a 2016. Co se mohlo změnit (a laik nemá šanci odhalit) je buď přiřazení váhových tříd nebo SW úpravy ŘJ u DCC. A právě ty SW úpravy by mohly být docela zajímavým bodem. Zatím jsem slyšel jen o rozšíření počtu režimů. Aktualizaci parametrů ŘJ pro jednotlivé režimy jsem nezachytil, prosím o případné nasměrování. Dokud tedy někdo nedá jasnou a konkrétní odpověď na případnou aktualizaci SW s MR2020, já osobně se dívám na rozdíly se značným podezřením. U mě například velký rozdíl v chování podvozku dělá tlak v pneu..
    1 bod
  12. Moje citigo má 170tis a kdybys viděl a cítil co za břečku vyteklo možný by ses divil :-) Po výměně řadím 1 a zpátečku jedním prstem předtím to šlo o mnoho hůř. Ty km jsem přestřelil schválně... Bylo tím myšleno že prostě olej není doživotní a kdo říká že jo tak olej v převodech, diffech atd atd nikdy neměnil. Žádný olej ani tekutina není na autě doživotní.
    1 bod
  13. Tohle sem nepatří.
    -1 bodů
  14. Je to rozbitý... Diagnostika=>výpis závad=>pak se můžeš ptát.
    -1 bodů
  15. Slovo "Interiér" vám nic neříká? OT smazáno.
    -1 bodů
×
×
  • Vytvořit nový...