Spálená nafta jde pochopitelně do výfuku a její část přes EGR zpět.
Nespálená je tam, bohužel, také, protože se používá k dochlazování výfukových plynů pro snížení obsahu kysličníků dusíku.
S klikovým mechanismem se nic zvláštního neděje - v závislosti na otáčkách a používaném výkonu se mění jeho zatížení.
Motorový olej má teplotu závislou na zatížení a chlazení.
Ke změně plnícího tlaku není mnoho důvodů, protože vzduchu je v motoru dost a není důvod ho tam mít víc.
Pokud má benzínový motor bohatou směs přes lambda 0,7, nebo chudou přes lambda 1,3, pravděpodobně ani nepůjde nastartovat.
Jenže naftový je schopen běžet i při lambda 8,0 - tedy s velkým přebytkem vzduchu a toho využívají jak výrobci tak úpravci.
Samozřejmě že od stolu upravit data tak, aby nebyla horší než sériová není snadné, ale jde to.
Pokud se někdo vyzná v elektronice, mechanice motoru a má k dispozici alespoň válcovou brzdu.
A rozhodně to umí a dělá i fabrika - viz třeba Yeti 2,0 TDI, kde motorové verze 81 kW a 103 kW se liší pouze jedinou věcí
a tou jsou data v ŘJ motoru. Jinak jsou ty motory naprosto shodné.