První bez brzdění, ...
druhý během brzdění :
Rekuperace prakticky nefunguje při zapnutém tempomatu, je to dáno tím, jak řídící elektronika ovládá plyn a brzy - prakticky se auto snaží "plachtit", málokdy vůz sám "brzdí" motorem (na rovině popř. z mírného kopce) - tudíž rekuperace prakticky neběží (ověřeno i měřením). Při cestě cca 160km bez tempomatu jsem baterii dostal, alespoň dle "battery charge condition" z 78% na 98% (12.8V, což by asi i odpovídalo). I díky cílené snaze více brzdit motorem, dojíždět apod. nicméně i díky tomu klesla spotřeba s průměrných 6,9 na cca 6,6 litrů.... (110kW / 2.0)
Pokud chcete dobíjení vynutit, nejlépe zapnout vytápění sedačky, klidně i na 1. stupeň, stačí jedna. Vyhřívání zpět. zrcátek nebo skel, ani zapnutá světa nespustí dobíjení z alternátoru na 14.8V (běží na cca 13.2V) - dle Voltage terminal 30. Byl jsem schopen takto dobít baterii i při stání na volnoběh.
Zde je záznam z jízdy, kdy nebylo možné rekuperaci použít (rovina popř. mírný kopec, jízda asi 15min..)
Napětí baterie po celou dobu 12,5V, "battery charge condition" dle jednotky spadlo z 82% na 80%, "Voltage terminal 30" napětí se pohybovalo mezi 12V (bez dobíjení) až 14.8V (dobíjení)