Přejít na obsah

Hlavní panel

Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 09/08/20 ve všech sekcích

  1. Dlouho jsem tu nebyl. Koukám že tu vládne správná nálada. Už 2 roky koumám, jak jdou auta resp. Škodovky do hajzlu. Ne, Dustra nekoupím. Chci trochu auto, ne převlečeného Favorita. Vůbec nevím co za pár let dělat. Asi budu shánět ojetiny. Přece si teď nekoupím auto do foroty? Jsem snad debil?
    3 body
  2. Jinak oktávka bídná. Pominu-li vrzání někde vzadu od sedačky, tlačila mě střední konzola do pravé nohy. Je to tvrdý plast, ostrá hrana. Všechno se nastavuje v tom přiblblém velkém displeji, zmizela důležitá tlačítka z trojky. Auto si nic nepamatuje, všechno nastavujete po nastartování znovu, lane asistent - dvě kliknutí, startstop - dvě kliknutí + zpět na hlavní obrazovku, jízdní režimy dvě kliknutí, už jen vnitřní cirkulace: zmizelo tlačítko, dojedete Tatru a chcete hned zmáčknout. Tady ne. Musíte přes obrazovku do klima menu, pak přepnout na základní ovládání klimy z tzv chytré klimy a pak se objeví teprve ikona vnitřní klimy. Po startu musíte čekat, než se obraovka probere a pak teprve kolečko vypínání všech píčovin. Takže než člověk vyjede, stráví několik minut na nesmyslech. Neustále mi mizely budíky, že jsem omylem na volantu při zatáčení něco dlaní stisknul. Neustále ty ekotipy, ty jdou snad vypnout. Furt to řve, vidí to cyklistu a píská to. Ty matrix světla úplně na hovno. Chápu, svítíte dálkovejma a ono si to úhluje protijedoucí auto a drží ho to v tmavém úhlu kvůli oslnění. Jenže ono to reaguje i na značky, co jsou vámi nasvícené. Takže jedu po rovné silnici, ve tmě, nikde nikdo a ty světla vám před očina tancují, neustále vytváří zbytečné slepá úhly, je to jak diskotéka. Nakonec nevidí člověk nic. Asi se to lidem líbí, na displeji vás to uvítá, ono se to rozloučí, přijede autíčko, zabliká, prostě mraky píčovin. Chci si změnit stanici a ono to mělo stanice podle abecedy, než bych něco vabral, jsem v příkopu. Spotřeba 8 litrů. Mým stylem, aby to trochu jelo, kde jsem v ropě max 6, tohle o dva víc. A ještě to zdaleka nejede jak ten dvoulitr nafta. Laura asistent nefungovala vůbec, nešlo Kessy a nestále to hlásilo, že front asist běží v omezeném režimu. Dnes nešel ovládat ani start stop, napsalo že není dostupný :D Nejhorší je, že tenhle systém, který vás dokonale otráví a vy rezignujete na všechno to vypínání a nastavovávní se začne objevovat i v Superbu, Karoqu a vůbec dalších autech.... Takže pokud ještě někde bude normální auto, až ho budu schánět, Škoda to bohužel asi už nebude.
    2 body
  3. Zhasnutí DRL při zatažení ruční brzdy: Blok 09 (6C0 937 089 C) - Uzavřená oblast - Kód 31347 Přizpůsobení Denní svícení-Tagfahrlicht Dauerfahrlicht bei Handbremse abschalten - aktivní - uložte.
    1 bod
  4. Na fotce funkční rds na mém rádiu a ostatní fota jiné rádio které dnes přišlo i s rámečkem na sup2
    1 bod
  5. Chcel si usetrit, kupil si auto z bazaru. Co cakas po 15r aute s 160tkm? Tie km sa mi nezdaju. Proste to investici chce.
    1 bod
  6. Vždyť přece elektromobil ti žádné rozmary nediktuje. Nebo, analogicky, kašleš na zahřívání tvého "chrochtáka" nebo na dochlazování turba? To jsou přece také rozmary dané konstrukcí vozu. Elektromobil je prostě nutné udržovat neustále dobitý v rozmezí cca 20% - 80%, je to jen o zvyku a není to omezující. Jak jsem ale psal, vlastní dobijení je nutnost. A ten výlet na 10 dnů asi nebyl kvůli nutnosti nabíjení, ne? Protože je prostě nesmysl, pokud teda nejeli nějakým městským elektrickým pekáčem bez možnosti rychlého nabíjení. A když se na to podíváš čistě ekonomicky. Tak Enyaq (i bez započtení dotací pro mimopražské firmy, které sice teď skončili, ale mám info, že výzva zase bude) je cenově srovnatelný s Kodiaqem. A budeš-li počítat se spotřebou 20 kwh/100 km (to je takový pesimistický odhad založený na 15,5kwh ID3 a zde zmíněných 30kwh při dálničních rychlostech, což je nejhorší provozní režim elektroauta), tak tě 1 km při domácím nabíjení vyjde na 1 Kč. U Kodiaqa 2.0 TSI mám reálnou spotřebu 9,0l/100km, tedy 2,5 Kč za km. Takže konkrétně u Enyaqa kvůli jeho ceně šetříš od prvního kilometru a to nepočítám levné povinné ručení, žádné poplatky, parkování apod. Navíc, a doufám v to, by mohl být levný i servis díky jednoduché mechanice. Tam ale záleží na tom, jak moc do ceny úkonů ŠA promítne pořízení nového vybavení. Ať si každý koupí, co mu vyhovuje. Taky jsem měl dobu, kdy jsem u auta honil každého koně, řešil jestli R6, V6 nebo V8 a užíval si zvuku, práskání do výfuku a podobných radůstek. Měl jsem i dvakrát diesel, jednou v SUV, jednou v limuzíně. Byl jsem dokonce i nedávno pár let bez auta, protože jsem tu potřebu prostě neměl. Dneska naopak oceňuju nenápadnost, jednoduchost, klid a pohodlí. A na moje aktuální poskakování okolo komína mi přišel ideální Karoq, nyní mi tak připadá Enyaq.
    1 bod
  7. Jj, jsme svědky konce doby automobilové.
    1 bod
  8. V aktuálním Světě motorů 8 stran o Enyaqu, popsáno toho dost, část o pohonu a úspora s tepelným čerpadlem mě zaujali.
    1 bod
  9. Tak koukni do tema superb tam jsem daval asi 2-3 soubory plne kodovani mozna by si to tam nasel https://www.ascoding.ch/en/light-assist-high-beam-assist/
    1 bod
  10. Nj hoši, ale co budem kupovat. Takový Duster možná bude mít ručičky v budíkách dál a o lane asistentech a dalších píčovnikách si možná nechá zdát, ale koupili by jste ho?
    1 bod
  11. No já měl oktávky vždycky rád, tohle je u mě totiž obrovské zklamání. Moje modla padla ve jménu ekoterorismu :(
    1 bod
  12. Říkám si, že kdyby mi někdo nabídl novou za tu mojí, neměnil bych. Plačka může kinderkárce líbat Barumky každé ráno a modlit se, aby mu ještě nějaký ten rok vydržela jezdit, protože normální auta končej.
    1 bod
  13. Přidám ještě svojí zkušenost a vlastně taky hlavní důvod, proč jsem psal, že nedočkavě čekám na Enyaq. Mám za sebou před cca dvěma lety půl roční zkušenost s Teslou S. A to, co většina lidí vyčítá elektro autům, jsou většinou nesmysly, které plynou z toho, že se na ně dívají optikou normálního auta a způsobu, jak se spalovací auto užívá. Elektromobil se prostě používá jinak, ale není to omezeních, jen o jiných návycích. Pro rozumné vlastnictví elektra jsou nutné podmínky: 1) možnost vlastního nabíjení (doma nebo práce) 2) absence častých cest +500 km. Jakmile jsou tyhle dvě podmínky splněny, tak život s elektromobilem je příjemný a pohodový. Hlavní věc, na kterou většina lidí - logicky - posuzuje špatně je doba nabíjení. Berou to jako alternativu k tankování, tedy od rezervy do plna. Elektroauto se ale takhle nepoužívá (nebo správně nemělo by). Dám příklad. Byl jsem s Teslou v jižní Francii, tedy cca 1200 km. Dával jsem si každé dvě a půl hodiny přestávku (to by bylo i normálně, pauza na kafe, protáhnutí a záchod). Vždy jsem volil zastávku s nabíječkou (i před dvěma lety v Evropě bez problémů a navigace s tím pomohla). Za 20 minutovou pauzu se mi auto vždy nabilo na cca 180 km dojezd. Takhle se auto udržuje neustále dostatenčně nabité na dlouhé cesty. Kdybych jel benzíňákem, tak stavím stejně, na obdobně dlouhou dobu, ale tankoval bych jen jednou do plna. Ale že by to mělo vliv na pohodlí? Ne. Co mě ale na Tesle štvalo a proč jsem se jí vlastně zbavil je hlavně její šílené zpracování. Kupoval jsem zánovní kus s cca 4000km a při nájezdu lehce přes 10 000km to uvnitř vrzalo jak na staré půdě. Dále mě šíleně štvalo, že auto se nechová konzistentně. Tedy při šlápnutí na plyn nebo brzdu nezrychlovalo nebo nebrzdilo vždy stejně. Záleželo na teplotě baterie, stupni jejího dobití a asi i na postavení měsíce, protože se to nedalo dopředu odhadovat. A poslední věc byla spolehlivost a servis. Při čtvrté závadě a čtvrté šílené zkušenosti se servisem, jsem nad značkou zlomil hůl a auta se zbavil - překvapivě s téměř nulovou ztrátou. Pak jsem měl dvouleté období, kdy jsem auto nepotřeboval a před půl rokem jsem si koupil Karoq na popojíždění po městě. Je to fajn autíčko, ale pokud Enyaqu nadělila škodovka obdobné vlastnosti jako má e-tron (hlavně tedy chování normálního auta, na rozdíl od Tesly), tak v kombinaci s dobrou cenou a silným servisním zázemím, už teď vím, že do něj na 99% půjdu a Karoqa vyměním. Jasně, pro člověka, který si kupuje auto na 5 a více let, to je risk, protože provoz elektromobilu je (při domácím nabíjení) levný a pohodlný teď. Ale během příštích tří let si nemyslím, že by na dobíjecí proud padla spotřební daň a fronty u veřejných nabíječek na cestách taky ještě nebudou tak hrozné. Každému doporučuji se nějakým elektromobilem projet. Ta dynamika, absence vibrací a ticho jsou zkrátka návykové.
    1 bod
  14. Kecy - pustili ven nedokonalý systém. To, že to řeší přes záruku není omluva, ale povinnost a štěstí pro majitele.
    1 bod
  15. Tak to by stačilo, snad stačí napsat svůj názor jednou a ne to tady tapetovat prakticky identickými příspěvky! Vždyť je to tak snadné - když ti to tady nevyhovuje, nechoď sem. Já taky nelezu tam, kde se mi to nelíbí, a je jedno, jestli je to někde na netu, nebo třeba hospoda.
    1 bod
  16. Myslím, že na web rádio musíš mít zakoupený datový paket od Cubic Telecom.
    1 bod
  17. Bohužel elektro mobilita je zřejmě pro masové nasazení slepá ulička. Vezměte třeba klasické sídliště: Kdyby za 10 let polovina těch aut byla na elektro pohon a v místě bylo nepředstavitelných 10 stojanů na nabíjení? To jaksi nepůjde. Zdánlivě by to mohlo být lepší v satelitech, kde má každý svůj dům a vlastní stání? Nyní ano, ale postupem času tam nebude dostatečná dodávka elektřiny, na tak hromadné odběry síť není připravena. Jedině mít zakopané druhé baterie (takže cena auta x 2), které se budou trvale pomalu nabíjet, aby po zaparkování mohly rychle dobít elektromobil. To je utopie. Ale abych nebyl tak negativní: Jako druhé auto do rodiny, bydlící ve vlastním domě, na rozvoz dětí a nákupy si elektro auto teď dokážu představit. Ovšem za předpokladu, že neřeším vyšší cenu bez návratnosti při takovém využití. A bohužel tato představa je platná pouze nyní, kdy elektro aut není mnoho a je stále možné jej libovolně nabíjet. Hýčkejte si své auto na ropné produkty :) A doufejte, že nám bude v blízké budoucnosti dovoleno jej stále používat. A že se vývoj odkloní k použitelnější technologii.
    1 bod
  18. Mě by jenom zajímalo, proč se musí Smartlink dokupovat za cca 5000Kč. V říjnu 2019 jsem si koupil Rapida Style+ a bohužel SL nemám aktivovaný. Pochopil bych kdyby se muselo něco vyměnit fyzicky v rádiu, ale jenom kvůli SW blokaci platit 5000Kč mi přijde jako zlodějina. Jde to nějak aktivovat bez nákupu toho kodu?
    -1 bodů
×
×
  • Vytvořit nový...