Hlavní panel
Oblíbený obsah
Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 08/01/21 ve všech sekcích
-
Chlapi pokud budete chtit příště udelat nějaké lepší fotky všech aut najednou, tak cca 100 m od parkoviště kde jsme stáli je ještě jedno ( u fotbaloveho hriste) kde pujde zaparkovat i 20 aut vedle sebe. 😉 Včera mě to nenapadlo.3 body
-
Podle servisů je to dost častá závada, že startovací tlačítko začne hůře reagovat na stisk. Obvykle až na 5tý nebo 6tý stisk a člověk neví, jestli si to tlačítko někdy nerozmyslí úplně. Stalo se to na superbu i mě, tak jsem koupil nové tlačítko a staré rozebral. Měl jsem za to, že tlačítko má mechanické spínače, ale nemá. Je to řešeno kontaktem na plošném spoji, které je spínané vodivou podložkou. Jako třeba ovladač od televize. Problém je špína na kontaktu a vodivé podložce, která brání propojení kontaktu. Oprava teda spočívá v rozebrání tlačítka a kvalitním vyčištění kontaktů. Takže rozebrat horní kryt sloupku, stačí zapáčit z čela spoje obou krytů pod volantem. Volant pootáčet doleva a doprava. Horní kryt má vzadu takové pantíky, takže vyndat a vyklopit nahoru. Odšroubovat z čela dva šroubky a jeden zespodu krytu. Sundat spodní kryt, odpojit konektor a vyndat tlačítko z krytu odjištěním kovových západek. Tlačítko je spojené na 4řech bodech, které jsem podebral planžetkama a tlačítko rozdělal. Před tím je nutné opatrně sundat ty kovové jazýčky vysunutím k zadní části tlačítka. Při rozdělávání opatrně, ať se ty plastové zobáčky nepolámou. Je to takzvaně " blbuvzdorné " opačně nejde poskládat, má různé drážky a tvar. Není si teda potřeba označovat polohu dílů proti sobě. Vyndat gumu s vodivými kontakty a plošný spoj, které jsem následně pořádně očistil tech. benzinem a vatovýma tyčinkama. Ty gumové kontakty opatrně. Samotné kontakty na plošném spoji jsem ještě opatrně!! očistil od nalepeného a ztvrdlého prachu plastovou špachtličkou. Nebrousit brusným papírem, poškodil by se kontakt!! Celé jsem to zkontroloval a vyfoukal ještě veškeré vlákna od čištění vatou. Jak plošný spoj tak i ten gumový kus. ( gumovým balonkem na čištění objektivů ) Seskládat vypínač, zacvaknout a osadit kovovýma háčkama, které ho drží ve spodním krytu sloupku. U těch háčků je potřeba trošku promáčknout ty malé zobáčky, které je zajišťují na místě. Jinak mají tendenci z tlačítka padat. Zbývá to celé seskládat. Doporučuji po nasunutí tlačítka do spodního krytu a zapojení konektoru vyzkoušet, že jde tlačítko mačkat a že funguje. Sešroubovat a je hotovo. Já jsem ještě vyměnil led diodu z bílé za modrou. Protože se mi bílé podsvícení na tlačítku nelíbilo. Tlačítko funguje a řekl bych, že líp ( lehčeji ), než to nové. Které tam chvilku bylo. Je to sice blbina , ale ušetří to nemalé peníze a udělá radost, že si člověk něco opravil sám.1 bod
-
1 bod
-
Náhodou jsem narazil na tohle téma, tak také přispěju svým názorem. Před desítkami let už byly nějaké snahy o elektromobilitu, a možná snad i s dobrými výsledky. Ale neujalo se, protože bylo ropné lobby. Dnes se karta obrátila a máme zase elektro lobby. Vůbec nejde o ekologii. Jen o bysnys. Jen o to kdo se dokáže lépe prosadit na trhu. A ekopřicmrndávači tomu jen hrají do karet, přesto, že o ekologii vůbec nejde a ekošílenství vůbec není ekologické. Dívám se na dokumenty na ZOOMu. O vesmíru, o jeho vzniku, existenci a neodvratnému zániku naší Země. Za miliony let. Je to tak křehká souhra náhod, že vůbec existuje tato planeta a život na ní. A člověk na to vše má moc malý vliv. Příroda si do ničeho moc kecat nedá. Podívejme se na tornádo, na JM, zavinil to člověk? Člověk snad ovlivnil cestu, kudy se hnalo. Je vidět, že je přitahovala rozpálená obydlí. Ale samotný vznik tornáda si příroda zinscenovala sama. Jak se podílel brontosaurus, na tom že vyhynul? Mohl své vyhynutí nějak ovlivnit? Udělal něco špatně? Choval se snad neekologicky?1 bod
-
Tak SW aktualizován na 0278 (H12), vše přesně tak, jak píše Michal. Jen ještě dva poznatky - v horní stavové liště se zobrazuje číslo silnice a název ulice (čísla silnice sem si nikdy nevšiml, až teď) i když není zapnutá navi, po navolení "HOME" se mi vždy zobrazí až druhá stránka, ne ta první, kde mám navolené své dlaždičky. Všechna nastavení zůstala zachována, i nakódované věci. Za mě palec hore:) Synchronizaci profilu sem zapomněl vyzkoušet, dám info.1 bod
-
Přidám taky svou trošku do mlýna.....mám 1.5 Ambition plus MT, přebíral jsem letos v půlce dubna. Aktuálně mám najeto 12000. Nepozoruju žádné problémy, asistenti fungují jak mají. Občas mně hned po startu zahlásí, že front asist není dostupný, ale do minuty to zmizí a je to v pořádku. Jsem spokojený. Příjemné auto, jezdím s ním rád, manželka taktéž. Kolega má 2.0TDI 110kw DSG Style, přebíral loni v červenci. Asistenty musí vypínat, jinak je jízda o nervy. Celkově je na elektroniku hodně nahněvaný. Není moc spokojený.1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
Kdyby moji ženě nějakým nedopatřením odjelo sedadlo na moji pozici, tak nedosáhne na pedály. Toto nastavení je opravdu nebezpečné.1 bod
-
Je to problém, na druhou stranu jsme řidiči a stejně jako musíme reagovat na náhlé situace za volantem, tak musíme reagovat na náhlé situace, které se dějí v autě. Před 2 lety jsem prorazil kolem půlnoci levé přední kolo (hlubodá díra v zatáčce) a odhodilo mě to do protisměru. Ve vteřině jsem na to musel reagovat, jinak bych skončil čelně v autě. Na Smíchově je tramvajový ostrůvek, který se objíždí zprava a hned u výjezdu jsou už zaparkovaná auta, takže se dělá taková myška kolem ostrůvku. Jedete si, jedete, najednou červená na displeji, zadupávačka na nulu (tak ze 40km/h). Jel jsem sám, lekl jsem se, za mnou naštěstí nikdo nebyl, ale prostě jsem v moment, kdy se rozsvítila červená (je to přes 1/3 displeje) zbystřil a čekal průser. To samé se stalo kamarádovi, který jel s miminem v autě na hlavní a asistent si prostě řekl, že je tam překážka a zadupl to. Malého probudil zvukový signál a kámoš se samozřejmě lekl. Jsou to chyby, ale naštěstí nejsou fatální. Co občas dokáže udělat i adaptivní tempomat při předjíždění je taky k pobavení. Ale jsme řidiči a musíme se umět vypořádat s problémy. Řízení není o tom točit doprava, doleva a dát na páce písmeno D. Jsem naštvanej, ale naopak to beru tak, že mě to naučilo dodržovat rozestupy. Prostě nikdy nevím co je přede mnou a co se může stát. Beru to pozitivně, od té doby mě to i jednou zachránilo. Přede mnou se stala na dálnici Praha - Brno nehoda, já měl rozestup přes 30 metrů, totální harmonika. Ten za mnou to taky ještě stihl, ale ten za ním už zase ne. Proto furt říkám, nelepte se na tu prdel, ohrožujete sebe i všechny okolo.1 bod
-
Ahojte, tak nějak cítím potřebu se k tomuto tématu také vyjádřit, protože v době, kdy jsem si vyklikával v konfigurátoru své nové RS a poptával cenu, tak jsem narazil právě na toto vlákno a musím říci, že mě to značně rozhodilo a dost dlouhou dobu jsem přemýšlel nad tím, zda to nebyla chyba, protože tehdy bylo bohužel poměrně komplikované kvůli covidu si zajet do dealerství a vyzkoušet si auto v provozu osobně. Nechci se moc rozepisovat, takže jdu rovnou k věci. Auto jsem objednával v druhé polovině února 2021, s předpokládanou dobou dodání konec června 2021. 21.5. mi volal prodejce, že je auto v salonu a mohu se pro něj stavit, tzn. o měsíc dříve, než bylo odhadováno (chápu však, že nyní je situace ještě o dost horší, skrz nedostupnost čipů apod). Od té doby jsem s autem najezdil 3 000 km, což není žádná sláva, ale taky ne úplně málo na to, abych mohl posoudit, jak infotainment funguje. Za sebe musím říct, že mám asi štěstí, protože od převzetí vozu jsem s infotainmentem neměl absolutně žádný problém. Jasně, po nastartování mu chvíli trvá, než se rozjede, ale to je podle mě hlavně z důvodu čekání na spojení se Škoda Connect (mám auto v garáži v 1. podlaží pod bytama), protože jsem nastavený jako hlavní uživatel a auto po startu (předpokládám) synchronizuje nastavení s tím, co je uložené na serveru u mého účtu, a taky možná kvůli tomu, že mi hned automaticky startuje Android Auto. Po (cca) 1 minutě, možná ani ne, neměřím to a ani nemám důvod, je však vše funkční. Jediné, co mě trochu štve, je navigace, kdy mi po volbě cíle nabídne alternativní trasy. V ten moment je doslova nemožné s navigací pracovat ve smyslu přiblížení/oddálení mapy, aby se člověk podíval, kudy daná trasa vede. To se prostě seká tak, že buď risknete původní trasu, nebo jinou, aniž byste se podívali, kudy vede. Upřímně ale, stejně používám navigaci z tel přes AA, které funguje super. Jinak mi za dobu, co s autem jezdím, mi asi jen 2x po startu zahlásilo, že se nelze spojit se serverem, ale to prostě není až takový problém, protože infotainment funguje normálně, jen nemáte své nastavení (které stejně nic moc důležitého neobsahuje - start/stop vypínám po každém nastartování, stejně tak jízdní režimy..). Žádné problémy s asistenty, žádné problémy s displejem. PS: snad to nevyzní jako vychloubání nebo zastávání se značky Škoda, s takovým účelem jsem to rozhodně nepsal. Spíše jsem se vcítil do lidí, kteří zvažují koupi a jsou od ní poměrně dost odrazováni přečtením tohoto vlákna (a upřímně, nedivím se a je mi líto těch, co mají starší auta a mají problémy, jaké mají, ta představa je pro mě totiž hrozná) a chtěl jsem zde sepsat i své poznatky, protože těch kladných tu člověk moc nenajde.1 bod
-
Co jsou závažné chyby? Auto jako celek funguje a drobné chyby infotaimentu = daň digitalizace, telefony a jiné digi výrobky se taky sekají. Pleteš jablka s hruškami, smradlavé maso je nepoživatelné, ale auto s mouchami v infotaimentu jde používat. Kdo nechce škodovku tak mu ji nikdo nenutí! Každé zboží všeobecně má svoje klady a zápory a je na kupujícím co si koupí. Pokud by O4 byla tak hrozná tak si ji zákazníci kupovat nebudou. Toť můj názor. Běžte se svézt s BMW 1 což je považováno za prémiovou značku a uvidíte, hluk od kol že se vzadu nedá sedět, ošizené plasty a podobně, hezké auto v Mpaketu za 950ti. Dnešní doba konzumní společnosti si žádá své lidi mají peníze a výrobci všeobecně toho využívají snižování nákladů vs. zvyšování zisků. Je potřeba z lidí prachy vytáhnou.1 bod
-
Jj, sepsal jsem k sobě do tématu dojmy po 10tkm a je to velmi dobré auto. Ať si každý koupí co chce.1 bod
-
Pokud se budeme bavit o volantu, který přišel se čtvrtou generací Octavie, tak když je volant vyhřívaný, tak se ovládá tlačítkem na volantu (vlevo nahoře), ale zároveň také se může zapínat se zapnutím vyhřívání sedadla řidiče1 bod
-
Ahoj klubáci, tak po dlouhé době jsem si na sebe upletl bič v podobě montáže nezávislého topení do superba 2. A to bych nebyl já, abych si to nějak "neokořenil". Do fábie jsem to zvládnul na výbornou a do dnešního dne to maká jak o život. Prvotní úvaha byla jaký druh topení zvolit zda analog - thermo top C, thermo top Evo a k tomu dodělat všechny ty opičárny, jako IPCU modul pro ovládání větráku topení, či dodatečné relé pro silovou část sepnutí větráku, dodatečné hodiny a nějaké dálkové ovládání v podobě T91 či T100 popřípadě další vychytávkou Thermo call ovládaný telefonem. U této varianty mě vadí, že to není takový elagatní. Dodatečné hodiny tam svítí jak pěst na oko, nutno nastavit klimatizaci před vypnutím na max. topení. Funkčně dobrý, ale estetika 0 nebo digitál (ovládané přes CAN) - thermo top V, či novější VEVO. Tyhle topení jsou trochu na jiném levelu, programování přes maxidot, tlačítko na klimatroniku, odpadnutí nějakého nastavování klimatroniku při odchodu z auta. Elegance na plný počet, ale dodělat origo nezávisle, tak jako z výroby je čistá sebevražda. Nejen že člověk potřebuje všechny ty držáky na topení, jinou nádobku na ostřikovače, cele vedení paliva, pak palivovou pumpu s držákem, jinou anténu a další maličkosti. Pro montáž to znamená rozebrat skoro celý interiér a dát do toho spousty peněz. Moje idea byla a je spojit tyto dvě věci. Vzít topení ovládané po CAN a nainstalovat ho pomocí aftermarketové sady, tím bych se dostal k tomu, že instalace topení by byla snažší o to, že už bych nemusel nic vymýšlet a funkčnost by byla jako origo z fabriky. Samosebou to není tak jednoduché jak jsem si představoval, ale věřím, že tu cestu prorazím. A ještě za přívětivé peníze. Takže ideu mám, směr taky, takže se trochu rozepíšu o komplikacích které jsem zatím potkal Výběr topení - u výběru topení si dejte pozor na několik věcí 1. Verze topení - buď je nezávisle topení, nebo je přihřívač. Přihřívač je úplně na prd, teda pokud si k tomu nekoupíte další modul co ho očůrá a udělá z něj nezávislé topení. Takže aby to bylo jednoduché, tak volit topení nezávisle a je na něm napsaný Standheizung, když je tam Zuheizer je to Přihřívač. 2. Typ topení - jsou dostupné dva druhy. thermo top V, nebo novější Vevo. Nemám zkušenost ani s jedním, takže co se týká spolehlivosti či poruchovosti nemůžu sloužit. Takže já mám koupený thermo top V a hned jsem narazil na problém, tak jako vždy. Jedná se o komunikaci s budíky. Starší thermo top V komunikoval pomocí DDP protokolu, ale ty novější (a to se týká i superba 2) komunikují pomocí BAP, takže po připojení do vozu a nakodování gateway mi nenaskočilo v menu nezávislé topení. Po docela dlouhém bádání jsem zjistil, že se topení dá přeflešovat na SW který podporuje oba protokoly, jak DDP, tak BAP, takže tento problém je taky odstaněn a popřípadě můžu s tím pomoct. 3. Typ podávacího čerpadla - zde si musí člověk dát taky pozor, zda má správné podávací čerpadlo paliva. Pro Thermo top V jsou dva typy. DP40 a DP41. DP41 je pro čerpadla se vstupním ventilem. DP42 je pro thermo top Evo. Takže na to dát taky pozor. Já koupil "kompletní" sadu, takže mám thermo top V a k tomu mi dal DP42 čerpadlo. Nikde jsem nenašel, zda jsou záměné nebo ne, ale předpokládám, že ne, takže musím ještě koupit čerpadlo s označením DP41. Aftermarketová sada - Zde se mi povedla sehnat sada na ebay za krýsných 2 700 korun. Nová stojí 8 100 korun, což je o poznání víc, ale i to není špatná cena dle mého názoru. Objednávací sada má číslo 1321646B. Jediného čeho jsem se bál, aby thermo top V měl stejné rozmístění šroubů jako thermo top Evo, pro které je aftermarketová sada určená. Thermo top V do držáku jde našroubovat, takže zde je to v poho. Celá sada obsahuje výfuk a hadici v výfuku, sání, držáky topení, držák oběhového vodního čerpadla, držák na podávací čerpadlo paliva, jehlu do nádrže, hadice pro napojení na vodní okruh. Teď asi něco málo napíšu o potřebných dílech pro přestavbu: klimatronik s tlačítkem pro pouštění nezávislého topení thermo top V nebo Vevo s oběhovým vodním čerpadlem a podávacím čerpadlem dálkové ovládaní s přijímačem aftermarketovou sadu pro montáž Protože bych rád zase dodělal kabeláž, tak jako origo, tak konektory a nějaký kabely, ale to se asi rozepíšu v dalším kusu článku Tak to je prozatím vše k čemu jsem došel a co jsem zjistil1 bod
-
1 bod
-
Tak já se rozepíšu o montáži toho origo topení s neorigo zástavbovou sadou. Protože jsem měl vše odzkoušené, nepředpokládal jsem nějaký problém po montáži, jako, že nepůjde vůbec spustit, auto plný chyb atd. před vlastní montáží, je potřeba udělat demontáž :-D Je potřeba sundat: spodní kryt motoru levé kolo levé plastové nadkolí filtrbox s rourou až k turbu baterii nosník pod baterií klakson hadice od intercooleru demontáž nosníku pojistek a vycvaknutí konektoru stěrače a plastové zakrytí pod stěrači vypustit vodu demontovat vyrovnávací nádobku na spodku podvozku na pravé straně demontovat zakrytí palivových trubek demontáž zadního sedáku aby se mohlo na čerpadlo paliva levý a střední ofukovač plastové krásno pod ofukovači budíky volant plasty okolo sloupku řízení boční kryt od pojistek odmontovat pojistkový box malá schránka pod volantem ofuk nohou u řidiče kolenní airbag uvolnit BCM jednotku (není potřeba, ale já mám rád místo pro montáž) Po demontáži vypadá auto asi takto: Plastové nadkolí Motorový prostor Konektor od pojistkového boxu Interiér Takže příprava je hotová a můžeme začít s montáží. Protože pro superba před FL je od webasta návod pouze pro thermo top C, tak jsem musel kombinovat tento návod s návodem pro passata, kde byl návod na montáž thermo top evo. Jako první jsem smontovat komplet topení s výfukem, sáním a oběhovým čerpadlem, dle návodu Různé návody jsou zde na stránkách - http://mmc-manuals.ru/all_webasto/install/cars/ celý komplet jsem zamontoval do vozu, také dle návodu následně jsem si začal připravovat hadice, opět jsem musel kombinovat dva návod pro superba a passata. Zdemontoval jsem plastovou přípojku a připravil první komplet Na stávající hadici jsem jen nasadil plastovou propojku a rovnou hadici. trasování a doplnění ochrany hadic jsem použil dle návodu na passata. Je potřeba si dát pozor jaké průměry hadic jsou v autě. (s tím kdyžtak poradím přes sz, nebo telefon) Opět se vrátím k tomu, že jsem kombinoval dva návody, takže jsem musel délky hadic udělat dle aktuální zástavbové situace. Trasování bylo použito, jako je v passatu. Po upravení délky hadic a namontování dle passata včetně přeložení vedení trubice k ovládání spojky jsem se pustil do instalace kabeláže a palivové hadice. Bylo to z toho důvodu, že část trasování je stejná. Kabeláž jsem si dělal vlastní, protože jsem to chtěl mít hezké, tak skoro jako origo montáž. Vedl jsem to nad topením při podelníku auta. na hranu podelníku jsem dal ochranu. Trubičku od paliva a kabeláž jsem přiložil ke stávající kabeláži na podélníku, jako kostřící bod jsem taktéž tvolil na podélníku. Drát k + jsem přivedl ke konektoru od bateriového boxu Do interieru jsem si připravil už jen CAN drát a drát od dálkového ovládání, které jsem prostrčil u tlustého svazku co jde do interieru (kdyby někdo náhodou přepočítával dráty a vyděl tam dva tlusté o kterých jsem nepsal, tak to jsou dráty k dennímu svícení, které jsem taky k tomu dodělával) Zbylé dva dráty k ovládání podávacího čerpadla s palivovou trubičkou jsem dále táhnul přes vodní kanál k palivovým trubkám co jsou v motorovém prostoru, které vedou od nádrže. (jsou vedle vyrovnávací nádobky na chladící okruh) Následovalo protáhnutí drátu a trubičky při stávajícím vedení paliva až k nádrži pod autem. Montáž podávacího čerpadla si vyžádala taky drobnou úpravu držáku Dále pak připojení trubice s ovládací kabeláží a napojení na nádž jako takovou. Vše dle návodu na montáž webasta. Teď už jen stačilo jít do interiéru, zabuduvat jednotku na dálkové ovládání a napojit na CAN. Pro jednotku jsem našel docela pěkné místo na centrální trubce, ale je prozatím chycená jen jedním šroubem s trochu drnčí, takže to budu muset předělat Do jednotky je přivedeno napájení z vnitřního pojistového boxu a drát od topení pro dálkové spuštění. Třetí drát je zem. anténu jsem použil aftermarket od webasta a nalepil na horní levý okraj okna a kabelem jsem sjel při A sloupku k jednotce Can dráty jsou přivedeny až k rádiu, zvažoval jsem jsem napojení už u gatewaye, ale bylo tam málo místa, takže jsem je nátáhnul až k rádiu. No a už jen zkoušení. Pomocí diagnostiky jsem zaplavil palivové vedení, následně jsem zaplavil chladící okruh a pustil topení. první starty byly dost divoké a asi je ani nebudu popisovat, ale pak se to ustálilo a začlo fungovat. Při skládání zpět všech vyndaných věcí se ještě musela udělat díra do spodního zakrytí motoru, aby výfuk mohl pěkně foukat ven a duležité je překontrolovat vedení od výfuku. Mě se dotýkala plastového nadkolí, takže jsem ještě musel jednou přiohnout trubku výfuku. Nevím zda má smysl jsem psát i konektory, které jsem potřeboval. Spíš bude důležitá cena na kterou to vyšlo. Tak budeme počítat 6000,- topení s oběhovým vodním čepadlem(100% fuknční :-D), jednotkou pro dálkové ovládání a spousty dalších zbytečností, které jsem nepoužil 2700,- zástavbová sada pro passata (byla z ebay, ale pro superba je trochu jiná, chyběli mi tam držáčky, které jsem si musel vyrobit) 1500,- palivová pumpa (z ebay a byla nová) 1800,- nová oběhová pumpa (z cc autodily) 2100,- anténa a jehla do nádrže, šlo ušetřit za jehlu, ale musel bych vrtat do palivové pumpy v nádrži, což se mi nechtělo 750,- dálkové ovládání zde by měla být i cena za klimatronik, ale ten jsem měl odhad je 3500,- dle inzerátů Takže za materiál bylo 14 850,- + 3500 za klimatronik Kabeláž, konektory, piny jsem měl, takže tam je to za "0,-" No a kdybych měl počítat všechny hodiny co jsem tím zabil, tak bych se nedopočítal a nedoplatil. Samontná montáž mi trvala cca 30 hodin A závěr: Asi se to nevyplatí to doma dělat a trávit nad tím tolik hodin, ale na druhou stranu je v autě teplo při odjezdu.1 bod