Hlavní panel
Oblíbený obsah
Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 12/28/21 ve všech sekcích
-
1 bod
-
1 bod
-
Pánové viz návod k obsluze.... Pokud předjíždíte auto - lhostejno v kterém pruhu - rozsvítí se detekce mrtvého úhlu pokud je rozdíl rychlostí vašeho auta a auta v mrtvém úhlu menší než 10 km/h. Pokud se k vám auto blíží zezadu a jede rychleji než vy, rozsvítí se symbol na té straně, kde jede, vždy. Může se zdát, že pravá strana funguje divně, právě proto, že rychlejší auta vás většinou předjíždí vlevo. Zkuste si to třeba s kamarádem v druhém autě, ať vás "podjede" a uvidíte, že to funguje. Ještě je trochu rozdíl v signalizaci u auta před FL a po FL, kde radar měl dosah tuším 20m a nyní 70m směrem dozadu. Jinak před FL mi reagoval i na cyklisty třeba v Praze, u nynějšího auta jsem to nezaregistroval, ale jezdím autem hlavně v zimě a v dešti, jinak na motorce, tak moc cyklistů nepotkávám v autě.1 bod
-
1 bod
-
Změř si napětí baterky po pár hodinách stání. Pokud bude mít 12,2V nebo méně tak baterku dobí! Obzvlášť teď v zimě. Často tu lidi vytahujou kabel SS na mínusu bat. Jestli jezdíš kratší trasy tak za sebe určitě doporučuji. Jsou tu příznivci i odpůrci. Je to na každém. Nikomu to nenutím, ale pod 12,2V půjde baterka po +- 2 letech do kopru. Je toho tu o "inteligentním dobíjení" hodně.1 bod
-
2 roky max. a vyměnit. Těch +-30 kaček je nic😉 Za to pohodlí s kessy👍 Aspoň, že to auto připomene!!! Když změříte VA char. nabonzované baterky, tak ještě tak špatná není. Ono se to jistí no.1 bod
-
1 bod
-
Ráno som mal ten istý problém... Ale určite je to tým,že mi zamrzla voda. Zimnú zmes lejem už tak od októbra,(min.do -20'C) čiže na 100% tam mám zimnú,aj vo všetkých hadickach a pod... Ale problém je samotna zimná zmes do ostrekovačov.Ak je na obale že do -20'C tak to neznamená,že to aj platí... U nás sú uz pár dní nočné teploty okolo -10'C až -15'C. Čiže by voda nemala zamrznúť... Áno nezamrzne,ale stačí že "zhustne" a už je problém ... A pri takých dlhodobych teplotách ani zmes do tých -30'C nemusí pomôcť. Mám aj vyhrievané ostrekovače,ale čo z toho keď zmes je na h...o Ešte keď som mal O1,81kw v nafte :-) asi tak pred 10rokmi,tak som len tak na skúšku nalial nezriedenu zmes do -60'C .Bola to pecka ... to rozmrazilo aj predné sklo :-) Ale vnútri v aute sme sa so ženou pri jazde fajne sem tam z toho smradu sfetovali :-)1 bod
-
Tusis spravne, mohl by, ale to by musel mit nasobne vetsi kapacitu. Cim vetsi kapacitu takhle zapojis, tim ti bude vic pozirat nizke frekvence, ale 2,5-10uF naprosto v poradku. Takze ano, takto to funguje jen jako galvanicke oddeleni.1 bod
-
Máš k tomu nějaký důvod nebo osobní zkušenost? Chápu třeba zmińovaný důvod řezu závitu, pokud je skutečně poloha nutná. Nicméně, Brisk dávám odjakživa do všeho (i LPG) a dokonce se mě oproti originálu NGK hodně osvědčil i v motorce, a to už je co říct. BRISK je rozhodně dlouhodobě na světové špici, takže bych se osobně moc nebál. Ale jestli máš nějaké konkrétní info, budu za něj rád. Ty svíčky s platinovou elektrodou, co jsem uvedl, jsou určeny právě do TSI a výrobce deklaruje životnost 90tkm. Ještě dotaz - je na originálech pro TSI krom NGK vyražen i typ svíčky?1 bod
-
1 bod
-
No né, já jen, že se tu někdo ptal při kolika to začne hlásit... víš. Na S2 jsem měl bixenony a 5L kapaliny. Po zimní cestě po D1 byla bandaska za 100km v tahu. No spíš na předních světlech. Okamžitě šla pojistka na ostřik světel ven. Díky za ledky😉👍1 bod
-
ZPROVOZNĚNO 1) V "hledání" v telefonu napište PBAP, nabídne to Verze Bluetooth PBAP 2) Změňte verzi Buetooth PBAP z PBAP 1.2 na PBAP 1.1 a poté klikněte na použít 3) Změňte verzi Buetooth PBAP z PBAP 1.1 zpět na PBAP 1.2 a poté klikněte na použít Po příchodu do auta se kontakty sami naimportovali do rádia a vše funguje jak před aktualizací na Android 12.1 bod
-
1 bod
-
Ahoj všem škodovákům a lidem dobré vůle, na Boží hod vánoční Vám všem přeji krásné prožití svátků vánočních, v roce 2022 nám všem přeji mnoho šťastných kilometrů se svými plechovými mazlíčky, hodně štěstí a úspěchů. Neméně pak zdraví, které je vůbec z toho všeho nejdůležitější!1 bod
-
1 bod
-
Jane, prečo si myslíš, že všetci musia hájiť podobne ako ty to čo máme v autách. Máš tu x-príspevkov napísaných práve takýmto štýlom a môj štýl toto nie je. A myslím, že ani kolegov tu v tomto vlákne. Jediné na čo sme ťa upozornili bolo, že si zjavne nepochopil v čom je prednosť Matrixov oproti bežným svetlám požiadavkou aby niekto dal fotku "s tlumenými u matrixu". Mohol by si si prečítať moje príspevky na inom fore (ale nemá to zmysel) kde za moju kritiku niečoho čo v mojom súčasnom aute nefunguje správne mi dokonca nadáva človek nevyberaným spôsobom ktorý v živote v mojom type auta nesedel ale "počul do kamaráta" a naštudoval si na internete že je to inak. Ja píšem len čo som odskúšal. Rozdiel medzi ručným tlmením a automatom je v týchto veciach - keď sme všetci tlmili ručne, tak každý dával pozor pred zákrutou alebo stúpaním na svetlo "spoza rohu" (teda až na pár prasat) a stlmil ešte pred tým, než sa obe autá dostali do vzájomného dohľadu. Toto samozrejme u žiadneho auta s automatickým prepínaním svetiel - či sú to matrixy alebo obyčajné svetlomety s automatickým prepínaním diaľkových/stretávacích svetiel nemôže z princípu funkcie fungovať. Auto stlmí až keď mu protiidúce auto alebo vzadu idúce auto vojde do kamery tak, aby ho kamera bola schopná rozoznať. Takže protiidúci vodič má pocit, že mu blesklo do očí nestlmené svetlo. A má samozrejme pravdu, fuzzy logika tu nefunguje. Takto fungujú všetky súčasné autá, či to je O4, najnovšie BMW, Mercedes alebo Dacia. A to bude až do toho času keď autá budú na ceste komunikovať medzi sebou a dávať si informácie o svojej pozícii a teda budú schopné stlmiť svetlá dopredu. - pokiaľ ide v protismere auto so slabšími svetlami - a nemusia to byť staré žiarovkové svetlomety žigulíka ale aj zašpinené LED-ky tak kamera - a zase je jedno či to bude Matrix alebo akékoľvek iné svetlomety s automatickým prepínaním - zareaguje neskoro. S O4 som prešiel ako píšem inde zatiaľ len asi 50km "skúšobnú jazdu" po okreskách v noci, takže skúsenosti práve s O4 mám asi v 30 protiidúcich autách . Nestlmenie s O4 sa mi stalo na dlhej rovinke ca 2-3km, keď auto v protismere vyšlo na túto dlhú rovinku zo zákruty. Síce svetlomety nedosvietia tak ďaleko ale silné svetlo v diaľke určite nie je príjemné. By the way - s mojim súčasným autom mám 175000km z toho povedzme štvrtinu v noci a funguje to povedzme na 98% - zo 100 protiidúcich áut v jednom až dvoch prípadoch treba stlmiť svetlá ručne. Ale tak to fungovalo aj na bi-xenonoch ktoré mám s automatickým tlmením od roku 2009. Pritom na prvom modeli tohto auta v roku 2009 automatické tlmenie fungovalo možno na 70% a modelový rok od modelového roku sa to zlepšovalo až do súčasného stavu. Rozdiel medzi matrixom a inými svetlami: Matrix bude určite oslňovať viacej ako bežné svetlá s automatikou ak je zle skalibrovaný systém, zle nastavená "osovosť" svetlometov a kamera. U bežného svetlometu systém stlmí na stretávacie svetlá - t.j. zhasne VŠADE pred autom od vzialenosti ca 50m ďalej dopredu vždy keď "vidí" svetlá v protismere alebo červené svetlá pred tebou. Ak sú teda nastavené svetlomety viac doprava alebo doľava, ničomu to nevadí, pretože aj tak nesvietia v tomto momente nikam do diaľky. U Matrixu musí kamera identifikovať miesto kde sa svetlá v protismere nachádzajú a zhasína potom daný segment LED. Ak je táto kalibrácia kamery alebo uhol vpravo/vľavo nastavenia svetlometov nesprávne, potom kamera síce identifikuje a vypne naprogramovaný segment, ale keďže svetlomet svieti inam než si "systém myslí", páli do protiidúceho auta. A "tma" je niekde vedľa protiidúceho auta. Kolega tu v inom vlákne písal, že na neho blikajú protiidúce autá - v servise mu svetlá na reklamáciu vraj nastavili a odvtedy nikto na neho neblikol. Tak si myslím, či teda chyba nie je medzi skrutkovačom a meracím prístrojom na výstupnej kontrole vo fabrike. Neviem či na matrix je lepší prístroj na nastavovanie ako na obyčajné svetlá, ale treba si uvedomiť že 5° rozdiel od osi auta na 100m kam svetlá dosvietia robí dosť veľký posun na to, aby matrix oslňoval. Majiteľ matrixov nemá šancu takúto nepresnosť nastavenia vidieť na ceste. Na stene v podzemnej garáži bude pri 5m od steny pri parkovaní do boxu posunutie 40-50cm od osi svetlometu. Keďže väčšinou do boxu zatáčame, tak nestojíme nikdy presne v pravom uhle k stene. Po zaparkovaní sme pár centimetrov od steny a zlé smerovanie svetlometov nemáme šancu vidieť. Ak by sme teda chceli zistiť ako sú svetlá nastavené musíme sa na to špeciálne zamerať, mať prázdnu garáž, zaparkovať auto prednými kolesami na nejakej čiare ktorá je presne rovnobežná so stenou oproti svetlometom a mať navyše ďalšiu čiaru rovnobežnú s autom, od ktorej môžem merať vzdialenosť svetlometu a vzdialenosť bodu zlomu asymterických svetlometov na stene. Na stenu možno nastaviť výšku (vzdialenosť kam dosvietia stlmené svetlá) ale nie natočenie do strany. Ak sa matrix vo fabrike nastavuje "bežným spôsobom" a ak to robí niekto kto len potrebuje aby cez neho za smenu prešlo 500 áut príčina je zrejmá. Prajem vám všetkým s matrixami aj bez matrixov, očkovaným aj neočkovaným, O4-károm aj ostatným bezstarostné a krásne vianoce a zdravý 2022.1 bod
-
Doplnil bych tohle téma o čerstvou zkušenost s pravidelným vybíjením baterie. Auto stojí mnohdy i dva týdny v garáži (druhé ke služebnímu) a bez ohledu na odpojený "zázračný konektor" je dlouhodobě problém s poklesem napětí v baterce. Musím každý týden pravidelně dobíjet. Po třech a půl letech budu baterku vyměňovat (EFB), jelikož její "měkkost" je jasná známka degradace. Při té příležitosti jsem si změřil klidový proud a zjištění mě nemile překvapilo. Po jakékoliv manipulaci (dveře, kapota...) je odběr rovné 2A a trvá cca 30sek. Poté klidový proud pomalu padá až na 160mA, kde ale zůstane trvale "viset"! Pro představu uvádím, že úbytek za jeden jediný den jsou tak skoro 4Ah, což je cca 6-7% kapacity baterie...(!!) Tohle zjištění mě naprosto šokovalo. To opravdu není zanedbatelný odběr, za který považuji hraničních 30-50mA. Už jsem přemýšlel, jak to budu řešit a napadlo mě ještě zkusit zamknout auto. Do 30 sek spadl trvalý klidový proud na 0 a pouze po cca 8sek si to zanedbatelně cvrnkne cca 1mA na sekundu. Z toho vyplývá jednoznačný fakt, že pokud zůstane auto odemknuté (větrané) v garáži (jak je mým letitým zvykem), je třeba jej skutečně pravidelně dobíjet v případě jen občasného provozu. Takže za mne větrání už jen přes otevřená okýnka se zamknutým vozem. Možná tohle zjištění někdo někde již popsal, ale nedalo mi to sem nepřidat. Třeba to někomu pomůže.1 bod
-
@cayc V poloze 0 se dá vypnout DRL v menu, pokud si tam tu položku zapneš: Controller 09 - Central Electronics 16 - Security Access - kód je 31347 10 - Adaptations (2) - Daytime running lights-Tagfahrlicht Aktivierung durch BAP oder Bedienfolge moeglich - změnit na active Co se týče ruční brzdy, to myslím lze také nějak, ale nezkoušel jsem to. DRL se zhasínají vpředu i vzadu a nemám v úmyslu být na ručce neosvětlený.1 bod
-
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1fbb9qtL-yWlzDPLzvxzpF01gRRtH8fKxeVtXt6HPpgg/edit#gid=01 bod