@JirikHL :
Musím súhlasit, že v prípade rýchleho rodinného kombi RS nemá žiadnu adekvátnu alternatívu. Predaje v prevedení RS ale Octaviu nezachránia. Gro predajov tvorili vždy Style a Ambition.
Nemôžem ale súhlasit s tvrdením, že auto hodnotím na základe zopár desiatok jedincov, co sú nespokojní na diskusných fórach. To by bolo úplne super, keby ich bolo len pár desiatok a len na internete! Najhoršie je práveže to, že tých nespokojných ludí je množstvo práveže v reálnom živote a pri pive sa Franta s Honzom nebaví o tom, aká je tá Octavia super a že raz si na nu urcite našetrí a kúpi - ale o tom, že je to tak nah*vno auto, že si ju nikdy v živote nekúpi.
@patrikcevela + další, co na nu ešte cakáte:
Dakujem za názory, držím palce, aby ste sa áut dockali co najskôr a boli ste spokojní. Naozaj by som si rád precítal potom dojmy po presadnutí z O3 do O4 a s odstupom casu krátke zhodnotenie.
@bojler:
Áno, pamätníci pamätajú na nástup O3 po O2. O3 nebola velmi pozitívne prijatá najmä kvôli dizajnu, v nemilosti bol ale len zopár mesiacov na zaciatku predaja. Potom sa to zlepšilo a nakoniec z nej bol úspešný model. Ubehli 2 roky od uvedenia O4 a zázrak sa nekoná, predaje klesajú...
Nepamätám si však už, ci som zrovna k O3 písal, že si ju nikdy nekúpim. Pre úplnost dodávam, že nakoniec som ich mal 3, tú poslednú som predal teraz vo februári a ako na najlepšiu z nich spomínam (logicky) na benzínovú RSu. Ale O4 som nekúpil a naozaj naozaj nikdy ani nekúpim.
Negatívny urcite nie som vždy - ked je co pochválit, tak pochválim a ked je co skritizovat, tak skritizujem. Proste už nie som zaslepený Škoda fanúšik, snažím sa odosobnit.
Spomínal si problém s Bolerom z MR2018. Vysvetlenie je nasledovné - "soudruzi z NDR" chceli ušetrit a u výrobcu v PL (Preh, bývalý Technisat Polska) si vyžiadali zníženie ceny nimi výrábaných infotainmentov. Výsledkom sú umierajúce Bolerá a Amundseny s H4x, kde proste odíde eMMC modul. Prejavuje sa to presne ako píšeš, náhodné reštarty, "zabúdanie" nastavení, nakoniec to skoncí tak, že rádio sa bud dokola reštartuje na Škoda logu, alebo zostane cierny displej. Riešenie je jediné, výmena. Odporúcam, ak už auto nie je v záruke, zožen si do zásoby náhradu, kým sa ešte dajú zohnat. Inak toto isté je problém aj s MIB3-OI jednotkami, bohužial tiež Preh.
Preco je to auto také nepodarené? Preco ani po 2 rokoch nie sú schopní vyladit softvér? Na O4 nadávajú aj v servisoch mechanici resp elektrikári. Každú chvílu je nutný nejaký povinný update, ktorý zablokuje cloveka + diagnostický prístroj + nabíjacku aj na 5-6 hodín. Väcšina updatov je ako balík pre viacero jednotiek, robí sa v jednom kroku a ked raz zacne, treba ho dokoncit ako celok. Nic výnimocné, ked po aktualizácii hlavne OCU alebo MIB jednotka už nenabehne. Dám si tú námahu a spravím zoznam všetkých TPI a sevisných akcií, ktoré zatial pre O4 za tie 2 roky sú a porovnám to s TPI a servisnými akciami za prvé roky pre O3.
Na záver asi dodám len tolko, že dobré autá sa už nevyrábajú. Ako správne dakto na predošlej strane spomenul, s novým MR sme sa vždy tešili na to, co pribudne. Teraz len trpneme, co nám zasa vyškrtnú. Nejaké zmeny už boli popísané, ja som pocul ešte o jednej - 1 reprácik pre parkovacie senzory bez ohladu na to, ci sú len zadné alebo aj predné.
Pridávam ešte slúbené video vrzgajúcich tapacírov z novej Octavie. Bravó, pôvodne problém s vrzgajúcimi madlami z prvých Kodiaqov, ktorý úspešne vyriešili zmenou materiálu madiel v roku 2019 je tu zrazu znova. A teda vrzga to fakt kvalitne!
O4_Vrzganie.mov
Plus som ešte našiel pocty predajov pre SK trh za minulý rok v mesiacoch 1 až 9, ktoré tiež jednoznacne ukazujú pokles. Pre porovnanie aj rok 2020. Je to cierne na bielom - v roku 2019 v mesiacoch 1-9 sa predalo u nas 3728 ks Octavii (este O3). V roku 2020 to bolo 2822 ks (mix O3 aj O4) a v roku 2021 to bolo uz len 2552 ks. Nech ratam ako ratam, O4 sa v porovnani s O3 proste predava cca o tretinu menej. Takisto pekne vidno, ze v top 10 najpredavanejsich modeloch ako jedina straca Octavia. Fabiu do uvahy neberiem, tam je to len -11 ks.
Edit: Pozeram, ze pri kopirovani to rozhodilo diakritiku, niekde je a niekde nie. Sorry.