Hlavní panel
Oblíbený obsah
Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 08/19/22 ve všech sekcích
-
2 body
-
Pro a proti jsi shrnul dobře. Těžko radit takto znalému, každý ti tu předloźí jen své osobní preference.2 body
-
Hlavně si to neroz....j víc, než je nutné, nebo to nedáš dohromady.1 bod
-
K těm čipům ... četl jsem, že velký problém je v tom, že automobilky poptávají pro auta staré typy čipů, ale velcí výrobci vyrábí ve velkém nejmodernější modely čipů hlavně pro počítače a mobily. Morální životnost modelu auta je třeba 8 let (2-3 roky vývoj, a pak 2x facelift), a celou tu dobu potřebuje automobilka stejné čipy. Jednoduché, osvědčené čipy. Na výkon a spotřebu čipů se tolik nehledí (jako u PC a mobilů), důležitá je cena a spolehlivost. A automobilky vše dříve objednávali just-in-time, s jasnou perspektivou hodně dopředu. S nástupem covidu se vše roztrhalo, automobilky čekaly krizi a zrušili objednávky, výrobci odstavili linky na staré čipy, pak je automobilky najednou moc chtěly, ale nebyly už kapacity. Nyní, pokud se výrobcům čipů propadne odběr do PC a mobilů díky celkovému ochlazení, možná automobilkám ty čipy v dostatečném množství vyrobí, ale už ne za ceny jako před covidem ... odhaduji, že od objednávky do dodání čipů může uplynout klidně i rok, je to víceméně zakázková hromadná výroba, která se musí dopředu zaplánovat.1 bod
-
Úvaha: Jak je to doopravdy s tvrzením automobilek, že nemají čipy na výrobu aut? Nebo se čipů vyrábí již dostatek a selhávají distribuční kanály, jak tvrdí některé automobilky? V tom případě bych se snad ani tak nespoléhal na nějakou dnes údajně nespolehlivou a několik týdnů trvající kontejnerovou námořní dopravu a poslal do Číny, do Jižní Koreje, na Tchajwan nákladní letadlo, ony ty čipy se neváží na vagóny, kontejnery, lodě. Že by si to koncern nedokázal zaplatit, tak to pochybuji. Vzpomínám si, že někdo vysoce postavený ze Škodovky (nejsem si jistý zda-li to nebyl Martin Jahn), docela nedávno tvrdil, že problém s čipy pro Škoda Auto a.s. bude pravděpodobně přetrvávat i v roce 2023. Jak to jde dohromady s textem dle přiloženého článku, kde výrobci čipů údajně čelí poklesu zájmu a poklesu poptávky po méně výkonných čipech ? Ano, je tam převážně psáno o čipech a poklesu zájmu o ně pro PC, ale i tak se vkrádá myšlenka, jak je to v současnosti doopravdy s čipy pro automotive? Nepoužívají automobilky převážně právě méně výkonné čipy? Asi se nikdy 100% nedozvíme jaká je vlastně ta pravda a co vlastně skutečně brzdí dodávky námi objednaných aut, ale jak jsem napsal na začátku je to úvaha, třeba má někdo docela jiné zprávy. https://www.novinky.cz/internet-a-pc/hardware/clanek/vyrobcum-cipu-hrozi-nejhorsi-pokles-za-deset-let-40406203#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&dop_req_id=lfgwBJGau5L-202208190913&dop_id=40406203&source=hp&seq_no=6&utm_campaign=abtest196_discussion_timeline_varA&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz1 bod
-
Krátké trasy nevyhovují oběma motorům, takže je to jedno (ale oba se díky dobrému termomanagmentu relativně rychle zahřejí). Jinak TSI bude umět taky jezdit s pěknou spotřebou (v Tiguanu mezi 7-8l, v SIII to bude minimálně o litr méně), kdy při avizovaném nájezdu a ceně TDI, ten rozdíl oproti TDI nebude tak markantní. U TSI je plus absence močoviny, o jeden potencionální problém méně, jinak je složitost motorů obdobná. Jako plus TSI je i nižší hlučnost.1 bod
-
Zimmerman je vcelku dobrá značka jako druhovýroba. Tam by problém být neměl. Osobně se snažím na autech dělat vše sám. Člověk ušetří nějakou kačku a časově to vyjde nastejno = než s tím autem dojedu do servisu atd, tak si to za tu strávenou dobu vyměním doma. Ale hlavně si to udělám poctivě a nikdo mě neošidí (např. výměna oleje). Ale jasné, že všichni to tak praktikovat nemůžou = buď nemají prostory nebo to prostě neumí. Třeba kámoš si loni nechal u nějakého garážníka vyměnit na dvojkové oktávce př. brzdy a řekl si za práci a materiál 8 tisíc, jsem nechápal.1 bod
-
1 bod
-
môj skromný postup na montáž, snáď niekomu pomôže :) Octavia III - Cúvacia kamera, high verzia (PR-KA2) Odkaz: https://wirer.sk/o3_kamera-cuvacia-ka2/ Kamier som zapojil už niekoľko a zvyčajne mi to trvalo kratšie, ako spísanie tohto postupu. Dúfam, že to uľahčí prácu aj ďalším ľudom čo kameru zvažujú. Základ je preveriť si kompatibilitu s infotainmentom (verzia kamery, low alebo high), premerať pri starších ročníkoch veľkosť madla a správne podľa schém pozapájať, na záver nakódovať a pri high kamere aj urobiť parametrizáciu a kalibráciu...1 bod
-
Výměna světla v kufru je podle mě jediný smysluplný "tuning který se nechá u Scaly udělat. Já kupoval vloni na ebay dva kusy za 12 dolarů a jsem náramně spokojený. V kaslíku je měnit žárovku zbytečné a co se týká osvětlení bot? Proč si někdo myslí, že je dobrý nápad si osvětlit boty jsem vůbec nepochopil.1 bod