Hlavní panel
Oblíbený obsah
Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 12/23/22 ve všech sekcích
-
Nevím proč přecházíte s nízkým nájezdem na 502.00 5W40, který má právě výrazně rychlejší degradaci a horší mazání za studena. Pokud bych jezdil kolem komína, tak bych tam nalil právě 0W20 nebo maximálně 0W30, tj určitě aspoň 504.00 nebo 508.00. Jedna oba ty oleje mnohem lépe mažou za studeného motoru a jednak jsou mnohem časově odolnější než stará specifikace, nehledě na to, že to jsou oleje, které generují méně karbonu při spalování, takže když nemáte možnost moc auto prohnat po dálnici tak se aspon tolik nekarbonuje. Je třeba si uvědomit, že nejvíc se motor opotřebovává právě starty a krátkými cestami. 0W20 maže okamžitě, maže při mrazech a tyto vlastnosti si udrží dlouho.2 body
-
1.) jak poznat, že dotaz ohledně Fabie 1.4 MPI nepatří do kategorie Fabie 1.4 MPI Protože u karoserie je jedno, jestli to je 1.4 MPi nebo 1.9 TDi. Blatník nebo dveře sou furt stejný. 2 .) Přijde mi dost zvláštní to postovat do několik let starého a především cizího topicu. Takže když se budeš ptát na nějakou závadu co už řeší někdo jinej ( třeba poruchu řízení https://forum.skodahome.cz/topic/45128-máte-problémy-s-řízením-nefunguje-servo/ ) stejně založíš nový téma? Protože todle založil někdo jinej v roce 2006 a tím pádem je několik let starý. Nebo když budeš řešit jak vyměnit blatník a někdo před tebou to bude taky řešit, tak založíš taky nový téma?2 body
-
Exteriér nieje problém, toto by sa dalo spojazdniť aj na parkovisku. Skôr by som sa osobne bál, či nieje poškodený náboj alebo tlmič keď pozerám na ten poškodený disk. Dostalo to ranu na koleso?1 bod
-
Zdravím, dodělal jsem si vyhřívané trysky ostřikovačů na svou F2 z roku 2014. Doplním předešlé komentáře a trochu podrobněji popíši, co to v mém případě obnášelo. Předně pořídit vyhřívané trysky, ideálně i s protikusy svorkovnic (běžně se tento komplet nabízí například na sbazaru). Já je zde sehnal za cca 250kč vč. svorkovnic. A k tomu kabely, 4 piny 1,6x0,6 mm s těsněním a jedno očko na uzemění s dírou M6 a pro průměr drátů cca 1 mm2. A nějakou fičuru na napojení kabelů na stávající vedení (do vedení z pojistek). Samotná dodělávka je jednoduchá - vymění se trysky a zadrátuje se to: 1) Sundat kryt pod stěrači. 2) Demontovat původní trysky, namontovat vyhřívané vč. svorkovnic. 3) Napojit kabeláž do svorkovnic, do každé svorkovnice má vést (alespoň v případě mé F2 z roku 2014, jiné MR jsem nestudoval): kabel 0.35 sw/vi (průřez 0,35 mm2, barva černo-fialová) a kabel 0.5 br (průřez 0,5 mm2, barva hnědá). 4) Oba kabely 0.5 br (uzemění) mají vést na ukostřovací spojení 10, já je dotáhl kolem celého motorového prostoru, nakrimpoval očko s dírou pro závit M6 a napojil na kostřící bod (viz poslední foto). Spojil jsem je až v očku, asi by to šlo řešit i spojením obou kabelů někde po cestě na průřez 1,0 mm2 a táhnout jeden kabel. 5) Kabely 0.35sw/vi je třeba protáhnout do interiéru a dotáhnout a napojit na vedení z pojistky SB9 (alespoň v případě mé F2 z roku 2014). Použil jsem průchod za airbagem spolujezdce, kde jsem už pár kablíků protahoval. Opět asi možno spojit do průřezu 0.5 mm2 a táhnout jako jeden vodič... Já táhnul séparé až do pojistky, kde jsem je napojil na kabel 0.5 sw/vi, který z ní vede. 6) Zase dát vše dokupy - kryt pod stěrači, stěrače... Nezapomenout stěrače dát do správné polohy určené ryskami na skle. No a to je vše, práce ani ne na dopoledne, není potřeba nic kódovat, jak již zde bylo zmíněno, výhřev trysek funguje automaticky - když poklesne vnější teplota pod cca 10°C (alespoň tak je to uvedeno v návodu k použití), výhřev si začne odebírat potřebný proud a začne (trochu) topit do trysky, aby nebyla ledová. Vše funguje pochopitelně až po zapnutí zapalování, nicméně neustále - ne až po sepnutí ostřikovačů, jak zde bylo spekulováno - to by bylo už trochu pozdě... Že je vše správně zapojeno a systém funguje, se dá v zimě snadno detekovat přiložením ruky na trysku - narozdíl od ledové kapoty nebo krytu pod stěrači je na omak trochu teplá...1 bod
-
Řekl bych, že obojí - chtějí stihnout vše dokompletovat, takže musí jet i výroba.1 bod
-
1 bod
-
Mám všetko rovnako ako Boban okrem SW 1898. Tak to asi skúsim po novom roku nechať updatnuť. Hoši, krásne, pokojné a zdravé Vianoce1 bod
-
Ak ti to nesúri a chceš niečo ušetriť, pozri bazoš a podobne inzercie, možno nájdeš aj priamo diely lakované v tvojej farbe za zlomkové ceny nových.1 bod
-
Podle mě ty OTA aktualizace dost precenujete... Když se nemění ani číslo verze, tak To budou jen nějaké blbosti malé. Určitě to nebude aktualizace Matrixu nebo fungování KESSY.1 bod
-
1 bod
-
@rudasn a @houmr to, že se ve specifikaci VW 504.00 leje nyní AS 0W-30 není rozhodnutím EU, ale prostě a jednoduše jen tím, že škodovka skončila jako s hlavním dodavatelem mot. olejů s firmou Castrol,který měl v té specifikaci 504.00 5W-30 a od 1.1.2020 je dodavatelem do výroby firma Shell a ta má v této specifikaci 0W-30..nic jiného v tom není. @Martab ano 0W-30 v AS je 504.00, ale jako prvonáplň nikdy nebyl..ve výrobě si již od 45.týdne 2016 leje VW 508.00 0W-20, předtím to bylo ve výrobě 504.00 5W-30.1 bod
-
Fejsbúk nemám ani nečítam ale presne som dnes chcel napísať o poznatku, že auto vyrobené 02/2022 fungovalo do septembra výborne mohol by so povedať že bez jedinej vady. Posledné 2 mesiace prebehlo niekoľko updatov - auto po naštartovaní vždy napísalo, že je pripravený update SW, prečítal som si, že je to vylepšenie niektorých funkcií a oprava závad. Updaty som ja idiot všetky neprezieravo spustil - pritom viem, že IT zákon jasne hovorí "never touch running system". Neviem však dosledovať aké updaty auto nainštalovalo - keď sa pozriem do nastavení, tam je stále SW verzia rovnaká ako pri prevzatí auta 1889 a keď dám zobraziť "všetky updaty" tak tam nie je nič. Jediné čo vidím že sa zmenilo je databáza navigácie. Posledné jazdy pozorujem presne všetky problémy, ktoré tu popisuješ - začalo to výpadkom FRONT ASSIST. Myslel som že je to zimou a je zahmlené čelné okno niekde v mieste kamery, 2-3x sa mi to stalo po naštartovaní a prvých 20km predošlého auta. Lenže tu sa spúšťa chyba FRONT ASSISTU asi po 20 min jazdy, keď je všetko vysušené klímou. A je to takmer pravidelne kažú jazdu, po pár minutách sa to zase vypne. Rovnako začína vypadávať asistent parkovania, predtým s ním nikdy nebol problém. A jednu jazdu som tam mal 3 žlté ikony - ale sú tak malé, že netuším akú poruchu ukazovala tá tretia. Samozrejme že v tomto momente nefungujú napríklad matrixy - pretože je vypadnutá kamera. Kessy som mal dlho vypnuté, ale keďže nefungovalo otváranie kufra "kopnutím" tak som KESSY aktivoval asi dva mesiacce dozadu a mal som pocit že sa to zlepšilo. Posledné 3 týždne KESSY funguje ako chce - z 10 odomknutí funguje tak 6 Po poslednom update minulý týždeň začali preblikávať na palubke ukazovatele teploty vody a paliva - blikajú ako keby tam bol uklepaný káblik. Mám tiež pocit, že fungujú matrixy horšie - predtým ako sa píše vo vlíkne o Matrixoch na mňa nikdy nikto neblikol, teraz vidím, že veľmi neskoro tlmia na autá predo mnou a horšie/neskoro reagujú na slabšie svietiace autá v protismere. Takže vyzerá, že pomaly a isto sa dostávam do stavu ktorý bol popísaný v prvých príspevkoch tohto vlákna. Scheisse. Mechanicky a motoricky som inak s týmto autom spokojný - na triedu v ktorej je Octavia je to v pohode. Aj zadná pevná náprava, z ktorej som mal obavy (posledných 25 rokov som také auto nemal) sa dá. Pohupovanie je proste nastavenie škodovky - namám ho rád ale to treba buď akceptovať alebo si kúpiť iné auto. Motor síce nie je odhlučnený ako by si niekto podľa príspevkov tu na fóre predstavoval ale pri jazde na diaľnici vzhľadom na podľa mňa dobre zvolenú stratégiu odstupňovania prevodovky a teda veľmi nízkych otáčkach pri 130kmh je na tom O4 veľmi dobre.1 bod
-
Tak pomohlo přehrání softwaru, prý jim (servisu) ze Škody poslali instrukce k opravě tohoto problému. Takže konečně max. spokojenost. Rychlost infotenmetu při verzi 1896 je až neuvěřitelná, odezva pomalu jak na Samsungu S22 Ultra 😁 Laura umí konečně jednoduše navigovat zadáním jednoho příkazu celé adresy, vytáčet kontakty apod., za mě pecka 👍1 bod
-
Pánové, tak se poštěstilo a po 16 měsícíh jsem včera skutečně vyzvedl objednané auto. Zatím mám za sebou cca 100km od dealera. Co jsem si všiml oproti O4 2020 - ukládací prostor pod loketní opěrkou je o krapet menší a plytší, stále je ale dostatečný pro drobnosti; elektricky ovládané víko kufru je mnohem tišší až ten mechanismus nejde téměř vůbec slyšet. Dostal jsem auto na antracitových Altair kolech, ikdyž v konfigurátoru a k edici 120 let motorsport měly být černé a tak nějak jsem se na ně dost těšil, jinak má auto vše co bylo objednáno, i černé koncovky sportovněji laděného výfuku.1 bod
-
No ale ty emise problém nejsou, protože ty elektro auta jsou určená pro 10 % populace EU. Podle dosavadní cesty si stojím za tím, že elektroauta nejsou nástrojem EU jak dosáhnout bezemisní dopravy, ale jsou nástrojem jak lidem vzít osobní mobilitu. Většina lidí mít na to prostě nebude a spalováky postupně vyštípají z trhu i ty staré aby jsme tu náhodou dalších 50 let nejezdil ve starých autech. Takže i když víme že emise z elektrovozového parku jsou paradoxně celkově vyšší než ze spalováku, tak je to vlastně úplně fuk, protože to to taky nikdy nešlo. Já si vždy vzpomenu na super film když sleduji dění kolem emisí a EU... Sůl je škodlivá tudíž je nezákonná. Vše co je škodlivé je nezákonné. čokoláda, benzín, nevýchovné hračky a kořeněná jídla. Potraty jsou nezákonné, stejně jako těhotenství bez povolení.-1 bodů