Pustil jsem se do vymeny vadneho senzoru kvality vzduchu. Zatim jeste nedosel novy dil, delal jsem teprve zkousku, zda vymenu zvladnu.
Senzor je umisteny v oddelovacim prostoru pod pravym steracem tesne pred vstupem vzduchu do kabiny. Neni treba demontovat sterace, jen se dostat pod kryt. Ten se odjisti vytazenim dvou sponek a sundadnim tesneni. Oddelovaci prostor ma kryt rozdeleny na dve poloviny, prava cast se nasouva na levou, zespoda ma pro zajisteni sponu.
Chvilku to i vypadalo, ze bude stacit kryt jen nadzvednout, ale mam velke pracky a nepostupoval jsem podle zadneho podrobneho navodu, takze bylo prvne nutne zjistit, jak ho demontovat.
U Superbu je tam hodne mista, senzor je prichyceny na plastove konzoli, je nasmerovany sikmo doprava po smeru jizdy. Vytahnout jde ve dvou krocich (nezalezi na poradi). Jednak odpojit svorku kabeloveho vedeni - svorka ma zapadku a nejde tedy jen tak rozpojit. Je nutne plochym sroubovakem odjistit.
Vetsi zahada byla samotne oddelani senzoru. Do konzole se nasouva a pro vysunuti je taky potreba odjistit zapadku. Stary dil mel stejnou drazku i na vrchni strane.
Nejvetsi prace byla s opetovnym nasazenim ktytu. Na jedne strane byl prirazen az k A sloupku, na druhe strane by tak ale byt nemohl. Takze jsem nejakou dobu zkoumal, jak ho nasadit zpet a jak ho spasovat k celnimu sklu.
Objednal jsem novy senzor a pri montazi udelam i fotodokumentaci.
Dodam, ze vadny senzor se projevuje jen tim, ze nefunguje automaticka cirkulace a vyhazuje v jednotce 08 chybu senzoru AQS. Podle vseho jde o velmi castou zavadu.