Hlavní panel
Oblíbený obsah
Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 02/23/24 ve všech sekcích
-
@wirer kdyz @brrrrm dojede tak mi kaktus z ruky vyrostne4 body
-
Do konca života by som mal výčitky, ako som ublížil @TOMUSovi..3 body
-
Po dobu 10 let co mám auto s SS a ID mám 3 EFB. Jako elektrikář který ví o co jde jsem hodně měřil, dobíjel atd... Poznatek je ten, že se baterie EFB v autě s ID chová předpokládaně jen několik prvních měsíců. Normálně při běžném ježdění si udržuje na 12,2 -12,3V. Pokud ji dobiji nabíječnou, tak i po několika dnech drží 12,5 -12,6. Po půl roce stáří se baterka autem udržuje na 12,2, ale občas taky jen 12V. Po dobití nabíječkou klesne napětí do druhého dne opět na 12,2V... Závěr je, že 12,0 -12,2 je pro tyto baterky v autě s ID vpodstatě normální a je potřeba počítat s tím, že při ježdění delších tras defenzivně, občasném dobíjení nabíječkou je životnost baterky z prvomontáže 5-6 let, dalších baterek z aftermarketu do 4let. (sledoval jsem dál i baterky vyměněné, protože je využívám na chatě). Tabulky které jsou obecně známé - změřené napětí a odpovídající procenta nabití platí pro původní baterky (ne EFB a AGM) a provozu v autech bez ID. Nikdo ale tabulky nepředělal pro EFB a ID, ale všichni se jimi i nadále řídí. SS je dobré z pohledu baterky vypínat. Každé baterce škodí šoky (velké krátkodobé odběry proudu), což je opakované startování. Při startování po dobu 1-2 vteřin odběr několika set amper. Při takovém šoku se olověné desky v baterce kroutí, poškozuje se jejich povrch a vypadává z nich materiál. Protože SS dělá násobně více startů, jsou také desky v baterce takto násobně více poškozovány. Proto mají EFB zesílené desky a mají je pro zpevnění v ochranné mřížce které mají desky udržet, ale zcela to nedokáží, jen trochu to zlepšují. Nabíjení v autech s ID není konstatním napětím které se plynule snižuje jako u aut bez ID (nebo nabíječek s trafem), ale je impulsní. Impulsy dosahují až 16V, ale běžnými voltmetry do zapalovače nebo multimetry je nezměřitelné, Impulsy jsou příliš krátké na to, aby je tyto voltmetry zaznamenaly a dokázaly na ně reagovat, takže měříte jen "jakýsi průměr", ale ani to není přesné, protože "průměrná hodnota" se bude lišit podle frekvence a délce impulsů. Toto se musí měřit osciloskopem, nebo převodníkem napětí na digitální signál a logování počítačem. Baterky EFB dnes stojí 2-3tisíce a pokud vydrží 3 roky, je to max. tisícovka ročně. Pokud byste zvládli to prodloužit na 4-5 let, kolik se na tom dá ušetřit... S dobou 10-12let jako kdysi se s tím nedá počítat, protože auta bez ID nedobíjela impulsně, ale stálým napětím jako staré nabíječky s trafem..2 body
-
to já taky ne, ale beru to jako mnohem větší krok vpřed, než nově zamykání u Kessy, které se tady tolik řešilo 😉2 body
-
@Zzzzz Je to jednoduchý, v jedné řadě pro matrix dálkovou nebo potkávací je na cca stejné šířce o 6 segmentů více. U potkávačky se to asi moc nepozná, jen ty čtverečky budou asi trošku homogennější, ale spíš u dálkové, kde je 18 místo 12 segmentů to bude asi více vidět. Překryv segmentů bude lepší/jemnější a dokážou lépe obkreslit protijedoucí auto protože budou segmenty o cca 30% užší... Nicméně pro realné ježdění ten rozdíl bude asi minimální. Předpokládám ještě, že budou světla o troch jasnější v "plné dálkovce" to znamená když nikdo není před tebou... Světla lepší budou na 100%, ale nemyslím si, že o tolik, aby to bylo to, kvůli čemu bych měnil za FL2 body
-
Istá degradácia bezdrôtovým nabíjaím tam určite je, ale od doby, kedy Samsung prvýkrát predstavil bezdrôtové nabíjanie nabíjam len takto a stále len originál Samsung nabíjačkou. Mobil som mal stále okolo 2r a nepozoroval som nikdy zníženú výdrž baterky. S7, S8, Note10, Note20 Ultra, Aktuálne S23 Ultra Predposledný telefón - Note 20 Ultra som mal 3r a baterka bola super, stále nabíjaná len bezdrôtovo, avšak pár mesiacov v O4 ju prehrievaním zničilo. TLDR; bezdrôtové nabíjanie je úplne v pohode, ale na vhodnej nabíjačke, v dnešnej dobe už aj s aktívnym chladením (Samsung napríklad). Čakám a predpokladám, že si budeme vedieť retrofitnúť bezdrôtové nabíjanie z O4 FL, ale najprv chcem počkať, až to niekto spraví. Takisto by som bol rád aj za tie 2x45W USB-C vpredu (namiesto existujúcich 15W)1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
Konečně mohl by to udělat 🙂 @brrrrm, cekame! 🙂1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
@Lasse Máš asi point v tom, že když je auto uspané, tak možná nefungují, protože mě teď napadá, že tenhle případ jsem nezkoušel. Vyzkouším, díky za doplnění1 bod
-
@xmenadis USBčka nejsou napájená pořád. Jsou napájená při zapnutém infotainmentu (aspoň u mě to tak funguje).1 bod
-
Pokuď ta čísla pro O4 sedí, tak jsou v Etce uvedeny například v Audi A5, jsou zde vyobrazeny (typ 4PK). Takže objednat u Audi, nebo například zde : https://www.lkq.cz/Product/VAG-8K0882602B4PK/10029056811 bod
-
Ano, ten mi slibuje už od roku 2019, že dojede1 bod
-
1 bod
-
Mělo by jít o schránku s číslem: 8K0 882 602 B 4PK pod spolujezdce a 8K0 882 601 B 4PK pod řidiče. V obou případech manuální sedadla se standardním černým oplastováním. V béžovém provedení se potom index na konci liší a místo 4PK je CE3. Pro montáž je navíc potřeba 4x N 900 880 03 (plechová matice) a 4x N 907 371 05 (šroub). Můj zdroj si úplně jistý bohužel nebyl, ale nic lepšího se mi zjistit nepodařilo. A jelikož díly nejsou uvedené v žádném katalogu pro O4, nemám tuto informaci jak ověřit. Číslo dílu je na schránce uvedené nahoře, takže bez demontáže se k němu nedá dostat. Když jsem ale aspoň porovnával fotky schránky s tímto číslem a té v O4, sedí to.1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
O4 nie je určite prémiové auto takže aj MATRIX čo do počtu segmentov a teda vykrývania plôch zodpovedá tejto kategórii. Na druhej strane je mnoho prémiovejších áut, u ktorýcch MATRIX ani nie je možné objednať, takže v tomto určite chvála. Homogenita svetla je možno horšia než DIAĽKOVÝCH a to podčiarkujem DIAĽKOVÝCH u O3. (O3 som nemal a tak nemôžem posúdiť ale verím že to tak máte.) Otázkou však je, koľkokrát za jazdu po tme povedzme do 22:00hod môžete prepnúť na diaľkové svetlá? Premávka je väčšinou taká hustá že to nejde. Naopak s MATRIXAMI máme osvetlenie všade tam kde sa dá. Takže nemá ani zmysel porovnávať aj keď low-cost MATRIXY s bežnými svetlami v bezpečnosti premávky. Moje auto malo minulý štvrtok 21.6. sviatok - rok od prevzatia u dealera. Má teraz najazdené 70500 km, z toho tisíce kilometrov po tme. Presne vo štvrtok som prebiehal na dlhej rovinke 10 minút jazdy domov iné auto. Predbieham tak, že najprv vyjdem vľavo od auta predo mnou aby ľavý svetlomet osvietil krajnicu či tam nie je cyklista bez svetla alebo nespí opilec. Matrix ľavý svetlomet svietil do diaľky po ľavej krajnici a videl som, že z kríkov vylieza na cestu srna. Vďaka tomu, že som ju videl, stačil som pribrzdiť a vyhnúť sa jej. V prípade, že by som mal obyčajné svetlá, tak v tomto momente mám stretávacie svetlá, pretože inak by som oslňoval auto, ktoré som mienil predbiehať. Namiesto 100m by som videl len 50 t.j. 2 sekundy na nejakú reakciu a odniesla by to srna, predok auta, možno predné sklo. Nech teda sú tieto MATRIXY nehomogénne, diaľkové zhasínajú pri míňaní vozidiel či už v protismere alebo pri míňaní predchádzaných áut stále je to neskutočne dobrý prvok k zvýšenej bezpečnosti na ceste.1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
Tak ono ACC docela dobře naučí dodržovat vzdálenosti. To co popisuješ jsem také pár týdnů překonával než jsem se naučil jezdit jinak... Naučil jsem se řadit do levého mnohem dříve a neopouštět ho tak brzo1 bod