Hlavní panel
Oblíbený obsah
Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 09/02/24 ve všech sekcích
-
ad kuze - blabol. kuze v superbu je uplne v pohode, sedacky jsou vyhrivane a v lete naopak odvetravane a nikde se teda rozhodne nepotis - zrovna jsem se vratil po tydnu z italie (teploty 35+) a odvetravani funguje vyborne i v tech vedrech se sedelo velmi prijemne, a kdyz jsme sedali propoceni do auta po sesti hodinach na slunicku (tudiz propoceni durch), zada byla za par minut vysusena. dcc+ poznat je - rozdil mezi max sport a max comfort je znatelny, jezdim na max comfort, a velmi projemne pojezdeni ridil bych se pranim manzelky - bo ta ma vzdycky pravdu. ps: jake nervy si usetri tim, ze si neveme superba?6 bodů
-
Již nějaký ten rok jsem odkládal realizaci této stropní lampy s Catvision diodami a podsvitem tlačítek. Odrazovala mě dlouhodobě cena těchto světel. No, nakonec popíchnut @VeteranChildem jsem se k tomu odhodlal a začal hledat nejvýhodnější nabídku. Nakonec jsem světlo koupil zde za cca 3.200Kč vč. dopravy. Jak už to tak bývá, tak do měsíce se na to světlo objevila chvíli sleva na tuším 1.900Kč vč. dopravy. No, na cenu se snažím velice rychle zapomenout 😅... K názvu tohoto vlákna jen doplním, že z Ali nejde o úplně stejnou stropní lampičku, která byla montována do Škody Superb 1. generace,ale jde o stropní lampu z nějakého modelu VW pro Čínský trh a její OEM číslo je 3BD 947 105 nebo také 3B7 947 105F. Podsvit tlačítek tedy není škodovácky zelený, ale červený. Světlo objednáno spolu s jeho konektorem a kousky kabeláže 28.7. a 7.8. jsem si na poště vyzvedl balíček, ne ktarý snad sedl slon. Trochu s obavami jsem jej rozbalil a jeho obsah byl naštěstí v pořádku ☺️ Vlastní montáž jsem udělal vpodst. dle návodů v tomto vlákně a dle @wirer zde a zde. U mého Rapida MR 2019 je ale oproti F3 a starším Rapidům rozdílný konektor původního stropního světla. Je tam 4-pinová svorkovnice 4D0972704. Je tedy nutné pro konektorovou přechodku sehnat protikus tohoto konektoru. Já jej objednal také na Ali. Jenže jak přezpojit kabeláž teéto přechodky? Musel jsem chvíli hledat na drive2.ru a i zde vpodst. všechny články jen o řešení s 3-pinovou svorkovnicí, až na jediný článek s mojí 4-pinovou 🙂 - odkaz zde. Z článku vypíchnu nejpodstatnější schéma zapojení konektorové přechodky: Kdo neumí rusky (stejně jako já 😅) jen doplním, že vodič z pinu č. 1 se napojuje na podsvit interiéru. Já konkrétně napojoval na spínač světel, tj. na pin T10e/10 (viz schéma pro MR 2019 v příloze). Tzn. vyjmout spínač světel jeho zatlačením a pootočením. Před odpojením svorkovnice vypnout všechny spotřebiče a vytáhnout klíč ze zapalování. Já na klíč zapomněl a asi budu mít o tom záznam v paměti závad 😒. Ještě doplním, že u toho pinu č. 1 jsem udělal Y odbočku pro vodič směrem dozadu k zadní stropní lampě, které věnuji samostatné téma. Tímto je stropní lampička namontovaná a zapojená. Zbývá tedy změnit barvu podsvitu tlačítek a příp. i barvu a intenzitu LED Catvision očí. Já mám podsvit interiéru předělán do bílé, takže do této barvy jsem nechal předělat i tlačítka lampičky. LED očí jsem nechal v červeném provedení, které mi ladí s LED páskem na přístrojové desce. Tyto úpravy jsem opět, stejně jako dříve změnu podsvitu celého interiéru, svěřil SMD Miroslavovi z FB skupiny LED podsvícení, s jehož prací jsem spokojený. Když jsem dopsal až sem, tak si uvědomuji, že by se slušelo nasdílet finální fotky osazeného světla v "akci" za tmy. Zjišťuji, že tu vlastně ještě nemám 😕. V dohledné době tedy doplním, ať je příspěvek kompletní 😉. Rapid_spínač světel_podsvit T10e-10.pdf3 body
-
Zkusím začít trochu zeširoka. V minulosti jsem již několikrát koketoval s myšlenkou instalovat do mého Rapida přední stropní lampičku s Catvision diodami a podsvitem tlačítek. Nakonec jsem se k tomu přeci jen rozhoupal a instalace je popsána zde. Spolu s instalací předního Catvision světla, na niž jsou návody třeba zde a zde, příp. zde, jsem přemýšlel, jakým způsobem realizovat podsvit tlačítka i u zadní stropní lampičky. Měnit celé světlo, jak je popsáno např. zde, se mi moc nechtělo, hlavně kvůli nejednotnosti designu. Navíc je otázka, zda pouze dvě čtecí lampičky nebudou svítit méně, než původní světlo. Při jedné SZ konverzaci s Veteranchild mě napadla možnost použít jen samotné tlačítko z předního stropního světla z S2 / O3, která v provedení s Catvision diodkami mají i podsvit tlačítek. Tvar tlačítek se dle fotek jevil velmi podobný. Liší se jen piktogram, což je detail, kterého si myslím nikdo stejně nevšimne, kdybych na to neupozornil. VeteranChild dokonce našel ve svých zásobách tuhle stropní lampu z jeho bývalého S2 a věnoval mi jej "na hraní". Zde prvotní porovnání tlačítek: Když mi dorazil balíček se Superbím světlem, podíval jsem se do jeho útrob a do útrob mé zadní stropní lapmy. Měl jsem obavu, že zde narazím na problém se zcela rozdílným uspořádáním uvnitř těch tlačítek. Jaké překvapení bylo, že vlastní spínač vč. naklapnutí jeho tlačítka jsou shodné, jen v tom mém spínači není dioda podsvitu a její napojení. To jsem radostí nadskočil a zkusil klapnout tlačítko z S2 na moji lampičku a dostavilo se zklamání. Tlačítko naklapnout jde, ale má jakopby zkosenou čelní plochu, navíc je dost utopnené 😕 Takže jsem zkusil trochu improvizovat a uchycení tlačítka upravit. Malým skalpelem jsem zkusil prohloubit otvory pro zaklapnutí tlčítka na spínač a zároveň jej vevnitř vypodložit tak, aby se jeho čelní plocha srovnala a tlačítko více vystupovalo z otvoru v plexiskle. Taková modelářská nimračka. Pro vypodložení jsem v garáži našel PVC lem tl. cca 1,5mm, který se kdysi používal k olemování podlah z linolea u stěn s tím, že na jednu stranu je dána jeho jedna vrstva a na druhou stranu vrstvy dvě (to jsou ty malé čtverečky). Tlačítko po této úpravě už vypadá podstatně lépe 🙂. Takto upravená stropní lampa putovala k mému dvornímu úpravci podsvícení v celém mém autě - SMD Miroslavovi z FB skupiny LED podsvícení. Je takový machr, že dokázal na volnou pozici v konektoru v mém světle osadit i pin pro napojení podsvitu tak, že do jeho protikusu, co visí ze stropnice jsem jen doplnil příslušný pin a vodič podsvitu 😊. Vodič pro podsvit tlačítka jsem táhl dutinou nad osou stropnice od předního dodělávaného Catvision světla a napojil jej Y odbočkou z podsvitu jeho tlačítek. Na protažení je potřeba sundat schránku na brýle, přední a zadní stropní světlo. Použil jsem tenký cyklobowden. Není to úplně easy, ale po chvíli domlouvání se mi to podařilo. Pin podsvitu se osazuje na volnou pozici v konektoru. Vodič je ten bílo-modrý. Když jsem dopsal až sem, tak si uvědomuji, že by se slušelo nasdílet finální fotky osazeného světla v "akci" za tmy. Zjišťuji, že tu vlastně ještě nemám 😕. V dohledné době tedy doplním, ať je příspěvek kompletní 😉.2 body
-
Na mém Superbu se bouchání neprojevuje (výroba 33KT), alcantaru jsem měl v S3 a nikdy víc, číštění je peklo a v létě pokud není odvětrávaná je to taky hrůza (nebo aspoň pro mě byla, protože se dost potím). Odvětrávání na celokůži funguje perfektně.2 body
-
Politicky bys měl souhlasit s přáním manželky. To nejzásadnější je barva! Obě jsou to fajn auta. Alcantaru považuji za lepší volbu než kůži. Tažné při následném prodeji je plus. GL2 body
-
2 body
-
Pro příště respektuj rozdělení fóra podle modelů. Příspěvek přesunut.1 bod
-
Ja to kdysi sehnal za 1200,e taky cervene podsviceni ale pro autisty piny jsem si promeril multimetrem a podle toho zjistil funkcionalitu a pak provedl i simulaci Jen teda musim jeste doresit uchyceni do stropnice moc mi to tam doted nedrzi, takovy maly restik s jednotkou docasnosti jedno furt1 bod
-
Zdravím, pokud se vám přerval řemen alternátoru, je důležité vyměnit ho co nejdříve, aby nedošlo k dalším problémům s dobíjením baterie a chodem motoru. Pokud řemen pískal už předtím, může to znamenat, že napínací kladka je opotřebovaná nebo že řemen nebyl správně napnutý, takže je dobré zvážit i její výměnu. Co se týče rozvodů, pokud nebyly v plánu na výměnu a nejsou opotřebované, není nutné je měnit současně s řemenem alternátoru. Stačí tedy vyměnit drážkový řemen a případně napínací kladku, pokud vykazuje známky opotřebení.1 bod
-
DePokud tekla nafta z venku po motorů na altíkovej řemen, tak by se do motoru na rozvody dostat neměla. To by i při dešti a v zimě lítal do rozvodů bordel1 bod
-
1 bod
-
Posuzuj svoje auto a ne někoho jinýho. Tohle se nedá porovnávat. Někam do dílny, oddeklovat rozvody a zkontrolovat. Šance potřísnění je malé, ale je.1 bod
-
Tam není žádná samostatná jednotka naklápění světel. Je jen potenciometr s kolečkem 1,2,3, a pak elektronika u motorků ve světlech.1 bod
-
tak u novych aut uz bouchani neni, u starych aut bouchani daj do kupy. tohle je to nejmensi.1 bod
-
1 bod
-
Stůl zarezervován na 15 hod. Restaurace je v neděli otevřená do 18hod, kuchyně vaří do 17hod.1 bod
-
-5 bodů