Hlavní panel
Oblíbený obsah
Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 12/29/24 ve všech sekcích
-
Já jsem rozhodnutý pro 1.0 mpi beru ten motor jako jednoduchý. Určitě nechci naftu!!! Ale díky moc za reakce všem! 😉2 body
-
ak to bude u teba vyzerat takto nejako, tak treba menit cely "modul termorizeni" uz som pocul aj o pripade, ze niekomu v zaruke vymenili len pumpu a po zaruke zacal tiect "modul"1 bod
-
retaze su tam tusim tri, na olejove cerpadlo, vacku a vyvazovaci hriadel. stav napinaku sa da skontrolovat cez take okienko. vodna pumpa je hnana remenom a taki experti, co nemaju specialne naradie, tusim T10355A, ho nemenia, lebo vraj netreba - to by som si postrazil hned by som skontroloval aj vyrovnavaciu nadobku na chladiacu kvapalinu, ci tam nemas G13 MIT SILIKAT a ten vyhodit a naliat G12evo btw netesnost moze byt aj na obale termostatu, podla stavu vymenit rovno s vodnou pumpou1 bod
-
Řekl bych že kdyz uvažuje o litrovem MPIčku tak ví ze nekupuje závodničku, ale přibližovadlo, které ho bude vozit s minimálními provoznimi náklady. Při takovém nájezdu není co řešit, budeš spokojený1 bod
-
Mne to aktivovali cez obd11 ale bolo treba vypnut, zamknut auto a po uspani rj otvorit a nastartovat a nskocil RS monitor palubovka1 bod
-
Tak najezdím cca 25000-30000 km za rok. Proto bych chtěl 1.0 mpi a plyn.Jinak limit je cca 200000 Kč, ale moc toho na výběr není no. Ale něco se najde.1 bod
-
1 bod
-
Nemas nahodou liftback ? V ceniku je poznamka Paket pro spaní (pouze pro Combi)1 bod
-
Změnili. Není proto vhodné psát, že něco takto je, když to nevíš na 100% a není to pravda. Fabia IV jaksi není Kodiaq z roku 2016.1 bod
-
Ještě se vrátím k tomu Rusákovi, on tam píše, že mu blbla zadní mlhovka a otevírní kufru, každopádně měnil celý svazek. Zkusíme takovou dedukci, třeba tě to na něco navede. U Supa v kombíku jsou taženy drátky od každé vzpěry zvlášť (což jsi opravil), ale stále máš chybu B1303 13. V 90% když jsou to vzpěry, tak jsou poškozené (přelámané drátky - ty tenké ) od snímačů Hallovy sondy v pružině a je to úplně jiná chyba ve VCDS, kde to i konkrétně zmiňuje Hallovu sondu , což ty nemáš, takže pružiny teď vyloučíme. Varianta A Je ještě jedno místo kde dochází k ohybu ele. vedení z kufru a tím místem prochází i vedení od mlhovky a bůh ví čeho (viz. příloha). Mrknul bych tedy ještě sem, protože to je jediné místo, kde dochází k nějakému ohybu a namáhání. Varianta B Můžeš mít překousaný svazek od nějaké kuny.1 bod
-
Já sdílím tvoje rozhořčení s 2 válcovým režimem u 1.5 tsi evo1. Trápí mě to 6 let již ve druhém autě. Nicméně mám ve firmě více kolegů se stejným motorem, kteří to neřeší. Možná nejsou tak citliví na sluch, ale i ty motory vibrují méně nebo více, je to kus od kusu. Ja jich měl půjčených od kolegů okolo deseti a vnímam to všude, protože jsem na to už alergický. Někde více někde méně. Obě moje auto byly pekelné a řadil jsem tak, abych nejel na dva válce. Proto jsem se ptal, jestli někdo vnímal vibrace u evo1 a teď je necítí u evo2. Zkoušel jsem Scalu evo2 a Karoq evo2, oboje ok, ale pouze krátké jízdy.1 bod
-
No já už jdu s křížkem po funusu, tak aspoň šťastný Nový rok a hodně pevného zdraví všem a šťastných návratů se svými plechovými miláčky1 bod
-
1 bod
-
Zdravím. Jsem tu zase, abych se podělil o výsledku "překroužkování" motoru (viz předešlé příspěvky). Po smontování motoru bylo najeto na olej 5w-40 cca 800 km - použil jsem ho jako takový "výplach", když byl motor ze všech stran otevřený a ikdyž jsem před montáží vše pečlivě umyl a vyčistil, přeci jen nějaký prach se spodem do bloku musel dostat, než se to celé smontovalo. Po těchto 800 km jsem olej vypustil, vyměnil olejový filtr a nalil opět to, na co motor jezdil celou dobu - Mobil 0w-40. Nedávno proběhla výměna po 12 tisících kilometrech nájezdu. Když jsem vypustil olej, nalil jsem ho do prázdného obalu od oleje a bylo ho rovné 3 litry. Nového oleje jsem nalil stejně jako poprvé a to tedy na rysku MAX. Vešlo se ho tam po litrovkách cca 3,5 litru (po nastartování - zaplnění motoru a filtru a kontrole po stečení zpět do vany). VERDIKT: Za 12 000 km jsem nedolil do motoru vůbec žádný olej a při výměně vypustil o necelý 0,5 litru méně než jsem tam nalil. Samotného mě toto velice mile překvapilo. Samozřejmě jsem to už trochu čekal, protože 3tisíce km po repasu byl olej stále na MAX. Před repasem jsem to ani raději nepočítal, ale dolévalo se často.Mezi 15ti tisícovými intervaly jsem určitě dolil minimálně 3 litry oleje a těsně před výměnou jsem to už nechal na MINimu, takže další skoro litr sežranej. Jako pánové 4-5 deci na 12 tisíc, tak to je sen a na 0w-40 ! Motor samozřejmě dál hezky KADLÁ, protože písty jsem nevyměnil, ale už nemusím dolévat olej vůbec. Bylo by fajn, kdyby sem i ostatní co repasovali, dali svoje výsledky po roce/letech.1 bod
-
Tak jsem tady zase. Motor je složený a má za sebou zkušební jízdu. Nevím, jak mi sem půjdou nahrát fotky, tak uvidíme. Takže tady je píst po vyčištění ve stavu v jakém byl po demontáži z motoru - přidřený s poškozeným povrchem ( viditelné podélné stopy po zadírání, příčné vroubkování pro zadržení olejového filmu je zničeno) Domnívám se, že je to z důvodu nedostatečného mazání válců rozstřikem. Tady je ten samý píst po nouzové opravě. Jelikož by se na tom poškozeném povrchu špatně držel olej, VELMI JEMNĚ za minimálního tlaku jsem pouze ta sedřená místa zahladil pod vodou smirkovým papírem zrnitosti 400. Pohyby pouze příčně oproti pohybu pístu ve válci, abych vytvořil matný povrch, kde se udrží olejový film. Použil jsem zrnitost 400, protože jemnější by udělal porvch příliš hladký a hrubší by naopak mohl ubrat moc materiálu. Nicméně i po zrnitosti 400 byl povrch moc hladký, tak jsem píst opatrně "poškrábal" brusným kamenem. Bližší detail. Píst vypadá hrubě poškrábaný, ale pokud se přejede nehtem, je stále hladsí než originál rýhování a rozhodně je to lepší než nechat písty ve stavu přidřených a natavených. Písty po nouzové opravě. Rozměry pístů jsem neměřil a ani jsem neuvažoval, že bych je vyměnil. A už vůbec si nemyslím, že písty klepou kvůli tomu, že je pryč ten teflon. Mám doma nové písty do jiného motoru a o tu vrstvu ani nechytnu nehtem a co jsem se pídil, tak ta vrstva má 0,04 mm (čtyři setiny milimetru) a má chránit písty před chodem na sucho, než se namažou olejem. Klepe to proto, že v tomto motoru se jejich mazání děje rozstřikem, tudíž nahovno a proto jdou dlouho na sucho a nejprv sleze teflon a pak se to přidře a zvětší se vůle a začne klepat. Jsem si jistý, že nové písty by dopadly naprosto stejně jako tyto původní a to velmi brzy. Ojnice. Vůle pístních čepů v ojnicích O.K. - namazaný pístní čep sotva samotíží projede skrz. První válec. Nejvyšší opotřebení - největší vůle původních pístních kroužků v zámcích a piko hmatatelný schůdek, centimetr od horního okraje válce Největší poškození - při přejíždění nehtem po podélných stopách (nejsou to rýhy) se zavřenýma očima lze s trochou představivosti cítit to poškození. Supitem jsem rozměr válce něměřil (ani průměr, ani ovalitu) Třetí válec. Nejnižší opotřebení a rovněž nejmenší poškození. Za povšimnutí stojí to, že tento píst, jako jediný, nemá u vybrání pro talířky ventilů odfrézovaný materiál. Proč to ostatní písty mají a tento ne, to nevím. Možná se tím dohání hmotnost v pístní skupině, opravdu nevím. Už jsem to zde na foru v tomto vlákně ale viděl. Hlava motoru. Výměna všech výfukových ventilů (ohnuté z důvodu potkání). Všechny ventily zabroušeny na pastu a odzkoušena těsnost. Vodítka na výfukových ventilech vykazovala hraniční opotřebení, neřešil jsem, pouze výměna simeringů dříků ventilů. Hlava rovná, ale nechal jsem ji slíznout 0,2 mm, protože je to LPG a tudíž oktanů je dost a ješte mi dle dílenské příručky zbyla rezerva do minimální výšky hlavy 0,15 mm. Ale ta minimální výška hlavy bude stejně jen kvůli kompresnímu poměru při provozu na N95 a ne z důvodu dostatečné vůle mezi ventilem a pístem v max. otáčkách. Hlava motoru po montáži na blok. Výměna všech hydroštelů. Vahadla bez známek opotřebení. Vačkový segment. Vačky bez opotřebení. Axiání vůle hřídelů max. 0,15 dle DP. Zde naměřeno 0,30. Původně jsem chtěl řešit, nakonec jsem to nechal být, to by bylo na dlouhý povídání. Nové simeringy samozřejmostí. Takže na motoru se dělalo a měnilo: -nové pístní kroužky STD rozměr (Kolbenschmidt) -nová ojniční ložiska - šály (Kolbenschmidt) -nové šrouby ojnic (Elring) -nové výfukové ventily (Freccia) -nové šrouby hlavy (Elring) -nové hydroštely (Ina) -těsnění : hlavy, dříků ventilů, vačkových hřídelů, výfukových svodů, výfuku, sání, AGR ventilu, olejového koše a speciální lepidlo na vačkový segment (vše Elring a Victor Reinz) Olejová vana elektroliticky odrezena, po té mechanicky dočištěna a následně nalakována. Motor při sestavování postupně zaplavován olejem točením startéru bez zapnutí zapalování - po namontování namazaných pístů do namazaných válců a montáži ojnic na kliku - rovněž vše vymácháno v oleji, šla na motor vana a druhý den po zaschutí tmelu jsem nalil vrchem olej do vany a bez olejového filtru jsem točil startérem, dokud nešel z bloku motoru. Po té jsem namontoval olejový filtr a točil startérem dokud nešel olej blokem nahoru tam, kde se na olejový kanál napojuje hlava. Po montáži hlavy, hydroštelů a vačkového segmentu (vše opět prolito olejem) a rozvodů, jsem bez svíček a s vymontovaným čidlem tlaku točil do doby, než šel olej otvorem pro to čidlo. Po montáži čidla jsem ještě motorem chvíli točil a koukal se nalévacím otvorem, jak valí olej přepady z hydroštelů. Toto vše jsem dělal z toho důvodu, protože jsem nechtěl nechat motor běžet bez tlakového mazání, protože to bylo celý prázdný a nový těsnější komponenty a prostě představa, že na zvýšený volnoběh cca 1200 otáček to pobězí třeba 5 sekund bez tlaku mi prostě nedělala dobře. Ten startér jsem spouštěl přerušovaně a myslím, že s tím točí tak polovinou otáček co ten volnoběh a hlavně jsem viděl osobně, že to maže. Zajisté, mohl jsem použít nějakou speciální montážní pastu, ale ikdybych jí použil, postup by byl stejný. Po té již start žádný hydroštel ani nepípnul. Dal jsem tam olej 5w-40. Ten tam nechám na první propláchnutí ješte jednu zkušební jízdu a pak ho vypustím a naliju opět Mobil 0W-40. Zvuk motoru bych přirovnal k tomu, že mít zavázaný oči a mít hlavu pod kapotou, tak si nejsem jist, zda slyším hodně tichý diesel a nebo dost hlučný benzín. Od této nutné opravy (potkání) s přidruženou péčí (překroužkování a snížení hlavy) očekávám mírně vyšší pružnost a nižší spotřebu oleje. Až si to posedá a něco se najezdí a naměří, tak zas něco napíšu třeba.1 bod
-
Zdravím všechny, kadla-kadla-kadla, vykadlaný písty..... Mám teď na dílně vykuchanou 1.4 16V 55 kW. Jsem ve fázi očisty, rozebráno z důvodu setkání výfukových ventilů s písty. Vana s lehkou korozí, takže šla dolu a když už tak už, tak jsem vytáhnul jeden píst s ojnicí a hle, píst přidřený pod kroužky, ta více namáhaná strana (blíž k přepážce kabiny). Takže všechny ven a všechny přidřený. Motor tak nějak kadlal už co pamatuju a od té doby mi stačí jen poslechem rozeznat od sebe HTP, 1.4 OHV (ikdyž nemá vytahaný rozvoďák) a 1.4 16V. Když se auto v roce 2009 pořídilo, bylo po devadesátiletém veteránovi a mělo 40 tisíc najeto. Je to BBY z konce roku 2003, současný nájezd cca 170 tis. Od první výměny oleje jsem nahradil Mogul za Mobil 0W-40. Po rozebrání motoru vnitřek nádherně čistý, pouze zlatavé zbarvení tam, co se o sebe nic netře. Ty písty, to mě naprosto šokovalo. Jsem si říkal, že jsem tam měl prostě lít 5W a ne 0W a taky jsem zavzpomínal, jak jsem tam jednou nalil Militec (asi před deseti lety) a nešlo mi do hlavy, proč se to přidřelo. A taky nevím jak to může být dlouho co k tomu došlo. Pravdou je, že ten motor olej bere, kolik přesně nevím, ale 2 litry na 15 tisíc to asi budou určitě. Stírací kroužky plný mazlavýho karbonu (hlavně ta pružina), drážka čistá. První drážka pro pístní kroužek plná tvrdýho karbonu, ale jinak se kroužky pohybují volně. No ale k věci: Už jsem pár motorů viděl - myslím zevnitř, i motorkovejch. Co jsem ale tady viděl uplně poprvé je to, že je ojnice z velkýho oka provrtaná do malýho oka a pístní čep je mazaný tlakovým olejem. Tedy všechna čest německé genialitě !!! Co už ovšem na tomto motoru nevidím je mazání válců a pístů. To mi jako chcete říct, že už Škoda 1000 ne-li ještě modely před tím, měli v ojnici dírku, kterou stříkal olej spodem na píst i válec nebo třeba jsou na jiných motorech na hlavním olejovém kanálu trysky, které permanentně stříkají olej vzhůru na písty a válce a tady u tohoto výkřiku německé techniky s dutejma ojnicema se jako mažou válce tím, co tlakem vyteče mezi pístním čepem a jeho uložením a rozstřikem od rotující klikovky. WTF ????? Nedivím se, že tu někomu s třema motorama v autě u tříletýho auta, začal poslední nový motor zase po dalších 8 tis. km kadlat. A ještě bych rád věděl, co ostatní, co vyměnili písty, jak dlouho jim to vydrželo nekadlat. Jako keci ze Škodovky, že tam při montáži napadaj špony, to je zpráva do aprílovýho magazínu. To jako v motorárně na montážní lince, kde se osazujou písty do bloku, tak nad tím pracovištěm v patře řeže nějakej turek ručně s vratidlem závity do brzdovejch bubnů a špony mu padaj na hlavu a pod ruce eritrejce, co tam páruje písty ? Hovno leda. Jak jsem hledal horem, spodem, zrcátkem, trysky tam nejsou. Já tomu doteď prostě nemůžu uvěřit.1 bod
-
Tak mi z ničeho nic začal hučet větrák topení/klimatizace. (na Golfu V což je prakticky O2) Jelikož mám climatronic, nový větrák stojí 4-5tis po eshopech. Autorizák 9 500Kč. Podle návodu jsem sundal "polystyrenový" kryt, odjistil aretační packu & sundal větrák ... světe div se, ve větráku kus plastového pytlíku....nechápu snad to někomu pomůže... viz mé video1 bod
-
To nevím kdy to změnili, ale na Kodiaqu 1 a S3 co má kolega jsme šli na výměnu první brzdovky po 3.letech od výroby. Ještě jsem se pak divil, když mi v servisu řekli, že pak budu chodit po 2.letech.-1 bodů