Přejít na obsah

Rawac

Uživatel
  • Počet příspěvků

    20
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

997 zobrazení profilu

Oznámení Rawac

Nováček

Nováček (1/14)

  • First Post
  • Collaborator Vzácný
  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Nedávné oznámení

8

Popularita

  1. Také si trošku přispěji - s problémem a uspěšným vyřešením (O3, 4x4, 2.0 TDI). V rámci servisu (rozvody+pumpa, haldex...) jsem nechal preventivně vyměnit silentbloky u motoru. Přitom se zjistilo, že jeden z nich byl prdlý a motor byl krapet pootočený, posunutý, skloněný... Tak se daly všechny 3 nové; až potud vše ok. Do té doby to bylo na dálnici přiměřeně tiché, nicméně od této výměny se v rozmezí od cca 2000 do 2500 otáček při rychlostech 4, 5, 6 začalo z prostoru pod zadními sedadly ozývat velmi, ale velmi nepříjemné hučení/dunění, ale žádné vibrace (nejhorší to bylo při zátahu). Takže pohodové cestování na dálnici bylo možné do max 120 nebo naopak 160+ (na 6ku) nebo mít vytočenější 5ku, točit 3000 a jet těch +- 130-140. Ani jedna z těch variant nebyla optimální a déle snesitelná. Tak jsem si o tom něco nastudoval a dohodl jsem se na kotrole zadní hardyspojky a její vyměníně (přední hardy jsem zatím nechal původní - přeci jen oproti zadní je lépe chráněná proti bordelu/soli atd., i když samozřejmě také stárne/degraduje). Takže proběhla výměna, stará "hardyna" šla ven a dala se nová. Ta stará byla solidně popraskaná, tvrdá, silně zaneřáděná/orezlá a vůbec se nehýbala. Po výměně jsem to projel a to TICHO... Stará hardyna dala 200 000km a 10 let. Osobně hádám, že ten jak byl motor při prasklém silentbloku lehce "vychýlený", tak si postupně naučil hardynu na novou "nesprávnou" pozici, a proto se po návratu motoru do původní/správné pozice začaly ozývat ty pazvuky (hučení, dunění...). Důvody, proč se co jak stalo, jsou jen mé domněnky a odhady, do aut nedělám, spíš jsem pokročilý uživatel 🙂 Každopádně mě výměna zadní hardyspojky zbavila akustického utrpení (a samozřejmě jsem měl i obavu, že by dlouhodobější neřešení problému mohlo nakopnout i něco jiného - kardan, diferák...). Snad to někomu pomůže 😉
  2. Pravda, v mobilní opeře to "natvrdo" nastavit nejde...... ale přes Tapatalk to jede normálně...
  3. Jen expiroval certík http(s), hoďte si to do výjimek a jede se dál...
  4. Pravda, u nafty je interval výměny paliváku 90 tis. km, ale to bych nechal možná na "západě" Když vezmu v potaz kvalitu naší nafty, tak když si dáš s olejem na 30 tis. km i nový palivák, tak tím nic nezkazíš. Záleží taky na tom, kde tankuješ; pokud bereš dobrou naftu, tak si to prodluž třeba na 60...
  5. Normální verze to neumí (alespoň u O III), umí to jen beta verze, podívej se sem na můj příspěvek. Screen z bety ke "kufru v elektrice", btw. TAP = jeden stisk a kufr jede; TOUCH = kufr se hýbe, jen když se tlačítko drží, jinak se zastaví (vyzkoušeno na dvou O III, vím, Sup to není :-))... Jinak anglicky hledej spojení "power trunk".
  6. Hezká krabička, já si loni pořídil tenhle na Alze (český krám proto, abych jim to v případě neúplné funkčnosti mohl do 14ti dnů vrátit ) Akorát že obrázek je jen ilustrační, krabička je bílá, asi věděli, že Carista je taky Asi si oškrábu písmenka a vyleptnu tam Carista, aby se má závist snížila Edit z 21. 1. 2018: Ještě jsem dohrál výpis z ELM327 Identifier ;-)
  7. Další úprava, sice to není Škoda, ale pořád koncern VW, takže: Na VW Passat B8 (110 kW, TDI) 7/2015 za pomoci Carista 3.7 beta-7 + Lucky Patcheru (verze 6.9.5) + návodu z první strany úspěšně nastaveno: - deaktivace Start / Stop metodou A - cornering - aktivace předních mlhovek při zařazení zpátečky (DSG) - sklápění zrcátek při dlouhém podržení tlačítka uzamčení na DO, ne hned po uzamčení vozidla - denní svícení aktivní pouze pokud je spínač světel na AUTO (v pozici 0 nic nesvítí)
  8. Já jsem vypnutí ostřiků vyřešil přes Caristu, viz Akorát jsem si to pak zase nedávno zapnul, protože: Cesta z Krkonoš na Prahu, tma, na D11 hrozně sněžilo, nebylo skoro na krok vidět a světla začaly svítit tak nějak divně... Tak jsem plánovaně zastavil pro naftu na čerpačce a nad plán jsem si prohlédl přední světla - boční okraje čisté, ale střední část byla pod zmrzlým sněhem, který byl od dolního až po horní okraj svěla, světelný paprsek šel víc do stran a míň před auto --- musel jsem to škrabkou shodit. Po téhle zkušenosti jsem to zase zapnul a uvidím, až se mi světla zase "začnou namrazovat", jestli to ostřik dokáže z těch světel shodit. Je pravda, že jak dost chumelilo, tak se jelo dost pomalu... Možná tomu ani ten ostřik nepomůže, ale vyzkouším to. Možná to je tím, že xenon + LED oproti halogenům moc netopí ; a společně se sešla pomalá jízda + nějaký zvláštní druh počasí a "nalepilo" se to na světla...
  9. Na O3 RS (135 kW, TDI) 5/2016 za pomoci Carista 3.7 beta-7 + Lucky Patcheru (verze 6.9.5) + návodu z první strany úspěšně nastaveno: - deaktivace Start / Stop metodou A - el. zavírání kufru přes DO / tlačítkem od řidiče metodou TAP (stisk, netřeba tlačítko držet jako při TOUCH) - ukazatel počtu litrů k dotankování Víc kamarád nechtěl, tak jsem se v tom ani dál nehrabal ;-)
  10. To mi připomíná scénku z Černé zmije (Black Adder): Baldrick: Já fandím Stín-ovi, to je chlap, je napůl cesty k tomu, aby z něj byl nový Robin Hood. Edmund Černá zmije: Proč jen napůl cesty? Baldrick: No, on bohatým bere, ale ještě se nedostal k tomu, aby chudým dával.
  11. S4 asi určitě ne, když ještě není S3 FL. S3 je hezké auto a dávat mu tak brzo nástupce by bylo zbytečné... Takže za mě: buď dílčí úpravy anebo FL...
  12. Tak jsem konečně dosáhl "kombinované tabulkové spotřeby" Trasa Krkonoše - Praha, docela sněžilo a všichni se táhli krokem
  13. Pravda, drátky jsou o zvyku, už s nima jezdím cca 10 let. Nicméně se mi zdá, že ty v O III jsou takové víc rušivé, než mám dlouhodobé zkušenosti s Ford Focus II (2005, sklo stále původní a hřeje) či Ford Fiesta (2012) /oba jezdím i teď/. Občas mi přijde, že v O III jsou drátky: a/ tlustší než ve fordech anebo b/ blíže u sebe (hustěji "naskládané") *** (je to zkrátka takové jiné ) *** Subjektivně mi přijde, že se světlo "rozbíjí" o trošku lépe v těch fordech, zejména ve tmě... Nicméně pokud bych teď měl opět volit, zda chci do O drátky nebo ne, šel bych opět do nich
  14. Měl jsem kdysi stejný problém u Peugeota 206 - bouchání a klepání od levého předního kola, které se projevovalo při jízdě na nerovném povrchu a odpovídalo to téhle části: "Při přejezdu nerovností to bouchá od levého předního kola. Jízda po "kostkách" znamená takový rachot, že to je jako kdyby bylo na nápravě úplně všechno volné a mlátilo o sebe. Hned jsem to přisuzoval stabilizační tyčce, ale po výměně se nic nezměnilo. Pak jsem přišel na zvláštní věc. Stačí když se při té jízdě po nerovnostech jen lehce dotknu brzdy a je po mlácení. Pustím brzdu a rachotí to." U mě to nakonec bylo tím, že se nějakým způsobem vytvořila vůle na levém předním brzdiči / třmenu (nějaké uchycení, teď už nevím přesně) a jak se "mohl hýbat více než obvykle", tak dělal ty rázy... Jak jsem lehce přibrzdil, tak veškeré rány zmizely a projevily se zase až po nějaké době... Podle mechanika to byl projev stáří a léčba by byla možná pouze výměnou dílu; nicméně tehdy to byl pouze nepříjemný zvukový projev, na nic jiného to vliv nemělo, auto mělo fungovalo jako další v rodině s nájezdem "2 nádrže nafty na rok", tak jsem to neřešil... Jestli to bude to samé, nevím, ale první část definice problému odpovídala tomu mému...
×
×
  • Vytvořit nový...