Přejít na obsah

Chip nebo vačky u cimbu sk? Motor MPI.


Dornbos

Doporučené příspěvky

Tak mě napadlo, že pokud jsi našel rozumnou vačku, nabroušenou na pevná zdvihátka, tak bys ji mohl klidně použít s hydry.

Sice pojedeš trochu jiné časování a zdvihy ventilů než jak to autor vačky zamýšlel, ale pojede to docela dobře a ničemu to nevadí.

Průšvih je to jen opačně - hydrovačku použít s pevnými zdvihátky.

Tam totiž vačky nabíhají okamžitě do maximálního zrychlení a to obvykle dlouho nevydrží ani ventilový rozvod ani vačka.

Viděl jsem některé výsledky takových pokusů - prasklá ventilová péra, prasklé klínky, vačky oskákané - hlavně na závětrné straně atd.

Ale normální vačku použít na hydra - klidně.

Aby bylo jasné - ne že bych to doporučoval.

Optimální to není.

Ale polepšit tak motor se dá a ničemu to neublíží.

Já myslel že vačka na pevná zdvihátka(felicie) má jiný průměr uložení v hlavě než fabie, nebo se mýlím??

Editováno: , autor: Riper
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vačka je uložená v bloku a má stejné průměry ložisek (větší), jako vačka pro Felicii model 98 a později.

Je ovšem trochu kratší než Feliciová.

Do modelového roku 98 měla Feliciová vačka menší průměry ložisek (jako Favorit).

Takže pokud někdo brousí z pěkné Feliciové vačky zdvihy a časování pro Fabii, musí použít jako polotovar Fabiovou vačku.

No a pak ji zase povrchově zpracovat - vysokofrekvenční kalení nebo sulfonitridace.

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak už je hotovo, už to jezdí slušně Janda mi dal 3tis na vyměnu, což mi bohatě vyšlo. Ale těžko říct, jak by to mělo jezdit, auto s touhle úpravou jsem ještě neviděl, nicméně subjektivně je nárůst poznat znatelně. Ještě nechám snížit hlavu, až budou peníze a přemýšlím nad brzdou, neví někdo na kolik to vyjde?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak chvála Bohu.

Co máš špatně s kompresí?

Já mám vačku 268/262 a kompresní poměr 10,9.

Kdybych chtěl něco jako 280/275, potřeboval bych aspoň 11,8.

Prostě potřebný kompresní poměr je závislý na použité vačce.

A asi není k ničemu to řešit samostatně.

Pokud máš správnou kompresi ke své vačce a ještě kompresi zvýšíš,

k ničemu si tím nepomůžeš, protože budeš muset odpovídajícím způsobem ubrat předstih.

Takže výkonově nula, jen vyšší namáhání motoru.

Pokud je ale komprese málo, tam motor moc dole a veprostřed nejede.

Nahoře obvykle ano.

Válcová brzda Bosch u Srby v Řeporyjích stávala 900,- plus 19% DPH, pak 1800,- plus DPH, teď nevím.

Ale ty jsi stejně z daleka, tak se budeš muset rozhlédnout kolem.

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Ahojte, chlapi pojdem trosku do off topicu za co sa vopred ospravedlnujem moderatorom ale mam otazku, mam v MPI ostru vacku od engitec 270/270 s mechanickymi zdvihatkami otvorene kanaliky na hlave a soft od cimbu, neviem ci na mieru robeny alebo prisposobeny upravam, ale tak je poznat rozdiel a hlavne po prehrati softu zmizlo zhasinane motora pri vyradeni rychlosti kedy RJ nestacila udrzat motor v chode (po potahovani v kolone sa RJ s chipom od cimbu pre seriovy motor nieco naucila a uz nezhasinal motor tak casto) vacka by mi mala dopomoct k vykonu vo vysokych otackach ale praveze pri tych vyssych to uz netaha jak si predstavujem malo by to ist lepsie, myslim ze treba dat ine vstreky lebo pravdepodobne nestihaju krmit. mam teda otazku, su seriove vstreky schopne plnit motor aj pri ostrej vacke ked tocim len po seriovych 5800ot alebo je nedostatok v softe ze nedovoli tolko plnit palivom? za rady vopred dakujem :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

motor je 44kw ale sacie potrubie je z 50kw vybrusene podla tesnenia a zlicovane s hlavou, vzduchu mam dost o to sa nebojim. vykon odhadujem cez 90 koni ale zda sa mi ze netaha pri tych vysokych otackach, mylsim ze mala by ist viac. inak cimbu nerobilo ziadne upravy len soft, motor mi robil kamarat. ventile su nastavene za tepla na 40, nedavno som ich kontroloval ked som nabehal nejake kilometre.

keby bol posunuty obmedzovac tak myslim ze na takych 6200 by sa uz tazko skrabala.

takze hovoris ze vstreky stihali :)

Editováno: , autor: Nautilus
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Omezovače jsem nechal být (já jich tam mám 6 - na každou rychlost zvlášť a na neutrál).

Třeba nahoře už ta vačka neplní. Víš jaké má zdvihy vaček?

Výfuk- máš tu litinu od hlavy, nebo jsi tam dal aspoň svod z Favorita?

Mám pocit, že to jede i nahoře:

post-38559-0-08221100-1352935534_thumb.j

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdvihy jsou pochopitelně stejně významné jako doby otevření ventilů a načasování vůči klice v motoru.

Stará provedení vaček (300/300, nebo 320/320) měla dlouhé doby otevření, ale malý zdvih, takže ventily se pootevřely, pořád vyplachování překážely a byly otevřené dlouho.

Protože se tím prodloužila i doba střihu ventilů, měl motor volnoběžné otáčky 1200, špatné reakce na přidání a motor dole a veprostřed moc nejel.

To, co mám v motoru já, jsou vačky, které otevřou ventily hodně, takže ničemu moc nepřekáží a při podstatně lepším vyplachování mohou mít relativně krátké časy.

Tím je dáno, že motor má neproblematický volnoběh, dá se s ním v pohodě popojíždět v koloně, parkovat u Kuflandu apod.

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to mi je jasne vsetko toto :kol-142: volnobeh 1200ot a motor rozhadany, v spodnych otackach hluchy ale zase tocil vysoko idealny pre zavody do vrchu,. ja tam ma tiez nieco ako ty spominas, pouzitelne pre beznu jazdu, u mna bol kaurat problem ze na hydrosteloch sa ten motor nemohol ukludnit a po vyradeni rychlosti nedokazala RJ pridat palivo tak aby motor nezhasol, klesol na 500ot a bud zhasol alebo sa horko tazko pozbieral, preto sa potom daval upravit soft a neskor aj zdvihatka z felicie aj ked bolo uvdene ze vacka je robena pre hydrostely.

takze aby sme to uzavreli, podla teba je to vsetko OK, pozeral som ten graf z brzdy a nieco take by som popisal aj pre svoje auto, ten krutiaci moment je citit ze klesa od 5000ot a presne ako na tom grafe vidno na vykone ze taha a pri konci uz klesa, ten moment som mal na mysli ze ci tam by to nemalo ist stale hore :) keby si zobral do uvahy ze mas obmedzovac na 6000 tak tam by ta krivka vykonu drzala rovnaku ciaru alebo uz klesala. o to sa mi jedna od zaciatku, ci to je nedostatok vstrekov alebo ci je to uz vlastne vykon umerny vacke :)

prosim ta, mohol by si mi napisat aka bola uprava fabie z ktorej je ten graf z brzdy? dakujem

Editováno: , autor: Nautilus
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Úpravy jsem popsal detailně na straně 5 tohohle vlákna.

Když popíšu graf z brzdy, tak se jedná o to, že motor má pořád skoro stejný kroutící moment a ne že má ve 2800 vrchol a pak už jde jen dolů, jak to má sériák.

Pocit z jízdy je ten, že motor jede pořád a že čím víc se točí, tím jede líp - až do omezovače - viz tu spodní křivku s průběhem výkonu.

Pokud ty máš pocit, že to jede jen někam a pak už to není ono, tak si zkus vačku v motoru přečasovat.

Posunout ji vůči klice dozadu.

Tím zlepšíš plnění nahoře.

Mysli na to, že třeba 5 stupňů na vačce je ale 10 stupňů na klice a to je dost.

Když si připravíš pár podélně ubroušených klínků (které jsou mezi vačkou a kolem pohonu vačky), budeš to moct postupně vyzkoušet.

Nejlepší by bylo ale začít tak, že si časování nastavíš symetricky - kolik stupňů před horní úvratí otvírá sání, tolik za horní úvratí aby zavíral výfuk - a z toho pak půjdeš dozadu.

Můžeš zkusit vačku nastavit vůči klice i o trochu dopředu - to ale nedoporučuji, protože jsem ještě nezažil motor, který by s tímhle časováním jel líp.

Kdo ví, jak je ta vačka oproti původnímu stavu nabroušena a tedy i nastavena v motoru - třeba je to celý problém.

Když má zrychlení na hydra, tak by neměl být důvod tam strkat pevná zdvihátka.

Kdy máš mít ty další vačky a za kolik?

Nechceš to zrušit a objednat si tu vačku, co mám já?

Ta je nabroušená do sériové 44 kW vačky tak, aby byla v motoru nastavená správně jen s použitím sériového kola pohonu i klínku a odpočítáním 12 čepů na řetězu.

Nechal bys tam hydra, tyčky - žádné další výdaje.

Další věc, že sériový litinový svod je hrozně krátký - ze 4 děr se stane jedna během pár desítek centimetrů.

To by ten motor musel točit 11000 otáček, aby mu s vyplachováním pomohl.

Kdybys tam dal aspoň litinu z Favorita a pak ty 2 navazující tenkostěnné trubky, tak bys z toho měl 1 trubku až pod autem.

Není to sice ideální, ale podstatně lepší než současný stav.

Třeba by se to pak nahoře odšpuntovalo - pokud teď nestačí odejít dost výfukových plynů, ty zůstávají ve válcích a čerstvou směs znehodnocují.

Znovu připomínám, že to, co se dá výfukem naladit je jen to, co je mezi výfukovými ventily (ano, i těch 10 cm výfukových kanálů v hlavě hraje při výpočtu roli) a tím, kde je z toho jedna trubka.

To, co je za tím (katalyzátor, střední tlumič, koncový tlumič) už to může jen pokazit, ale ne vylepšit.

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

s nastavenim casovania urcite nic robit nebudem, motor ide velmi dobre na to ze to bol 44kw, ako som pisal odhadujem vykon okolo 90 koni, graf ktory si pridal by som povedal ze je mi dost blizky mozno rovnaky. akurat krutiaci moment by som odhadol ze viac jak 124Nm. chcel som dat posunut obmedzovac ale ak nebude ta vacka tahat vyssie tak je to zbytocnost. preto som potreboval zistit ci chyba palivo alebo co tomu chyba :) inak som spokojny s tym ako to ide. len som chcel vediet preco ten vykon klesa pred obmedzovacom, tod vše :D

vacky uz su namontovane v autach, v mojom a este v kamaratovom, boli to prebrusene vacky z 44kw a z 50kw motora. na hydrach bol ten motor rozhaseny mal tah ale netahal tak ako na mechanickych zdvihatkach.

u mna je este problem ze mam 2katy, jeden je hned pod zvodami, keby tam nebol tak riesim urcite ladene zvody. ty si myslel zvody z fava alebo cele to koleno co ide od zvodov az pod podlahu, ta dvojrura? http://klaroviny.sko...it-img_W6g1.jpg

Editováno: , autor: Nautilus
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

vacky uz su namontovane v autach, v mojom a este v kamaratovom, boli to prebrusene vacky z 44kw a z 50kw motora. na hydrach bol ten motor rozhaseny mal tah ale netahal tak ako na mechanickych zdvihatkach.

u mna je este problem ze mam 2katy, jeden je hned pod zvodami, keby tam nebol tak riesim urcite ladene zvody. ty si myslel zvody z fava alebo cele to koleno co ide od zvodov az pod podlahu, ta dvojrura? http://klaroviny.sko...it-img_W6g1.jpg

To je ale u hydrovaček divné, ne?

Svod je všechno, co je mezi 4 dírami v hlavě a jednou dírou.

Jak píšu nahoře, litina i pokračování.

Mně se tam taky nevešel katalyzátor, takže mám jen střední a koncový tlumič.

A v datech bylo třeba vypnout aby se ty 2 lambdy kontrolovaly, resp. napsat do dat, že to, co změří zadní lambda je vždycky v pořádku i když je to totéž, co změřila přední lambda.

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tonda: .......... na kolik by vysla takova vacka kdybych nechal prebrousit jinou a az pak bych vymontoval svoji tak ji poslal nazpet aby si ji nechaly ..... kolik to teda tak kostuje ;)

Já jsem dodal 44 kW vačku v dobrém stavu a zaplatil něco jako 3.600,- bez DPH a dopravy.

Kolik to stojí teď nevím.

Zeptej se sám, pokud máš o to zájem:

http://www.motor-excel.cz/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak píše Tonda-dovalil sem s vačkou a výměnou sem koupil broušenou za tu samou cenu. a teď to letí jak píchlí prase :kol-48: a zatím teda na sériový data.

Taky dělal někdo vačky v bohnicích ale jméno si nepamatuju.

Jinak mám na prodej sériovou vačku z 50kw fabie kdyby někdo sháněl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tonda-B

Nebola to potom vacka pre hydrostely, to by nas tolko netrapilo kedze sme si dali nabrusit podla svojej potreby, ale ratali sme s tym ze bude pre hydro.

Viem co su zvody :D :D ale chcel si tym povedat ze treba dat zvody z favorita a tu ocelovu dvojruru co ide od zvodov po katalyzator, ok to sme sa pochopili ;) len ja tam ma ten katalyzator

len bohuzial ja nemam ziadneho obornika co by mi vedel upravit program RJ a vyblokovat 1. lambdu :( kamzdopadne dakujem za rady a pokec :worthy

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

len bohuzial ja nemam ziadneho obornika co by mi vedel upravit program RJ a vyblokovat 1. lambdu

Ta 1. lambda musí zůstat funkční - podle té motor jede.

A když v datech neuděláš nic, tak se ti tak jednou za 1/4 roku napíše do chyb, že máš vadný katalyzátor.

Tak si to zase smaž...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak vidím že další co má problém z vačkou od Engitec.Řešily jsme to tady už s Jojosdi a taky jsme měli mít vačku na hydroštely ale nefungovalo to tak jsme to oba museli předělat na mechaniku,pořád mě není jasné proč to nefunguje když je to uváděné jako vačka na hydroštely,někdo s náma pěkně vydrbal.Já mám sice vačku 265/258 nebo co to je zač ale spokojený teda rozhodně nejsem,řekl bych že to jede ještě hůř než sériová 44Kw.Zimu teďka ještě přetrpím ale potom tu vačku zahodím do koše a půjdu k Motor Excel.

Nautilus:tuhle vačku co máš ty má i jeden známý co s náma jezdí závody,motor má na karburátorech vyladěný takže benzínu tam je určitě dost ale ta vačka už prostě nahoře nejede,je to zmetek,tovární Škodovácké vačky jedou nahoře úplně perfektně

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...