Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Ahoj, chci se zeptat jestli všechny dvoulitry měli filtr pevných částic a zda byste mi tento motor doporučili. Chci Superba kolem roku 2006 nejlépe už facelift, ale nějak nevím jaký naftový motor...Dvoulitra jsem měl v oktávce a řekl jsem si nikdy více (vstřiky, turbo a to díky bohu neměla filtr pevných částic), 2,5 nechci, 1.9 TDI 77 kW se mi zdá slabé a je jich málo a 85 kW to samé. Nejvíce by mi vyhovoval 96kW, ale ty se zas vyráběli pouze do konce roku 2005...Nejhorší je že Superba fakt chci :( ale jakýho????

Mozna par kousku pred faceliftem hned ze zacatku, ale bude to peklo to sehnat.

Ale pokud se s tim nehodlas courat 100% casu nekde po Praze, tak si myslim, ze se neni ceho bat. A i pokud odejde, tak se da nechat do 6k zcela odebrat.

Me ho ted ve 150 000 kontrolovali a naprosto bez problemu.

Do Superba se davala 8mi ventilova verze, ktera neni tak nachylna k problemum se vstriky (do B6 Passatu se daval 16v). Pak je tu samozrejme problem s hnaci hridelkou olejoveho cerpadla, ale to se da taky pomerne levne resit a predejit problemum. A nakonec dvouhnotnostni setrvacnik. To je asi takova nejdebilnejsi zalezitost.

Rozhodne bych z toho nevyvozoval, ze 2.0TDi je spatny motor. I ta 1.9tka ma svych problemu dost.

Vyhodou 2.0TDi je rozhodne 6kv prevodovka a (nechtel bych krivdit kolegum s 1.9 - kdyztak me opravte) vzhledem k rozsirujici se ekobuzeraci i splneni normy EURO IV - tedy zelena znamka. A jak sam rikas, muzes tim koupit novejsi auto, treba uz po FL.

Takze za me - ja bych se toho motoru ani s DPF nebal.

Díky za radu...Spíš než ta investice do té demontáže DPF mě děsí to že třeba pojedu do Itálie a najednou problém a nedovedu si představit to že se mi rozsvítí někde u Milana kontrolka oleje. Jasně může se mi to stát i u tý 96kw nebo čehokoliv jinýho, ale bojím se toho dvoulitru, protože už jsem to zažil u tý oktávky. No je to kus od kusu, možná že u něj skončím. Nevíte teď někdo o nějakým supíku na prodej???

kolik chceš do toho vrazit?

hunape: Je treba ten unasec vcas menit a pak se neni ceho bat.

Do supíku chci dát tak 160 tis. Kč...jako není to žádnej zázrak...Ale dají se sehnat. Hlavně chci manuální převodovku!

  • 2 týdny později...

Tobě už asi nepomůžu,ale další lidi co by si chtěli koupil 2.0tdi,bych nedoporučoval.Tak kde by jsme začli:

1-první problém je v olejovém čerpadýlku,pokud nikdo neměl,tak je nejlepší co nejdřív to udělat,pak nebudeš muset jako já řešit na německé dálnici odtah,kvůli takovýhle prkotině.

2-Životnost spojky,která umírá od 80tis,je v podstatě docela malá

3-Filtr PDF-je supr věc o který si počteš ve foru,udržba,která je cca na 100Tis. tak stojí 28tis ve škodovce u některých jako je tdi chip atd tak to vyjde kolem 12-15tis.

4-pokud si budeš kupovat tento model,tak počítej,že těchto motorů už moc není,když nepočítám,že ve škodovce je maj za 137tis.

Taková má zkušenost s tímto motorem,komplet jsem vyměnil motor,spojku,turbo,vstřiky,rozvody,odebrání PDF,sice si už chrochtá,ale než to člověk vyladí,tak je v to o 100Tis. více.

Upraveno od Superbíček

Hele, co resis. Uz to tady bylo reseno mnohokrat. Akorat to opakujes. Zadny z problemu neni neresitelny.

1- Pravidelne vymenovat po 50tis. Pohoda.

2 - To je jedina vpodstate obpravdu blba vec, se kterou nelze nic delat. Ale vydrzi individualne.

3 - Kdyz je mrtvy, necha se za par korun vymontovat. Novy stoji 15k (viz ETKA). Pohoda

4 - Tohle je bezpredmetne. Stejne to ve skodovce nikdo nekupuje.

- Sance, ze ti odejdou vstriky, turbo atd. je stejna, jako u jinych dieselu. Kdyz si koupis spatnej kousek, sere se to.

Prijde mi, ze se tady akorat snazis strasit. Dokonalej motor neexistuje a u tohohle je par blbin navic. Ale nic, co by se nedalo osetrit.

  • 1 rok později...

A kolik cca stoji ty ojnicni loziska na tu kliku dekuji za odpoved. 

pfúúú  :kol-33:  ,tak už si vážne nepamätám..sorry ...skús na nete

pridávam aj foto..auto má najazdené cca 140t km :kuk:

Blbej olej, nedodržené servisní intervaly nebo prase za volantem...

Jinak souhlasím s Dr.Driver, raději se vyhnout této motorizaci

My jsme tento motor měli doma v superbu r.v. 2007, kupovali jsme auto jako nové a absolutní nespokojenost. Už při prvních 4tis.km bylo auto odtaženo do servisu, kvůli filtru částic. Nakonec nic hrozného. Ale jak se tachometr přehoupl přes 70tis.km, tak to byla jedna velká hrůza a auta jsme se chtěli co nejdříve zbavit. Už si to nepamatuji přesně, ale myslím, že auto bylo odtaženo cca 5x. Na autě se pořád něco reklamovalo. Něco opravili, při něčem podle nich žádná závada nebyla. Nakonec byl vyměněn v podstatě celý motor. Naštěstí uznali chybu, i když po velkém dohadování a auto opravili na záruku, i když bylo myslím 2 nebo 3 měsíce po ní. Bylo to auto téměř za 900tis. a přitom stálo snad více v servisu než jezdilo

Za mě tento motor rozhodně nedoporučuji. 

Upraveno od jakubfotbal

Ahoj, 

tak jsem právě koupil 2.0 TDi, 2006, 240 tkm. Co je tedy nejlepší udělat hned? Rozvody, olejové čerpadlo? 

Určitě rozvody pokud si nejsi jist co vše se dělalo :-) + vodni pumpa ... + můžeš ještě vyměňit dva řemeny ( jeden od altiku jeden od klimy ) + kladka klimy a jeste jde tlumič vibrací vymenit ...

 

jo kdyz si u toho hned bych nehcal vyndat altík a vymenit uhliky a skontrolovat zberne krouzky ... já jeste u toho vymenil hned volnobezku altíku pro zichr ...

Hezký. :) Postupně budu asi měnit vše. :) Jinak nějaký dobrý servis v Praze? Netrvám na autorizovanym, spíš takový ideál v poměru cena/výkon? :)

Nevim kamarade .... nejsem z Prahy a ani ji tma neznam :-) Jinak nejlepe vyměnit vše hned když bude předek odstrojeny.. kdo to ma pak furt odstrojovat :-)

ja jezdim k tatovimu dobrymu kamaradovi,ale abych pravdu rek nevim jaky tam maj ceny pro bezneho zakaznika, me to delaj za hubicku,ale urcite patrej k levnejsim a kvalita je top,zadny polena,diky bohu,ale musim se zeptat,zda muzu predat kontakt,jinak je to na P5

Pokud by to servismanovi nevadilo, tak bych si na něj kontakt taky vzal. Zdržuju se teď na P5 a do půl roku budu potřebovat udělat rozvody na 1.9 tdi, už mám nalítáno 214tis. km :-)

První, co bych udělal při koupi 2.0 Tdi je, že bych nechal odstranit DPF. Jsou na to spešl firmy, vykuchají to jak mechanicky, tak to ošetří i softwarově.

Stojí to snad od 6+tis a tato investice se určitě vyplatí...

sup má pravdu, to chce od porofi firmy kde to už dělaj, viděl jsem to snad i za nějakejch 5 tis, protože když to dělá někdo amat. tak pak svítí kontrolka motoru, po případě chvilku nesvítí, ale po čase se zase rožne, když je to jen smazaný

 

jinak se zeptám a kontakt kdyžtak pošlu do sz

Ještě se chci zeptat. Ta ojetá hřídel u olej. pumpy. To je nějaká známá věc? Nejsem automechanik a nemám zázemí, abych si to udělal sám. Jde mi o to, když s tím přijedu do servisu, budou vědět, co myslím, nebo potřebuji nějaké spešl vysvětlení, co vlastně chci vyměnit? :)

  • 7 měsíců později...

ahojte.
Koupil jsem si superba 2.0 tdi, rv.2008, auto pravidelně servisováno, pán předemnou byl pečlivý, má sice najeto 298 tis, ale je tam ted udělano nové turbo, a vše kolem něj, dělal taky spojku, rozvody, a vše v autorizovaném servise, dokonce mi řekl, že když se něco podělá, at mu volám
Tak a ted můj dotaz - prosím poradte na co si dát pozor a co mám případně nechat udelat preventivně:)
děkuju moc

Zajímal bych se o DPF jinak nic

Hele, co resis. Uz to tady bylo reseno mnohokrat. Akorat to opakujes. Zadny z problemu neni neresitelny.

1- Pravidelne vymenovat po 50tis. Pohoda.

2 - To je jedina vpodstate obpravdu blba vec, se kterou nelze nic delat. Ale vydrzi individualne.

3 - Kdyz je mrtvy, necha se za par korun vymontovat. Novy stoji 15k (viz ETKA). Pohoda

4 - Tohle je bezpredmetne. Stejne to ve skodovce nikdo nekupuje.

- Sance, ze ti odejdou vstriky, turbo atd. je stejna, jako u jinych dieselu. Kdyz si koupis spatnej kousek, sere se to.

Prijde mi, ze se tady akorat snazis strasit. Dokonalej motor neexistuje a u tohohle je par blbin navic. Ale nic, co by se nedalo osetrit.

Supe, nemohu s Tebou souhlasit, tato citace to říká za vše, je nutné u tohoto motoru často měnit "unašeč" v olejovém čerpadlu, alespoň pokud jsem od kluků informován. Jak nemo, tak i Passport mají s tím své zkušenosti.

Projeď si celé toto v lákno.

Upraveno od Lanny

jojo ja už si to tady vše prošel, vše jsem si napsal a v servise jim to řeknu, psal jsem přímo aji passportovi,ale nic neodpověděl, jen jsem chtěl třeba někdo kdo má přímo tento motor, jestli mi to trochu vysvětlí:) protože třeba olejové čepadýlko, jak někdo psal jsem vůbec v dílech nenašel, a tak no, ja se v tom moc nevyznam, dal jsem dost peněz do kol a navigace, tak jsem nechci menit neco co nemusím, ale zase nechci at se to podělá:)

Takže nechám udělat vodné pumpu, komplet filtry, ten unašeč, jestli budou vědět co to je:) a poptam se na to DPF 

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.