Přejít na obsah

Chiptuning 1.2TSI


Doporučené příspěvky

Ak je pravdou čo píšeš, tak je potom zaujímavé ako funguje DSG. V meste to bez problémov zaradí 6., aj 7. prevodový stupeň. Otáčky sú samozrejme nízke, niekde medzi 1200-1500 rpm. Myslím si že keby to tak škodilo motoru, tak DSG nedovolilo tak nízke otáčky. Čo sa týka vibrácií, myslím si že toto je skôr problém nafťákov.

Vycházím z toho, že rozvodový řetěz je u TSI problém, přitom vlastně není žádný důvod aby tahle součástka odcházela. Fakt je ten, že probíhá servisní akce, v rámci které se mění software ŘJ. Výsledkem pak je, že hranice dosažení max. krouťáku se posune z původních 1500 ot někam k 2000 ot a současně prý i palubní počítač doporučuje řadit až při vyšších ot. Jediným důvodem je podle mně to, že se prostě zjistilo že příliš nízké otáčky tomuhle motoru škodí. I když původně se samozřejmě počítalo s něčím jiným a tomu taky odpovídá nastavení DSG. Ať si každý jezdí jak chce, ale já si tím pod 1600 ot nejezdím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Škodí to všemu. Vše má z titulu termodynamiky a dalších věcí "optimální" pracovní proces. A i pocitově to musí i blb poznat jako to celé vrní. To krásně slyším když kousek od baráku vyjíždí kamiony za skladu a to slyším hmmm, cvak, hmm, cvak jak láduje rychlosti. A právě potom cvak než pomalu od volnoběhu roztočí motor slyším to ramplování kardanu a třepání všeho trošku volnějšího.....

A co udělají saze a potažmo dehet na turbu, v katu i u benzínu nemusím rozepisovat.

Š-A(VW) softem stejně potahli tah motoru do vyšších sfér amy vibrace nevyrábíme v takovém poměru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Což je jinými slovy to samé. Při nízkých otáčkách s malým krouťákem to nepojede, takže musím podřadit dřív a jedu s vyššími otáčkami, motor se méně namáhá a řetěz drží... :-)

Neviem ako na tom je 63kW verzia, ale moje TSI naozaj nemá problém ísť takmer na voľnobehu. Samozrejme ak chcem rýchlo nabrať rýchlosť alebo predbiehať, tak aj ja "donútim" DSG podradiť, ale na posúvanie sa po meste, alebo cez obce konštantnou 50 až 60-kou nechápem o akom namáhaní je reč. Motor jednoducho ide na nižšie otáčky a hotovo. Namáhaním by možno bolo keby som sa chcel rozbehnúť z 0km/h na najrýchlejšom stupni, ale práve od toho je v aute tá vec ktorej sa nadáva prevodovka.

Škodí to všemu. Vše má z titulu termodynamiky a dalších věcí "optimální" pracovní proces. A i pocitově to musí i blb poznat jako to celé vrní. To krásně slyším když kousek od baráku vyjíždí kamiony za skladu a to slyším hmmm, cvak, hmm, cvak jak láduje rychlosti. A právě potom cvak než pomalu od volnoběhu roztočí motor slyším to ramplování kardanu a třepání všeho trošku volnějšího.....

A co udělají saze a potažmo dehet na turbu, v katu i u benzínu nemusím rozepisovat.

Š-A(VW) softem stejně potahli tah motoru do vyšších sfér amy vibrace nevyrábíme v takovém poměru.

Sorry ale toto je úplne mimo mísu. Miešať sem naftové motory a hlavne kamióny je naozaj od veci. Editováno: , autor: Ivan Horváth
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aby ses nepo to. Byla to jen prezentace a "ukázka" toto co se odehrává. V podstatě si třeba jezdi na startér. Napsal jsem to jako reakci na kolegu co psal že to podtáčení benzínu nevadí. Jen jsem mezitím odběhl od kompu, pak na to zapoměl a mazal na akci a dopsal posléze.Bohužel mezitím napsalo pár lidí reakci a jedinému to hnulo pajšlem tobě.Ty si nutíš dsg, já mám fofrklacek a být vemeno tak ho udrtím od volnoběhu.Ale vzhledem k profesnímu vzdělání i o motorech a optimálním využití něco vím tak taky vím jak se chovat k tomu skvostu v rámci jeho kvalit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podtáčanie TSI je hlavne subjektíva a pocitová záležitosť, pri mojom 63 kW TSI ten pocit na rovine a zapnutom tempomate + 1200n/min 5 a 50km/h rozhodne nemám, stále si veselo pradie, ak by ho mala čírou náhodou RJ motora, tak si ten tempomat môže vždy vypnúť, či spomaliť, čo sa zatiaľ nestalo. Pripomínam, že nakoľko je každý motor iný, tak u niektorých kusov to môže naozaj prejsť do detonačného spaľovania , na čo následne RJ na základe snímača vibrácií zareaguje znížením otáčok a prejav motora nemusí byť práve lahodiaci.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jde-li o spotřebu, tak toto už víceméně popojiždění na volnoběh moc spotřebu neudělá. Celé soustrojí se s tím přebíjí a u mnou slušné řádky aut vyzkoušené je zajímavé si to podle PP odzkoušet kolik při čem motor bere a pak tak jezdit. Proto raději pocitově volnější chod na čtyřku s např spotřebou 3,8 než to samé za pět.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

V ceně je asi i sada rozvodů navíc a pojistka oné firmy na odpovědnost za zk.rvení motorů.... Lidi neblbněte, když se podíváte na dílenskou příručku a popis co se kde zmenšilo, kde ušetřilo, kde to teoretici z vysokých škol od kompů vymysleli lepčéší je až děsem že to nějaký reálně uvažující tvor pustil do výroby. Bál bych se výdrže přes čísla fabriky a rozptyl sériovek v tomto stavu ne po hokuspokus zásahu.

A nebo to jakože změří "slabé", pak se v tom povrtají dle rozptylu a zamachrují co s tím neudělali za zázrak.

Zároveň s tím souvisí dimenzování brzd, které jsou např u 77kw větší a vzadu kotouče. Není problém to rozjet ale pak to zastavit.....

Editováno: , autor: Jakub Nabel
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hodnoty výkonu

OriginálBSR

Výkon:110Hparrow_white.gif122Hp+12Hp

Točivý moment:174Nmarrow_white.gif191Nm+17Nm

Průměrné zvýšení výkonu 2100-6000rpm: 8Hp 9.3%

Akcelerace

IntervalstupeňoriginálBSR

80-120km/h37.0sarrow_white.gif6.1s12%

80-140km/h415.4sarrow_white.gif14.4s7%

100-150km/h414.6sarrow_white.gif13.6s7%

Power-Plot-x100y110-289-957875839.png

Omezovač maximální rychlosti posunut na 190km/h

Tuningový kit je vhodný pro všechny pohonné varianty (např. 2WD, 4WD, man, aut, DSG….). Software je vždy přizpůsoben konkrétní konfiguraci.

Úprava je vždy prováděna pomocí PPC3, pouze některé ECM jednotky musí být nejprve dešifrovány v BSR, Växjö, Švédsko. (již brzy u každého BSR Premium Dealera)

Nic proti, ale to průměrné natuněné zvýšení parametrů je, no bylo i tak většinou standartní výbavou motoru bez příplatku. To svědčí o zbytečnosti jakékoli úpravy už tak výkonově našponovaných motorů. To heblo nemá konstrukční rezervy. Stejně tak kec- omezovač posunut na 190. Umí víc i tak....

Za těch 23000 si raději objednám hned 77kw než 63 a k tomu mám větší brzdy, jak jsem psal a mám to s autem hned a ne pitvoření jakoby takoby...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemůžu souhlasit, to "heblo" konstrukční rezervy určitě má, jestliže stejný motor prodávají ve verzích 63 kW a 77 kW a liší se to jen softwarem. Otázku brzd nechávám stranou, u Golfu takovýhle problém naštěstí řešit nemusím. Na druhou stranu předpoklad, že silnější motor pořebuje silnější brzdy je blbost. Záleží na hmotnosti vozidla a jeho rychlosti. Hmotnost mi zůstává a na určitou rychlost nakonec rozjedu oba stejně (otáčky x převodový poměr zůstávají). Takže jediné co se mění je to, jak rychle se na požadovanou rychlost dostanu. A tady 1 sec může někdy znamenat rozdíl mezi bytím a nebytím :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemůžu souhlasit, to "heblo" konstrukční rezervy určitě má, jestliže stejný motor prodávají ve verzích 63 kW a 77 kW a liší se to jen softwarem. Otázku brzd nechávám stranou, u Golfu takovýhle problém naštěstí řešit nemusím. Na druhou stranu předpoklad, že silnější motor pořebuje silnější brzdy je blbost. Záleží na hmotnosti vozidla a jeho rychlosti. Hmotnost mi zůstává a na určitou rychlost nakonec rozjedu oba stejně (otáčky x převodový poměr zůstávají). Takže jediné co se mění je to, jak rychle se na požadovanou rychlost dostanu. A tady 1 sec může někdy znamenat rozdíl mezi bytím a nebytím :-)

Ten motor bohužel rezervy nemá. Proč by se asi neustále dělaly změny na mazání, turbech, dělaly se rychloúpravy rozvodů atd. A k tomu toto TSI-řetízkáč už jde do kopru. A i tak jsou ta natuněná čísla hodnoty většiny dodnes změřených sériových motorů v testech časopisů.....

A k brzdám.Tak to jsou asi ve fabrice tupani a proč by se asi dávaly v minulosti na Gardečka a Rapidy čtyřpísty když by stačily podle Tebe jako odborníka obyč brzdy, proč by tedy byly na 77kách větší kotouče, výkonější(tím rychlejší) octy vzadu s kotouči? Je to z předpokladu většího využívání potencionálu motoru a potřeby ho brzdit z vyšších průměrných rychlostí. A vteřina je kolikrát brutálně moc.

A k tomu Golfu, ten je mi u zádele,tady je to Š-A forum(bez urážky) a nám se brzdy liší. :kol-31:

Editováno: , autor: Jakub Nabel
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

O.K., jenže 63 kW a 77 kW se sypou úplně stejně, takže nastavením výkonu to asi není. Že jsou silnější brzdy lepší, o tom asi žádná, jen jsem napsal že pokud si motor natuním, situaci si nezhorším, samozřejmě pokud s tím nezačnu jezdit jak magor. Není tuning jako tuning, já mám prokazatelně na brzdě změřeno 90 kW u motoru s 63 kW před úpravou. A že tady diskutuji, když mám Golf? Sorry, ale tohle téma je Chiptuning 1.2 TSI a ty motory máme nachlup stejný.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Najeto asi jen 3000, většinou s tím jezdí jen manželka krátké trasy po městě do práce, takže roční nájezd odhaduji do 6000 km. Zkušenosti doposud dobré, prostě to líp akceleruje. Nic negativního jsem zatím nepozoroval. Dlouhodobou spořebu to ukazuje 5,7 l. Po městě 50 km/h zásadně na 3.stupeň.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

O.K., jenže 63 kW a 77 kW se sypou úplně stejně, takže nastavením výkonu to asi není. Že jsou silnější brzdy lepší, o tom asi žádná, jen jsem napsal že pokud si motor natuním, situaci si nezhorším, samozřejmě pokud s tím nezačnu jezdit jak magor. Není tuning jako tuning, já mám prokazatelně na brzdě změřeno 90 kW u motoru s 63 kW před úpravou. A že tady diskutuji, když mám Golf? Sorry, ale tohle téma je Chiptuning 1.2 TSI a ty motory máme nachlup stejný.

Nerozlišoval jsem 63-77, ale problém těchto motorů je letáky a našeptávačí řazení vnucováno podtáčení a tvoření krděle vibrací co odesere

řetěz díky malým plochám motoru kde se nemají kam odfiltrovat. a zároveň tlak oleje je nižší a trpí film jak na klice tak turbu.

Proto ty úpravy zběsilého rázu....

Jo a vím,že to je téma 1,2 TSi, proto jsem psal bez urážky.

A "Tvých" 90KW svědčí o zbytečnosti tunění, když máš na 63ce 90. A nebo tam někdo mrskl 77 a rozptylem je to na 90ti. :_icon_smich2: .

JEN NÁZOR !!!!!

Editováno: , autor: Jakub Nabel
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To jsme si nerozuměli. Mám papírově 63 kW a bez úprav mi to na brzdě ukazuje 77 kW a 175 Nm. S tuningboxem co jsem do toho koupil to má pak 90 kW a 208 Nm. Origo 77 kW má normálně ve skutečnosti taky 90 kW, jak naměřili při několika testech v motočasopisech.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V něčem jsme se potkali, že s Tvýma číslama raději než tunit 63ku tak rovnou připlatím cca 26tis za 77ku a mám 90kW rozptylem.

No proč ne, to je každého volba. Ale právě o tom tuning je, pořídit si vyšší výkon za nižší cenu. Já s tím programove počítal už při koupi 63 kw. Stalo mě to jen 12 tis, místo těch 26 navíc. Bylo by to sice i s 6 st. převodovkou, ale tu ke štěstí nepotřebuju.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...