Přejít na obsah

výbrus motoru 1.4 16v 74kw (AUB) ?


Majký

Doporučené příspěvky

:help:

Ahoj,

tak budu dělat generálku motoru (žere olej) toto téma se řešilo několikrát, ale dle člověka který to bude dělat doporučuje udělat i výbrus a nové písty ... .

Otázka zní: je to potřeba a nebo stačí jen kroužky + udělat hlavu?

dle témat se dělají pouze kroužky a ta hlava.

jinak se nelze podívat na http://forum.skodaho...?showtopic=2197 :( tak netuším co tam bylo

díky za odpověď hlavně těm co mají tento problém vyřešen

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hele výbrus nepřichází v úvahu není tam dostatek materiálu na výbrus.Je to jen o malinko silnejší než plechovka a je to i taky tak vroubkovaný a je to zalitý v bloku v hliníku.Jeden tenhle motor jsem likvidoval do šrotu a čuměl jsem jak vejr opravdu je to jak papír a vložky nejdou vyndavat jako to bejvalo u š120.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dej nový písty a kroužky a hlavně nech udělat hlavu největší únik oleje je přes ventily a jejich gufírka nejlépe by bylo dát i nový ventily.

A pokud dělaj výbrus tak to jsou dost dobrý kaskadéři.Pokud tam není dostatek materiálu jako že tam není tak to je akorát o pořádnej průser.Vždy jsou u těhle motorů dřív sjetý kroužky než že se vyběhá válec koukni do válců a určitě ještě uvidíš origo honování na stěnách válců.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To první číslo je hezký, to druhý je děs běs fialovo oranžovej. Připomíná mi to naši starou rodinnou Š-120 (rok výroby 1977 - a pak 2 roky stání ve výloze svitavské Mototechny), která v závěru svého trpělivého života (zhruba v letech 1988-9) žrala asi 8l benzínu a skoro litr oleje na 100km...

Ale taky se přikláním k odpovědi VÝBRUS NE a jen k výměně kroužků a gufer na vodítkách ventilů - ono totiž kolem těch vodítek proteče daleko víc oleje, než kolem kroužků. Důvodem je to, že nahoru na ventily a ventilový rozvod čerpadlo přímo olej tlačí (teče tam proudem), kdežto spodní strana pístu a stěny válce se mažou pouze rozstřikem od kliky. Navíc tlak ve spalovacím prostoru spíš olej ze stěny stlačuje zpátky do klikové skříně - kdežto při sání je kolem porušeného gufera a stopky ventilu vysáván do sacího kanálu přímo olej od vačky a zdvihátek zpod víka rozvodu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Při tvý porci km už i písty.

Písty není třeba měnit v případě že nevykazují vady. Takže nejdřív rozebrat zkontrolovat písty a kroužky nejsou li prasklé. V připadě že je takto velký únik bude spodem je většinou prasklý kroužek a ten pak proklepe u pístu zápich kroužků a odře válec. Oprava bloku a pístů tě nemine. Budou li písty a kroužky jen opotřebovány tak je to na zvážení, ale většinou měníme jen kroužky.

Je li hlava dole v těchto kilometrech tak jistě kontrola ventilů a sedel je nutností společně s výměnou gufer ventilů. Na ventilech je při úniku oleje skrz gufera většinou karbon ale to není pravidlem.

Všeobecně je potřeby motor rozebrat a teprve pak určit další postup.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hele výbrus nepřichází v úvahu není tam dostatek materiálu na výbrus.Je to jen o malinko silnejší než plechovka a je to i taky tak vroubkovaný a je to zalitý v bloku v hliníku.Jeden tenhle motor jsem likvidoval do šrotu a čuměl jsem jak vejr opravdu je to jak papír a vložky nejdou vyndavat jako to bejvalo u š120.

Jsou i jiné možnosti při vydření pístů. Prvořadé je jestli jsou k sehnání výbrusové písty. A jaká je hodnota opravovaného motoru.

Editováno: , autor: Eniq
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Píst při 300 tisících km bude dosti opotřebován i když to naněm nebude znatelně vidět je za prvé z měkčího materiálu než válec ale za druhý bude na něm znatelná ovalita.Opravovat nejakým způsobem zrovna píst je naprostá hovadina s tou si to můžeš akorát zkoušet doma ale neraď to druhýmu.Za další jasně je tu psáno že na výbrus není dostatek materiálu a tudíž je nesmysl schánět výbrusový písty a kroužky. A ten kdo to vybrousí je naprostej magor a s tím motorem bych v žádným případě nejezdil až se rozsype tak ti nikdo nic nedá a peníze jsou vyhozený zbytečně.Největší únik oleje je právě již přes ventily tam dochází přímo k nasávání oleje přes gufera ventilů.Spodem by musely bejt ty kroužky silně zapečený nebo popraskaný ale to by ten motor těžko jezdil.

Takže nový písty 100% a originál.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak znova.

Píst při 300 tisících km bude dosti opotřebován i když to naněm nebude znatelně vidět je za prvé z měkčího materiálu než válec ale za druhý bude na něm znatelná ovalita

"Písty není třeba měnit v případě že nevykazují vady." Nevykazují li vady znamená změřit ovalitu a vše ostatní co k tomuto měření patří. Ale to když někdo jde do motoru tak asi bude umět.

Opravovat nejakým způsobem zrovna píst je naprostá hovadina s tou si to můžeš akorát zkoušet doma ale neraď to druhýmu.

S tím s tebou souhlasím a možná došlo k nepochopení či špatnému výkladu. Píst se opravdu nevyplatí jakkoliv opravovat ale mění se. Ale vydřený blok opravit jde.

Za další jasně je tu psáno že na výbrus není dostatek materiálu a tudíž je nesmysl schánět výbrusový písty a kroužky.

Odpovídáš si sám - neseženeš li výbrusový píst není co řešit. Výbrus prostě nejde udělat. Je to jen všeobecné vyjádření ke generálkám motoru protože jestli ten motor někdo nerozebere tak se bavíme v teoretické rovině.

A ten kdo to vybrousí je naprostej magor a s tím motorem bych v žádným případě nejezdil až se rozsype tak ti nikdo nic nedá a peníze jsou vyhozený zbytečně.

Nevím kam jezdíš do servisu ty ale při opravě motoru se u nás dává záruka na provedenou práci.

O opravách při vydření válce pístem vím svoje a doložím ti jej praktickou ukázkou na fotografii kde došlo na motoru Ford 2.2 Tdci po nájezdu 80 tis.km k vydření jednoho válce pístem vlivem netěsného vstřiku. Nekvalitní palivo. Zničen jeden válec s pístem v monobloku. Vložen nový válec a nový píst s kroužky + nástrojářská práce s materiálemi 10 tisíc Kč .post-60787-0-87104300-1296413330_thumb.j Poskytnutá záruka na dotyčný válec 1 rok nebo 100tis km. Cena polomotoru ve Fordu je okolo 70 tisíc. Netvrdím že se takováto práce vyplatí na Fabii když funkční blok seženeš na vrakovišti za rozumné peníze. Zase se bavíme co by kdyby nejdřív je potřeba rozebrat a posoudit. Opravy válcovou vložkou do monobloku motoru máme ověřeny i v 1.9 Tdi 96 kW ale i v jiných motorech.

Největší únik oleje je právě již přes ventily tam dochází přímo k nasávání oleje přes gufera ventilů. Spodem by musely bejt ty kroužky silně zapečený nebo popraskaný ale to by ten motor těžko jezdil.

Jezdil ale to ti potvrdí každý kdo dělá motory. Proto ji zde uvádím jako jednu z variant . Jinak výměnu gufer ventilů a kontrolu ventilů beru jako samozdřejmost, když se olej ztrácí motorem.

Takže nový písty 100% a originál.

Jsou li mimo toleranci nebo pro jistotu tak ano. A originál ? To je taky varianta.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je sice hezký že sem dáváš fotku motoru kterej má vyměnitelný vložky ale u tohohle motoru jsou zalitý do bloku a není možno je vyndat či vyměnit.A co se týká vydření válce sice se to dá opravit ale už to nebude válec kterej bude plnohodnotnej.a nikde není psáno že to vydrží.V takovým případě je blok na výměnu.

V tomto konkrétním případě se řeší velká spotřeba oleje. A ta je jasná, tady je třeba GO hlavy a nové písty s kroužkama. Vzhledem k malýmu obsahu je opotřebení znatelnější než u velkoobjemových motorů a hlavně u diselů.Na škodovku se to dá sehnat za rozumný peníz oproti fordu což u mě není auto ale kasička na přebytečný peníze.

A pokud někdo dělá GO u forda tak si myslím že výměnou jednoho pístu to není správný postup.Pokud dobře vím tak celá sada pístú a kroužků musí být vyvážená a tím jendním pístem se to akorát rozhodí.A pokud to je potom v záruce to je na zváženou,musí docela pěkně vybrovat.Asi si tím zajištujete další servis no to je dobrá reklama pro ford.Další důvod se týhle značce vyhejbat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je sice hezký že sem dáváš fotku motoru kterej má vyměnitelný vložky ale u tohohle motoru jsou zalitý do bloku a není možno je vyndat či vyměnit.

No jen pro informaci je potřeba kouknout na foto pořádně. Tento blok je po opravě a nemá vyměnitelné vložky válců. Ta vložka je ta která je do monobloku přesně osazena. Je to o postupech a zkušenostech.

A pokud někdo dělá GO u forda tak si myslím že výměnou jednoho pístu to není správný postup.Pokud dobře vím tak celá sada pístú a kroužků musí být vyvážená a tím jendním pístem se to akorát rozhodí.A pokud to je potom v záruce to je na zváženou,musí docela pěkně vybrovat.Asi si tím zajištujete další servis no to je dobrá reklama pro ford.Další důvod se týhle značce vyhejbat.

Zase jsi to vytrhl z kontextu. Bavme se o ceně opravy. Od nás udělaný motor nevibruje.

Další důvod se týhle značce vyhejbat.

Tak je to motor PSA který Ford osazuje. Já ve Fordu nepracuji ale uvedl jsem to jako příklad. Stejně se dají a opravují i motory koncernu VW a ty se také podobně vydřou.

A pokud někdo dělá GO u forda tak si myslím že výměnou jednoho pístu to není správný postup.

Není to jen o postupech ale i o zkušenostech.

Pro příklad jak origo Škoda řeší opravy alternátorů? Výměnou. Ne opravou a to ti přijde v pořádku že díly které se dají za rozumno opravit se celé mění ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hele kazdy nejak vydelava ;) skodovka vydelava proste tim ze udela motor ktery slape na polovinu a pak ho celou prodejni dobu jen doladuje a tem co prijdou po zaruce napari mastne opravy. A proc opravovat dily kdyz se muzou cele vymenit a zase za tucne penize :feve: ale myslim si ze tohle delaji vsichni ne jen skodovka jen se o tom tak nemluvi protoze u nas jezdi 40% vsech aut škodovky..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No jen pro informaci je potřeba kouknout na foto pořádně. Tento blok je po opravě a nemá vyměnitelné vložky válců. Ta vložka je ta která je do monobloku přesně osazena. Je to o postupech a zkušenostech.

...

V momentě, kdy chceš takovou opravu udělat, musíš z původního bloku někde ubrat materiál, na jehož místo potom "napasuješ" tu náhradní vložku. Bohužel, bez postupu zvaného "zalití" tu novou vložku už nikdy nedokážeš a) tak dokonale utěsnit v bloku proti případnému úniku oleje nebo chladicí kapaliny z eventuálně porušených kanálů, které v tom původním bloku jsou kolem původní vložky vytvořené, takže vždycky bude něco někam sáknout - a za b ) nedosáhneš tak dokonalého přestupu tepla z nové vložky do materiálu bloku = nebude se tak dobře chladit jako původní, zalitá. Výsledkem je, že ten motor sice zprovozníš, nikdy už ale nebude bez následků schopný vydržet takovou zátěž, jakou vydrží motor s původním nevystruženým blokem. Existuje možnost/metoda, jak vydřený válec v takovém bloku repasovat, náhrada vsazenou vložkou to ale není. Znají to majitelé moderních motorek s nikasilovým "výbrusem" v hliníkovém válci - válec se nevybrušuje na větší průměr jako se to běžně dřív dělalo u litinové vložky, ale na vnitřní povrch se (většinou ve vakuu) nanese další vrstva nikasilu a ten se vybrušuje a honuje "na originální" vrtání + osazuje se nový originální píst s kroužky. Co by to ale udělalo v "jednačtyřce" VW 74kW, to vůbec nemám tušení. Musely by se kvůli symetrii opotřebení samozřejmě stejným způsobem "ošetřit" všecky 4 válce...

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tady to ožilo díky

jinak písty na výbrus se dělají (německá výroba) a sehnat ten stejný motor na vrakáči znamená stejné potíže a náklady. Motory AUB moc povedené nejsou a jiný tam dát legálně nemohu :( tedy ne v ČR

Hlava se bude dělat na 100% a po rozhození se zjistí co a jak.

pokusím se zajistit nějaké fotky po rozhození

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...

jinak písty na výbrus se dělají (německá výroba)

...

Jenže šestnáctiventilových "jednačtyřek" je víc verzí - jseš si na 100% jistý, že ty Dojč výbrusové písty jsou vhodné i pro AUB? Ono to, že má píst shodné vrtání s původním (plus nějaká tolerance na výbrus) ještě neznamená, že ten motor s nimi bude OK - důležitá je i hmotnost (kvůli vyvážení) a další parametry!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych to řešil koupí jiné hlavy z vrakáče, ale jak je to těžké sehnat to nevím.

Určitě bych výbrus neřešil, připadá mi to hodně nebezpečné, byl bych aj pro tu metodu nanesení materiálu a pak výbrus.

já mám štěstí že mám obyč 1.4 MPi 8V a tudíž jsou tam vložky válců ale zase cena za sadu je něco okolo 8-9tis. a to je bez kroužků a pístů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Majký - bohužel, co znám majitele "stokoněk", tak si všichni pochvalují "stíhačkovitost" motoru, ale zároveň s rostoucím km proběhem narůstá podíl stěžujících si na zvýšenou spotřebu oleje. Neříkám, že jich znám nějak statisticky významný počet, ale velká většina majitelů si po překročení hranice zhruba 50-60 tisíc km začne stěžovat na úbytek oleje - přitom motor jako takový se dál chová normálně, jen prostě žere olej...

Podle všeho se bude jednat o nějakou "vrozenou vadu" téhle konstrukce, kde prostě bez dodatečného zesílení hodně exponovaných partií (kroužky, gufera na ventilech...) právě vinou vysokého tepelného a tlakového namáhání při těch "sto koních" začne odcházet - naštěstí ne najednou a likvidačně. Dá se říct, že ten motor byl "převypiplán" a "přešlechtěn", takže byla dosažena a místy i překročena životnostní hranice pro namáhání určitých dílů, běžná pro "civilní" dlouhoživotnostní motor. Jeho výkonová a životnostní charakteristika se tak dostala spíš do blízkosti motorů soutěžních a závodních, kde je standartem životnost v řádu desítek hodin běhu mezi repasemi a celková životnost dosahující řád stovek hodin běhu - a pak směr šrotiště nebo muzeum. Je to daň za trvalou dispozici výkonem, na který nebyla původní koncepce vůbec navržena.

Jen v zájmu majitelů dnes poměrně ještě "horké novinky" motorů 1,2TSI s jejich dvojitým přeplňováním a prakticky stejnými hodnotami výkonu (63 a 77kW) doufám, že vývojový mančaft si byl těch výše popsaných problémů u motorů AUB a podobných dost dobře vědom a že udělal, co udělat měl a konstrukci TSIček dostatečně zesílil, aby u nich k podobným excesům nedocházelo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

s 1.4 MPI se dají dělat zázraky, ale u těchto je trochu horší situace (motor AUB nelze sehnat slušný a za dobré peníze) jinak mám doma kompletní další hlavu, ale nebudu tam dávat něco a následně zase sundávat a předělávat. musím udělat rozvody a z toho důvodu chci řešit vše kolem. jak žere olej tak se vše ucpává a nechci čistit ERGčko po 15.000 km

motor šlape krásně, sice někdy táhne lépe a někdy hůře( max rychlost zda jede OK dle tacho 205, zda se nechce 190), ale to bude možná tím ucpaným ERGčkem (jezdím s kontrolkou tak 10t km a čekám na rozvody a kompletní vyčištění), je to znát i na spotřebě jak se mu chce :( motor se krásně točí a stále táhne do 6000 otáček (dál to neberu)

jinak ČR- Chorvatsko 5.8l na 100km (s rychlostí na tempomat těsně pod 130) - motor super jen ten olej :(

snad ty TSIčka budou ok, ale to se zjistí za pár let (strejda má 1.2 tsi a 5x chyba sw, ale byl jeden z prvních)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...