Přejít na obsah

Topení jednadvojky


maty13

Doporučené příspěvky

Jsem vlastníkem tohoto krasavce teprve pár dnů (1.2 Ambition, hnědá mato) a od začátku jen chválím a chválím. Přesto po najetí prvních pár kilometrů se mi zdá, že auto se špatně po startu zahřívá, potažmo topí. Parkuji venku a asi po 4 km teprve dosáhne motor kýžené teploty. Když pustím topení u nezahřáteho motoru dříve, tak to pořadně topí až po 10 km. Je to normální, máte stejné zkušenosti? U předešlého "staříka" Nissana Almery topení fungovalo daleko dříve a lépe.

Jaké máte zkušenosti ostatní yeťáci? Případně jaké fígle používáte?

Maty

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Používám vyhřívané sedačky, které topí prakticky za okamžik a než naběhne topení, tak jsou úplně ideální :) Mám to do práce cca jen 3km a bylo mi při konfiguraci vozu jasné, že by topení naběhlo až ve chvíli, kdy přijedu na firemní parking a moc bych se neohřál, takže jsem si tam ty sedačky nakonec přidal. Teď nelituju :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To Ti docela vyšlo, já to zkoušel doobjednat taky, ale pozdě. Vozidlo už bylo v takové fázi logistické přípravy, že to doobjednat nešlo. Myslel jsem, že motor 1.2 se "ohřeje" dříve, než 1.4 u Almery, opak je pravdou.

Editováno: , autor: Luďa
necituj předchozí příspěvky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No neni kuri jako kuri, vlaznej vzduch z toho jde prakticky hned, ale ze by to nejak zhnulo se rict neda.

A co se tyka teploty oleje v motoru, tak na tu se, kdyz je pod nulou, v podstate nedivam, protoze to bych se ani poradne neprojel.

Pri minus deseti tam bylo furt tak 80 stupnu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jsem vlastníkem tohoto krasavce teprve pár dnů (1.2 Ambition, hnědá mato) a od začátku jen chválím a chválím. Přesto po najetí prvních pár kilometrů se mi zdá, že auto se špatně po startu zahřívá, potažmo topí. Parkuji venku a asi po 4 km teprve dosáhne motor kýžené teploty. Když pustím topení u nezahřáteho motoru dříve, tak to pořadně topí až po 10 km. Je to normální, máte stejné zkušenosti? U předešlého "staříka" Nissana Almery topení fungovalo daleko dříve a lépe.

Jaké máte zkušenosti ostatní yeťáci? Případně jaké fígle používáte?

Maty

To je vlastnost tohoto motoru,u FII TSI je to ten samý problém. Nejspíš je to kvůli odpojovatelnému vodnímu čerpadlu,které zapíná řídící jednotka motoru až po dosažení teploty 87 st.,takže chladící kapalina pravděpodobně jde do topení jenom samospádem po otevření termostatu v hlavě válců při teplotě 80 st. ZDE a ZDE jsou k tomu nějaké obrázky a diskuse v sekci Fabia II.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nazdar Yeťáci, mám 2,0l a ručička teploty opravdu klidné jízdy začne stoupat po cca 4-6km dle teploty.( parkuju v garáži asi 10-15stupňů). I když stojím ale venku přes den tak je to stejné a topení jde prakticky hned. Přídavné el. topení - standard u nafty, nevím jak benzín.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ta "spirála" je výhoda i když zas o nějakém velkém teple se mluvit nedá. U Fa a Oc jsem si všiml že mají elegantně zakrytý přední žebrování k chladiču, originál od škody to asi nebude ale v těchto mrazech se to vyplatí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Ahoj Yeťáci, topení v autě bude čím dál tím větší problém, protože se zvyšuje účinnost motoru, aby se snížila spotřeba a už je to uzavřený kruh.

Na motoru je odpojovatelné čerpadlo vody právě z důvodu rychlého ohřevu samostatného motoru (studený motor potřebuje bohatší směs = větší spotřeba) a už je to tady - zima, čerpadlo se připojí až má motor optimální teplotu. Vezměte si hybrydní pohony, kde se asi vezme teplo na vyhřátí vozu, nezávislé topení? a zase je tu spotřeba nějaké energie !!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj Yeťáci, topení v autě bude čím dál tím větší problém, protože se zvyšuje účinnost motoru, aby se snížila spotřeba a už je to uzavřený kruh.

Na motoru je odpojovatelné čerpadlo vody právě z důvodu rychlého ohřevu samostatného motoru (studený motor potřebuje bohatší směs = větší spotřeba) a už je to tady - zima, čerpadlo se připojí až má motor optimální teplotu. Vezměte si hybrydní pohony, kde se asi vezme teplo na vyhřátí vozu, nezávislé topení? a zase je tu spotřeba nějaké energie !!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...