FISHkaa Vloženo 25. Červenec 2006 Sdílet Vloženo 25. Červenec 2006 tak po 5km pár smetí nasedalo, ale to mě neštve, teď budu vidět, jestli se něco změnilo, běda vám, jestli to nebylo tím těsněním uff.. už sem se začal doma zamykat Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kluvo Vloženo 7. Listopad 2007 Sdílet Vloženo 7. Listopad 2007 V nádobce s chladící kapalinou se v horní polovině usazuje jakýsi kal, tmavý, šedý mazlavý-plastelína. Dřív to tam nebylo.Oleje ale nepřibývá, voda neubývá, tak co to je? Po pár stech kilometrech toho černidla zas přibylo. Mezi blokem a víkem je kolem těsnění vytečené cosi černé, na pravé straně víc. Takže vadné těsnění? Určite je to tesnenie pod hlavou .Výmena tesnenia+chladiaca kapalina--5200Sk Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jendam Vloženo 25. Prosinec 2007 Sdílet Vloženo 25. Prosinec 2007 (editace) Ahoj, tak taky se mi začala objevovat špína na okraji nádržky. Když jsem to kupoval, tak jsem si toho všiml a upozornil bazar na to. Oni to dali do kupy, ale neřekli co s tím dělali. Nádobka byla čistá, chladící kapalina trochu matná. Byl jsem na výměně oleje, voda v oleji prý nebyla a servisman mi řekl, že to nic není, že to nevypadá na těsnění pod hlavou, ať s tím v pohodě jezdím. V autorizovaném servisu mi servisman řekl jednoznačně těsnění a hned začal počítat co to bude stát skončil na 4000 Kč. Tak babo raď komu věřit a jestli tomu nechat vyměnit těsnění. V neautorizovaném servisu cca 2000 Kč. Editováno: 25. Prosinec 2007, autor: jendam Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
colins Vloženo 25. Prosinec 2007 Sdílet Vloženo 25. Prosinec 2007 to viecko na dolievanie oleja mam take iste, ako ty. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ramon Vloženo 25. Prosinec 2007 Sdílet Vloženo 25. Prosinec 2007 viečko je v pohode,v zime býva také hlavne ak jazdíš na krátke trate,ale v nádobke by taký humus byť nemal.A čo sa týka servisu,tak jednoznačne neorigo,ale poriadný. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jendam Vloženo 25. Prosinec 2007 Sdílet Vloženo 25. Prosinec 2007 Právě s dobrým neorigo servisem jsem komunikoval a řekli mi že v expanzní nádobce žádný olej není, že by to vypadalo jinak a ten humus mi nedokázali vysvětlit. To víčko jsem fotil po ujetí 15 Km při teplotě venku -5 a auto se ohřálo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ramon Vloženo 25. Prosinec 2007 Sdílet Vloženo 25. Prosinec 2007 No ak to nieje olej (hoci aj dobrý servisák sa môže mýliť) tak by to potom mohla byť samotná chladiaca zmes.Ak tam niekto dolieval nejakú inú než tam bola,tak to zvykne zreagovať.Niekedy to len zmení farbu (môj prípad) ,ale niekedy sa to vraj zvykne zraziť na gelovitú kašu.Záleží od pomeru.A to je už nebezpečné.Potom už pomôže jedine všetko vypustiť,párkrát motor prepláchnuť a namiešať novú zmes. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kluvo Vloženo 25. Prosinec 2007 Sdílet Vloženo 25. Prosinec 2007 Ja som kupil Fabiu 1.4 r.v.2002 v značkovom servise a po mesiaci museli my menit tesnenie. Cena bola 5200Sk ale dali my zlavu na2900Sk. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
fabulus Vloženo 28. Prosinec 2007 Sdílet Vloženo 28. Prosinec 2007 Taky jsem mel tenhle problem, resp. porad mam. Nadrzku jsem vyplachl technickym benzinem. Blblo mi cidlo teploty chladici kapaliny a taky kontrolka chladici kapaliny. Po vyplachnuti jsem jezdil tyden ok a ted mi ta cervena kontrolka zacala blikat znovu. Teplota uz ale ukazuje ok. Navic to dela jen kdyz je motor studeny, po kratke jizde staci motor vypnout/znovu nastartovat a blikat prestane. Bordel v expanzce jsem mel taky (sedy povlak) ale v takovym mnozstvi jako mate vy. Zkuste ji vymontovat/vyplachout/dolit znova smes. Osobne jsem zacal pozorovat jeste i unik chladici kapaliny cca 1-2deci tydne. Nemam z toho dobry pocit. Kolem hlavy motoru je drobne zacerneni. Ze by to melo nejakou spojitost s tesnenim pod hlavou? Mam fabku r.v. 12/2002, 1.4MPI 50KW najeto 110 000KM. Pod vickem motoroveho oleje jsem mel jednou taky sedou smes, bylo to pri kratke jizde (kolem 5km), venkovni teplota -5 -> pry je to bezne vysrazeni. Pri dlouhe jizde jsem zadny sedy povlak pod vickem nemel. Kontrolka chladici kapaliny mi ted blika skoro uz 4 den, takze nevim. Jak jsem cetl spousta lidi s tim normalne jezdi.... Nema to taky nejakou spojitost s cidlem na termostatu? Co to tesneni pod hlavou pomuze to? Dikec Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
fabulus Vloženo 7. leden 2008 Sdílet Vloženo 7. leden 2008 Taky jsem mel tenhle problem, resp. porad mam. Nadrzku jsem vyplachl technickym benzinem. Blblo mi cidlo teploty chladici kapaliny a taky kontrolka chladici kapaliny. Po vyplachnuti jsem jezdil tyden ok a ted mi ta cervena kontrolka zacala blikat znovu. Teplota uz ale ukazuje ok. Navic to dela jen kdyz je motor studeny, po kratke jizde staci motor vypnout/znovu nastartovat a blikat prestane. Bordel v expanzce jsem mel taky (sedy povlak) ale v takovym mnozstvi jako mate vy. Zkuste ji vymontovat/vyplachout/dolit znova smes. Osobne jsem zacal pozorovat jeste i unik chladici kapaliny cca 1-2deci tydne. Nemam z toho dobry pocit. Kolem hlavy motoru je drobne zacerneni. Ze by to melo nejakou spojitost s tesnenim pod hlavou? Mam fabku r.v. 12/2002, 1.4MPI 50KW najeto 110 000KM. Pod vickem motoroveho oleje jsem mel jednou taky sedou smes, bylo to pri kratke jizde (kolem 5km), venkovni teplota -5 -> pry je to bezne vysrazeni. Pri dlouhe jizde jsem zadny sedy povlak pod vickem nemel. Kontrolka chladici kapaliny mi ted blika skoro uz 4 den, takze nevim. Jak jsem cetl spousta lidi s tim normalne jezdi.... Nema to taky nejakou spojitost s cidlem na termostatu? Co to tesneni pod hlavou pomuze to? Dikec Tak misto cisticich prostredku jsem koupil novou expanzku za 200Kc a problem je vyresen. Myslim, ze se to za ty prachy ani nevyplati cistit! PS. Ten sedy povlak pod olej. vickem u motoru se dela jen pri kratkych jizdach v zime, takze don't worry Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
peetr Vloženo 20. leden 2008 Autor Sdílet Vloženo 20. leden 2008 (editace) po 10000 mi zase odešlo, oni to nepřebrousili, jak se má dělat to zarovnání hlavy? 1. ubylo vody 2. černidlo v nádobce Editováno: 23. leden 2008, autor: peetr Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
peetr Vloženo 21. leden 2008 Autor Sdílet Vloženo 21. leden 2008 (editace) Navštívil jsem (bývalého!) dvorního mechanika. Jsem rozrušen. Nakonec byli dva a poslali mě dom. Čili těch 1400Kč za první výměnu těsnění je nenávratně odepsaných. Prej tomu nic není, žádnej volej tam není a vlatsně je to lepší než z výrobního pásu. Přebroušení hlavy prve neudělali a stálo by navíc 800. Vyčistil jsem hrdlo a po 260km je celé potažené šedou plastelínou vonící spáleným volejem. Žebra v nádobce začínají černat. V autorizovaným servicu je zarovnání hlavy taky nadstandartní služba, vozí to strojařům. Tam by to vyšlo na 4500,- +- a záruka prej dva roky. Ten lump co mi to dělal prvně má záruku 6 měsíců a vydrželo to rok a čtvrt. Odedneška jezdím čínskou metodou, dokud to jede, tak nic nevidím. Editováno: 23. leden 2008, autor: peetr Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KAMIKADZE Vloženo 22. leden 2008 Sdílet Vloženo 22. leden 2008 Tenhle problém se táhne už od favoritů.Já teda pokud měním těsnění pod hlavou,vždycky nechám hlavu přebrousit a někdy i vyvařit pokud je hodně vyžraná.Taky je třeba zkontrolovat přesah vložek válců v bloku a případně upravit.Ono to stojí o něco víc,ale nestojí to za případné reklamace a následné další náklady. Nikdy se mi žádné auto nevrátilo,že zase teče.Přebrousit to nechávám za 400,-a mám jistotu.Nech si to udělat někde, kde to neodbudou a ví co dělají.Ale i po výměně se může nějakou dobu objevovat kal v expanzce,to se z chladícího systému vyplavují zbytky oleje a někdy je problém to jedním vyčištěním odstranit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tonny Vloženo 22. leden 2008 Sdílet Vloženo 22. leden 2008 Tenhle problém se táhne už od favoritů.Já teda pokud měním těsnění pod hlavou,vždycky nechám hlavu přebrousit a někdy i vyvařit pokud je hodně vyžraná.Taky je třeba zkontrolovat přesah vložek válců v bloku a případně upravit.Ono to stojí o něco víc,ale nestojí to za případné reklamace a následné další náklady. Nikdy se mi žádné auto nevrátilo,že zase teče.Přebrousit to nechávám za 400,-a mám jistotu.Nech si to udělat někde, kde to neodbudou a ví co dělají.Ale i po výměně se může nějakou dobu objevovat kal v expanzce,to se z chladícího systému vyplavují zbytky oleje a někdy je problém to jedním vyčištěním odstranit. pokud vím tak u favorita se přebrušova hlava proto, že tam lidi dávali obyč fridex který nebyl pro hlinikovej motor a kapalina postupně narušila hlavu motoru a bylo vystaráno. Pokud odejde jen těsnení na což dost trpí MPI ve fabkách, hlava se přebrušovat nemusí (pokud teda není vyžraná ale při použití kapaliny G12 by neměla být). Hlavně doufej že po výměně těsnění dotáhli hlavu přesně podle manuálu (je přesně určeno pořadí utažení šroubů) protože mě to tenkrát na fáčku nedodrželi a těsnění pak špatně dolehlo a po ujetí 20tis km jsem byl zase v pr**** Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KAMIKADZE Vloženo 23. leden 2008 Sdílet Vloženo 23. leden 2008 (editace) pokud vím tak u favorita se přebrušova hlava proto, že tam lidi dávali obyč fridex který nebyl pro hlinikovej motor a kapalina postupně narušila hlavu motoru a bylo vystaráno. Pokud odejde jen těsnení na což dost trpí MPI ve fabkách, hlava se přebrušovat nemusí (pokud teda není vyžraná ale při použití kapaliny G12 by neměla být). Hlavně doufej že po výměně těsnění dotáhli hlavu přesně podle manuálu (je přesně určeno pořadí utažení šroubů) protože mě to tenkrát na fáčku nedodrželi a těsnění pak špatně dolehlo a po ujetí 20tis km jsem byl zase v pr**** Už jsem se setkal s vyžranými hlavami i u Fabek.Spíš to vypadá, že to způsobuje rozdílná slitina hlavy a bloku.Není už tak hrozné joko u faček,ale objevuje se to.Přebroušení je jistota a správné utažení samozřejmost,alespoň by mělo být solidním servise. Editováno: 23. leden 2008, autor: KAMIKADZE Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Smety Vloženo 25. Duben 2008 Sdílet Vloženo 25. Duben 2008 Tak už na mě došlo taky, v nádržce chladící kapaliny ani památky po růžové G12, ale místo toho hnědé srač.. Výměna těsnění pod hlavou proběhne o víkendu... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
peetr Vloženo 26. Duben 2008 Autor Sdílet Vloženo 26. Duben 2008 Tak to je hustý. Já tam mám jen černý usazeniny a 4 z 5ti odborníků říkají, že tomu nic není. Hlavu musíš nechat zarovnat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tomas_ek Vloženo 26. Duben 2008 Sdílet Vloženo 26. Duben 2008 njn, 50 kW... já nechal dělat těsnění pod hlavou vloni rovnou s rozvodama dobře vyber kam to dáš, mě to škocna servis zkurvil a dělali to dvakrát, zdrhala pak chladící kapalina Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lukascheck Vloženo 27. Duben 2008 Sdílet Vloženo 27. Duben 2008 Vím že to sem nepatří ale jednou jsem dělal OCT II a když jsem otevřel expanzní nádobku tak tam byl jen olej opravdu jen olej a po výměně těsnění vše O.K. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Smety Vloženo 28. Duben 2008 Sdílet Vloženo 28. Duben 2008 jj, zvažoval jsem dlouho kam to dát a nakonec zvítězil jeden chlapík, který dělá převážně koncernové vozy. Když jsem mu to ukázal, hned věděl o co jde a suveréně na mě spustil, co a jak... Už jsem u něj auta měl, tchán u něj servisuje co jezdí a spousta dalších mi ho doporučila, tak to snad byla dobrá volba. Jen je trochu dražší, než "vesničtí" mechanici, ale zase levnější než Škodovácký servisy. Ve Škodovce mi řekli 6-8tis, podle toho co všechno by dělali (takže spíš k 8tis) a tady mě to stálo 5tis (vymontování, odstrojení a umytí hlavy, odvoz na přebroušení, tlak.zkouška, výměna sady těsnění včetně šroubů, zkušební jízda , jo a abych nezapomněl, dvojí propláchnutí soustavy ). Právě jezdím na octovou vodu a po ujetí 1.000km mám přijet na překontrolování. Tak uvidím časem, jestli to všechno funguje jak má Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jargoon Vloženo 28. Duben 2008 Sdílet Vloženo 28. Duben 2008 Tady u nás je to pro mě docela zábavná oprava. Sundám hlavu, zajedu za Šternberk, hlavu mi srovnají na počkání dnes už za nějakých 300,-. Cestou zpátky koupím těsnění a půjčím momentový klíč. Jo a hlava je prožraná každá. I ty, co jezdily se správnou kapalinou. Bývaly doby, kdy jsem se vlezl do 500,- za materiál + frézování. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Smety Vloženo 28. Duben 2008 Sdílet Vloženo 28. Duben 2008 Čo bolo, to bolo... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marzal Vloženo 25. Červen 2009 Sdílet Vloženo 25. Červen 2009 Tak se přidávám do klubu Fábek (1.4 MPI, 50Kw, 2000) se zanesenou expanzní nádržkou. Těsnění pod hlavou jsem nechával měnit na podzim, bohužel si už nevzpomínám, jestli v té době baňka vypadala takhle. Pamatuju si ale, že už tenkrát jsem pozoroval černé částečky, které byly usazené v hrdle nádržky. Teď jsem nechával měnit vodní pumpu z důvodu řůžového maglajzu u těsnění pumpy a zdá se mi, že je v baňce teď toho sajrajtu víc. Byl bych nerad, aby bylo opět v háji těsnění pod hlavou a k tomu mi ani nepřipadá, že by v baňce byl přímo olej. Popis se shoduje s tím, co uváděl uživatel Peetr... A je fakt, že mi delší dobu připadá, že auto (tedy spíš motor) po skončení jízdy dost divně smrdí a je cítit i venku (spálenina, snad z oleje). Vzhledem k tomu, že příčina v tomto tématu nebyla úplně jednoznačně určena, chtěl bych se zeptat, zda někdo nemáte podobnou zkušenost? Díky, M. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mathias Vloženo 26. Červen 2009 Sdílet Vloženo 26. Červen 2009 Jak to vyzera je este dost fabii ktore maju tento problem ... myslim ze necistoty a mastne cerne skvrny sa ta dostavaju jedine cez nie dober funkce tesnenie pod hlavou motora ... a taksito stoji za premysleni ci sa oplati v tako pripade dat hlavu prefrezovat a zrovnat ... co ja zatial viem ... OPALTI SA ... mna caka vymena tesnenia a expanznej nadobky chladiacej tekutiny asi v Septembri ked sa dostane snad na trosku dlhsiu dobu domov...Inak vraj toto je chyba hlavne starsich rocnikov tak by ma zaujimalo ci takyto porblem mali aj nejake novsie rocniky ako napr. 2005 vyssie ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.