Jump to content
Pavlis_FcBarca

Jaký olej do OII 1.6 MPI?

Recommended Posts

Zdravím,

chtěl jsem se zeptat jaký olej by jste mi doporučili do octavie II combi 2005 1.6 75kw. Přemýšlím o tomhle: Castrol SLX Professional Powerflow LongLife III 5W-30. Spíš bych preferoval longlife, protože jsem ho tam měl doposud a nebyl žádný problém.

Díky Pavlis

Share this post


Link to post
Share on other sites

po necelých 2 letech a 27 tis. km jsem byl na první výměně LL oleje a dal jsem tam zase LL stejné značky a dál budu dávat. Teď si vyber .....

Share this post


Link to post
Share on other sites

A já bych se chtěl zeptat na cenu za Litr, kolik tak běžně platíte?. Já dávám TENTO,je to speciálně udělaný olej pro VW nejvyšší norma 507.00

Zde odkaz na cenu

Pro zajímavost jsem schopen ho vyměnit v autě za cca 2300Kč i s prací + (5L oleje) Filtr oleje, filtr vzduchu,pylový filtr - vše Bosch. Myslím že to nemá konkurenci :)

Jinak na značce nezáleží, důležité jsou hodnoty a normy,které to splňuje.

Edited by juke.box

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj Lidicky,

 

Prosim poradite mi jaky olej do skody octavia 2 combi rok 2005 , 1.6 75kw.

Prave jsem ji koupil a nikde neni stitek jaky olej tam kdo daval ani v servisni knizce .

Dekuji za radu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobrý den,

 

pořídil jsem si O2 na LPG a rád bych vyměnil olej. 

 

https://www.oleje.cz/clanek/Viskozita-automobilovych-motorovych-oleju

 

Podle tohoto článku označuje číslo 5w40 vlastnosti za studena a tepla. Tudíž do naších klimatických podmínek a výjezdem někam jižněji je nejvhodnější 5w40 olej. Platí to i pro LPG?

 

Rozhoduju se mezi těmito dvěma

 

Castrol Magnatec 5W-40

http://maziva.heureka.cz/castrol-magnatec-c3-5w-40_5-l/specifikace/#section

 

Shell Helix Ultra 5W-40

http://maziva.heureka.cz/shell-helix-ultra-5w-40_4-l/

 

Ok? Doporučíte něco?

Rád bych udělal před nalitím tohoto oleje průplach nějakým levným, ujedu cca 1000 - 2000 km a pak dám tento.

Filtr budu měnit 2x nebo nechám starý a pak nový, nebo hned při té první výměně nový?

 

Děkuji moc :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já přidal výplach motoru, vypustil olej, dal nový + filtr, po 3000 km opět výměna ale za kvalitnější olej + filtr a další za 10000 či rok.

Filtr bych určitě vyměnil (150kc??), protože kdyby se přicpal, propustil by ten bordel zpátky do motoru.

Odesláno z mého Redmi Note 4 pomocí Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mám také LPG a momentálně používám Motul X-CESS 5W40 a motor je tižší. Z tvých dvou bych vybral Shell.

Jinak olej měním max. po 12000 km. LPG údajně ničí olej rychleji než jízda na benzín.

Share this post


Link to post
Share on other sites

LPG ti znici hlavu a kruzky.Je len otazne kedy.Teraz som prekruzkoval OII 2012 100 000km od vyroby jeden majitel .lpg namontovane po 6000 km.Kruzky mali medzeru 4mm voditka ventilov znicene.Tlaky mala po tych par km  pod 11.Olej 5W-30 Castrol po 15-20 tkm.Olejom to nie je lebo sa stretavam s opacnymi pripadmi kde pri pouzivani tohto oleja je motor aj po 300 000km celkom cisty.Zbytocne sa nestaraj aj tak vsetky tieto motory sa prekruzkuju kedze aj na benzin maju co robit aby nezrali.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já mám O2 1.6 BSE. Leju do něj Total Quartz LL 5W-30. Těch pár kaček navíc oproti 5W-40 klidně přidám za mnohem lepší vlastnosti tření. Výměna vždy po 10 až 15 tis km. 15tis nebo 1rok je pro mě maximální hranice. Záleží taky na stylu jízdy. Když vim že sem s tím jezdil delší trasy klidnou jízdou, klidně to nechám dojet až k 13 max 15 tis km, když vim že se s tim jezdilo hodně město, tak měnim za 10 tis a klidně i dříve. Kdo maže ten jede. A každej kdo tvrdí, že mění po 20 a více je magor. Důležitý je styl jízdy a doba.

 

Pozor - nelejte do svých aut žádný zkurvený průplachy. Pokud průplach tak olejem o stejné kvalitě. Nechat v autě 500km a znovu vyměnit. To je správný průplach. Nelejte do olejové vany žadný sračky, který tam nepatří. Nelejte tam žádný zlepšovače oleje, jsou to jenom kokotiny. Potvrzeno přímo z vývojového oddělení motorů škoda. 

 

Nejnutnější je dát si pozor na pančované oleje a kupovat jen u osvědčených prodejců, kteří berou z oficiální distribuce.

 

Tady je jeden borec, kterej dělá testy olejů. Total z něj vyšel pro moje auto nejlépe, přitom tak jednoduchý test :

https://www.youtube.com/watch?v=I-2bMQXhRf0

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak "zlepšovače" oleje známe. Byly myslím i testovány ve světě motoru a sice fungují, ale způsobují korozi motoru a to není žádoucí.
Jinak s přípravky na výplach motoru mám jen dobré zkušenosti. Sice jsem výměnu oleje zkrátil na 5000 km, ale motor si nestěžuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Servisujem len malu vzorku aut no viem ze je najlepsie si sam doma vymenit olej s filtrom kazdych 15tkm alebo rok,lebo papier v servisoch znesie vela. Ziadne pripravky vam neocistia a nezlepsia tesniace casti motora.Motor potrebuje vhodny olej a cim skor a cim dlhsie pracovnu teplotu.Takze odporucam nepresuvat  auta po dvore a startovat na zopar sekund ci minut.A posledne denne aspon dva tri razy dopriat motoru otacky od 4000-6000.Taketo zachadzanie nepotrebuje cistenie motora ani po 300 000km

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

2Noxik600 - pozor na ty vyplachy - je to k hovnu - jsou to rozpoustedla a polorozpustenej olej se ti dostava do pistnich krouzku a pokracuje dale do katalyzatoru, tam nema co delat. 

 

Kdyz pruplach tak jedinne olejem stejne kvality stejneho vyrobce. Najet 500km a vymenit. 

Ale je to presne tak, ze lepsi je menit po 10 - 15 tis max, podle stylu jizdy (kratke, dlouhe trasy) a vymenit a nemusis provadet zadne pruplachy.

 

Starsi auto, pokud ho nemas od miminka, tak staci provest pruplcach 500km a potom snizit první dvě výměny na 5000 tisíc a máš to propláchnute. O ostatní se ti postará kvalitní benzín/nafta. Těsně před výměnou oleje doporučuji nalít do nádrže čistič palivové soustavy a celou jí vyjet, čistič dočístí vstřiky, ventily a jejich sedla. Potom teprve vyměnit olej a jezdit normálně. Tyhle motory byly stavěný v době paliv bez aditiv, dnes už se prodejci jako benzina, shell a omv, předhánějí kdo má lepší aditiva - takže to zase v určitých ohledech auto prospívá, na druhou stranu trpí katalyzátor, naštěstí už teď katalyzator neni vyměna za desitky tisic.

 

Vsechny ty marketingovy dekarbonizace, pruplachy a dalsi picoviny jsou jenom marketing a nic ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hlavně jde o to, že v motoru i po vypuštění zůstanou nějaký 4 deci starýho oleje a pokud se tam naleje před vypuštěním nějaká sračka, tak potom koluje v nový náplni.

Raději, jak je psáno výše zkrátit klasický výměny.

 

Jinak např. koupě auta s tímto motorem je na hranici rizika, protože tyhle motory prostě žerou olej - hlavně při jízdách vyšší rychlostí - dálniční provoz. Samozřejmě jsou asi vyjímky, ale kdo o něm uvažuje měl by si zjistit cenu opravy a při koupi s ní rovnou počítat. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...