Publikováno Duben 25, 200619 r Koupil jsem jetou Faii 1.4 MPi 50Kw , r.v. 2001,byla servisovaná,ale v jiném kraji.Dle servisní knížky,tam dávali motorový olej 15W-40. Když jsem dal Fabii na servisní prohlídku do Škoda servisu u nás,servisní technik se podivil a řekl,že tam patří olej minimálně 10W-40. Jaký olej tam prosím kolegové dáváte Vy.Nyní tam mám Castrol 10W-40.Děkuji za radu.
Duben 26, 200619 r Koupil jsem jetou Faii 1.4 MPi 50Kw , r.v. 2001,byla servisovaná,ale v jiném kraji.Dle servisní knížky,tam dávali motorový olej 15W-40. Když jsem dal Fabii na servisní prohlídku do Škoda servisu u nás,servisní technik se podivil a řekl,že tam patří olej minimálně 10W-40. Jaký olej tam prosím kolegové dáváte Vy.Nyní tam mám Castrol 10W-40.Děkuji za radu. ten servisny technik sa tak tomu akurat rozumie ako kura do piva podla toho co popisujes..... nechcem sa rozpisovat, vsetko najdes na www.oleje.cz po precitani budes mat v otazke olejov jasno a sam zistis ze to cio povedal technik je ... podstatne je splnit specifikaciu oleja. To aku das viskozitu oleja za studena teda ci 15W ci 10W ci 5W ci 0W, zalezi od charakteru jazd a poctu studenych startov... to vsetko sa tam docitas
Duben 26, 200619 r V servisní knížce je uvedena třída oleje. Je důležitý údaj normy VW. např. 500 00, 502 00. Norma VW 505.00 je i pro diesel. Např. prodloužený výměnný interval je 503 00. Pokud je např. na konci číslo xxx 01 tak to značí olej zejména určený speciálně pro TDI PD (VW) Čísla 10W-40 značí - první číslo znamená viskozitu (hustotu) oleje a druhé tepelný rozsah. Záleží kolik máš peněz. Buďto použije plně syntetický olej 5W-40, nebo polosyntetiku 10W-40 (případně v obou případech na konci 30). Dále je třeba se podívat na jeho kvalitu. Já bych nalil 5W-40 např. Shell HELIX ULTRA, OMV sin com, ARAL High Tornic 5W-40. Každý světový výrobce má své označení normy, kterou doporučuje, a proto je na obalu olejů tolik čísel.
Duben 26, 200619 r Prve cislo je "zimne cislo".Udava hustotu oleja v zime pri mrazoch.Cim je to cislo nizsie,tam je olej pri mrazoch riedsi.Druhe cislo je "letne cislo".Cim je vyssie,tym je olej pri prevadzkovej teplote motora hustejsi. 15W-40 kludne v lete.Ak parkujes vonku aj v zime,ako napr. ja 5w-40 je ideal.
Duben 26, 200619 r Prve cislo je "zimne cislo".Udava hustotu oleja v zime pri mrazoch.Cim je to cislo nizsie,tam je olej pri mrazoch riedsi.Druhe cislo je "letne cislo".Cim je vyssie,tym je olej pri prevadzkovej teplote motora hustejsi.15W-40 kludne v lete.Ak parkujes vonku aj v zime,ako napr. ja 5w-40 je ideal. veeelmi zjednodusene sa to aj tak da povedat, aj ked to nieje celkom pravda, pre prvotne vysvetlenie uplne staci. ale musis si vsade hustoty zamenit za viskozity
Červenec 10, 200619 r Prosím o radu, je pod vypouštěcím šroubem mot. oleje nějaké těsnění, jedná se o motor 1,4 MPI 50KW 2001. Jinak chci použít Castrol GTX Magnatec 10W-40. Děkuju
Červenec 10, 200619 r Při výměně oleje se mění zárověň šroub a těsnění (kroužek z mědi). Cena kolem 30 K za vše. Nutné to není.
Červenec 11, 200619 r Při výměně oleje se mění zárověň šroub a těsnění (kroužek z mědi). Cena kolem 30 K za vše. Nutné to není. Ďíky za info.
Březen 3, 201015 r Ve fabrice 1.4MPi plnili olejem Castrol TXT 5W-40, ale alternativně se tam může nalejt 10W-40. 15W-40 bych tam v žádnym případě z toho důvodu že 1.4MPi ma hydraulický stavění ventilů.
Březen 24, 201015 r Prve cislo je "zimne cislo".Udava hustotu oleja v zime pri mrazoch.Cim je to cislo nizsie,tam je olej pri mrazoch riedsi.Druhe cislo je "letne cislo".Cim je vyssie,tym je olej pri prevadzkovej teplote motora hustejsi. 15W-40 kludne v lete.Ak parkujes vonku aj v zime,ako napr. ja 5w-40 je ideal. Souhlas, jen u starších vozů už je lepší používat 10w40, mě třeba u Fábky 2001 (to samé u P307 2003) olej 5w40 v jednom místě prosakoval a měl jsem zaprasený motor, zato 10w40 sucho... Takže kvůli případným únikům je pak lepší hustší (pokud je uveden jako alternativa pro ten který motor), než nechávat přetěsňovat motor.
Duben 26, 201015 r ja pouzivam Castrol Magnatec c3 5W- 40 a este nikdy som nemal preblemy , ani so startom ani s neskorsou vymenou- cca 20000km
Duben 27, 201015 r V servisní knížce je uvedena třída oleje. Je důležitý údaj normy VW. např. 500 00, 502 00. Norma VW 505.00 je i pro diesel. Např. prodloužený výměnný interval je 503 00. Pokud je např. na konci číslo xxx 01 tak to značí olej zejména určený speciálně pro TDI PD (VW) Čísla 10W-40 značí - první číslo znamená viskozitu (hustotu) oleje a druhé tepelný rozsah. Záleží kolik máš peněz. Buďto použije plně syntetický olej 5W-40, nebo polosyntetiku 10W-40 (případně v obou případech na konci 30). Dále je třeba se podívat na jeho kvalitu. Já bych nalil 5W-40 např. Shell HELIX ULTRA, OMV sin com, ARAL High Tornic 5W-40. Každý světový výrobce má své označení normy, kterou doporučuje, a proto je na obalu olejů tolik čísel. jen pro upřesnění, 5w-40 neznamená syntetika a 10w-40 neznamená polosyntetika. Některý olej 10w-40 může být více syntetický než-li olej 5w-40. V dnešní době je asi málokterý olej 5w-40 plně syntetický
Červenec 24, 201015 r Ahoj, hledal jsem to tu, ale nenašel jsem, chci vyměnit olej a mám tam na výpušťáku torx, nevíte někdo přesnou velikost nebo označení? Vím že loni jsem tam nacpal imbus a šlo to taky, ale raději bych tam chtěl správnej ořech. Takže bych potřeboval vědět velikost, abych ho popřípadě koupil. Nebo hodil by sem nekdo odkaz na gola sadu kde by byli všechny torx na Fabii? Díky moc Kdyžtak mi to pošlete na icq 310298833 Budu moc vděčnej. Dík
Červenec 24, 201015 r Ahoj, hledal jsem to tu, ale nenašel jsem, chci vyměnit olej a mám tam na výpušťáku torx, nevíte někdo přesnou velikost nebo označení? Vím že loni jsem tam nacpal imbus a šlo to taky, ale raději bych tam chtěl správnej ořech. Takže bych potřeboval vědět velikost, abych ho popřípadě koupil. Nebo hodil by sem nekdo odkaz na gola sadu kde by byli všechny torx na Fabii? Díky moc Kdyžtak mi to pošlete na icq 310298833 Budu moc vděčnej. Dík Našel jsem třeba tohle, ale nevím zda na výpušták je tam ten správnej. http://www.studnanaradi.cz/cz/katalog/klice/imbus-a-torx-klice/p16643-sada-nastavcu-trx-xzn-kovovy-obal-22dilu/
Září 9, 201014 r Nevím sice jak to máte ostatní,ale já mám na výpustním šroubu normální imbus,žádný torx. Nevím ale jaká velikost ale myslím že to byl ten největší z hokejkový sady kterou koupíte za pár kaček.
Září 26, 201014 r Panove pokud budete neco chtit delat na svych autech, tak si stejne budete muset nejakou sadu koupit. A nezapomente na to, ze na tech vasich fabiich jsou i tisicihrany. Ja jsem musel taky kupovat sadu i s tisicihrany. Dal jsem za ni 500,- CZK, coz mi nepripada moc na to kolik usetrite praci svepomoci. Ja na oplu mam dokonce obracene torxy. Proste pokud chcete vrtat do aut, tak je treba mit naradi. Jinak na vypustaku tusim je TX50.Ale co me rozsekalo nejvic je, ze na kontrolnim sroubu na prevodovce je imbus 17 Upraveno Září 26, 201014 r od Roman Herot
Listopad 3, 201014 r Dobry den.chci se zeptat jestli u f1 2001 classic 1.4 mpi 44 kw je nejaka kontrolka na vymenu oleje.ze by se rosvitila...jak jsem kupoval auto tak puvodni majitel mi zdelil ze pri 10600 byl menen a ted mam 12300 a nic se nerozsvitilo...jen u kilometrovniku mi ted skace pri startu nejaky servis ale olej nic:Ddiky za radu---a kdyz uz by tam bylo a rozsvitilo se tak kde se to da potom vynulovat ten interval vymeny oleje.-diky za rady
Listopad 4, 201014 r neco takovyho tam je,ale nastaveny na buh vi jakou hodnotu KM .....na kontrolku bych necekal...to bys moh taky zadrit brzo
Listopad 4, 201014 r Tak auto chce podle toho co píšeš do servisu na servisku...pokud byl ale olej měněn na 100% při 10600km a te´d máš 12300km...nevím co řešíš s výměnou oleje....nemáš najeto ani 2000km .. ALE PODLE MĚ TO MÁŠ BLBĚ NAPSANÝ A CHYBĚJÍ TI TAM NĚJAKÝ NULY ŽE JO....PROTOŽE AUTO R.V. 2001 A JEN 12 300KM...TO ASI NE ŽE Upraveno Listopad 4, 201014 r od Marek
Listopad 4, 201014 r Však to je ono,service nebo Insp,to znamená návštěvu servisu a výměnu oleje. Ukazuje to správně. Jestli jsi to už takhle přejel,tak jsi přišel o záruku mobility..jestli jsi ji měl
Listopad 4, 201014 r Tak auto chce podle toho co píšeš do servisu na servisku...pokud byl ale olej měněn na 100% při 10600km a te´d máš 12300km...nevím co řešíš s výměnou oleje....nemáš najeto ani 2000km .. ALE PODLE MĚ TO MÁŠ BLBĚ NAPSANÝ A CHYBĚJÍ TI TAM NĚJAKÝ NULY ŽE JO....PROTOŽE AUTO R.V. 2001 A JEN 12 300KM...TO ASI NE ŽE Teď je otázka jestli u obou těch čísel chybí nuly Jinak by to byl mazec, výměna v 10600km a pak až do 123000km nic Takže pokud chybí nula u obou cifer, tak olej vyměň a nech si vynulovat ten interval. Nebo si ho můžeš vynulovat i sám viz návod k obsluze.
Listopad 12, 201014 r Dobry den.chci se zeptat jestli u f1 2001 classic 1.4 mpi 44 kw je nejaka kontrolka na vymenu oleje.ze by se rosvitila...jak jsem kupoval auto tak puvodni majitel mi zdelil ze pri 10600 byl menen a ted mam 12300 a nic se nerozsvitilo...jen u kilometrovniku mi ted skace pri startu nejaky servis ale olej nic:Ddiky za radu---a kdyz uz by tam bylo a rozsvitilo se tak kde se to da potom vynulovat ten interval vymeny oleje.-diky za rady nastaveni_INSP_OIL_TIME.pdf
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.