Jump to content

Natlakovana nadobka - uz si nevim rady


myrryn88

Recommended Posts

Zdravim vas.

Potreboval bych poradit s dlouhodobym problemem.U fabie 1.4MPi.Nadobka chladici kapaliny je natlakovana za studena.Tim padem skoro kazde rano zacne pipat a blikat kontrolka ze je malo kapaliny.Otevru kapotu a hladina je cca 1-2cm pod minimem.Opatrne otevru,nadobka si odprskne a kapalina se vrati do normy mezi rysky.Dale me rozciluje neustale zasvinene vicko oleje od emulze.Ta emulze se da celkem vysvetlit, auto jezdi kratke trasy po malem meste a navic je zima a vlhko.Ale prijde mi divny, ze po do dukladne ociste vicka se emulze objevila a uz po 30km (po meste ).Auto se neprehriva,teplota drzi stabilne.

Opravy,ktere probehly: vymena tesneni pod hlavou,srovnani hlavy,vymena vicka od nadobky chladici kapaliny,tekl chladic (utesnen praskem na chladice)

Auto je z roku 2002,najeto poctivych 107000km.Auto nikdy nikdo nejak netrapil studene a podobne...

Nevi nekdo prosim co s tim?

Link to comment
Share on other sites

Nove tesneni se davalo v cervenci,a asi do mesice se problem vratil.Je mozno ze to muze byt zase tesneni.Necham zkontrolovat.Kdyby mel jeste nekdo jiny napad sem s nim. :)

colins: Nove tesneni nemusis nijak extra zajizdet.Jinak urcite nejezdit za studena jak prase a jeste ho muzes poskodit tim ze auto uvaris .

Link to comment
Share on other sites

To vicko od expanzky jsi daval original? Me to prave prijde, jakoby neupustilo pretlak a proste se to porad tlakovalo a tlakovalo. Tohle kdysi delalo kamosovi na sluzebni Felicii 1,3Mpi a ten tlak tam byl tak veliky, ze ta expanzka byla normalne nafouknuta a hadice byly jak beton. Taky na to nemohli prijit proc to delalo, tak se tam vyvrtala dirka 1mm do toho vicka a bylo po pretlaku.

Ovsem tohle bylo takove nouzove reseni, ale auto pak normalne jezdilo bez problemu.

Link to comment
Share on other sites

a ked sa stale tlakuje, obcas su odfukne za jazdy a ani o tom nevie, proste to vzdy najdes natlakovane. to vicko je podla mna OK, pretlak pusta, ale na nom je napisane aky minimalny pretlak pusti. ked sa pozries na ten ventilcek, uvidis to. mal som taky problem pred pol rokom. po vymene tesnenia pod hlavou je to ok. ten olej tiez nasvedcuje ze je zle tesnenie

Link to comment
Share on other sites

Opravy,ktere probehly: vymena tesneni pod hlavou,srovnani hlavy,vymena vicka od nadobky chladici kapaliny,tekl chladic (utesnen praskem na chladice)

Mně je také podezřelý ten prášek na chladiče.

Jestli náhodou nedokázal zalepit ve víčku odvzdušnění.

Můj návrh by byl vyměnit víčko a pokud možno i chladič - není drahý a jezdit se zalepeným je provizorium, ne oprava auta, vyměnit i nemrznoucí směs.

Kdyby ti měla téct voda do oleje, poznal bys to na měrce - přibýval by ti olej a na měrce bys místo oleje našel něco jako pleťové mléko Nivea, ovšem ne bílé, ale našedlé barvy.

Pokud jsi měnil těsnění pod hlavou, je chvályhodné, že jsi nechal i srovnat hlavu.

Nechal jsi i změřit přesahy vložek?

Pokud by byly utopené - nebo jen některá z nich - nemusí mít výměna těsnění očekávanou trvanlivost.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

pred pol rokom ked som mal prdle tesnenie, skusal som jazdit bez toho pretlakoveho ventila vo vicku, ale spliechalo to von ked bol motor v otackach a stekalo to po expanzke. unik kvapaliny bol vtedy este vacsi nez cez spoje hadic.

kde presne ste to mali navrtane? nepretekalo to? foto by som uvital. aky vrtak?

Link to comment
Share on other sites

praveze olej mam cisty, voda do oleja neunika. jazdim okresky, dlhe trasy. ak sa aj nieco skondenzuje, to sa odpari. len ta expanzka je ako balon a ruzove krystaliky su na spojoch hadic. unikne asi deci kvapaliny za mesiac a cim vyssia hladina, tym rychlejsi unik. momentalne mam hladinu asi centimeter pod dolnou ryskou a vtedy je unik minimalny. snimac hladiny to ale vidi, akusticka kontrola to hlasi a kontrolka svieti.

Link to comment
Share on other sites

Tak bez víčka to bude stříkat ven přece jenom to má 80st,ta dírka musí byt malá takže ta 2-3vrták,dírka se udělá víc dozadu jakovy k tlumiči vedle toho přetlakoveho co už tam je,uplně nejlepší je do toho dát trubičku a hacičkou odvést někam ke kolu,Ja ten přítlakovej černej ze vnitř vyhodil a v prostředku vyvrtal.

Link to comment
Share on other sites

zaujimave, mne to spliechalo presne v pripade ako popisujes, cierny pretlakovy som vyhodil a normlane zavrel expanzku modrym vickom. ale v otackach cerpadlo vodu tlacilo cez expanzku tak rychlo, ze spliechala von, to modre vicko samo totiz bez toho cierneho pretlakoveho spuntu dobre netesni. no kazdopadne skusim to este. vicka mam dve, uz som raz jedno zbytocne kupil. mozem jedno pokazit :-)

cussss

edit: zatial som nevrtal. kedze si myslim ze samotne modre vicko nedokaze expanzku hermeticky uzavriet, pretlakovy cierny spunt je z vicka pokusne vybraty, skusobne som par minut pretacal motor od 2tisic do 4tisic otacok, vsetko sa zdalo byt ok. nic netieklo, pokym sme v otackach nepootvorili viecko. vtedy to vysplechlo. je to vsak divne, pretoze to nevysplechlo az hore okolo hrdla expanzky-cez zavit, ale cez to prepadove potrubie . uvidim co to povie zajtra po 40 km jazdy pri 3000 otackach. pre istotu cierny pretlakovy stupel beriem so sebou, ak by sa kvapalina stracala.

Edited by slant
Link to comment
Share on other sites

tak tu mam vysledky mojich pokusov:

pri otvorenej nadobke a vytacani motora k 4tisic otackam tlaci cez odvzdusnovaciu trubku do nadoby kvapalinu takou rychlostou, ze sa obsah nadobky po chvili speni ako pivo a pena ma snahu "vykypiet" von. je vsak mozne, ze dlhodobo aj 3 tisic otacok sposobi spenenie obsahu nadrzky. teda nie je to spliechanie, frkanie, co sa tlaci von, ale pena. a to je podstatny rozdiel.

1. pretlakovy cierny spunt som rozobral a umyselne ho poskladal tak, aby uz nebol pretlakovy, tzn. strunu z neho vyhodil a tesnenie osadil naopak. spunt som osadil znova do modreho viecka. ocakaval som, ze ked ho takto osadim do hrdla nadobky, tak bude aspon do urcitej miery zrazat dvihajucu sa penu. ako sa neskor ukazalo, asi to nefunguje celkom tak ako som si myslel.

2. prepadove potrubie expanzky som zapatlal silionom a z priestoru zavitu expanzky som prepalil spajkovackou malu dierku smerom dnu do hrdla nadobky. ak nahodou nieco ( predpokladal som male mnozstvo ) vykypi cez ventil a hrdlo von do priestoru zavitu, nevytecie dalej prepadovym potrubim na blatnik, ale pena spadne a stecie prepalenym otvorom znova do nadobky

po asi 150 km jazdy mam hladinu asi 2 cm pod dolnou ryskou. nieco sa asi vypenilo za jazdy cez zavit, pretoze nadobka bola mokra az okolo modreho vicka. odvtedy hladina neklesa. budem to nadalej sledovat. ak sa ale bude nadalej stracat, este premyslam ze este nejako priskrtim tu odvzdusnovaciu trubku, cim znizim je prietok a rychlost prudenia, nech sa obsah nadobky nepeni a nekypi von. v kazdom pripade by som chladiacu sustavu nerad hermeticky uzatvaral. fakt nechapem preco konstukteri vymysleli takyto system tlakoveho hrnca.

no a k tej navrtanej dierke vo vicku co ste mi tu radili: vam sa pena cez tu dierku nedvihala z nadobky von?

Link to comment
Share on other sites

Tak to bude vaznějši problém,mě se sice tlakovala nadobka a občas víčko vyskočilo,ale žadná pěna se tam nedělala a po dirce ve víčku se už nic netlakovalo,takže bych řek,že Ti to fouká do vody a nebo je špatně pruchodnej chladič a tlakuje se to,ale asi bude muset dolu hlava a dát nové pokud možno značkové těsnění a nechat zbrousit hlavu.

Link to comment
Share on other sites

jasne, vsak ja aj mam podozrenie na tesnenie pod hlavou. ale kedze mam 40kw motor a hovorim se casom sa urcite zase podpali ventil ( statisticky to cakam v horiznote 25/30tisic km - april az jun buduci rok) , asi by demotaz hlavy a vymena tesnenia si mohla pockat az na ten podpaleny ventil a neriesit to teraz. preto som to chcel oddialit nejakym takymto carovnym sposobom. :kol-33:

Link to comment
Share on other sites

Do půl roka to máš pryč celý těsnění. Měl jsem to samé a foukalo to do vody.Ta pod tlakem vytekla. Pod ryskou to jednou stejně vyteče je to otázka času a na to tě bude varovat kontrolka hladiny vody. Voda smrděla od olejea benzínu ale nebyla tam emulze a ani špína a v oleji taky nic. Jednoho dne to vteklo do válce a už to bylo poznat na startu. Sežrané těsnění pod hlavou. Dirku ve víčku jsem skoušel taky a po 15 km vytekla celá voda.

Link to comment
Share on other sites

jasne, vsak ja aj mam podozrenie na tesnenie pod hlavou. ale kedze mam 40kw motor a hovorim se casom sa urcite zase podpali ventil ( statisticky to cakam v horiznote 25/30tisic km - april az jun buduci rok) , asi by demotaz hlavy a vymena tesnenia si mohla pockat az na ten podpaleny ventil a neriesit to teraz. preto som to chcel oddialit nejakym takymto carovnym sposobom. :kol-33:

Neviem kolko mas nabehane ale mame tiez jednu fabiu 1,2 40kw v rodine a ma nabehane nejak 130k km a zatial tam boli menene len indukcky tak ze s tymi ventilami to nemusi byt zase take iste :)... dufam ze sa zajtra na nej poseru tie ventily :D

Link to comment
Share on other sites

je to uz sice uz mimo misu, pretoze sme v sekcii 1.4MPI a ja len zneuzivam ich temu, ale ok. som druhy majitel, kupil som ju so 70 tisic na tachu, prva oprava ventilov bola pri cca 120 tisicoch, druha pri 166, teraz mam 193200. zatial chodi ok.klopklop

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mam taku otazku tiez som spozoroval tlakovanie hadic aj ubytok chladiacej kvapaliny... najprv som nasiel unik pri chladici cez nejake cidlo ten som odstranil a prestala voda ubudat ... bohuzial ubudala dalej len uz nie tak rychlo tak som daval vinu tesneniu pod hlavou i ked olej mi nepribuda ani nejdu bublinky z expancky ked ju otvorim.... a teraz k mojej otazke je mozne ked je prasknute tesnenie pod hlavou ze voda ubuda aj ked auto stoji?? auto stalo cca tyzden a voda ubudala dalej ale nikde som nenasiel pod autom mlaku ani skvrnu ani ked som letmo pozrel chladic a hadice som nic nenasiel...ani pribudanie oleja som nespozoroval po tom ako auto stalo a ubudla cela cast pod minimom tak neviem kde sa to straca :(... dakujem za rady...

este ma napadlo to tlakovanie hadic by mohlo by sposobene aj vadnym stuplom/ expanckou lebo bola menena a ten stupel tam ide dost divne .. on by mal ako tak zacvaknut a ide tam len zatocit nasilu

Link to comment
Share on other sites

zamysli sa nad tym ked sa ti voda straca bud ti ide do oleja alebo do valca alebo von inde uz nema kam ist . Ja som dlho hladal a tieklo mi to cez termostat zospodu ako je to gumenne tesnenie voda tiekla az potom ako som odstavil auto na blok motora a ked bol zohriaty voda sa odparila a nikde ziaden unik skus to pozriet staci rukou skusit ci nie je mokry termostat zospodu :kol-48:

Link to comment
Share on other sites

no mne to je jasne ze ta voda nemizne len tak :D ze niekde je unik ale olej nepribude ani vo vode neni olej ani auto nedymi tak skusim auto odstavit do garaze a dam karton a uvidim... mimochodom mne kamarat hovoril ze mu na jeepe tiez mizla voda a tiekla mu cez radiator kurenia teda unik bol do kabiny moze byt nieco take aj na fabci?? neviem ako to ma presne riesene tak ze by som bol rad za nazor :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...