Jehla23 Vloženo 8. Listopad 2011 Sdílet Vloženo 8. Listopad 2011 (editace) Ahoj mám problém a potřeboval bych poradit od zkušených. Praskla mi žárovka na levé straně. šel jsem tedy koupit novou, dal jsem ji tam a zrovna tam chci vrátit ten zadní kryt. Jenže se najednou začalo ze světla kouřit a smrdělo to...žárovka zčernala. Typ žárovky mám stejný co tam byl předtím H7 12V 55W px26d. Kamarád říkal, že je to prý někde ve zkratu. Jenže když se na to koukl (mrknul jen narychlo na tu žárovku a kabely u světlometů) a vše v pohodě. Pak se koukl na žárovku a ta vypadá jinak než ta co jsem tam měl, je kratší a má trošku jiný tvar objímky. Co na to říkáte, může to být žárovkou? Kudy vedou vůbec ty kabely ke světlu? Pojistky v pořádku, pravý světlo je v pořádku, veškerá elektronika v pohodě. Žádné téma s podobným problémem jsem nenašel, dával jsem do vyhledávání, ale lidi tu měli jiný problém než já. Pokud jsem to přehlídl, tak se omlouvám. Editováno: 8. Listopad 2011, autor: Jehla23 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
boobika Vloženo 8. Listopad 2011 Sdílet Vloženo 8. Listopad 2011 kdyby se to zkratovalo, přepálila by se pojistka. pro jistotu je ale můžeš zkontrolovat, jestli není vyměněná za "větší" hodnotu. taky by nezčernala žárovka. chybu bych viděl v té žárovce (pokud jsi to nějak zázračně nepřepojil jinak), zkus jinou nebo z druhého světla. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jehla23 Vloženo 8. Listopad 2011 Autor Sdílet Vloženo 8. Listopad 2011 Nene nepřepojil, kontroloval jsem to z pravé strany, vždycky si nejsem jistý jak to patří...ale zapojená je správně. Žárovka co byla předtím nebyla černá a měl jsem ji tam asi půl roku. Na té straně to odchází nejčastěji už od té doby co auto máme. Někdy to vydrží déle jak půl roku. Pravá strana vždy vydrží víc jak levá, nemůže být problém také v tom? Zkusím zítra dát žárovku z levý strany. Ona ta žárovka až když se zahřeje tak se začne pálit a smrdí... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PROCHY603 Vloženo 8. Listopad 2011 Sdílet Vloženo 8. Listopad 2011 Treba kupovat kvalitne ziarovky: OSRAM,PHILIPS ktore aj nieco vydrzia. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
imroo Vloženo 8. Listopad 2011 Sdílet Vloženo 8. Listopad 2011 ako moze byt H7 ina ako ta pred tym???H7 je predsa H7 a nemoze inak vyzerat.jedine ak nekvalitny vyrobca a problem bol iba v tej ziarovke suhlasim s PROCHY603 investuj trochu a kup kvalitne ziarovky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jehla23 Vloženo 8. Listopad 2011 Autor Sdílet Vloženo 8. Listopad 2011 ne je jen kratší než ta co jsem tam měl a trochu jinej tvar objímky, takže jen vzhled se dá říct, je jinej. no asi dám na vás a pořídím si kvalitní Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 8. Listopad 2011 Sdílet Vloženo 8. Listopad 2011 Za prvé: jedničkové fábule mají "vrozenou vadu" v konstrukci světlometu, která způsobuje mizerný odvod tepla ze žárovky. Jedná se o "klasický" světlomet s "parabolou" - ne o projektorové provedení. Vlákno žárovky se tím přehřívá a přes existenci halogenidového cyklu se zeslabí po krátké době funkce (desítky hodin!) natolik, že při nejbližším rozsvícení přehoří proudovým nárazem. Za druhé: za přepalování žárovek nemůže nabíjení ani baterie, napětí v síti je drženo v mezích normy (okolo hranice 14,5V) - stejné fábule osazené projektorovými světlomety na tento neduh netrpí. Za třetí: určité zvýšení životnosti žárovek přinese zapojení "předřadných odporů" k žárovkám nebo "odporové kabeláže" - obojí částečně omezuje proudový náraz při zapnutí, bohužel ale vytváří trvalý úbytek napětí, což vede k trvalému částečnému snížení výkonu = svítivosti žárovek. Za čtvrté: nejlepší je použití obvodu, kterému se říká "soft-start" nebo "měkké rozsvícení" - používá se v něm výkonový HEX-FET, což je spínací polovodičová součástka, která se dá vnějším obvodem "řídit" - její rychlost přechodu ze stavu nevodivého do téměř plně vodivého se dá regulovat. Přitom odpor v plně otevřeném stavu je zlomek ohmu = úbytek napětí na tomto "sepnutém polovodičovém spínači" je mizivý, výkon ovládaného spotřebiče (zde halogenky) je ovlivněn minimálně. Zapojení najdeš i zde na fóru, například zde: http://forum.skodahome.cz/topic/86741-schema-spinac-h7/ A za poslední - kupuj jen ověřené značky a typy, nekupuj nějakou "čínu" za pár šušňů - vždycky se to dřív nebo později vymstí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jehla23 Vloženo 10. Listopad 2011 Autor Sdílet Vloženo 10. Listopad 2011 problém vyřešen, bylo to žárovkou...napětí jsem měřil, v pohodě, měřil jsem to i při zapnutí světel jestli není nějáký přepětí nebo tak a všechno pořádku. akorát mě zaráží když jsme zkusil dát pravou žárovku na tu levou tak přestala svítit...ale už to svítí, první žárovku jsem reklamoval a v pohodě. díky za pomoc a rady příště raději koupím kvalitní Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 10. Listopad 2011 Sdílet Vloženo 10. Listopad 2011 něco jako kvalitní žárovka ale neexistuje a všechny vydrží více méne stejně. Zmetky se najdou i mezi těmi "kvalitními" = drahými. Po několikaletém experimentování jsem zjistil, že žárovka za 40,- vydrží ve Fabii stejně jako ta za 200,-. A nebo jsem měl nějaké extra štěstí... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jehla23 Vloženo 10. Listopad 2011 Autor Sdílet Vloženo 10. Listopad 2011 ono je to s těma žárovkama všelijaký..ta co mi praskla včera ta z pravý strany, tu jsem tam měl snad už trictvrte roku, nektery vydrzi, nektery ne..staci pry omylem nastartovat se světli a sníží se jejich životnost Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
imroo Vloženo 11. Listopad 2011 Sdílet Vloženo 11. Listopad 2011 Pravda 100% ziarovka neexistuje a spravidla plati ze cim vacsia svietivos=katsia zivotnost ja mam osram pol roka a tiez cakam ze kazdu chvilu bude po nich ale precital som vlakno co tu hodil o par prispevkov skor ekkar a vyzera to zaujimavo tak sa v najblizsej dobe do toho asi pustim. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Host amissus Vloženo 11. Listopad 2011 Sdílet Vloženo 11. Listopad 2011 Já zatím používám ty nejsprostší od nás z Radiomateriálu a nestěžuji si. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jehla23 Vloženo 11. Listopad 2011 Autor Sdílet Vloženo 11. Listopad 2011 já kupuju žárovky jednu za 43 kč a problém nebyl, až teď, ale to jsem mohl mít smůlu na žárovku... a to co sepsal ekkar je vážně dobrý, nevím proč to škodovka neudělala rovnou Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
imroo Vloženo 11. Listopad 2011 Sdílet Vloženo 11. Listopad 2011 Neviem preco to tam nedavaju ale chcel by som schvalne vidiet tu cenu v skodovke za taku blbynu ktoru si dokazes vyrobit za par supov. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jehla23 Vloženo 11. Listopad 2011 Autor Sdílet Vloženo 11. Listopad 2011 řekl bych, že o tomhle škodovka ani neví a neřeší to, ale pokud jo, tak by to bylo asi hodně drahý... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
boobika Vloženo 11. Listopad 2011 Sdílet Vloženo 11. Listopad 2011 škodovka to nenabízí. lze koupit pouze odporové vedení mezi konektor a žárovku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
imroo Vloženo 11. Listopad 2011 Sdílet Vloženo 11. Listopad 2011 Takze to funguje asi ako predradny odpor a v tom pripade by to riesilo len polovicu problemu kedze to zrejme nedokaze obmedzit narazove prudy.neviem nevidel som to v reale tak neviem posudit ako to funguje. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
boobika Vloženo 11. Listopad 2011 Sdílet Vloženo 11. Listopad 2011 řeší to problém při zapnutí studených vláken. to je příčina jejich pálení. problém je v tom, že odpor je v obvodu celou dobu a tím se zbytečně ubírá žárovkám. mám v autě podobné zapojení jako bylo popsané výše a funguje ok. oproti odporovému drátu je na žárovce min. o 0,5V víc a to je sakra poznat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
imroo Vloženo 11. Listopad 2011 Sdílet Vloženo 11. Listopad 2011 jasne take nieco som si myslel preto ze to zapojenie "soft start" co tu bolo spominane sa mi paci viac kedze s rozznutim ziarovky pocka nejaku msekundu a pomaly ju rozzina takze tym padom to nepusti ani narazove prudy a vlastne vtedy dostane vlakno tiez riadne zbrat aj ked len kratkodobo taze to riesi cely problem. takze uz len sa do toho pustit az bude cas. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jakub Kuráň Vloženo 14. Říjen 2012 Sdílet Vloženo 14. Říjen 2012 Zdravím pánové, mám problém na Fabii 1.4 Tdi...přestaly mi najednou svítit potkávací světla...Světla se standardně po nastartování automaticky rozsvítila (vypínač v poloze 0) ale nyní se nerozsvítí automaticky a ani když je rozsvítím manuálně.. Kontrolka na přístrojové desce ovšem svítí normálně a taky zvukový signál při otevřených dveřích „pípá“ taky normálně… Ostatní světla svítí v pohodě, automaticky se rozsvítí pouze obrysová světla.. Neví někdo co by s tím mohlo být? Díky za radu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Royce Vloženo 14. Říjen 2012 Sdílet Vloženo 14. Říjen 2012 pojistky jsi prošel? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
viking81 Vloženo 25. Říjen 2012 Sdílet Vloženo 25. Říjen 2012 ahojte...pridam sa sem aj ja s problemom....mam fabiu I 1,4 16V r.v. 2005 a dnes mi z nicoho nic prestali svietit stretavacie svetla...nesvieti mi ani kontrolka na palubnej doske...vsetky ostatne svetla funguju tak ako maju...skusal som aj ziarovky vymenit a aj poistky som vymenil...nic nepomohlo....moje podozrenie pada na spinac svetiel...mam pravdu ci tam moze byt este nieco ine ? je uz tma...tak som nemal cas a moznost sa lepsie pozriet na ten spinac a pripadne premerat aj poistky atd...tak by som bol vdacny za kazdu radu, nech mam pred spanim o com rozmyslat velmi pekne vopred dakujem Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Royce Vloženo 25. Říjen 2012 Sdílet Vloženo 25. Říjen 2012 asi nejlepší budeš mít zajet za kamarádem/na vrakáč aby ti půjčili vypínač a zkusit.. aspoň vyloučíš jednu možnost.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
viking81 Vloženo 25. Říjen 2012 Sdílet Vloženo 25. Říjen 2012 mmm....kamarata na vrakaci nemam tak to skusim najprv nejako pomerat a ked tak kupit nejaky jazdeny Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Royce Vloženo 25. Říjen 2012 Sdílet Vloženo 25. Říjen 2012 tam je lomítko :-D.. znamená to za kamarádem NEBO na vrakáč.. když hodíš smutné oči, tak oni ti ho půjčí abys ho na místě vyzkoušel.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.