Prosinec 22, 201212 r S pod masky proto tu horni nepouzivam i tak fll predface ma male diry tak to neresim jinak to je moc sikovna vec
Prosinec 22, 201212 r Z pohledu aerodynamiky nejvíc vzduchu na chladič jde tou spodní mřížkou, takže horní by se klidně mohla zaslepit, aniž by to nějak vážně ovlivnilo chlazení, ale jde skrz ni většina vzduchu, kterej následně nasaje samotnej motor. Takže horní zaslepení málo ovlivní chlazení, ale hodně teplotu nasávanýho vzduchu. Intercooler za turbem je chlazenej mřížkou u pravý mlhovky, tam bych se vyvaroval jakýhokoliv clonění.
Prosinec 22, 201212 r Já se chlazení vůbec nebojím i když je to zacloněné celé. Když to přirovnám k létu když je třeba + 25 a jsem ve městě tak toho v zimě i s komplet zacloněním chladičem nedocílím. A zadalší kdyby, tak tam mám ventilátor na chladiči kterej pochybuju že se vůbec sepne.
Prosinec 22, 201212 r Ono to taky souvisí s tím, jak rychle se jede. Kdo jede přískokem vpřed po městě, tak vlastně jede s clonou i když tam žádnou nemá - mřížka masky se uplatňuje až při dopředný rychlosti 30km/h a více - spočítej si poměr doby celkovýho chodu motoru vs. doby jízdy rychlostí nad 30km/h a uvidíš, jak často se motor chladí náporem a kdy jen prostým vyzařováním... Velmi správně tady někdo výše (nechce se mi to hledat) napsal, že záleží na tom, jestli víc jezdíš po městě nebo po dálnici.
Prosinec 22, 201212 r Tak samozřejmě když pojedu na plnej kotel po dálnici tak clony by byl na škodu. U mě se to vyplatí já jezdím po silnicích první třídy a po měsně. Hlavně do práce 10 km po státovce, dám tam za pět a jedu na spotřebu těch 80-90 a tam ta clona je znát motor se zahřeje dříve.
Prosinec 23, 201212 r Hele a všimli jste si že to MOJE autí s tou clonou je zase o něco hezčí.....???
Prosinec 23, 201212 r léta jsem zakrytí chladiče nejen traktoru jak tady někdo mudroval řešil taky kartonama, clonu mám už 3 zimu, jezdím asi víc jak někteří ze zdejších leštěnkářů a i v zimě cca 50% jízd po D1 a motor je pořád čistý, bez clony účinnost topení při -25C nic moc, za mě clona ano, listy z pornokalendáře a tépichy ne (šroubky mám začerněny). Upraveno Prosinec 23, 201212 r od ben06
Prosinec 23, 201212 r Já to letos hodil na svého ropáka, jenom vrchní díl. No a jestli to pomohlo, musím říct, že doopravdy nevím. Za těch 5stovek si ale sám sobě budu říkat, že je to užitečné :-D
Červen 5, 201312 r Nieco podobne ponuka aj PUG ako originalne prislusenstvo Vsimnite si tie pravidla pre pouzivanie... 199_200_308blsw_sk_ed02_2009.pdf
Listopad 9, 201410 r Ahoj rád bych toto téma trochu ooživil. Uvažuju o té zimní cloně na mou FII FL 1.6 TDI .. určitě mě to nepomůže na cestu do práce nějakých 5 km to je mě jasné, ale nechci celé odpoledne jezdit se studeným motorem a o víkendech vlastně celé dny .. Jezdím kombinace město-mimo město-dálnice v poměru na 100 km asi 20 - 50 - 30 .. jak kdy .. někdy samá dálnice .. Uvažuju o horní cloně .. o spodní moc neuvažuji vzhledem k tomu, že se mě zdá, že nějaké chlazení ten motor potřebuje a kde by se ten vzduch pak dostal když je zespod zakrytý, nahoře taky a ještě má kobereček na kapotě .. Jen mě napadá jestli to pomůže a nebo je lepší koupit spodní? A co na to sání když mu tam přidám kryt? Děkuji
Listopad 9, 201410 r Co se týče teploty motoru tak ani jedno nemá smysl, celý okruh chladiče je oddělený termostatem. Jediný smysl má, pokud nechceš, aby se sůl a břečka dostala na chladiče. Sání si s tím poradí ikdyby bylo zakrytováno všechno, to si vzduch najde. Upraveno Listopad 9, 201410 r od Supermarine_Spitfire
Listopad 9, 201410 r Aha .. a dole jsou jaké chladiče? Hlavní chladič motoru a ještě nějaký? Ten spodní se mě zdá zbytečný :/
Listopad 9, 201410 r Chladiče jsou po celý vejšce přední masky, ale když se ohneš a podíváš se zblízka na horní mřížku, zjistíš že je i tak v horní části do půlky "plná" = mezi žebrama nejsou díry. Jsou jen v asi 5cm vysokým pásku ve spodní části. Naproti tomu dolní mřížka mezi mlhovkama je v celý vejšce perforovaná. Důvod tohohle uspořádání průduchů je aerodynamika, která ovlivňuje proudění vzduchu a tlakový poměry na čele auta. Z toho důvodu jde skrz spodní mřížku asi 80% objemu vzduchu celkově procházejícího chladičema. Tudíž když zakreješ tu horní celou, omezíš průtok jen asi o 20% - v období mrazů a obecně nízkejch teplot si auto stejně naloká dostatek studenýho vzduchu pro chlazení "spodem"...
Listopad 10, 201410 r Já to vždycky na zimu zakryju takovou tuhou folií, kterou do prostoru před chladiče vsunu po oddělání 2ks plasových nýtků a potom nadzvednu plast masky a šup tam s tím. Na jaře zase opačně. Nikdy se mi nic nepřehřívalo a možná taky trochu ochrání od soli.
Listopad 10, 201410 r Mám tuhle http://www.obautodily.cz/eshop/skoda-fabia-ii-facelift/plexi-ofuky-oken-zimni-clony/skoda-fabia-10-zimni-clona-pr-narazniku-spodni-id:3681.eshop. K rychlejšímu ohřevu si myslím, že ani moc nepomáhá, ale na ochranu chladiče odspodu, proti slanému sajrajtu.
Listopad 13, 201410 r Se divím, na prodeji jakych zbytečnosti se da vydělávat Upraveno Listopad 13, 201410 r od MBDusan
Listopad 14, 201410 r Myslím že to smysl má, na krátké trasy určitě, ale při jízdě dále za vyšší teploty bych měl obavy z přehřátí motoru.
Listopad 14, 201410 r Řekl bych, že se motor rychleji ohřeje, když se uzavře - omezí přístup studeného vzduchu
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.