Přejít na obsah

Octavia 2 1.9tdi po ujetí 50km v -15 teplota vody 70°c je to normální?


Golfino

Doporučené příspěvky

Já netvrdím že auto netopí,nebo že je tam zima. Jen tvrdím,že když jedu 1500ot tak klesne teplota na budíku. Auto jsem kupoval nové a dělá to od novoty. Kamaráda to samé. Dal clonu a neklesá ani s kopce. Stačí jet 2000 a výš a je vše jak má být. Auto mám 4 roky a žádný problém a ani se to nehodlám řešit. V mém okolí nejsem jediný s dieselem od vw co to tak má.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Docela zajímavý počtení na to že se toto řeší všude možně každý rok. Měli byste víc číst co vám říká kubasta. Např. s tou bundou, autor píše když vypne climatronic tak mu začne bejt kosa. Tyhle motory tohle dělají a můžete to řešit několik zim, měnit vodní pumpu, termostat, kdoví co ještě a prd. Mě to topí po pár km i když je tam pořád ještě 50 a stejně tak při 70 a úplně stejně při 90.

Golfino>> Neřeš tady vodní pumpu (kolem tohoto "neproblému") a začti se do odborné literatury nebo se zeptej odborníků proč se v zimě vytváří emulze na víčku k dolévání oleje, proč se k těmto motorům kupují clony, proč se k nim dává PTC (do zemí s chladnější klimatem), proč se doporučuje nastartovat a hned vyjet, atd.? Pokud potřebuješ těch 90 na budíku tak mu dej víc napít nebo si kup benzín.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to uplně normální u nafty, když je venku -15, tak se smířím s tím, že ve městě dám místo 4ky 3ku , na okresce v 70km/h čtyřku a pojedu o 0,2l/100 víc, moderní diesely jsou tak účiné, že produkují málo odpadního tepla :kol-47: ... Řešením je, jak bylo zmíněno, dát kryt na masku chladiče, nepodchlazuje se(netrpí) potom motor při delší cestě bez plynu dolů kopcem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teď mám služební 1.6TDI, a stačí jet z kopce, hned vidím jak padá teplota oleje, a nebo chvilku stát na křižovatce.Bez PTC bych asi prvních 10km mrznul(to mám vyhřívané sedačky.2.0 TDI BKD se v tomhle směru chová líp(asi má výkonnější alternátor), bývalá Felda 1.3 s přídavnou izolací kapoty a výměníku topila hned.Holt nové TDI jsou čím dál úspornější, teď jsem v Polsku a sníh na chladiči za 3 dny dojíždění do fabriky ještě neroztál(díval jsem se pod kapotu).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Četl vůbec někdo z vás dotaz uživatele Golfina??? On neřeší že mu padá teplota když jede z kopce, jeho dotaz zněl „v zimě se ručička málo kdy dostane na 90“, ani po 50 km a že „ problém už řeší druhým rokem. Máme O2 1.9tdi 2006.“ Možná se jen špatně vyjádřil, ale já z toho pochopil, že dříve tento problém neregistroval, nyní ano.

Sníh na chladiči nemusí roztát, led a sníh jsou celkem dobré izolanty, iglú taky neroztaje, a rybník ti nezamrzne až na dno.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja nevim, ze vas ta rucicka teploty tak zajima :D Novy mercedes a i dalsi vyrobci tohle vubec nemaj a nikdo to neresi. Je to tu napsany xkrat a furt dokola. Pokud pouzivas climatronik na auto tak o to vic se teplota nezveda a nebo ruzne lita podle zatizeni motoru.

Pro klid dusi si muzes otestovat termostat, tak ze pod altikem sahnes na hadici co jde od plastovyho kolena pod kterym je termostat. Z vlastno zkusenosti rikam, ze ta hadice je v zime z 90% studena jako psi cumak :D Na nejaky clony, kartony atd se moc nespolehej, protoze kdyz je ta hadice studena je studeny i chladic a pak nema smysl ho zakrejvat.

Topeni bych na AUTO a nejaky budik neresil ;) Pak je jeste jedno poradny reseni a to je webasto kol11

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mám 2.0 tdi CR, pokud prostě motor více nezatěžujete a jedete v koloně 50-90km/h,tak se mě to také neohřeje více než na 70 stupnu (venkovní teplota cca -2) jedu cca 30km... další věc jestli máte manual climatronik nebo automat... prostě manual naplno a topí to, u automatu nemusíte, ten by to měl sám nastavit.... clona na masce mě moc nepomohla, musel bych asi zadělat i dolejšek, ale toho se bojím když začnu motor zatěžovat...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Omlouvám se, ale mě to stále vrtá hlavou. Topení je jasné to je malý okruh, pokud funguje termostat(termoregulátor) tak motor jen topí a do chladiče by nic jít nemělo. Až se blok motoru zahřeje na 87°C začne se otevírat termostat, tím se otevře velký okruh přes chladič. Ok?

Tak situace předpoklad: Vodní pumpě chybí nějaké lopatky, co by se stalo?

1. První projev, auto by velmi málo topilo, protože by šlo málo vody do malého okruhu. Souhlas?

2. Malý průtok vody (o velmi nízké teplotě cca teplota okolního vzduchu) ve velkém okruhu přes chladič, by nedokázalo uzavřít termostat, protože termostat je primárně otevírán teplotou bloku motoru. Můj dotaz zní, je možné že by se termostat neuzavřel a byl otevřen, třeba jen částečně díky teplotě bloku motoru?

Omlouvám se, že to řeším, ale na O1 1,8T jsem měl obdobný problém, ve 195 tis. km po koupi při výměně pumpy se lopatky jen vysypaly. Znal jsem historii auta a byly tam neustálé opravy topení, včetně jedné velké výměny. Já za 2 roky nepozoruji jediný problém.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zdravím, poté co jsem si přejel plasty pod motorem a utrhnul celý levý plastový kryt - tak se mi děje to samé. Topení topí dobře, ručička teploty poooomalu stoupá, ale jak se motor po cca 10km celý prohřeje - je to OK. Pokud jedu na pohodu a vyřazuji - ručička teploty malinko padne na těch cca 70-80°C. Jak není motor zakrytován a běží na volnoběh, tak se rychleji ochlazuje. Je to hodně patrné při okolní teplotě -10°C. Plasty pod motorem máš? Ještě doplním mám motor AKL1,6/74Kw benzín+LPG

Editováno: , autor: beny250
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Omlouvám se, ale mě to stále vrtá hlavou. Topení je jasné to je malý okruh, pokud funguje termostat(termoregulátor) tak motor jen topí a do chladiče by nic jít nemělo. Až se blok motoru zahřeje na 87°C začne se otevírat termostat, tím se otevře velký okruh přes chladič. Ok?

Tak situace předpoklad: Vodní pumpě chybí nějaké lopatky, co by se stalo?

1. První projev, auto by velmi málo topilo, protože by šlo málo vody do malého okruhu. Souhlas?

2. Malý průtok vody (o velmi nízké teplotě cca teplota okolního vzduchu) ve velkém okruhu přes chladič, by nedokázalo uzavřít termostat, protože termostat je primárně otevírán teplotou bloku motoru. Můj dotaz zní, je možné že by se termostat neuzavřel a byl otevřen, třeba jen částečně díky teplotě bloku motoru?

Omlouvám se, že to řeším, ale na O1 1,8T jsem měl obdobný problém, ve 195 tis. km po koupi při výměně pumpy se lopatky jen vysypaly. Znal jsem historii auta a byly tam neustálé opravy topení, včetně jedné velké výměny. Já za 2 roky nepozoruji jediný problém.

Zdravim mam oct.1,9Tdi r.2003

pred rokom som vymenil termostat, lebo pri jazde sa mi auto zohrialo max na cca 70-80stupnov(na pristrojovke). Po zastaveni sa to vysplhalo na 90, ked som sa rozbehol teplota znovu klesla na cca 70-80stupnov.Po vymene to bolo v poriadku, auto sa mi ani pri -20 naschladilo stale drzalo 90stupnov.

Ale tento poroblem sa mi objavil teraz pred silvestrom. Tak som si povedal ze si rychlo vymenim termostat a spokojne mozem ist na chatu.

Ale prdlajs, po vymene sa nic nezmenilo auto stale drzi 80 po zastaveni a stati cca 3min sa auto zohreje na 90. Tak som si povedal: Asi to bol zly termostat pre istotu som si kupil kvalitny a dnes vymenil znovu. Ale znovu nic stale max 80 po zastaveni 90. Tak preto som sa rozhodol sem napisat a najrozumnejsia odpoved sa mi zda byt XTomos-ova. Ma este niekto takuto skusenost?

Editováno: , autor: hormon
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak konečně odpověď i pro uživatele Golfina, auto normálně devadesátku drží, tedy auto s motorem ala roky 2003 a 2005, nove CR motory s 2. vodní pumpou můžou opravdu fungovat jinak... ostatně co v systému chlazení může být špatně, co se tam může pokazit? Hladina chladicí kapaliny, termostat a vodní pumpa. Tedy čistě teoreticky může být špatně to čidlo teploty chladicí kapaliny:)

Poslední co mě napadlo je ovládání ventilátoru chladiče, netuším co ho řídí?ale kdyby se ventilátor zbytečně točil, přes chladič by k motoru protáhl více chladícího vzduchu a tím by více ochlazoval motor aniž by byl otevřený termostat, ale fakt nevím jak jsou tyhle ventilátory řízené a jestli vůbec???Ví to někdo?

Editováno: , autor: XTomos
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Stači dat kus nejakeho kartonu nebo neceho pevnejšího rovnou před chladič bude to mit lepší učinek než kryt na masku... ale jen v zimnim obdobi :-)

ty kryty pred chladic mi hlava nejak nebere... k cemu to je ? preci pokud termostat nepusti studenou vodu z chladice do motoru, diky tomu ze motor neni ohratej tak je to uplne jedno, nebo se pletu ? tohle by pomahalo kdyby mel nekdo termostat (velky okruh) stale otevrenej a omezil by ochlazovani vody v chladici naporovym vzduchem.

Editováno: , autor: BHMarten
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ty kryty chápu, sám ho mám…:) Vliv na teplotu motoru a výkon tam je, ale hlavní smysl masky je jinde. Ve předu máš 3 chladiče na sobě, klima, mezichladič turba a chlazení motoru, takže přes ty všechny chladiče ti projde vzduch až na motor, tím to trochu omezíš, pak tolik nepodchlazuješ vzduch co ti jde do spalování (intercooler) takže taky přínos a pak hlavně v zimě si zbytečně nešpiníš ten první chladič klimatizace, což pro mě je ten hlavní důvod proč mám masku..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Už se sem motá starší TDI, dokonce i benzin + plyn a výsledek je podle tebe že v každý O II TDI v které se to za určitých klimatických podmínek takto chová je něco pokaženýho, v tom případě to má pokažený asi každej, doporučil bych dotaz přímo na výrobce aby se to tady mohlo uzavřít jako v každým stejným vlákně založeným vždy na začátku hodně chladných dnů :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...