Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

  • 8 měsíců později...

Tak poznatek k životnosti - podle člověka, co s Octavií s tímhle motorem jezdí u Nejlevnější Taxi (koupili je po těch Renaultech, to prý byla hrůza) a 180 000 km zvládá v pohodě. Už se prý začínají objevovat závady, ale pořád jezdí v taxi režimu, takže je to náročných 180 000 km. :)

To je sice hezký, ale v taxi režimu je motor téměř neustále ohřátý a v běhu. Což mu dělá dobře. Na druhou stranu taxi jezdí na úsporu.

> samurai

 

Můžeš specifikovat ty závady, docela by mě to zajímalo (a jistě i jiné majitele), i když se zdaleka k 180k km neblížím.

No prý ten taxi režim moc dobře těm Renaultům Fluence nedělal. Octavie to snáší lépe. Ale stejně už nakoupili 1,6 TDi. Ono nastartovat a pak už se jen pořád rozjíždět a zastavovat a jet max 80 km/h když se podaří vyjet na spojku, to taky nebude asi ideální režim... Navíc 180 000 km za dva roky, nebo jak dlouho se Octavie s tímhle motorem vyrábí, to už je docela nálož. :)

 

Závady od něj zkusím zjistit, každopádně do té doby prý bez poruchy a teď už to pomalu začíná. Zjistím, co začíná. :)

  • 1 rok později...

Nadväzujem na príspevok od Galviho z 3.6.2013 ohľadom predpokladanej životnosti 1.2 TSI 250 tis.km. Na slovenských inzertných serveroch momentálne visí ponuka na Seat Leon ST z 11/2014 s najazdenými 270 tis. km používaným ako služobné auto. Predajca deklaruje len kozmetické vady a to že sa mu v 240 tis.km menili rozvody + pravidelný servis.  To mi dáva nádej že môj Leon ST, ktorý za 3 roky najazdil 60 tis. km (s jednou poruchou - vadná cievka zapalovania a jednou servisnou akciou na výmenu časovača vačkového hriadela) mi teoreticky vydrží ešte 10+ rokov :-).  Tiež ho hýčkam, long life olej mením každých 15 tis. km a jazdím výlučne na aditivovaný benzín (VIF).

  • 6 měsíců později...

Pawouk byl rychlejší.....zrovna jsem to sem chtěl hodit :-)

Dik. A mala "skromna" poznamka. potvrdila sa moja starsia rada - 502ka 5w40, idealne A3/B4. Ale tak nejak citim ze to je hadzanie hrachu na stenu.

 

Viaceri zijete v omyle, ze ak prejdete na pevny ale stale budete davat 504ku, ze to je najlepsie pre motor. Nie je.

  • 2 týdny později...

Aj ja ďakujem za link. Zarazila ma tam informácia že motor máva závadu v regulácií turba - o tejto možnej závade som doteraz nevedel. Škoda že neuviedli či sa jedná o častú závadu, či mám veľmi stŕpať , či mi motor nehodí napr. pri predbiehaní kamióna do núdzového režimu. V každom prípade 3 mesiace dozadu keď som bol na servisnej prehliadke k môjmu motoru (z januára 2014) nebola okrem spomínaného časovača vačkového hriadeľa vyhlásená žiadna  iná servisná akcia.

To sk0d@: ja dávam 504 ani nie preto že by som veril že je to pre motor lepšie (aj keď by som čakal že aditíva v 504 stavané na 30 tis. km vydržia v oleji viac ako tie v 502 na 15 tis.), ale preto že mám auto v predĺženej záruke kedy nesmiem podľa zmluvy robiť žiadne opravy a údržbu mimo autorizovaného servisu.  Preto v autorizáku mením olej každých predpísaných 30 tis. km ale doma "načierno" si ho vymením po 15 tis. A nechcem miešať špecifikácie, keďže autorizák tam leje 504, zároveň nechcem prejsť na pevný interval lebo to by som musel ísť po každých 15 tis. do spomínaného autorizáku na výmenu oleja za skromných 200€. 

Nesmysl - kdybys měl přemýšlet kdy ti co na motoru odejde při předjíždění, tak nevyjedeš z garáže/parkoviště.  :doh 

  • 2 týdny později...

Čistě pro zajímavost - jestli se nepletu, u EA111 byla možnost nasazení originálních map 77kW na 63kW variantu. Je toto možné i u OIII, tzn. nasadit na 1.2TSI EA211/63kW mapy pro 77/81kW variantu?

  • 3 týdny později...

To by mě taky zajímalo, v Polu mám stejný motor (66kw) a chtěl bych zkusit jak to bude jezdit s těmi 81kW.

Technicky to problém nebude. Mapa se sehnat dát bude, třeba do Leonu se dávala 1.2 TSI 81kW s 5q převodovkou, otázka je, jestli se najde někdo kdo tu mapu má a přehraje ji do slabší varianty.

Autorizák to hádám neudělá :)

  • 1 měsíc později...

No dle sondy směr Strakonice zatím ještě nebyl ořech rozlousknut. Otázka je, jestli by něčemu vadilo nahrání map ve verzi pro 6stup. převodovku...

Psal jsme to (neví jestli zde) už minimálně jednou, existuje 81kW mapa pro 5q převodovku => Seat Leon 1.2 TSI 81kW 5q, ale je to otázka, jestli by to šlo. jestli by nebyl "jednodušší" klasický chip...

Zatím to Strakonice kombinací s Leonem neumí.

  • 11 měsíců později...

Ahoj..zase jsem zacal uvazovat o chiptunningu. Mate nekdo realnou zkusenost? Ma to smysl nebo to je jen placebo?

diky

  • 7 měsíců později...

Nechci zbytecne zakladat nove tema, tak se zeptam tady ... ma O3 predFL 1.2 TSi 81kw manual ... dvouhmotu? Dik.

Ale podle me asi jooo, protoze mam pujcenou danou motorizaci a ta spojka je fakt oproti me 1.4TSi 110kw o necem jinem ... 

Upraveno od Jojo91

Setrvačník (jednohmotový) by měl být shodný s motorem 1.2 TSI CJZA (EA211, 77kw, EURO 5), který se též dával do OIII před faceliftem, tedy alespoň podle čísla dílu. Nicméně např. podle okometrického porovnání dílů je odlišné řešení pružin tlumení torzních kmitů na spojkové lamele, tedy pokud se bavíme o 6° manuálu. Těžko říct, jestli 1.4 TSI prošel stejnou evolucí řešení spojky, ale najel jsem s prvním modelovým rokem cca tisíc km a spojka měla rozhodně jiný projev než 1.2 TSI, jen nevím, jaké kritérium hodnotíme. Je to hluk, chod spojky nebo vibrace? Ještě pozor na to, že 1.4 TSI používá "robustnější" komponenty kvůli vyššímu krouťáku, tedy např. 1.2 TSI 77kw/81kw se páruje s převodovkou MQ200 a 1.4 TSI 103kw/110kw s MQ250. S tím souvisejí také jiné rozměry komponent jako třeba průměr setrvačníku, spojkové lamely a přítlačného talíře.

Upraveno od mandido

@mandido Dik moc za upresneni ... No narazim tim, ze spojka u me 1.4 TSi je takova "tuzsi" na seslapnuti a pri zarazeni napr jednicky a rozjezdu ve vyssich otackach a naslednem pusteni spojky se ozve takovy mirny zvuk jako kov o kov kdyz pustim spojku ... to u 1.2 TSi je ten spojkovy pedal takovy "mekky" lehoucko se da seslapnout a pri zarazeni jednicky a naslednem pusteni pohoda, vsechno krasne spojka pobere ... tak nevim v cem to je :) 

Tak to máme stejné zkušenosti. U Octavie s 1.4 TSI jsem si se spojkou moc nerozuměl, na můj vkus byla hodně ostrá a moc toho neprominula. Asi je to dobré pro sportovní jízdu, ale při ploužení městem jsem měl nervy na pochodu. U 1.2 TSI je spojka velmi snadno "dávkovatelná" s větším pocitem kontroly. A to kovové klepnutí se mi u 1.2 TSI objevilo též, mám za to, že je to konstrukční vlastnost spojkové lamely, kde dělá trochu bordel právě tlumení torzních kmitů ve formě pružin. Teď mě napadá, jestli náhodou obě motorizace nepoužívají shodné hydraulické válce ovládání spojky, to by vysvětlovalo snažší obsluhu spojky 1.2 TSI s menším přítlačným talířem oproti 1.4 TSI. Při jedné dlouhé cestě jsem si vyzkoušel, že spojkový pedál 1.2 TSI jde pohodlně obsluhovat i bez bot, což se o silnějších motorizacích říct nedá.

Upraveno od mandido

Tak, tak presne jak popisujes se to chova ... Diky moc za obsahle vysvetleni. Zas jsem o neco chytrejsi :) 

Je to tak, mám to úplně stejně.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.