Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo (editace)

Vyšší napětí asi ne, když nabíječky pro GEL a AGM jsou jen do 14,7 V. U start stop je opačný problém - dobíjí se "jen" při rekuperaci (vyšším proudem a napětím) a tím pádem mohou nastat situace, kdy se dobíjí málo. Psalo se o tom v jiné diskuzi. Každopádně by za to stálo zkontrolovat dobíjení než se dá do auta.

Editováno: , autor: McMatej
  • o 6 měsíců později...
Vloženo

Jak to dopadlo? AGM funguje bez problému předokládám?

Mám taky 2.0 FSI a jelikož jsem se díval, že normální baterky zdražily a AGM zase zlevnily, tak uvažuji, že bych si dopřál lepší baterku pro krátké jízdy atd.

Třeba bych se tak dostal na to co vydržely originální baterie kdysi (cca 9 let).

Teď mám baterku Exide čtvrtý rok, poslední rok s GSM alarmem.

  • o 7 měsíců později...
Vloženo

Rad bych se zeptal jakou mi doporucite autobaterii pro O2 1.9 Tdi r.v.2008. Rozmyslim se mezi EXIDE Premium 77Ah, 12V, EA770 nebo EXIDE START-STOP EFB 70Ah, 12V, EL700. EFB je o cca 400Kc drazssi a ma o 7Ah mensi kapacitu, konstrukcne asi lepsi. Jde mi ale spise o to, ktera baterie se mi bude rychleji dobijet na kratsi trasy ktere jezdim casteji nez delsi. 1x-2x mesicne pak delsi po 200Km. Osobne bych bral asi tu EFB. Mate nekdo zkusenosti se zivotnosti? Co mi doporucite? Nebo brat radeji neco od Varty? Normal, nebo EFB?

Vloženo

Jestli jezdíš krátké krasy, tak ber baterii s velkým startovacím proudem a nižší kapacitou. Tuším že 1.9 TDi stačí 61A. Kapacita je ti na krátké trasy na škodu, protože tu baterii nestihneš nabít.

Vloženo

EFB ale co jsem cetl nevyzaduji specialni dobijeci soustavu, je tam jen odolnejsi konstrukce a udajne se rychleji i nabijeji, kdyz se pouzivaji u start stopu, tak me napadlo ze by mohla byt na krasi trasy lepsi.

  • o 3 týdny později...
Vloženo

Hoj, potřebuji poradit, odporoučila se mi moje originál škoda baterka 61ah 540A (Varta) u mojí 1.6TDi CR po FL 2010 Ambiente, uvazuju ze vemu 61ah 600A vyssi startovaci proud neni na skodu ne? Kapacitu bych nerad navysoval jelikoz nechci odvalit altik a dalky jezdime tak z 50% celkoveho najezdu.

Vloženo

Typ baterie bych asi neměnil. Hlavně si zkontroluj, zda není "inteligentně" nabíjena jen na 80% (ekoterorismus). Poznáš to podle toho, zda máš na konci "-" kabelu sondu proudu viz obrázek. Pokud ano, doporučuji rozpojit konektor, nabíjení se přepne na 100% a současně se vypne Start/Stop, pokud je jím auto vybaveno.

 

d-c-jednotka.jpg

 

P.S. V řídící jednotce lze nastavit typ baterie:

 

Wet
Fleece (AGM)
Wind6V
Wind12V
Ultracap
Gel
Lithium_ion
EFB
Binary_AGM
EFB_plus

Vloženo (editace)

Furt dokola to stejné, stačí si těch pár stránek projít. Vejde se max. 77Ah baterka v rozměru 278x175x190. Vartu a Bosch nebrat, kvalita šla šíleně dolu a jedná se o stejný produkt ze stejné výrobní linky, jen jiný štítek.

Dobrý poměr cena/kvalita je Exide https://www.battery-import.cz/autobaterie-exide-premium/autobaterie-exide-premium-77ah--760a--12v--ea770/ .

Nejlepší pak https://www.battery-import.cz/power-bull-pro/autobaterie-banner-power-bull-professional-p77-40--77ah--12v-pro-p77--40-technologie-ca-ca/ .

Jen pro zajímavost ohledně dobíjení za jízdy - Varta/Bosch potřebuje 16-18 minut, Exide 12 minut a Banner 8 minut.

Škoda Economy nebrat vůbec, je to předražená a přebalená Varta. Některé dodával i Banner, ale zase předražená nižší řada.

 

Editováno: , autor: rarach89
Vloženo
před 46 minutami, rarach89 napsal:

Jen pro zajímavost ohledně dobíjení za jízdy - Varta/Bosch potřebuje 16-18 minut, Exide 12 minut a Banner 8 minut.

Škoda Economy nebrat vůbec, je to předražená a přebalená Varta. Některé dodával i Banner, ale zase předražená nižší řada.

 

 

Ty časy jsi zjistil kde ?

Vloženo

Výrobce Varta používá u svých akumulátorů tenké ražené olověné desky a díky tomu jsou tyto baterie poměrně výkonné, ovšem už méně vhodné na náročnější provoz tvořený popojížděním na kratší vzdálenosti a častějším startováním. Takový druh provozu mnohem lépe snášejí baterie s technologií silnějších odlévaných desek od Exide a Banneru. Ty disponují rychlejší rekuperací energie, což znamená, že budou po nastartování dobity alternátorem do maxima za mnohem kratší dobu jízdy.

Německý test cca 3 roky zpátky tohle potvrdil a byly tam tyhle časy. Ty časy ti potvrdí každý dobrý prodejce, zkus se zeptat v Battery import.

Třeba na poskakování po městě a na krátké trasy se Varta nehodí. Pokud je to vždycky 20 a víc minut, tak klidně i Vartu https://www.battery-import.cz/silver-dynamic-varta-pro-osobni-vozy/autobaterie-varta-silver-dynamic-77ah--12v--e44/ , ale ten Exide stojí stejně a je lepší. Varta šla kvalitou dolu a ty baterky umíraj po dvou nebo třech letech.

Vloženo

Jinak co píšeš o kousek vejš o těch baterkách a nabíjení na 80%, tak jde o EFB a AGM baterky pro start-stop. Ty jsou uzpůsobený právě pro fungování při částečném nabití. Nijak jim to nevadí. To máš jako současný baterie u mobilů, kde by ses měl optimálně pohybovat většinou kolem 15-90%. Tedy nenechávat úplně vybít a nenabíjet na 100%. A je lepší start-stop vypnout, protože to odpojení háže chyby na diagnostice. U jiných automobilek háže chybu rovnou v autě a některý auta bez zapojení nelze nastartovat.

Vloženo
před 2 hodinami, rarach89 napsal:

Německý test cca 3 roky zpátky tohle potvrdil a byly tam tyhle časy. Ty časy ti potvrdí každý dobrý prodejce, zkus se zeptat v Battery import.

 

Máš na ten "test" nějaký odkaz ? Zrovna u Battery import bych se moc neptal, akumulátorům nerozumí...

Vloženo

Nemam byl to myslím článek v časopise o autech.

Battery import se specializuje na baterie přes 15 let, přes 10 maj e-shop a prodejny, přes 5 let dělaj dokonce pro zákazníky výměny v autě, stánky na veletrzích, atd..

Nevím jaká jiná firma by tomu víc rozuměla.

Vloženo

Díky za odkaz na test, stáhl jsem si jeho PDF verzi, vypadá to jako reklama na Banner ;-). U bezúdržbových baterií nechápu údaj dole Vattenförbrukning (10%) - "spotřeba vody (10%)". Zvláštní je také to, že má baterie Banner jmenovitou kapacitu 62 Ah -"Specificerad kapacitet (Ah)", která po třech strartováních záhadně stoupne na 66,1 Ah  "Kapacitet efter tre urladdningar". Nerozumím také údaji Doba jízdy pro nabití baterie po studeném startu, 1 Ah (min: sec) - "Körtid återladdning efter kallstart, 1Ah (min:sek)", není to nijak podrobněji specifikováno.

 

Battery import - říkali mi, že jejich gelová baterie v mém autě fungovat nebude (neměli pravdu) a že se do auta nevejde (neměli pravdu).

  • o 2 měsíce později...
Vloženo

Ahoj,poridil jsem si O2 1.8TSI a zacina mi odchazet baterie. Auto je dotazene z Danska a baterie neni original. Potreboval bych poradit, jestli tam musi byt 12V 70Ah 720 A (tahle tam ted je) nebo jina s jinym napetim. Diky

Vloženo

Cokoliv co se tam vejde, max rozměry 278x190x175. To je velikostně nejvíc 77Ah.

Určitě nedávat Vartu nebo Bosch, to jsou srajdy dělané na stejné lince.

V současné době nejlepší poměr cena/kvalita je Exide https://www.battery-import.cz/autobaterie-exide-premium/autobaterie-exide-premium-77ah--760a--12v--ea770/ a nebo pak nejlepší Banner https://www.battery-import.cz/power-bull-pro/autobaterie-banner-power-bull-professional-p77-40--77ah--12v-pro-p77--40-technologie-ca-ca/ .

Určitě nedávat škoda economy, to je ultra předražená Varta Blue.

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...