Přejít na obsah

1.8 TSI 2.gen. vs 1.8 TSI 3.gen. - výkon na brzdě


radim1234

Doporučené příspěvky

myslím, že každý majitel neví, že má 1.8 TSI 180 koní, jak tu někdo píše. Než rozebrali Yetiho s tímto motorem Němci po 100.000 km, změřili ho-měl 110 kW místo 118....ale já neryju, jen mne vždycky fascinují taková konstatování. Taky bylo napsáno (někde), že tento nový motor má tloušťku stěny odlitku bloku jen 3,5 mm a hned se tady našlo pár lidí, kteří od klávesnice věděli, že to bude stát za houno a odborně posoudili, že tloušťka je malá...já už jsem dalek nějakých konstatování. Ale o zvýšeném výkonu se psalo hlavně v souvislosti s 1,4/ 90 nebo 92 kW. Možná se pletu. Ať nám to jezdí bez problémů všechno :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ale pochopil :-) omicron napsal, že "každý majitel ví, že se výkon stávajících motorů blíží 180 HP" nebo tak nějak....výkon je 118kW psaný ...to je nějakých 160 kobyl (ani to ne) a to je vše-já si jen v jakémsi časopise (Autotip?) četl o tom, že po 100.000 km rozebrali Yetiho se stejným motorem a předtím jej odbrzdili a naměřili 110 kW. Tím jsem se jen vyjádřil k tomu, že každý "máme tu svou, jedinou" o které si myslíme, že má alespoň o 20 koní víc, než jsou udávána čísla...já jsem neryl, jen jsem "krotil optimismus" :-) a četl jsem tohle jen o motoru 1.4 TSI ...taky chci výkon jako 1.8 TSI :-)

To o té síle stěny odlitku bloku nemohu najít, ale někde to tu někdo řešil právě na tom novém motoru 1,8 TSI "že to bude hrůza" jak je to tenké a bůhví co. Také jsem neryl, jen mne udivuje, že to někdo od klávesnice dokáže takhle konstatovat :-),,,,ale bylo to u OctyII (když se tam objevila-myslím Tvá info o motoru novém....

No a třetí věc, bohužel se ještě nacházím v Busanu v Jižní Koreji, tak jsem "nepublikoval nad ránem" ale "kolem poledne" (je tu plus 8 hodin) ale za chvíli už letím zpátky, takže budu publikovat ve správný čas )nějakou dobu :-)

Mějte se všichni a nezlobte se, pokud jsem se vás nějak dotknul....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No mohl ,no-ale párkrát kdysi mi to nějaký admin vytknul, tak už necituji.......co už s tím, že jo. Nikoho jsem se nechtěl dotknout, do nikoho neryju, jen jsem prostě shrnul to, co mne zaujalo a napsal, no. Taky bych chtěl takové auto s motorem který by místo psaných 100kW měl 200....jsem si vzpomněl na jednoho cikána, který před třiceti lety obhlížel moji "stopětku" a ptal se, proč to tak hezky hraje-řekl jsem mu že tam mám čtyři reproduktory a on odpověděl- "též chcu mít štyry produktóry-zapláátim" tenkrát ještě platili, dnesky si produktory odnesou i s palubkou a škoda 150 litrů...já vím že to nesouvisí s motorem, ale teď jsem si na to vzpomněl a to už je u mne vzácnost :-) ..... též chu mit na 1,4 TSI "stošedesáát kóóni" ale nechcu zaplááátit za 1,8 TSI.....ani za ten tůůůnink

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jen poznámka všechny výkonové křivky co jsou k motorů jsou výsledky z motorové brzdy, kde je motor bez převodovky bez auta a brzdí se přímo výstup z motoru. To že nabrzdili na autě u Yetiho 100kW mi přijde dost divné. Tyto motory spíš trpěly na přebytek výkonu než nedostatek. Což je taky negativní jev.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak už jsem doma, a je to v Autotipu 18/2012 ze září loňského roku. Je tam napsáno, že odbrzdili 110,7 kW a průměr za 100.000 km byl 11,7 . Matesi já nemám vůbec nic proti tomuto ani jiným motorům ale kde jsi vzal, že "trpěly přebytkem". Já jsem vždy četl tuto informaci jen o 1,4 TSI a tam to bylo kvůli tomu, že do Supa měla jít verze s 92 kW a do Octy 90 kW a byl v tom zmatek a tak. Samozřejmě chápu , že je to MINIMÁLNÍ zaručovaný výkon výrobcem, ale docela mi to přijde jako - 1,4 má "skoro" takový výkon jako 1,8 a ta má "skoro" takový výkon jako 2.0 TSI. Nemá -moje má 471 kW, protože se výrobce spletl :-) Tak hezké odpoledne-no hezké, chumelí a je -6°C ale je mi fajn, protože jsem doma a obě auta stojí nerozbitá v garáži.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...ale pochopil :-) omicron napsal, že "každý majitel ví, že se výkon stávajících motorů blíží 180 HP" nebo tak nějak....

Mozna to nebylo spravne pochopeno, mysleno bylo, ze každý majitel 1.8TSi (soucasne) vi (pravdepodobne :-) ), ze jeho auto ma ve skutecnosti o nejake ty kone vice. Je to obecne znama věc, mnohokrat diskutovana od uvedeni tohoto výborného motoru do Skodovky.

A jen pro zajimavost (je to bezne produkcni 1.8Tsi z FL O2 jednoho majitele, doufam, ze se nebude zlobit za publikaci)

post-1470-0-27449200-1359468124_thumb.jp

Editováno: , autor: omicron
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Mereni vykonu na brzde je strasne subjektivni a nejake cislo, ktere z toho vyleze rika jen kolik se namerilo na te dane brzde. Naopak dost objektivni parameter je zrychleni 0-100. A to jsem (Superb 2, 1.8 DSG, rezim S, vypnute ASR, rovina, minimalni vitr) meril na me 1.8TSI nekolikrat na ruznych mistech, na ruznych kolech (napr na letni pneu sire 225 je zrychleni vyrazne lepsi oproti zimni 205) apod a vzdy jsem se dostal pod 8.5s udavanych vyrobcem a casto namerim kolem 7.5s. Mereno nekolika akcelerometry. Funkcnost akcelerometru jsem si overil a krasne to sedi s tachometrem a GPS -> pri 100km/h GPS my tachometr ukazuje 105km/h a akcelerometr ma pipnout pri dosazeni 100km/h coz se u me deje kdyz tachometr dosahne na 105km/h. Mereni akcelerometru zacne pri nepatrnem pohybu. Nekde v Octavia 2/1.8 TSI vllakne jsem daval i grafy z mereni.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud pokládáš svoje měření někde venku v reálu jako objektivní, tak já jsem papež :kol-31: Protože nikdy nemůžeš mít a nikdy nemáš stejné podmínky při měření. Hodnota udávaná výrobcem se taky dostává trošku jinak, než jen jedním měřením někde na testovacím oválu ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nevim noo kámo, ale určitě neni přesný měřit někde něco venku:D (na rovině co je pro tebe rovina? asi tohle? ________) (moc nefouká to je taky pojem :D to znamená že se dá chcát všemi směry bez toho aby si měl mokrý nohavice??) to se na mě nezlob ale tohle je nějakej džouk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

nevim noo kámo, ale určitě neni přesný měřit někde něco venku:D (na rovině co je pro tebe rovina? asi tohle? ________) (moc nefouká to je taky pojem :D to znamená že se dá chcát všemi směry bez toho aby si měl mokrý nohavice??) to se na mě nezlob ale tohle je nějakej džouk

Jesus, rovina je rovina, tys po ni nikdy nejel? slapy treba? rovinky, letiste apod? a bezvetri..neznas? aha...zrychleni namereny pomoci akcelerometru je objektivni udaj. jeste lepe pruzne zrychleni, kdy se nezacina od nuly, nejvic se da ulit/ztarti u startu, i kdyz nektery aplikace zacnou merit az po te, co se clovek rozjede, i tak to je ale obcas voser. jinak "stara" tsi (1.8) mela vetsinou prebytek vykonu, moje na tom byla podobne, namereno 174PS, ale hlavne, je to obecny fakt, muzete se pozeptat u Diselepoweru, profituningu, BH Motorsport, s kterymni jsem to konzlitoval (pred upravou sw). Predpokoladam ze "nova" 1.8 na tom bude zas o neco lepe...tipujusi klidne kolem 195PS..a hlavne, nebude tolik zrat, resp. nebude tak vyraznej rozdil mezi tuznymi rezimy jizdy (duchodce/schumacher), katalyzator uz nebude ve vyssich otackach ochlazovan bohatsi smesi. und das ist doch gut!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

ale pochopil :-) omicron napsal, že "každý majitel ví, že se výkon stávajících motorů blíží 180 HP" nebo tak nějak....výkon je 118kW psaný ...to je nějakých 160 kobyl (ani to ne) a to je vše-já si jen v jakémsi časopise (Autotip?) četl o tom, že po 100.000 km rozebrali Yetiho se stejným motorem a předtím jej odbrzdili a naměřili 110 kW.

 

Přidávám graf z "měření" svě 1.8 v OII - i když ne na brzdě, ale výpočtem programem KPower na základě dat uložených při akceleraci a následném zpomalování při vyřazení (pomocí VAGu).

Sice nemám 180 koní, ale i těch zhruba 172 koní je slušných.

Podobné výsledky mají prakticky všechny VW turbomotory, důvodem je prý i rezerva - jak je vidět, u motoru z Yetiho nestačila, našel se "nepodarok".

 

Reálné porovnání s většinou motorů (měření zrychlení) pak vychází pro TSI ještě líp, než prostým porovnáním výkonů - maximální výkon dosahují ve slušném rozsahu otáček, ten můj od 5 do 6 tisíc.

To znamená, že při akceleraci tam mám skoro pořád plný výkon, běžný motor (atmosféra i diesel) má pod otáčkami max. výkonu znatelně nižší výkon.

Takže v reálu jede 1.8 TSI minimálně stejně dobře, jako dobrý motor 180 koní, proti většině atmosfér ještě líp (v menších otáčkách mají krouťák podstatně nižší).

post-26406-0-48080800-1363436762_thumb.p

Editováno: , autor: milos_s
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 2 týdny později...


No to sem taky nepobral :)  No ale kdyz uz resite zivotnosti, zajimalo by mne co resite ??? vsude se omyla ze dneska je vsechno natlakovany
a ze to prd vydrzi, ze po 100 tisic jde motor do kopru atp.

Co se jako na to motoru ma s prominuim pojebat ??? zlomi se ojnice a prorazi bok motoru ??? Praskne snad klika ???
Zadre se to ??? bo jako co by melo odejit ??
Jaky rozdil bude mezi 1.8TSI a 1.2 Tsi ??? co je tam za rozdil ??? mensi prumer valce a mensi pist ne ??  pokud majo motory stejne dimenzovanou
kliku a ojnici tak co tam jako muze odejit ?? To ty sily na urcite komponenty jsou tak diamtralne rozdilny ?? ten tlak pri spalovani ma urcite
1.8Tsi snad vetsi kdyz vic jede ne ??  Pokud jenom zmeni obsah ale neudelam zbytek z papiru tak to musi vydzet podobne ne ???

Nebo mi to nekdo znalej fyziky vysvetlete, selsky to zatim moc nepobiramNo to sem taky nepobral :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no jasne, mne spis zajimalo co vyrazneho by melo znicit motor jen proto ze je maloobjemovej s turbem, oproti vetsimu motoru, Zda je v tom mensim vsechno mensi a ten tlak neustoji bo zda jsou mensi i jine pohyblive koponenty, ktery ty tlaky nevydrzi.

 

Nemam namysli konstrukcni problemy ruznych komponentu, spis to co by melo vyradit motor k neopravitelnosti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 6 měsíců později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...