Přejít na obsah

problém s těsností vložek válců


Jakub Zelenka

Doporučené příspěvky

Ahoj :) Mám takový problém. Tak před rokem sem měnil tešnění pod hlavou u Fabie 1.4 MPI 44 KW. nedávno se zas začal objevovat "šlem" pod víčkem nálevky na olej a začala se ztrácet voda. Je možné že to bude voda prosakovat někde pod vložkou i když přesahy sou v pohodě (okolo 0.07mm) musí být všechny v úplné rovině? A jen okolo 4 válce je "ten šlem". Máte ještě někdo nějáký návrh čím by to mohlo být? děkují :)

Editováno: , autor: Jakub Zelenka
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kdy se ti ztracela voda pribejval by ti olej a na oleji by si poznal jasne mlecnou barvu ;) ..... pokud je olej porad olejem urcite to nebude tim cim si myslis ;)

 

pokud mas na vicku slem je to uplne normalni ;) ...... jestli ti neco rika pojem ,, vzdusna vlhkost " tak to je prave tim slemem na vicku ;)

 

jedinyho co nejak nemuzu pochopit,.... co se ctvrtym valcem ? jak si videl ze mas na ctvrtym valci slem ? to snad ani videt nejde ne ? ;)

Editováno: , autor: Lukason
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak to pochopim že by tam byl menší šlem na víčku ale ono toho tam bylo docela dost :D

jinak dneska sem vypouštěl olej a když sem povolil výpušták tak mi začla téct nejdřív voda a pak olej, tak tam někde něco muselo prosakovat  :D. Mohl tam být tak malý panák vody.

 

 

ono když sundáš hlavu tak to vidíš že kolem toho 4. václe to tam je   :D

 

 

jen sem se chtěl zeptat jestli to je možný že by se propadla vložka, nevim kolikrát a kdo to dělal přede mnou :D

Editováno: , autor: Jakub Zelenka
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak tak ;) ja cca pred pul rokem menil hydra a samozrejme i tesneni,... ale jelikoz sem hlavu nesrovnal,.. trochu mi saknul olej na predni strane u chladice celej predek byl omastenej ;)

 

tedka udelano znova spolecne s rozvodama, srovnanou hlavou, a tesnenim a zatim je klid ;)

 

motor pekne potichu prede a ja sem spokojenej ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Těsnění pod vložky?

Myslíš ty měděné kroužky - podložky?

Ty, co jimi vymezují přesahy vložek.

Když změříš přesahy vůči bloku na 4 místech (vždycky po 90 stupních od sebe) každé vložky. Jaké jsi dostal hodnoty?

Já jsem měl jednu vložku křivou (naměřil jsem přesahy 0, 3, 9, 4 setiny), takže jsem ji musel vyndat o osoustružit do roviny a pak udělat přesah znova.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 roky později...

Zdravím pánové, mám FI 1,4MPi 44kw r.v.2001 cca 130 000km a zhruba před šesti lety mi začla anabáze s únikem chladicí kapaliny. Šlem na víčku dolévání oleje  atd., poprvé jsem to dal místnímu dobrému garážníkovi v březnu zaplatil  5000kč, srovnal hlavu vyměnil těsnění Temac  a 1,5 roku perfektní pak přišla zima a opět šlem a dolévání, tak jsem to dojezdil zas do března a do neznačkového servisu s upozorněním ať zkontrolují přesah vložek, zaplatil jsem 4500kč s tím, že na to koukali a vypadalo to v pohodě a hlava taky rovná takže pouze výměna těsnění Temac a zas jsem mohl 1,5 roku do další zimy spokojeně jezdit. To už jsem se nas.al koupil matroš za 1200kč  a udělal to přesně podle dílenské příručky sám, momenťák jsem si půjčil, ale nesehnal jsem přípravek MP 1-107a hodinky na kontrolu přesahu vložek a už jsem pak auto potřeboval tak jsem to složil bez té kontroly dal tam těsnění Victor Reinz a jezdil jsem od 30.4.2013 až doteď s tím, že to mírně ztatilo chladicí kapalinu už minulou zimu , ale jak se oteplilo tak se únik chladicí kapaliny zpomalil a tak jsem jezdil za rok jsem dolil max 2litry chladicí kapaliny. Mezitím jsem si pořídil MP 1-107 a setinový úchylkoměr a dnes jsem to po demontáži hlavy poměřil - naměřené hodnoty viz. obrázek. Těsnění vypadalo dobře a nebylo nikde přilepené a motorem nebylo pootočeno před měřením. Má někdo zkušenosti co s tím jde dělat? 1. válec bych svedl na nějaký zbytek karbonu na hrdle vložky protože je tam ta nerovnoměrnost na diagonále a nebylo to tak dokonale očištěno tak se utěšuju, že to ty 2 setiny mm mohlo hodit. 2. válec vypadá dobře, ale 3. a 4. to je katastrofa.

 

Po rozebrání a důkladném vyčištění jsem jednu vložku po druhé i s pístem a novým kroužkem 0,14mm zasunul do bloku 4 x klepnul dřevěnu násadou velkého kladiva po 90° na hrdlo vložky a pak ještě zatlačil na hrdlo vložky 4mi prsty abych ji případně vyrovnal a naměřil jsem hodnoty viz. obrázek Kroužek0,14. Myslíte, že uvedený postup může vést k dobrému výsledku? Vím, že naměřené hodnoty jsou v mezích dle dílenské příručky... ale šedivá je teorie a zelený strom života, tak bych rád jestli by se k postupu i výsledkům vyjádřil nějaký zkušený motorář.

Poté co už mě to stálo nervů a peněz v předchozích šesti letech bych to teď rád definitivně vyřešil.

  •  

 

Přesahy.png

 

 

Krouzek0,14.png

Editováno: , autor: vengly
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 let později...
před 6 hodinami, vengly napsal:

Takže jsem tam kde jsem byl. Voda v oleji, olej ve vodě. Nechal jsem srovnat hlavu, bylo na ní pouhých 0,08mm nerovnost. Blok  je venku a přemýšlím co s tím. Má někdo nějaký nápad? Srovnat blok? Koupit nové šrouby?

Nemůže být chyba někde jinde? Já bych začal tlakovou zkouškou ....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Od tlakové zkoušky mě odrazuje to, že celých pět let naprosto dokonalá těsnost. Neubylo ani trochu chladicí kapaliny a naprosto žádné známky emulze na víčku oleje.  Po pěti letech se najednou ztratí tři deci chladicí kapaliny. Už mám takový stihomam po celé té anabázi, že tu nádobku s chladicí kapalinou a víčko víka ventilů kontroluji fakt často i když to pět let drželo. Takže se voda začala ztrácet tak maximálně měsíc před tím, než jsem to zjistil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jsem z toho fakt zoufalý. Zítra jedu na srovnání bloku k p. Študentovi. Hlavu už mám srovnanou. A jelikož už si nevěřím a chci se o další případný neúspěch podělit ještě s někým, tak jsem se domluvil v Adivu v Opavě, že dovezu srovnaný blok a vložky a jejich motorář mi to přeměří a usadí. Já to pak jen poskládám. A asi jako niterný komunista začnu chodit do kostela a modlit se.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nerovnost bloku byla pouze 0,06mm, takže byl taky v pořádku. Hlava samozřejmě také v pořádku.

Ovšem já jsem před pěti lety dával pod všechny válce kroužky 0,14mm. Teď se mi samozřejmě díky zbroušení bloku přesahy vložek zvětšily o 0,06mm, ale v Adivu mi  na válci 1a 2 namontovali kroužek 0.1mm na válec 3 0,12mm a 4 0,14mm. Takže přesahy jsou teď na válcích 1,3,4 0,15mm a na 2 0,16mm. Ještě dám nové šrouby.

Když to shrnu - vypadá to dokonale (teda když pominu, že dílenská příručka stanovuje přesahy 0,07-0,12mm). Tak snad to teď už vydrží až do mojí smrti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Ahoj,

tak jak, drží ti to po této opravě nebo v jakém stavu je motor teď? :- )

Také jsem takto dělal motor, chvilku OK, teďka se občas trošku vody z expanzky ztratí, ale motor netlakuje, vodu to nepálí a ani se nedělá šlem/emulze, ani nepřibývá olej.

Tak jsem z toho takový..no asi koupím sadu na tlakování chlad. soustavy a zkusím, zda není někde nějaký únik?

 

Díky za info.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...