Přejít na obsah

Servisní intervaly - pevný, proměnný, jejich ceny v servisu


Pawouk

Doporučené příspěvky

Tak u nás v AS tolerují, že si mohu donést svůj olej, akorát musí splňovat specifikaci, ale tu mi nesdělili ...

Přemýšlím, že půjdu do toho 0W-40 akorát se zeptám možná hloupě, jakou značku oleje preferujete? Kupujete 5l nebo 4l?

Editováno: , autor: mbrazdil
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím vás. Nemáte někdo zkušenosti se servisem auto heller ostrava nebo autodruzstvo Frydek Místek? Zajímá mě cena servisních prohlídek a možnost si donést vlastní olej popř.jestli je možnost být přímo u výměny . Děkuji

Do Helleru (Ostrava) jsme vozili vlastní olej, jak byl Rapid v záruce - tam jsme auto i koupili. Nyní jezdíme už jen ke garážníkovi (ale s razítkem, servisku chceme mít dobře vedenou, aby byl potom lehčí případný prodej). V Helleru jim to nevadí, jen zkontrolovali zda olej splňuje VW normu.

 

V Autodružstvu v Místku kupuju pravidelně díly, ale olej jsem tam ještě neměnil, tak nevím, jak se tváří, ale myslím, že to bude taky v pohodě.

Do Rapida lijeme tento olej

http://www.bonatrade.cz/mobil-1-new-life-0w-40-4l/

Najezdíme tak 21000km/rok a měníme co 13000km, takže nám vyjdou skoro dvě výměny oleje za rok.

Při poslední výměně jsem ale koupil olej tento:

http://www.bonatrade.cz/shell-helix-ultra-0w-40-1l/

Vyšel něco levněji.

Nedávno byl na internetu článek, že odhalili pančírnu olejů v Rusku. Kdo ví, kde se tyto oleje až dostaly. Ještě se neví, zda to šlo i mimo Rusko. Podle fotek pančovali přední výrobce olejů - ty co se taky nejvíce prodávají, to má logiku. Podle fotek jsem tam viděl jen 5W popř. 10W etikety. 0W jsem na fotkách neviděl, tato viskozita není tak žádaná.

 

Prostě je dobré kupovat olej, který se moc často nekupuje, ten se pančovatelům nevyplatí pančovat.

Taky si hlídám na flaškách, zda je tam vyražený kód, kde je na den přesný datum výroby - podle kterého by se mělo i dohledat, odkud olej pochází (něco jako VIN u auta). Toto si hlídám, především u Rapida a u své Fabky. Máme doma ještě Feldu a tam to neřeším.

Nakupuju u bonatrade už x let a jsem plně spokojený, liju od nich olej do 5ti aut. Mají fajné ceny a hodně zákazníků.

 

V autorizovaném servisu mají oleje 4x předražené, jak bylo zde už psané a záruka, že mají opravdu kvalitu tam není.

Před nedávnem jsem tam kupoval šrouby, které drží hlavu válců s blokem motoru. Prodala mi ženská normálně šrouby v originálním balení, ale jakmile jsem se podíval na samotné šrouby, co je na nich vyražené - celkem mě to překvapilo - VIKA (Čína). Jo, ta cena se mi zdála dobrá, to je pravda, hnedka jsem to tam šel reklamovat, že čínské šrouby a ještě tak důležité nechcu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych to nevztahoval ani tak na nájezd, ale spíš na délku tras. Pokud většina tras je kratší např. 20km tak vezmi pevné intervaly, jednak budeš mít po roce zase nový olej a za druhé by ti tam ten olej pro prodloužené intervaly stejně 2roky nevydržel, protože by tě auto hnalo na servis dřív.

V opačném případ bych dal olej pro prodloužené intervaly, jsem toho názoru že ten olej je kvalitnější. Došel jsem k závěru že pro motor je nejlepší používat olej pro prodloužené intervaly, ale měnit max. po 20tis./2roky. 30tis bych na tom nejezdil i kdyby auto nijak neprotestovalo...

Hele s tim olejem by kazdy, kdo v tom dela, nesouhlasil.

Oleje na VV jsou vsechny znacky +-stejne. Jakmile splnuje normu, muzes ho pouzit. Obal samozrejme snese vse, to je vec druha, o tom nepisu.

Takze idealne menit kazdy rok nebo 10tis km a davat ten nejlevnejsi s normou a nejakou znacku co je u nas leta a o ktere vis, ze tu bude i za rok.

Navic rafinerka je snad jen jedna, opravdu je rozdil jen na a v obale. Jakmile by mel olej cokoliv zasadniho navic nebo min, tak logicky nemuze plnit normu prece. A nejake nano prisady :D... mozna dve castice by se daly najit.

Editováno: , autor: Radius
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ono vůbec nejlepší by bylo měnit olej každých 1000km, s tím by asi málo kdo mohl nesouhlasit. Ale z praktického hlediska je to hloupost a proto tu existují i intervaly delší.

 

O olejích jsem toho načetl poměrně dost, ale dokud mi osobně někdo nepotvrdí že je vyrábí na světě jen jedna rafinérka tak tohle beru jako blud. Nevěřím že všechen olej pochází vlastně z jedné rafinérky i když to bude psát deset odborných časopisů a bude na to mít deset důvodů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V Evropě jsou asi jen 2-3 rafinerky vyrábějící oleje. Ty rafinerky vyrábějí tzv. základové oleje, od nich je kupují tzv. výrobci olejů ( castrol, mogul, Mobil atd.) a přidávají do nich svoje směsy v podobě různých adetiv. Toď vše. Ale jsme mimo téma. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je diskuze na dlouho... Opravdu tu jsou jenom 2-3? To že to někdo napsal do jakéhosi odborného časopisu a pak založil mazivářské poradny na příč internetovými fóry o autech nevnímám jako věrohodné informace, ale jako loby prodejců levných olejů.

 

Základové oleje vyrábí většina velkých a známých společností ve vlastních rafinériích. Výroba kvalitních základových olejů v jedné velké rafinerii a jejich doprava po celém světě je zpravidla levnější než výroba stejného množství oleje v několika „lokálních“ rafinériích. Proto taky neleze říct, že motorové oleje prodávané v Evropě jsou vyráběny pouze ze základových olejů z evropských rafinérií.

Nutno podotknout, že všem společnostem jde v prvé řadě o zisk a peníze. Pro někoho je levnější zdaleka dovážet vlastní základové oleje, pro jiného je lepší nakupovat základové oleje od konkurence. Jiní zase mohou výhodně dovážet hotové výrobky ze zámoří.

 

Z toho vyplývá že není problém koupit padělek s pochybným původem tvářící se jako značkový olej.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Však to já s tebou nerozporuji. Ten počet nevím přesně, někde jsem to četl a už si nepamatuji, vím, že jich je málo a že to rozhodně není co výrobce oleje to svoje rafinerie. Já třeba kupuji od známého z Kelly Castrol, protože vím, že Kelly nakupuje přímo od Castrolu. mám to potvrzené jak od toho kamaráda, tak od samotného Castrolu. Samozřejmě to nekupuji za cenu, za kterou to ma Kelly standardně v prodeji. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nechci se hádat, ale Kelly podle mě nebere přímo od Castrolu, ale někde překupuje. V roce 2014 zaváděl Castrol na trh inovované oleje Titanium, psal jsem nějakej dotaz přímo do Castrolu, protože ten olej u nás nebyl nikde v kamennejch obchodech a z e-shopů jsem měl strach, abych nekoupil padělek. Poslali mě seznam prodejců, s kterejma přímo obchodujou, ale Kelly tam není. Možná, že nastala změna a tvoje informace je mladšího data.

 

 

níže Vám zasílám odkazy na internetové stránky spolehlivých společností, kterým již Vámi poptávaný produkt dodáváme. Většina z nich provozuje jak kamenné prodejny tak i e-shopy.

Musím ovšem poznamenat, že přesto, že uvedeným společnostem produkty s přídavkem Titanium dodáváme, není vyloučené, že mají skladem ještě „staré“ produkty bez Titania, které přednostně doprodávají.

 

http://www.elitecat.cz/

https://webcat.apm.cz/naplne.aspx

http://www.avauto.cz/

http://www.sheron.eu/Products/ProductList.aspx?PtreeCBActive=1&PtreeBrand=CASTROL

http://www.autodily-cardo.cz/motorove-oleje/

http://pneushop.makar.cz/cz-kategorie_95649-0-castrol.html

http://www.eshop-car.cz/

http://www.olejspol.cz/kategorie/automobilove-oleje/oleje-castrol

http://jaknaauto.cz/Produkty/MOTOROVE-OLEJE-C54/DLE-ZNACKY-C108/CASTROL-C114/

http://www.abv-autodily.cz/?page=dily&z=a&d=1&mid=5&pid=91#nadpis

http://eshop.corahb.cz/home/

http://www.cc-autodily.cz/sezonni-zbozi

http://www.autodily-remi.cz/oleje-pro-motocykly

http://www.adpartner.cz/

http://www.hnmotor.cz/

http://www.auto77.cz/oleje/

http://www.kontakt-eshop.cz/kategorie/oleje/oleje-motorove/osobni-automobily/

http://autollshop.cz/castrol-41/

http://www.eshop.mgparts.cz/

http://www.torriacars.cz/naplne-a-kapaliny/

http://www.olejacek.cz/

http://www.eoleje.cz/?manufacturer=10

http://www.olejeobchod.cz/motorove-oleje-castrol

http://www.autobyznys.cz/qx680/olejemazaci-tuky-motorove-oleje

http://www.bonatrade.cz/motorove-oleje/castrol/

http://www.pro-oil.cz/motorove-oleje-pro-osobni-vozy/castrol

http://www.oleje-mpa.cz/originalni-oleje/castrol-oleje

 

 

Děkujeme za Vaší přízeň a zájem o produkty Castrol.

 

S přátelským pozdravem / Kind regards / mit freundlichen grüßen,

 

Zoltán Csányi

CZ Lubes Lead CSR

 

Castrol Lubricants (CR), s.r.o.

BP Global Business Services | 32-34 Soroksári út | H-1095 Budapest

Tel.: +420 800 144 001| Fax: +420 800 304 111

E-mail: objednavky@castrol.com | E-mail: Zoltan.Csanyi@ec1.bp.com

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Effective: bez se zeptat jakehokoliv znameho (abys vyloucil, ze v autorizaku by chteli tahat jen prachy), co dela s autama a ma zkusenosti. Kazdy ti rekne, ze kupovat auto po nekom, kdo to menil 2 roky / 30tis je proste moc. Pokud motor rozeberes, tak to poznas. Oleje jsou víceméně porad stejne. Lej obyc olej a delej prodlouzene intervaly, rozdil nepoznas. Asi o krapet ty LL oleje lepsi budou (doufejme). Pokud chces mit auto v cajku (respektive pro nej udelat to nejlepsi), 10tis / rok a vzdy menit pred zimou, to je to nejlepsi co muzes udelat. Na cene oleje nezalezi, kvalita je stejna u vsech. Nutne je nemit padelek a no name firmu, ktera na obal napise vsechno a v realu je tam olej na fritovani. Nahrabe a za pul roku zavre kram. Zavedena firma si tohle nedovoli. Prodlouzene intervaly jsou jen pro to, aby kdyz zakaznik pocita naklady za vuz za 5 let, tak ze mu vyjdou nizke a ma to evokat pokrok. Vsichni vime, ze to je hlavne pro firmy, protože firmy tvori snad az 80% nakupu novych vozu a tak nizke provozni naklady jsou take vepredu. Navic po 4 letech auto otoci a za servis daji 8tis (berme ze se vejdou do intervalu). Neber to. Firmam na autech nezalezi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kluci, chodím často k mechanikovi do dílny, v poslední době už jen na pokec, ale byly doby při studiu, kdy jsem k němu chodil na brigádu. Byl jsem u něj zase nyní o víkendu, došla řeč i na LL oleje a ukázal mi, jak vypadá olejový filtr u naftového motoru po 30000km. Normálně to byl hnus, funkčnosti filtru musela být 0%. Poté mi ukázal druhý filtr, který byl úplně rozdrcený. Ta "papírová" vložka byla "rozemletá" na kousky, takto v tdi motoru našel po 30 tis intervalu. Filtry nebyly nekvalitní značky (z číny apod.)

 

U benzínu by to dopadlo možné lépe, ale mi to potvrdilo to, co si myslím už od počátku a to, co tvrdí můj mechanik, který má auta pod rukama každý den, že výměny co 30000 jsou vážně strašná blbost a jen tlačení na snížení nákladů, což způsobí akorát tak zvýšení opotřebení auta. Kdyby se ten filtr jen ucpal, tak bych řekl ještě no dobře, aspoň půlku intervalu filtr binec zachycoval, ale když ta vložka praskne a následně binec v motoru zase začne kolovat, tak pak není důvod tam ten filtr vůbec montovat...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes prohlidka + mobilita = 483Kc s DPH.

 

Mimo to mi vynulovali promenlivy interval oleje, toz bomba :) Pritom mi nemeli nic nulovat, protoze v PP mam jenom udaje na olej a olej jsem dnes nemenil. Fakt jsem smutny z toho, ze v autorizovanem servisu nevedi jak to ma byt. Ale uz to neresim, protoze v cervnu jsem chtel stejne jet na vymenu oleje a nastavit si pevny interval.. takze se to akorat vynuluje znova.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...