Pawouk Vloženo 24. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 24. Červenec 2013 Druhy zadních náprav OIIIKlikováVíceprvkováVíceprvková 4x4 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
juanv Vloženo 24. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 24. Červenec 2013 Hlavně by mě tady zajímaly názory současných majitelů OIII na "tu jejich" nápravu. Tak 90% zhýčkaných novinářů brblá na kliku, ale poznali by to, kdyby nevěděli, že tam je? Co řeknou majitelé, kteří měli OII a teď jezdí na OIII? Nechal bych hlasovat. Díky za názory! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 24. Červenec 2013 Autor Sdílet Vloženo 24. Červenec 2013 Takto, měl jsem možnost jet s OIII 1.6 TDI CR, takže s klikovou nápravou. Byla to normální jízda, takže žádné eskapády. Zadní náprava se při tomto oproti mé OII projevovala jen zvýšeným hlukem při přejezdu nerovností, jak to trefně nazval můj brácha, "dupáním". Nic víc, nic míň. EDIT: ještě bych dodal, že to bylo na 16" zimních pneu Barum Polaris 3, zatížení vozu - 3 dospělé osoby. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bicista Vloženo 24. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 24. Červenec 2013 12 let jsem jezdil s viceprvkem, ted jezdim na O3 s klikou, nevim no podle mne se ten rozdil priliz nafukuje, asi to rozdil bude v absorbovani nerovnosti, ale ze by se mi nejak zhorsil komfort to se rici neda. Kdyby mi to nikdo nerekl ze mam jinou napravu, tak to ani nepoznam. A je vlastne skoda, ze to vubec vim, pac pri kazde nerovnosti premyslim jestli je neco jinak nebo ne. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Voice Vloženo 25. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 25. Červenec 2013 Přesně tak 99% lidí nepozná žádný rozdíl jestli pojede z klikou nebo víceprvkem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ben06 Vloženo 25. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 25. Červenec 2013 četl jsem hodnocení pisálků v jednom plátku kde měli se zadní nápravou ohromný problém lulani, kdyby nevěděli jáká je v autě náprava poznají hovno Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 25. Červenec 2013 Autor Sdílet Vloženo 25. Červenec 2013 bene06, příště bez vulgárností, ano? Podle mě normální řidič za běžné jízdy nemá moc šancí poznat rozdíl. Ten se nejspíš ukáže až při ostré jízdě v obloucích. Jenže, kolik majitelů OIII takto běžně jezdí, nebo bude jezdit? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mike_k Vloženo 25. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 25. Červenec 2013 Mozna se budete smat, ale je to dost o pocitu. Vetsina lidi, vcetne me, kdyz si koupi nove auto, tak nechce aby bylo v necem horsi nez to starsi. Me by to taky sralo, byt uznavam, ze ten rozdil je tam mizivy. Ale proste ten pocit, ze tam dali neco technologicky horsiho nez jsem mel poslednich x let. A clovek pak na tech nerovnostech pak diky tomu citi a slysi i to, co neni. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 25. Červenec 2013 Autor Sdílet Vloženo 25. Červenec 2013 Jo ,takové podvědomé vnímání, nebo jak se tomu říká. I to je možné, ale asi jen u informovaného člověka. Já, když si vezmu třeba jen kolegy v práci (ač většina z nich řídí různá auta desítky let), tak nikdo z nich by to nerozeznal a ani je to nezajímá = jsou to pouze "konzumenti", kterým stačí, že je auto převeze z bodu A do bodu B. A to si myslím bude podobné u většiny zákazníků OIII. Tady na foru je to poněkud jiné - místní se zajímají a vědí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
attim Vloženo 25. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 25. Červenec 2013 (editace) No já teda nevím, dost často tady vidím totální slepotu díky nějakému vztahu ke značce a už je to tu zase. Několik let jsem jezdil v O2 a teď bude O3 (služební). Minulý týden jsem si půjčil 2.0TDI co měli jako předváděcí po dobu servisu stávající O2. Já tedy nevím jak velký ignorant by člověk musel být, aby ten rozdíl nepoznal - je to prostě evidentní a čím horší silnice a vyšší rychlost, tím větší ten rozdíl je. Občas to někde uskočí a co mě (opět - není to poprvé, co tu nápravu kritizuji) překvapilo bylo přenášení ran od podvozku do auta na jakékoli nerovnosti, o které v O2 nevím. Jako nezlobte se na mě, ale plácání jak 99% nepozná rozdíl jsou nesmysly, to auto je jízdními vlastnostmi horší, než s víceprvkem. Jen aby zase někteří zarputilí zastánci neplácali úplně mimo mísu - ne, rozhodně to není nebezpečné a ano, dá se s tím normálně jezdit a bez problému si na to zvyknout. Ještě k tomu hodnocení pisálků - to o čem psal ben06 byl Honza Koubek, kterého jsem do té doby měl za schopného novináře v této oblasti, bohužel tím, že neví a není schopen se ani podívat jakou nápravu má autě pod zadkem a ještě to hodnotí se dostal do kupy trotlů a nezachrání ho ani emotivní video, které natočili tako "trest" za tuto chybu. Editováno: 25. Červenec 2013, autor: attim Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 25. Červenec 2013 Autor Sdílet Vloženo 25. Červenec 2013 Tak jsem asi ignorant, tak masivní rozdíl jsem nepoznal. Asi bych musel to auto mít déle a najet víc km. Pouze jsem popsal svoji zkušenost. Líp to neumím. A kdo že je tu ten zaslepený zastánce značky? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
attim Vloženo 25. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 25. Červenec 2013 Zase mě nechápejte špatně - masivní rozdíl je nedefinovatelný pojem. Ten rozdíl tam prostě jě, pro mě je docela zásadní, pro jiného může být minimální což záleží na tom, jak dotyčná osoba auto vnímá. Mimochodem, přesně na tomhle výrobce staví tu myšlenku - masa lidí nepocítí skoro rozdíl, tak je to OK. Mimochodem proč se do některých motorizací dává víceprvek ? Protože to řešení je stejné jako klika ? No to asi ne :-) Akorát jsem nepochopil tu poznámku o zastánci značky - já jím rozhodně nejsem, Octavie konzumuji proto, že to tak chce zaměstnavatel :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lucasse Vloženo 25. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 25. Červenec 2013 Rozdil je poznat pri rychlejsi jizde, pri nerovnosti v zatacce, pri prudcim brzdeni, kdy to cmlouva se zadkem jak s kacerem na pisecku Pravda, mit to nejaky duchodce nebo vseobecne clovek kterej se chce dostat z bodu A do bodu B, to nepozna. Zatim najeto s OIII 5500km. Skoda, ze nedostala viceprvek i 1.4 TSI. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
memory2 Vloženo 25. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 25. Červenec 2013 Sakra ještě jsem neměl možnost se s "vlečkou'" svézt. Přestoupil jsem z OII do OIII s víceprvkem. Chtěl bych to posoudit. Asi půjdu nějakou půjčit abych konečně viděl (cítil) na vlastní oči (kosti) ten rozdíl. pokud jde o víceprvek v OII jsem měl jsem 1.6 tdi takže tam asi jeho "kvalit" ani nešlo moc využít. Ale nic tam vyloženě nebouchalo. OIII s multilinkem mě přijde utlumená prakticky stejně jako předešlá OII Nedávno jsem zkoušel jet trochu pilu za kámošem s OIII co jel na jednostopě 750ccm a poprvé jsem slyšel pískat gumy. Nejsem žádnej závodník ale jednu zatáčku jsem vzal celkem dost z ostra. Normální průjezd kolem 40 km/h já jel skoro 80. Gumy pekně ječeli a auto se chovalo naprosto neutrálně. Vrátilo se bez odmlouvání do stopy kde jsem to po něm chtěl a jelo se dál. Nekonalo se žádný uskakování nebo naklánění prostě naprostá neutralita. Až vyzkouším tu samou zatáčku někdy s "vlečkou" tak jestli nezkončím na stromě tak napíšu )) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bicista Vloženo 25. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 25. Červenec 2013 (editace) Dneska jsem s O3 projel nekolik rozdrbanych okresek. Jedline ceho si vsimam, kdyz tedy se zacnu cilene vsimat co dela zadek, tak jedine zvukovy projev pocituji, ze je jiny nez u O2. To bouchani pres diru ma vyssi frekvence, Viceprvek byl takovy tlumenejsi - basovejsi na ucho prijemnejsi. Ale nejak nevim ty nase silnice stoji za takovy kulovy, ze i s viceprvekm to nebylo najak lepsi.Ale taky ted sedim v novem aute a presedlal jsem z octy, ktera mela 130tis a tlumice uz byly taky uz mekci. Novy mi prijde jemne tvrdsi. Coz muze byt tim, ze je to novy. Jak rikam ja sem s O3 maximalne spokojen zatim absolutne ve vsem a zpatky do O2 bych tedy rozhodne nesel. Libi se mi na ni uplne vse, a to nejsem upjaty na neco, za co sem dal peniz, tak to preci musi byt supr. Ja ji mam zadarmo, takze se upinat nemusim. Najezdim rocne 40tis. Zatim jsems novou O3 nejel zadny extrem abych mohl posoudit, zda mi to nekde ulitne. To srovnani je velmi tezke, a proto, ze je to dost tezke, tak to znaci, ze klika neni zadna tragedie. Musel bych asi hned za sebou projet stejny usek s viceprvkem a bez nej abych mohl vubec vydedukovat nejaky rozdil. Ano s pohledu vyvoje a doby je klika krok zpet. Ale podle mne ten podvozek je natolik vyladeny, ze pro 90% lidi to zadny rozdil o proti viceprvku neni. A zbytku 10% se beztak nezavdecite nicim, ty budou remcat porad a na vsechno.Mne vadi proste to, ze se medializuje, jako neco co je strasna tragadie, kdy si pres diru prekousnete jazyk a kde pri prujezdu zatackou vam odzkoci zadek do prikopu. Jezis kliku ma dneska jeste spousty znacek a lidi ani nevi co v zadku maji, pac lidi si nekupuji auta podle napravy. Ano octa je drahy vuz a naprava jako viceprvek by ji sluselo. Jedine co ji tedy chybi je ta volitelnost napravy. At je tedy za priplatek, kdo bez viceprvku nedokaze zit, tak by si ho mel moznost zvolit. Ale myslim, ze k tomu casem stejne dojde. Havne lidi by se meli na silnici chovat tak a jezdit tak, ze jim ma klika bohate stacit. A pokud jde jde o absorbci nasich tankodromovych silnic, tak to jedine ze by octa jezdila na vzduchovem polstari. Editováno: 25. Červenec 2013, autor: bicista 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
attim Vloženo 26. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 26. Červenec 2013 Tohle je přesně ten typ příspěvku, který se tu v podobných tématech objeví vždycky :-) Proto jsem psal větu: "Jen aby zase někteří zarputilí zastánci neplácali úplně mimo mísu - ne, rozhodně to není nebezpečné a ano, dá se s tím normálně jezdit a bez problému si na to zvyknout." Větší část toho posledního odstavce je demagogie. Zejména hláška "Havne lidi by se meli na silnici chovat tak a jezdit tak, ze jim ma klika bohate stacit" je totálně mimo mísu - nebylo by potom lepší, kdyby všechny auta jezdila max 90km/h aby bylo bezpečno ? Nejsi náhodou příbuzný Humla ? :-)) Fakt sranda co tu píšeš ... Nicméně právě proto, že O3 není levné auto je špatně, že tento prvek postrádá ve většině motorizací a zvlášť v porovnání s O2, která ho měla vždy. Je to prostě ojeb toho auta a je mi úplně jedno jaké jsou důvody a kolik lidí to nepozná - to je jen jejich smůla a bohužel i všech ostatních, protože jinak proti O3 celkem nic nemám (jasně je tam X dalších kompromisů pro snížení ceny, ale tohle vlákno je o nápravě). Jel jsem v několika motorizacích s víceprvkem i bez a prostě je to znát a autu ta jednoduchá tyč sebere kus komfortu a sebevědomí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
psurn Vloženo 26. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 26. Červenec 2013 Klikovka je už od pohledu podstatně jednoduší, levnější a méně dokonalá. Její výhodu jako zákazník bych spatřoval v tom, že obsahuje méně dílů a uložení a tedy zřejmě menší údržbu a opravy. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 26. Červenec 2013 Autor Sdílet Vloženo 26. Červenec 2013 attime, snad každému musí být jasné, že kliková náprava (i když funkční) je krok zpět. A neokecá to nikdo, i kdyby měl zlatá ústa. Jenže věc má i druhou stranu - OIII se nejspíš prodává celkem slušně, a to v naprosté většině s klikovou nápravou. Takže je vidět, že mnoho zákazníků toto vůbec nezajímá = buď je jim to z jakéhokoliv důvodu úplně jedno, nebo o tom něco vědí, ale nepovažují to za zásadní problém - jinak by si přece tuto" odskakující kozu" nemohli koupit, ne? No a těch několik, co s tím mají vážný problém, si třeba koupí něco od konkurence. Pokud ovšem nebude mít ten stejný zádrhel - OIII totiž není jediný současný vůz s klikovou zadní nápravou. Holt nastaly těžké časy a pro automobilky je to asi výhodné... Aby bylo jasno, nijak se nechci zastávat takovýchto technologických kroků zpět, jen prostě výrobce sleduje svoje zájmy (maximalizace zisku), a když na tyto kompromisy zákazníci přistoupí, není pro něj co řešit. No a co si budeme povídat, speciálně v ČR je většina Octavií firemních a tam se tímto nikdo nebude zabývat. Já osobně bych třeba přivítal, kdyby víceprvek byl možný za nějaký rozumný příplatek i pro méně výkonné motorizace. A bylo by po tzv. "problému". Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
attim Vloženo 26. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 26. Červenec 2013 Zbytečně to emotivně dokresluješ - odskakující koza ? Napsal jsem něco takového ? Nikoli. Jen říkám, že v přímém porovnání to sem-tam uskočí a je to poznat, nicméně nic nebezpečného to není. Jen znovu poukážu na fakt, že víceprvek v některých motorizacích existuje a tudíž nějaký smysl má. Jinak v podstatě souhlas, ta náprava nepředstavuje zásadní problém a netýká se to jen koncernu VW, jde o obecný jev, který jsi popsal. To ale nic nemění na tom, že zásadně nesouhlasím s příspěvky, které to označují za nafouknutou bublinu nebo nerozpoznatelný problém - tak to prostě není, jednoduchá tyč je krok zpět zejména vzhledem k předchozímu modelu - a o tom tady mluvím celou dobu. Firemní klientela se tím nezabývá to je jasné, ono ani normální konzumenti se tím nezabývají - jednak proto, že je to nezajímá, druhak proto, že tomu třeba nerozumí a taky proto, že nemají možnost volby... výsledkem je, že výrobce ušetří náklady a uživatelům dodají auta s horší podvozkovou technologií, než tomu bylo u předchozího modelu - jinými slovy, méně auta ze stejný peníz (+/-, to neberte doslova). Příplatek za tu nápravu by imho dával smysl. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 26. Červenec 2013 Autor Sdílet Vloženo 26. Červenec 2013 jj, já také netvrdím, žes něco psal o koze (jestli to tak vyznělo, tak sorry), navíc jsem to dal do uvozovek, jako takové přirovnání, které se tu tak nějak používá v různých významech. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
faustino Vloženo 28. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 28. Červenec 2013 co mam novou oktavku na klice, tak uz pri mensich nerovnostech na vozovce v zatackach ma zadni naprava tendenci lehce uskakovat, Nemuzu srovnavat s jinou octavkou, tohle je ma prvni. Predtim sem mel Ford C-MAX a muzu rict ze sedel na silnici lip nez octavka (coz je asi jen jediny plus u C-maxu!). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bicista Vloženo 28. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 28. Červenec 2013 Tak dnes jsem pocitil konecne poradnej rozdil naprav. Jel jsem pres prejezd kde byly za sebou ctvery koleje. Nevim jak to popsat a ale byl to zvlastni pocit kde to auto cele nejak rozkmitalo. Bylo citit jak naprava neztiha jak se nerovnost prenasi na druhe kolo ktere se potyka se svoji nerovnosti a obracene. Takze to to napravu radne rozkmitalo. Takze takove silne nerovnosti ktere jsou tahle to obsorbuje daleko hure nez kdyz je kazde kolo zavesene samostatne. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MichalRr Vloženo 28. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 28. Červenec 2013 Za mě je to také krok zpět a hlavně mi to vadí v poměru s tím, že Octavia je témeř nejdražší auto ve své třídě. Ale finálně až prodeje řeknou jestli byl tento krok pro Škodu špatný nebo dobrý. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
wolfspitz Vloženo 29. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 29. Červenec 2013 Klikovku toleruju tak jedině u mé letité O1 1,8 T. Pak následovaly u mě auta s nezávislým zavěšením a výrobci věděli proč toto řešení volí. Prostě klid a paráda při jiždě a čitelný podvozek. Nyní s touto úspornou nápravou se MB hlásí téměř do střední třídy, ale já jí posílám do nižší střední třídy protože ve vyšší třídě platí jiný standart. Vždyť i Korejci mají i u menších aut nezávislé a u kategorie OIII bez vyjímky mají viceprvek. Taky mi nejde na rozum cena OIII v porovnáním s tím co nabízí konkurence. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
foter Vloženo 2. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 2. Srpen 2013 Prispejem aj ja.Mal som 3x octavia I 66+66+96Kw.Potom octávia II 77Kw, octávia II 1,6TDI-cr face, teraz mám Octávia III 1,6TDi-cr 17tis.km. Ak by mi to nikto nepovedal,častejšie by som chodil do kufra,či sa tam niečo nepovaľuje,takto nejdem,mávnem rukou-kluka.Hovorím o zlých cestách.Na dobrej ceste neviem nič. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.