Přejít na obsah

vlnovec - výměna (cena, značka ?)


Majký

Doporučené příspěvky

možná to patří o kousek vedle no uvidíme.

Profukuje drátěnka u svodů a katalyzátorem dá se koupit a prohodit?

Ve Škodovce mě řekl tech. že jen s katalyzátorem za 20.000.- nějaké divné.

Jinak mám 1.4 16v 74kw r.v. 2000

díky za každou radu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Se posrali! Kompenzátor (vlnovec, pletenec) se normálně mění vyříznutím starého a navařením nového. Mě to stálo kolem 2000,- ve SPei výfuky. Měl jsem to na počkání, tak jsem cenu moc neřešil. První díl výfuku je stejně tlustostěnný, ale bohužel v jednom kuse s katalyzátorem a vlnovcem. Od toho je ale svářečka, ne?

Pěkně sundat z auta, vyříznout a očistit konce, nasadit na auto, naladit a nabodovat nový, sundat, obvařit, nasadit, hotovo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

A jak se prakticky projevuje když je vadnej ten vlnovec, že profukuje...dělá to velkej kravál nebo to třeba jenom píská, protože já mám kopmlet vyněněnou novej zadní i střední díl vejfuku...a pořád mi tam něco píská takže nevím jestli je to v motoru nebo vlnovec :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
Vlnovec jsem měnil v extravýfuku za 1400kč. Ve škodovce mi to poradili a řekly že nejsou žadní svářeči. Mění jen nový za starý kompletní kus.

Projevovalo se to hrubším zvukem a v zimě při puštěném ventylátoru mi to sálo spaliny do kabiny.

vlnovec sem koupil z Pronda v bolce asi za 300 kaček, doma vyndal ten díl, vyřízl vlnovec, navařil novej, a zase nandal do autí, změna byla akorát ve zvuku, páč novej vlnovec má jinej vnitřní povrch, ale zvuk je pěknej :) a samozřejmě už to neprofukuje a nesmrdí do kabiny vozu :):palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
A jak se prakticky projevuje když je vadnej ten vlnovec, že profukuje...dělá to velkej kravál nebo to třeba jenom píská, protože já mám kopmlet vyněněnou novej zadní i střední díl vejfuku...a pořád mi tam něco píská takže nevím jestli je to v motoru nebo vlnovec :)

Vlezeš pod auto a k vlnovci dáš ruku. ucítíš výfukový plyny. Somo přo nastartovaným motoru. A taky je jinej zvuk.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Se posrali! Kompenzátor (vlnovec, pletenec) se normálně mění vyříznutím starého a navařením nového. Mě to stálo kolem 2000,- ve SPei výfuky. Měl jsem to na počkání, tak jsem cenu moc neřešil. První díl výfuku je stejně tlustostěnný, ale bohužel v jednom kuse s katalyzátorem a vlnovcem. Od toho je ale svářečka, ne?

Pěkně sundat z auta, vyříznout a očistit konce, nasadit na auto, naladit a nabodovat nový, sundat, obvařit, nasadit, hotovo.

U mého mechanika mě to stálo 7OOkč sakum prdum. Vzal si auto,koupil vlnovec a navařil ho tam. Jako bonus mi auto až přijelo domů a vyluxovaný. :palec2::palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...
  • o 2 roky později...
  • o 3 týdny později...

Zdravím. Doporučíte mi někoho na výměnu vlnovce (Fabia 1,4 16V 55kW) v okolí Ostravy. Při ranních studených startech se z Fabky stává plynová komora, je to hrůza :feve:. Díky za odpověď.

Ahoj, jestli si nikoho nesehnal, mám velice schopného mechanika (kamaráda). Můžu ti poslat kontakt.

Pošli SZ.

Editováno: , autor: dandas01
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Tak konečně jsem se dostal k výměně vlnovce (pružný díl) fabia 1,4 16V 55kW.

Motor VW typ BBY (r.v.2004) s předkatalyzátorem (viz obr.), takže se musí rozebrat téměř polovina auta, aby se sundal přední díl výfuku (pouze práce +-3000,-). Ale dá se to vyřešit jednodušeji, cca za 1,5h (montážní středisko Výfuky-Tyll ve Zlíně http://www.vyfukyservis.cz):

Postup:

-vyřízne se starý vlnovec a sundá se přední díl s katem (část s přírubou přišroubovanou k předkatu nemusíme

demontovat)

-nasadí se nový vlnovec na přední díl, na vlnovec se dá přechodka

-přechodka k vlnovci+vlnovec k přednímu dílu se naboduje autogenem (nehrozí žádné bludné proudy jako u COčka)

-přední díl se sundá a přechodka k vlnovci+vlnovec k přednímu dílu se obvaří COčkem

-takto opravený přední díl nasadíme zpět a přechodku přivaříme plamenem k přírubě s kolenem, které se nemuselo

demontovat (viz foto svaru), druhý konec za katem je ke střednímu dílu připevněn sponou (v mém případě třmenem)

Výhody: díky tomuto postupu se ušetřilo x hodin práce, těsnění a samojistných matic. Vlnovec se ohnul max o 1mm, ne jako v případě kompletní demontáže předního dílu včetně příruby. Svařování plamenem zamezuje poškození el-instalace.

Vlnovec: Co se týče kvality, nechtěl jsem polské, čínské aj., tak jsem se rozhodl pro vlnovec firmy vyfuky-tyll.cz s vnějším a vnitřním opletem (45x230), jež podle mě patří mezi nejkvalitnější na našem trhu (viz http://www.vyfuky-ty...i-pruzne-cleny/ )

Cena: pod 2900,- (jinde chtěli +-3000,- jen za práci díky 16V motoru s 2 katy)

Použitý mat.+díly: vlnovec+nový střední díl fa Výfuky-tyll 492 Kč + 1296 Kč, těsnící pasta, třmeny, práce +-1000 Kč

S prací a přístupem mechanika jsem byl nadmíru spokojen, práci odvedl na 1, výfuk je jako nový.

Dojmy po výměně: v autě je nyní při jízdě neskutečné ticho, motor má klidnější chod, lépe akceleruje (možná díky většímu odporu výfukového potrubí), přes výdechy klimy se nešíří zplodiny (nejhorší v zimě)

post-31024-0-18562800-1334842257_thumb.j

post-31024-0-76510700-1334842271_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...