Přejít na obsah

GO Motoru


roman799

Doporučené příspěvky

Dobrý den, měl bych jeden dotaz ohledně 1,4 16V 74kw pravidelně servisované, myslíte si že má cenu dělat písty a hlavu u motoru který má najeto 190 000tis. km? Rozmýšlím se jestli do toho jít nebo ne, ale co jsem se dočetl tak motor by neměl být nějak zvlášt opotřebován ,což si myslím i já že motor musí vydžet aspoň jednou toilk. Snad by tato oprava nebyla zbytečná a peníze do toho vložené? Děkuji za odpověď ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zda ti nebere olej jak píše Malta a nemáš problém tak to nedělej. hlava a kroužky udělej jen zda bere olej, ničemu nepomůžeš a budou to vyhozené peníze.

z jakého roku máš auto? problém byl hlavně u motorů AUB (do roku 2003 - zda to dobře píšu)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdyby to nežralo ten olej tak bych o tom vůbec nepřemýšlel, potřebuju spíše vědět, jestli nemá někdo zkušenost s tímto motorem jak jsou na tom ostatní dily s optřebováním klika,válce a td... Kdybych koupil další motor tak na tom budu stejně, jestli né huř (jedině koupit novější jak píšete aspon 2003) . Tak přemýšlím o těch pístech právě, že bych se do toho po zimě pustil.A u těch motorů je za tím vším ta výrobní chyba menších pístů?

Editováno: , autor: roman799
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Ahoj Lidi,

 

před 14 dny jsem koupil Fabii rv. 2001. Zjistil jsem, že strašně žere olej. cca 1l/200 km. Nevím přesně čím to může být, olej mě upozornil kontrolkou na přistrojovce. Tak jsem hned nalel litr s tím, že uvidím jak dlouho tam vydrží, po týdnu se mi rozsvístila kontrolka znovu, načeš by se mě člověk krve nedořezal. Kontroloval jsem kama může tect, ale motor i vana jsou suché.

Přemýšlím, že provedu výměnu kroužků, ale mechanik mi říkal, že by bylo dobré vyměnit i rozvody s pumpů. Tak si říkám, že vzhledem k tomu, že servis značený pořádně není jestli nebude lepší vyměnit toho víc, když motor bude rozhozený, ale ve fabiich se zatim nejak moc nevyznám, tak nevím co se vše bude rozdělávat a co bude určitě nutné vyměniť a co by bylo dobré vyměnit, a abych si to dovedl spočítat. Auto má najeto 172000 km. Díky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nejhrosi je kdyz nekdo napise neco tak docela zajimaveho a akutniho a nenapsie jakej ma motor:D

takze zaprve rozvody je ajsne,ze vymen kdyz se budou zhazovat.to same tesneni pod hlavou, udelat gufera pripadne  zalapovat ventily, a krouzky,ale prvni s emusi zjistit kama to jde coz je jednoduchy zmeris tlaky pokud budou KO,tak zkusit nalit olej do valcu a mas jasno pokud se zvysi komprese,ale stejne bych gufera udelal a myslim tim jak na ventilech tak aj na vacce a nevim kde jeste zalezi na tom jestli mechos dela krouzky na aute a nebo vytahne motor. kdyz vytahne motor tak samozrejme zkontroluje aj gufero kliky a spojku ze...

ale je to silene aby auto nemelo ani 180 tis a zralo tolik oleje. kdyz bere litr na 1000 km da se to,ale todle je 5x vic

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Díky za rady, ano je to tak mam 1.4 16V. Dodám k tomu jen AUB.

K jádru věci, takže žádná kutilská práce doma, určitě k tomu budou potřeba nářadí odbornějšího ražení než klíče, gola, momeňtáky atp. Asi to nebude jak na fáčku.

Předpokládám také správně, že to raději hodit do kvalitnějšího servisu?
Kolik myslíte že mě to může vyjít  práce+koupě nových věcí?

Chci motor připravený k provozu, takže určitě vyměnit rozvodya další nevím které věci, a když už to bude rozdělané, raději projít vše, aby se do toho nemuselo šahat znovu.

A chápu také správně, že když se provede GO, tak je motor jako zánovní, takže k němu tak i přistupovat?

Editováno: , autor: Zdeněk K.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Vracím se zpět k tématu.

Po shlédnutí auta mechanikem mi bylo řečeno, že ten motor je odepsaný.

Dle zvuku při jízdě, kdy při vysokých otáčkách se ozvalo nějaké drnkavé zazvonění mi bylo sděleno, že motor je přidřený. Výkon, není takový jaký by měl být (to jsem zpozoroval i já po delších cestách)
Navrhl mi, že bude lepší výměna motoru, že i po generálce motor stávající nebude nijak  v rámci možností dobrý.
Cenově to ale vyjde dráž, cca do 30 000.

Teď nevím co s tím, koupit druhý motor - který bude odzkoušený, díly vyměnit na něm a zaplatit takovou cenu.
Nebo zgenerálkovat stávající a doufat, že to bude dobré?
Prosím o radu zdejší mechaniky, klidně ty z mého okolí navštívím aby znal i jejich názor
A také i řidiče, kteří ví o svém autě co je pro něj dobré, aby přispěli svou trochou do mlýna.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

diky za komenty.

A dá se nějak při výběru motoru říct, na co si dát pozor? Do 100 tis km, zehnat nemožu. Sehnal jsem nějaký se 170 tisíci. za 12000,- kč, jedná se jen o motor, ale prodejce nabízí možnost udělat tlaky válců, a poslechnout si motor (asi jej má ještě na autě), tvrdil mi, že olej z výfuku cítit nejde. Na co si dát ještě tak pozor aby motor nebyl vadný? A ještě jedna otázka, je nutné do toho motoru nějak zasahovat, když se bude jevit jako dobrý (gufera atp.)? Nebo bude stačit čistě přehodit motor?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...