roman799 Vloženo 27. leden 2011 Sdílet Vloženo 27. leden 2011 Dobrý den, měl bych jeden dotaz ohledně 1,4 16V 74kw pravidelně servisované, myslíte si že má cenu dělat písty a hlavu u motoru který má najeto 190 000tis. km? Rozmýšlím se jestli do toho jít nebo ne, ale co jsem se dočetl tak motor by neměl být nějak zvlášt opotřebován ,což si myslím i já že motor musí vydžet aspoň jednou toilk. Snad by tato oprava nebyla zbytečná a peníze do toho vložené? Děkuji za odpověď Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 28. leden 2011 Sdílet Vloženo 28. leden 2011 vůbec bych o tom neuvažoval ... proč? ... má motor nějaké negativní projevy?, bere olej (extrémně)? Ztrácí se voda? ..... ne? tak proč Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Majký Vloženo 28. leden 2011 Sdílet Vloženo 28. leden 2011 zda ti nebere olej jak píše Malta a nemáš problém tak to nedělej. hlava a kroužky udělej jen zda bere olej, ničemu nepomůžeš a budou to vyhozené peníze. z jakého roku máš auto? problém byl hlavně u motorů AUB (do roku 2003 - zda to dobře píšu) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
roman799 Vloženo 28. leden 2011 Autor Sdílet Vloženo 28. leden 2011 No právě že mám 2001 a AUB a žere olej Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
roman799 Vloženo 28. leden 2011 Autor Sdílet Vloženo 28. leden 2011 (editace) Kdyby to nežralo ten olej tak bych o tom vůbec nepřemýšlel, potřebuju spíše vědět, jestli nemá někdo zkušenost s tímto motorem jak jsou na tom ostatní dily s optřebováním klika,válce a td... Kdybych koupil další motor tak na tom budu stejně, jestli né huř (jedině koupit novější jak píšete aspon 2003) . Tak přemýšlím o těch pístech právě, že bych se do toho po zimě pustil.A u těch motorů je za tím vším ta výrobní chyba menších pístů? Editováno: 28. leden 2011, autor: roman799 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdeněk K. Vloženo 11. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 11. Srpen 2013 Ahoj Lidi, před 14 dny jsem koupil Fabii rv. 2001. Zjistil jsem, že strašně žere olej. cca 1l/200 km. Nevím přesně čím to může být, olej mě upozornil kontrolkou na přistrojovce. Tak jsem hned nalel litr s tím, že uvidím jak dlouho tam vydrží, po týdnu se mi rozsvístila kontrolka znovu, načeš by se mě člověk krve nedořezal. Kontroloval jsem kama může tect, ale motor i vana jsou suché.Přemýšlím, že provedu výměnu kroužků, ale mechanik mi říkal, že by bylo dobré vyměnit i rozvody s pumpů. Tak si říkám, že vzhledem k tomu, že servis značený pořádně není jestli nebude lepší vyměnit toho víc, když motor bude rozhozený, ale ve fabiich se zatim nejak moc nevyznám, tak nevím co se vše bude rozdělávat a co bude určitě nutné vyměniť a co by bylo dobré vyměnit, a abych si to dovedl spočítat. Auto má najeto 172000 km. Díky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hubo44 Vloženo 11. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 11. Srpen 2013 Stači prekružkovať a nove gufera na voditka ventilov. Mechoč ti dobrer radi ked nevieš kedy boli robene rozvody tak aj tie vymeniť leboj aj tak pri kružkovani sa to musii dať dole. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ondikTDI Vloženo 11. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 11. Srpen 2013 nejhrosi je kdyz nekdo napise neco tak docela zajimaveho a akutniho a nenapsie jakej ma motor:D takze zaprve rozvody je ajsne,ze vymen kdyz se budou zhazovat.to same tesneni pod hlavou, udelat gufera pripadne zalapovat ventily, a krouzky,ale prvni s emusi zjistit kama to jde coz je jednoduchy zmeris tlaky pokud budou KO,tak zkusit nalit olej do valcu a mas jasno pokud se zvysi komprese,ale stejne bych gufera udelal a myslim tim jak na ventilech tak aj na vacce a nevim kde jeste zalezi na tom jestli mechos dela krouzky na aute a nebo vytahne motor. kdyz vytahne motor tak samozrejme zkontroluje aj gufero kliky a spojku ze... ale je to silene aby auto nemelo ani 180 tis a zralo tolik oleje. kdyz bere litr na 1000 km da se to,ale todle je 5x vic Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
libero Vloženo 11. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 11. Srpen 2013 nejhrosi je kdyz nekdo napise neco tak docela zajimaveho a akutniho a nenapsie jakej ma motor:D berme to tak,že má taký motor,do akej sekcie to napísal...čiže 1,4 16V Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdeněk K. Vloženo 25. Říjen 2013 Sdílet Vloženo 25. Říjen 2013 (editace) Díky za rady, ano je to tak mam 1.4 16V. Dodám k tomu jen AUB.K jádru věci, takže žádná kutilská práce doma, určitě k tomu budou potřeba nářadí odbornějšího ražení než klíče, gola, momeňtáky atp. Asi to nebude jak na fáčku.Předpokládám také správně, že to raději hodit do kvalitnějšího servisu?Kolik myslíte že mě to může vyjít práce+koupě nových věcí?Chci motor připravený k provozu, takže určitě vyměnit rozvodya další nevím které věci, a když už to bude rozdělané, raději projít vše, aby se do toho nemuselo šahat znovu. A chápu také správně, že když se provede GO, tak je motor jako zánovní, takže k němu tak i přistupovat? Editováno: 25. Říjen 2013, autor: Zdeněk K. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 25. Říjen 2013 Sdílet Vloženo 25. Říjen 2013 Něco o rozvodech:http://forum.skodahome.cz/topic/49232-14-16v-rozvody/http://forum.skodahome.cz/topic/16831-rozvody-u-14-16v/o spotřebě oleje:http://forum.skodahome.cz/topic/101734-vybrus-motoru-14-16v-74kw-aub/http://forum.skodahome.cz/topic/31327-spotreba-oleje/http://forum.skodahome.cz/topic/105476-pistni-krouzkygufera-na-ventilech/ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdeněk K. Vloženo 18. Listopad 2013 Sdílet Vloženo 18. Listopad 2013 Vracím se zpět k tématu.Po shlédnutí auta mechanikem mi bylo řečeno, že ten motor je odepsaný.Dle zvuku při jízdě, kdy při vysokých otáčkách se ozvalo nějaké drnkavé zazvonění mi bylo sděleno, že motor je přidřený. Výkon, není takový jaký by měl být (to jsem zpozoroval i já po delších cestách)Navrhl mi, že bude lepší výměna motoru, že i po generálce motor stávající nebude nijak v rámci možností dobrý.Cenově to ale vyjde dráž, cca do 30 000.Teď nevím co s tím, koupit druhý motor - který bude odzkoušený, díly vyměnit na něm a zaplatit takovou cenu.Nebo zgenerálkovat stávající a doufat, že to bude dobré?Prosím o radu zdejší mechaniky, klidně ty z mého okolí navštívím aby znal i jejich názorA také i řidiče, kteří ví o svém autě co je pro něj dobré, aby přispěli svou trochou do mlýna. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marfan Vloženo 19. Listopad 2013 Sdílet Vloženo 19. Listopad 2013 ja si osobne myslím že najlepšie by bolo kúpiť druhý motor ktorý bude mať do 100kkm, myslím že to víde lacnejšie. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
psurn Vloženo 19. Listopad 2013 Sdílet Vloženo 19. Listopad 2013 Mám za to, že u tohoto motoru nelze měnit ložiska klikovky, jsou součástí bloku motoru a v případě jejich poškození (výměna celého bloku) by oprava byla asi hodně nákladná. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdeněk K. Vloženo 26. Listopad 2013 Sdílet Vloženo 26. Listopad 2013 diky za komenty.A dá se nějak při výběru motoru říct, na co si dát pozor? Do 100 tis km, zehnat nemožu. Sehnal jsem nějaký se 170 tisíci. za 12000,- kč, jedná se jen o motor, ale prodejce nabízí možnost udělat tlaky válců, a poslechnout si motor (asi jej má ještě na autě), tvrdil mi, že olej z výfuku cítit nejde. Na co si dát ještě tak pozor aby motor nebyl vadný? A ještě jedna otázka, je nutné do toho motoru nějak zasahovat, když se bude jevit jako dobrý (gufera atp.)? Nebo bude stačit čistě přehodit motor? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hubo44 Vloženo 26. Listopad 2013 Sdílet Vloženo 26. Listopad 2013 Ked je ešte nahodeny ten motor tak studeny si ho vypočuť či neťuka niektory piest. (dost časty jav) Spotrebu oleja privoňanim k vyfuku nezistiš. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
psurn Vloženo 26. Listopad 2013 Sdílet Vloženo 26. Listopad 2013 Nastartovat, poslechnout a kouknul bych se potom na všechny svíčky, pokud by bral někde olej, tak by jsi to mohl poznat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.