Přejít na obsah

Zimní clona chladiče


chleidy

Doporučené příspěvky

...čím dál víc vidím jezdit okty s clonou na chladiči, jaký na to máte názor?... znám to z náklaďáků a dalo se kdysi koupit takový koženkový udělátko na žigula, ale kolik se tehdy najezdilo kiláků, maximálně do práce z práce, takže furt studený auto, a na vánoce na hory...teď není problém udělat za víkend Alpy a to je celkem nálož...chlazení je nějak dimenzovaný a podle mě má clona význam jenom v extrémních podmínkách pod -20 stupňů a na krátkých trasách, nebo se pletu ?....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tzv.clonou, (jsem asi ze staré školy, já tomo říkám pořád lidově dečka) dosáhnu daleko dříve za stejných klimatických podmínek plné provozní teploty na vozidle +- 90st.Jde to krásně vidět na starých dobrých motorech 1.9 tdi 66/81kw : Četl jsem si tady názory i v jiných tématech a každý se může vyjádřit, tak doufám, že mě zato tady neukamenují, ale já jsem jednoznačně PRO. Není třeba to rozebírat z hlediska teorie (okruh, voda..), praxe je prostě taková, že vozidlo se zahřeje rychleji (vnější část chladiče není ochlazována v celé své ploše). Pokud pojedu za stejných klimatických a provozních podmínek se stejným vozidlem bez a se clonou, tak se clonou dosáhnu dříve teploty 90st. Navíc clonu většina řidičů montuje (s přihlédnutím že jsme na Oc.fóru) na horní část plastové mřížky, přičemž k největšímu náporu, příp.ochlazování dochází právě spodní částí (spodní částí masky). Člověk, který jezdí s autem na delší tratě třeba rozdíl nepozná, nebo to nějak neřeší. Píšu tady ale z vl.zkušenosti, že pokud jedu např.trasu +- 15 km v -15st. i s přihlédnutím k tomu, že je např.povrcvh vozovky pokryt uježděným sněhem apod. - styl jízdy, tak rozhodně zahřeju rychle vozidlo s dečkou a nepřijedu např.do práce a motorem na 70st.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

... Navíc clonu většina řidičů montuje (s přihlédnutím že jsme na Oc.fóru) na horní část plastové mřížky, přičemž k největšímu náporu, příp.ochlazování dochází právě spodní částí (spodní částí masky). ..

 

jen drobnost... O III ma "děravou" jen dolní ani né polovinu mřížky masky.... horní část mřížky je zaslepená...

 

a předpokládám, že tou spodní částí jsi myslel tu voštinovou mřížku v nárazníků... což je pravda, tudy jde nejvíc vzduchu náporem k motoru, resp. chladiči...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...