Přejít na obsah

Katalyzator 1.2HTP 12V


Revolucionar

Doporučené příspěvky

Zdravim Vas,

 

Zajimalo by me, zda-li nekdo meril za jizdy se 47Kw pod kapotou teplotu katalyzatoru. Uz po druhe jsem byl upozorneny na to, ze je u prvni lambdasondy dost ohrata priruba ( nebo jak to nazvat ), az spise zhava a zbarvena do ruda. Pri mereni za jizdy mi teplota katalyzatoru dosahuje az k 1000° C ( dle otacek motoru ). 

 

Docetl jsem se ze by se teplota nemela prehoupnout hranici 1400°C aby se katalyzator neznicil.

 

Diky za poznatky ostatnich.

 

J.

Editováno: , autor: Revolucionar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no už mě na to upozorňoval kdysi servisák na plyn, že kdybych dal pokouření svému motoru a pak se podíval v noci pod kapotu, že uvidím jak to bude rozpálené do ruda ... ale po pravdě, nikdy jsem se nedíval a ani to nijak nezkoušel, ovšem neznamená, že ho občas neproženu :kol-28: . Ale nikdy jsem nepřemýšlel nad tím abych to nějakým způsobem měřil ... ikdyž by mě to zajímalo, jak a za jakých provozních podmínek to měříš ... předpokládám nějaký Pt-Rh termočlánek ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ve Vagu je dostupna teplota katu i kdyz nevim za-li se dle ni da ridit. Nekde jsem se na interneru docetl, ze provozni teplota katu je cca 400 C°, proto ten zajem. Kazdopadne jeste si nejsem jisty, zda to nedela i netesny vyfuk. Porad sviti chyba "nizky ucinek katalizatoru" ale na emisich vse v poradku.

 

Stale resim vyse vypsanou chybu a neda mi spat  :rolleyes: tak zjistuji pricinu. Jen zatim nebyl cas na kontrolu vyfuku (netesnosti). 

 

J.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Ono podla niektorych zdrojov - hlavne asi Zdenek Janda - by sa potom mal katalyzator chladit proste tym ze sa vstrekuje bohata zmes. Vysledkom ma byt chladenie katalyzatora nespalenymi zvyskami benzinu a nehorazne vysoka spotreba. Mne ale aj pri vysokych rychlostiach vysla spotreba vcelku normalna. 

Tieto starsie rocniky vraj mozu mat problem s uvolnenym jadrom katalyzatora, ale ani to nikto nepotvrdil. Mate niekto blizsie info? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

McMatej presne tak  A dajaky novinar popiše aj take že brzdenim motora nasava z katu bordel a od toho sa podpaluju ventily. Ja som mal dve HTP vykuchane kat. a opakovane sa podpalovali ventily tak potom čo je?

 

Mne to asi 2 ludia vysvetlovali aj cez telefon a novinari to neboli. Nemalo teda ist o brzdenie motorom ale len o pripad ked sa prudko uberie plyn a pretlak vo vyfuku nazenie nejake vyfukove plyny az do valca - takto laicky sa mi to zda mozne. Ale to mnozstvo plynov co sa vratia do valca by bolo uplne mizive. Viac bordelu by sa tam uz dostalo z nevymeneneho vzduchoveho filtra. Ze by mohli v katalyzatore vznikat nejake piliny sa mi zda mozne - ale vyfukove plyny by to tam dokonale precistily a vsetky piliny by prudili von.

Je teda divne ze tuto teoriu razia ludia co pravidelne opravuju na HTP ventily, mali by tomu nejak rozumiet. Ale asi nepotrebuju vediet co je pricinou, staci ked to vedia opravit a potom maju spokojnych zakaznikov.

 

Zeby to teda bolo vinou nekvalitnych ventilov? Pouzivaju sa tie iste v nejakom inom motore, alebo to moze byt nejaky lacny diel cisto pre HTP?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Předpokládám, že většina fám o HTP vznikla z článku http://www.cimbu.cz/clanky/auto-moto_htp.pdf

 

Píše se tam například toto: Jeho umístění hned za výfukovými svody nenutilo výrobce použít tepelnou izolaci mezi ocelovým jádrem a vnějším pláštěm, neboť i tak se zahřívá rychle. Bohužel jádro se zde časem vibracemi uvolní a třením vzniklé piliny se při brzdění motorem dostávají zpět, kde opět mohou poškodit ventily a jejich vodítka.

Ten článek je ale 1) starý a 2) plný už dávno vyvrácených nepravd a omylů. 
 
Podle katalogu Autokelly se stejné ventily montují např. do WV Polo, Caddy.
Editováno: , autor: McMatej
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, je to tak. Ten clanok by to chcelo uviest na pravu mieru.

Zda sa ze asi jedine overene informacie budu to, ze u starsich HTP su fakt problemy s rozvodmi (staci to ale opravit) a casto su podpalene ventily - ale 

vlastne sa nevie presne cim to je.

Poskodene voditka ventilov mozno budu - ak mam pokracovat v tipovani - zavinene nekvalitnou vyrobou tych voditok samotnych.

 

Uz davnejsie mi nezavisle par mechanikov tvrdilo ze typicky sa ventily podpaluju ak sa tento motor podtaca. Neviem preco by prave

to malo skodit, radsej to nerobim a ked posadim za volant niekoho ineho tak ho obcas musim prudit :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

 

tak mě docela zajímala teplota katu, proto jsem si taky udělal log při mé jízdě. Jízda byla 15 km dlouhá po městě a pak i částečně mimo město. Styl jízdy jsem měl velice klidný, lechal jsem plyn. Nejvyšší teploty kat dosáhl 850 stupnu C. Naopka ve meste, kdyz jsem zastavil na semaforu tak nekdy klesnul i pod 650 stupnu (což je provozní teplota). Dokážu si představit, že při jízdě na dálnici v létě, může teplota stoupnout i k tem 1000 stupnum C. Zde je muj log a graf.

 

http://uloz.to/xgTvXdPh/katalyzator-xlsx

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V lednu jsem absolvoval novou STK + emise s obavou (stale sviti check motoru s hlaskou slaby ucinek katalyzatoru) ze neprojdu.

Opak mi byl pravdou a dle vystupni tabulky jsem silne pod limitem. V den kdy jsem jel na stk mi kontrolka sama zhasnula a na druhy den se zase rozsvitila  :kol-31:

Asi auto vedelo co ho ceka.

 

S tema teplotama to mas zhruba podobny jako ja takze se tim asi nebudu nadale zbytecne zabyvat. Budto je to spatnym benzinem, nebo netesnosti ve vyfukove soustave.

 

J.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ochlazování katu bohatou směsí není kec, je to realita - tam ani tak nejde o průnik paliva do katu, jako o ten fakt, že bohatší směs má při hoření ve spalovacím prostoru NIŽŠÍ špičku maxima teplot = z válce se vyfukuje chladnější plyn, než když je směs vyrovnaná nebo dokonce ochuzená. Při průniku nespálenýho paliva do katalyzátoru při nefunkčním zapalování jde o jinou situaci - protože se palivo před vlítnutím do katu smíchalo se vzduchem a nespálilo, je potom v katu dostatek kyslíku pro dodatečný shoření nespálenýho paliva.

 

Motory 1,2TSI staršího provedení (EA-111 = pohon rozvodu řeťázkem od kozy) dokonce používají při točkách nad 4000rpm dodatečnej "povstřik" paliva do už spálenýho obsahu uvnitř válce těsně před otevřením výfukovýho ventilu, kdy palivo vstříknutý navíc nad dávku obvyklou pro spalování zchladí obsah spalovacího prostoru a pak vyletí do vejfuku - a protože v plynu už není dostatek kyslíku pro spálení dodatečnýho paliva, katalyzátor se neohřívá žádnou dodatečnou oxidací zbytkových CHx. Samozřejmě, spotřeba roste, emise minimálně CHx taky - ale protože nad 3000rpm už žádný měření exhalátů neexistuje, vesele se to používá - a samozřejmě peněženka majitele pláče. Teplota katalyzátoru tak neroste nad zhruba 1000°C - kdyby se dodatečný palivo nevstřikovalo, při vysokejch točkách by se kat přehřál až nad uvedených 1400°C - spalovací teploty uhlovodíko-vzduchový směsi právě v případě turbomotorů pracujících v ochuzeným režimu (rovnoměrnej chod bez akcelerace) dosahujou 2500°C až 2800°C a to při vysokým objemovým průtoku plynů motorem vede k takovýmu ohřevu katalyzátoru, že by se vypálil a "vysypal"...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...