Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

AGM je odolnější vůči rekuperaci a start stop systému. Je ale oproti EFB dražší.

Akumulátory se dělají s oběma verzemi pólů, na to pozor při objednání. S opačnou verzí pólů, než tam je teď, tam nedáš celý ten kastlík s pojistkami, co je u + pólu.

Baterie je dle umístění kladného pólu buď levá, nebo pravá.

Rozlišuje se umístění pólů pravá tj. když stojíš s póly blíž k tobě, je + napravo, to samé umístění je většinou v autě. Označení v popisu baterie je 0. Pak je bateria levá, v popisu baterie je 1, + pól je vlevo.

Z textů na baterii nic o poloze pólů nevyčteš. Popisem v textu jsem myslel popis v technických parametrech, třeba na eshopu. Dle fotky máš pravou.

 

 

Že je + vpravo/vlevo mě v popisu eshopu trklo do očí jako první.

Dle fotky EFB, 12V 59Ah a + samozřemě vpravo jak psal miklisek.

Jo tohle je prava.

Exide je ted pry kvalitnejsi, Varty se vice serou. Kdyz koupis baterii s vyssim startovacim proudem nebo kapacitou tak to nevadi, jako by tomu bylo naopak. Tedy jde o to, jestli mas SS tak aby byla AGM, Pokud tam mas pravou tak aby nova byla taky prava, tedy +pol v pravo pri pohledu na baterii ze strany kde jsou poly blize k delsi strane baterie. No a aby kapacita Ah a proud A byl minimalne takovy jako je u puvodni baterie. Dulezite jsou jeste rozmery samotne baterie.

U náhrady je to vždy loterie kterou značku, protože ta nikdy nebydrží to co prvomontáž. U O1 mi baterka letos začala 11 sezonu a to jsem už dva roky zpět měl doma jinou, která šla nakonec do jimého auta a je už po smrti.

ben06 ale to tak mas bohuzel se vsim. I kdyz koupis original uz to taky nemas tu jistotu, ze ti vydrzi jako ta prvni z fabriky. Rika se, ze uz je to taky sizene, za druhe to auto uz neni nove a ta elektro sit uz tu baterii muze zatezovat taky jinak atd.
Uvedu priklad z meho auta. Origo je tam 36Ah a 175 A, ta nyni stoji 2200- 2500. Kdyz koupim Vartu, Bosch, Exide v doporucovane velikosti tehle vyrobcu tedy 52Ah a 470A u vsech trech je to obdobne. U vsech trech stoji cca 1350- 1500, to je o tretinu nizsi cena pri o skoro polovine výkonnější baterii. Tedy kdyz vydrzi polovinu toho co by vydrzela ta nove koupena originalka, coz pochybuji, je mi to jedno. Kdybych koupil 44Ah cena je jeste o cca 250 nizsi. Jeste muzu koupit Skoda Economy 44Ah za 1700, ale proc bych to delal kdyz nejspis pujde o obdobne jako ta druhovyroba a porad o 600 drazsi. Miklisovo zkusenost je takova, ze i o tolik vetsi baterii to dobiji normalne a pridana hodnota je, ze tolik nepohasinaji svetlomety pri jakemkoliv zvysenem odberu jinych spotrebicu jako otoceni volantem apod.

Petrrr: už jsem se taky několikrát spálil při hledání jen toho nejlevnějšího. Chceš opici? A máš na banány?

kdybych chtel nejlevnejsi budu se zamerovat na uplne jine znacky a vyrobce. Jestli si myslis, ze kdyz koupis predrazeny original a ze s cenou roste kvalita tak ok. Netvrdim, ze original dily jsou spatne, jen si myslim, ze ve vetsine pripadu je to kvalitativne obdobne jako nahrada renomovanych vyrobcu a ta cena navic akorat zisk automobilky. A ja uz davno rozhodne sponzorem Skodovky byt nehodlam. Dulezite je, ze ma clovek moznost volby. Tedy ac jsem puvodne orig. zvazoval, to je pravda, tak jsem si to rozmyslel.

@vormen

Taky mám tu původní pidi baterku 36Ah.  Při měření napětí jsem naměřil na svorkách 12,48V a v zapalovači 12,20V; vyčetl jsem že správně má být 12,2 - 12,8V. Při kontrole nabíjení naměřeno 14,08V, při zapnutých světlech 13,98V; vyčetl jsem že správně má být 13,8 - 14,6V.

Tak zůstávám dál s původní baterkou. 67447e42f46b83f1a0e59f87db9dd8e1.jpg

V 4. 11. 2019 na 9:19, Petrrr napsal:

kdybych chtel nejlevnejsi budu se zamerovat na uplne jine znacky a vyrobce. Jestli si myslis, ze kdyz koupis predrazeny original a ze s cenou roste kvalita tak ok.

Škoda díl = Varta, jen za 2x takovou cenu.

skôr EXIDE  , MOLL a pod ...  Varty už pomenej 

OK, ale i tak se to jako aftermarket kupuje za úplně jiný ceny než za to chce VWAG.

Za úplně jiný ceny je i pivo v PET vs. z výčepu, nemám rád tohle sockování.

Já si tedy pro baterku do Škody nepůjdu, ale nikdo do těch baterií nevidíte. Je úplně normální, že si u prodejce zákazník objedná sérii zboží, kde si sám určí úroveň kvality. Ona by si Škoda u toho exide mohla nechat vyrobit výrazně horší baterii než se prodává v obchodě a nebo taky mnohem kvalitnější.

Nevim no, kdysi jsem kupoval do Felicie Akumu v normalni prodejne a prodavac majitel mi rikal, ze dodava ty same autobaterie mistnimu servisu Skoda. Ale uz je to tak 10 let, mozna se to zmenilo a servisy Skoda ted musi objednavat i autobaterie od Skoda Auto?

 

 

před 16 hodinami, vormen napsal:

Za úplně jiný ceny je i pivo v PET vs. z výčepu, nemám rád tohle sockování.

jasný, jde o kulturu prodeje. Baterka od škodovky to je přece událost. To není jako, když v baterkárně příjdu, zaplatím a odejdu. Ve škodovce třeba i půl hodiny posedím na koženkovém gaučíku :-)

Este sa usmeje na teba nejaka mila slecna, ktora studovala "masmedialnu komunikaciu" aby robila recepcnu. A mozes si precitat nejaky "odborny" casopis kde je rozhovor s nadludmi - manazermi koncernu.

mám JZW ECO Exidku 6,5 roka vo Felicii a fachčí ... nebude to tak zlé

  • 3 měsíce později...

Cca půl roku pravidelně dokrmuju aku mírně inteligentní nabíječkou z Lidlu, která je momentálně v akci za 399,- a aku v rapidovi ji skutečně potřebuje. U mě má široké uplatnění 3x OA, 3x moto 6V, zahradní traktor ... 

  • 3 týdny později...
V 12. 2. 2020 na 19:52, ben06 napsal:

... pravidelně dokrmuju aku mírně inteligentní nabíječkou z Lidlu ... 

Nabíjiš baterii přímo na plus a mínus pólu, nebo mínus pól od nabíječky připojíš na určený kostřící šroub v autě?

Nevím jestli se mi to jen zdálo, ale když jsem dobíjel přes kostřící šroub, tak se nabíjení provádělo přerušovaně, jako by v autě něco tu nabíječku odpojovalo.

Podrobně jsem to ale neměl čas sledovat, takže je možné že to dělal samotná nabíječka, i když baterie nebyla ještě zcela nabitá.

Upraveno od Lion_K

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.