Listopad 3, 20195 r Akumulátory se dělají s oběma verzemi pólů, na to pozor při objednání. S opačnou verzí pólů, než tam je teď, tam nedáš celý ten kastlík s pojistkami, co je u + pólu.
Listopad 3, 20195 r Rozlišuje se umístění pólů pravá tj. když stojíš s póly blíž k tobě, je + napravo, to samé umístění je většinou v autě. Označení v popisu baterie je 0. Pak je bateria levá, v popisu baterie je 1, + pól je vlevo.
Listopad 3, 20195 r Z textů na baterii nic o poloze pólů nevyčteš. Popisem v textu jsem myslel popis v technických parametrech, třeba na eshopu. Dle fotky máš pravou.
Listopad 3, 20195 r Že je + vpravo/vlevo mě v popisu eshopu trklo do očí jako první. Dle fotky EFB, 12V 59Ah a + samozřemě vpravo jak psal miklisek.
Listopad 3, 20195 r Exide je ted pry kvalitnejsi, Varty se vice serou. Kdyz koupis baterii s vyssim startovacim proudem nebo kapacitou tak to nevadi, jako by tomu bylo naopak. Tedy jde o to, jestli mas SS tak aby byla AGM, Pokud tam mas pravou tak aby nova byla taky prava, tedy +pol v pravo pri pohledu na baterii ze strany kde jsou poly blize k delsi strane baterie. No a aby kapacita Ah a proud A byl minimalne takovy jako je u puvodni baterie. Dulezite jsou jeste rozmery samotne baterie.
Listopad 3, 20195 r U náhrady je to vždy loterie kterou značku, protože ta nikdy nebydrží to co prvomontáž. U O1 mi baterka letos začala 11 sezonu a to jsem už dva roky zpět měl doma jinou, která šla nakonec do jimého auta a je už po smrti.
Listopad 3, 20195 r ben06 ale to tak mas bohuzel se vsim. I kdyz koupis original uz to taky nemas tu jistotu, ze ti vydrzi jako ta prvni z fabriky. Rika se, ze uz je to taky sizene, za druhe to auto uz neni nove a ta elektro sit uz tu baterii muze zatezovat taky jinak atd.Uvedu priklad z meho auta. Origo je tam 36Ah a 175 A, ta nyni stoji 2200- 2500. Kdyz koupim Vartu, Bosch, Exide v doporucovane velikosti tehle vyrobcu tedy 52Ah a 470A u vsech trech je to obdobne. U vsech trech stoji cca 1350- 1500, to je o tretinu nizsi cena pri o skoro polovine výkonnější baterii. Tedy kdyz vydrzi polovinu toho co by vydrzela ta nove koupena originalka, coz pochybuji, je mi to jedno. Kdybych koupil 44Ah cena je jeste o cca 250 nizsi. Jeste muzu koupit Skoda Economy 44Ah za 1700, ale proc bych to delal kdyz nejspis pujde o obdobne jako ta druhovyroba a porad o 600 drazsi. Miklisovo zkusenost je takova, ze i o tolik vetsi baterii to dobiji normalne a pridana hodnota je, ze tolik nepohasinaji svetlomety pri jakemkoliv zvysenem odberu jinych spotrebicu jako otoceni volantem apod.
Listopad 3, 20195 r Petrrr: už jsem se taky několikrát spálil při hledání jen toho nejlevnějšího. Chceš opici? A máš na banány?
Listopad 4, 20195 r kdybych chtel nejlevnejsi budu se zamerovat na uplne jine znacky a vyrobce. Jestli si myslis, ze kdyz koupis predrazeny original a ze s cenou roste kvalita tak ok. Netvrdim, ze original dily jsou spatne, jen si myslim, ze ve vetsine pripadu je to kvalitativne obdobne jako nahrada renomovanych vyrobcu a ta cena navic akorat zisk automobilky. A ja uz davno rozhodne sponzorem Skodovky byt nehodlam. Dulezite je, ze ma clovek moznost volby. Tedy ac jsem puvodne orig. zvazoval, to je pravda, tak jsem si to rozmyslel.
Listopad 5, 20195 r @vormen Taky mám tu původní pidi baterku 36Ah. Při měření napětí jsem naměřil na svorkách 12,48V a v zapalovači 12,20V; vyčetl jsem že správně má být 12,2 - 12,8V. Při kontrole nabíjení naměřeno 14,08V, při zapnutých světlech 13,98V; vyčetl jsem že správně má být 13,8 - 14,6V.
Listopad 9, 20195 r V 4. 11. 2019 na 9:19, Petrrr napsal: kdybych chtel nejlevnejsi budu se zamerovat na uplne jine znacky a vyrobce. Jestli si myslis, ze kdyz koupis predrazeny original a ze s cenou roste kvalita tak ok. Škoda díl = Varta, jen za 2x takovou cenu.
Listopad 9, 20195 r OK, ale i tak se to jako aftermarket kupuje za úplně jiný ceny než za to chce VWAG.
Listopad 10, 20195 r Já si tedy pro baterku do Škody nepůjdu, ale nikdo do těch baterií nevidíte. Je úplně normální, že si u prodejce zákazník objedná sérii zboží, kde si sám určí úroveň kvality. Ona by si Škoda u toho exide mohla nechat vyrobit výrazně horší baterii než se prodává v obchodě a nebo taky mnohem kvalitnější.
Listopad 10, 20195 r Nevim no, kdysi jsem kupoval do Felicie Akumu v normalni prodejne a prodavac majitel mi rikal, ze dodava ty same autobaterie mistnimu servisu Skoda. Ale uz je to tak 10 let, mozna se to zmenilo a servisy Skoda ted musi objednavat i autobaterie od Skoda Auto?
Listopad 10, 20195 r před 16 hodinami, vormen napsal: Za úplně jiný ceny je i pivo v PET vs. z výčepu, nemám rád tohle sockování. jasný, jde o kulturu prodeje. Baterka od škodovky to je přece událost. To není jako, když v baterkárně příjdu, zaplatím a odejdu. Ve škodovce třeba i půl hodiny posedím na koženkovém gaučíku :-)
Listopad 10, 20195 r Este sa usmeje na teba nejaka mila slecna, ktora studovala "masmedialnu komunikaciu" aby robila recepcnu. A mozes si precitat nejaky "odborny" casopis kde je rozhovor s nadludmi - manazermi koncernu.
Únor 12, 20205 r Cca půl roku pravidelně dokrmuju aku mírně inteligentní nabíječkou z Lidlu, která je momentálně v akci za 399,- a aku v rapidovi ji skutečně potřebuje. U mě má široké uplatnění 3x OA, 3x moto 6V, zahradní traktor ...
Březen 4, 20205 r V 12. 2. 2020 na 19:52, ben06 napsal: ... pravidelně dokrmuju aku mírně inteligentní nabíječkou z Lidlu ... Nabíjiš baterii přímo na plus a mínus pólu, nebo mínus pól od nabíječky připojíš na určený kostřící šroub v autě? Nevím jestli se mi to jen zdálo, ale když jsem dobíjel přes kostřící šroub, tak se nabíjení provádělo přerušovaně, jako by v autě něco tu nabíječku odpojovalo. Podrobně jsem to ale neměl čas sledovat, takže je možné že to dělal samotná nabíječka, i když baterie nebyla ještě zcela nabitá. Upraveno Březen 15, 20205 r od Lion_K
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.