Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

vzhledem k tomu, že alternátor se točí pořád stejně, začal bych kontrolou vodiče buzení altíku, hlavně konektor na altíku a konektor u převodovky.

bude tam asi někde špatný/uhnilý kontakt.

  • 1 měsíc později...

vzhledem k tomu, že alternátor se točí pořád stejně, začal bych kontrolou vodiče buzení altíku, hlavně konektor na altíku a konektor u převodovky.

bude tam asi někde špatný/uhnilý kontakt.

přesně tento problém to byl.. auto po roztlačení (vybitá baterie) a následné jízdě z Prahy na Vysočinu přestalo jet v polovině cesty (Kolín) :kol-32: servis to tipoval na špatný alternátor, nebo špatnou baterii a potom jsem si vzpomněl na tuto radu :kol-47: závada byla jednoduše a rychle odstraněna a mohl jsem pokračovat dál.. za poslední 4dny najeto 350km a ťuk ťuk, vše je OK , díky :kol-31:

ps: chtěl bych tímto poděkovat AUTO.LOUDA.CZ - Kolín za profesionální přístup, velká spokojenost :kol-47:

ještě bych se chtěl zeptat, po kolika km jste dělali repas altíku? Díky za odpovědi

Já tedy repasoval altík nedávno na superbu I. Najeto 248 tisíc a repase tady na Vysočině stála 2.200,-Kč.

Já tedy repasoval altík nedávno na superbu I. Najeto 248 tisíc a repase tady na Vysočině stála 2.200,-Kč.

Díky za odpověď, mám najeto 232tis., takže asi nechám udělat repas. Cena 2.200,-Kč není vůbec špatná :-)

  • 2 měsíce později...

ahojte vsichni mel jsem problem s dobijenim u sve f1 tdi,kdyz jsem nastartoval tak nedobijel altik az kdyz jsem jednou vytocil nad 2500 ot tak altik zacal dobijet az do te doby nez jsem vypl motor pak po nastartovani zase jednou vytocit a dobijel, a nesvitila kontrolka dobijeni v autorizovanem servisu skoda mi rekli spatny svazek kablu.Byl jsem u autoelektrikare a hned vedel ktera byje byl uhnily dratek nekde na pul cesty k rj u nejake svorky.oprava 8kil a ja max spokojen kontrolka sviti a vse funguje jak ma tak snad to nekomu pomuze

  • 11 měsíců později...

Ahoj, chtěl jsem se zeptat na to, jestli kontrolka dobíjení má při otočení klíčku vždycky svítit a nebo prostě někdy svítí a někdy ne? Nikdy jsem si toho nevšiml ale teď jsem měl problém s dobíjením a v servisu mě na to upozornili. Stalo se to, že se mi baterie začala dobíjet až teprve když jsem zvýšil otačky na cca 2500tis. Potom to dobíjelo. Že je něco špatně, jsem si všiml už na denním svícení, které tam mám.Světla mi vždy naskočili už po nastartování ale potom jsem pravě musel zvýšit otačky a pak naskočily.Vyměnili mi uhlíky a regulátor a poté se zdá že je vše v pořádku. Světla naskočí hned akorát ta kontrolka někdy svítí někdy ne. 

Děkuji za vaše postřehy a rady.

Upraveno od CZWasabi74

  • 4 měsíce později...

Zdar chlapi,

mám problém s kontrolkou dobíjení. Po mírném zahřátí alternátoru začne blikat kontrolka, ale altík dobíjí. Vyměněn alternátor, všechny vodiče jsou v pohodě. V autě je automatický spínač světel a když tento sepne, tak blikají i světla. Po ručním zapnutí světel neblikají.Kontrolovány kostry, vodiče dokonce vodič od buzení jsem překlenul a kontrolka stále bliká.

Je to Fábia 1,2.

Neví někdo co s tím?

  • 1 rok později...
Dobrý den,

 

Mám problém s kontrolkou nabíjení baterie. Poprvé se mi to stalo tak před čtvrt rokem (tehdy jsem si říkal že to asi nic nebylo), pak dlouho nic, až teď v pátek. Když jsem jel a přeřadil z 3 na 2, začala mi svítit kontrolka baterie, ale motor běžel, jelikož jsem byl rozjetý auto cuklo a kontrolka přestala svítit. Baterie měla už za sebou spoustu let, tak jsem o víkendu koupil novou. Bohužel baterií to asi není, protože jsem jel dnes (zase na 2) baterie začla opět svítit ale auto bylo nastartované. Nepocítil jsem ani žádné cuknutí. Zastavil jsem, vypl jsem motor, nastartoval a baterie přestala svítit. Nevíte čím by to mohlo být ?

 

Díky za každou radu.

Hádal bych to na alternátor - regulátor napětí - uhlíky.

  • 5 měsíců později...
Zdravim, dnes som si na mojej Fabke všimol, že kontrolka dobijania svieti slabo. Myslel som že niečo s regulátorom alebo alternátorom, ale dobíjanie je v poriadku. Meral som to aj v záťaži - 14.2V. Kde by mohol byť problem? Po naštartovaní kontrolka zhasne, preblém je len, že keď svieti, tak strašne slabo. Skúšal som odpojiť kábel z aternatoru - vtedy nesvieti vobec, keď pripojim kostru na modry kabel, svieti ale zase slabo.....

 

FABIA COMBI I, 1,2 12V HTP, r.2004

Viděl bych to na vadu panelu přístrojů. Vše se dá ale opravit.

Kontrolka dobíjení nemá žádný odstín, buď svítí červeně nebo nesvítí. Pokud svítí slabě, tak to bude nejspíš v budíkách jak psal misumi.

Něco podobné jsem měl u Renaultu. Než začala hořet elektrika. Nakonec to byl spínač ventilátoru. Prostě se zkratoval, když měl sepnout větrák.

Tak včera som premeral modrý kábel od alternatoru až po riadiacu jednotku elektriky a vsetko OK. Aj keď pripojim kostru na pin RJ, kde má byť pripojený alternátor, kontrolka svieti slabo (všimol som si že jemne žmúra). Misumi mal pravdu -  Problém bude v prístrojovke - niaky studený spoj alebo vadná SMD dioda, prístrojovku som rozobral, ale neviem ako zhodiť "ručičky" budíkov, bojím sa že to zlomím, ale inak sa k LEDke nedá dostať... 

Jenom táhni směrem k sobě. Nezlomí se to, osičky jsou kovové.

Odesláno z mého MI 3W pomocí Tapatalk

Škoda že sa vo VAGU nedajú otestovat vsetky kontrolky, tak by som si bol naistom...

  • 2 měsíce později...

Mi kontrolka pro jistotu nesvítí vůbec. Už se mi to stalo, když mechanik nezapojil zpět konektor na alternátoru, ten byl i v tomto případě skutečně vypadlý (v autě něco, dle stop na krytu motoru, něco běhalo), bohužel kontrolka stále nesvítí. Pročistil jsem tak kontakty na konektoru a prostříkl kontaktolem bez výsledku - občas problikne při zapnutém zapalování někdy i za jízdy. Dobíjení funguje.

Co může být za problém? Poškozená kabeláž ke konektoru? Vadný alternátor?

  • 2 týdny později...

Který konektor jsi pročistil?

Zkusil bych pročistit konektor v přístrojovce. Pokud, máš ostatní vyřešené.

Pokud ani toto nepomůže, dej budíky někomu kdo se zabývá elektrikou, ať Ti je zkontroluje, zda není chyba přímo v nich, jako tomu bylo u mě.. Mě ale nesvítilo více kontrolek, našel mi tam jeden studený spoj, od té doby vše OK.

Čistil jsem ten u alternátoru.

Budíky jsou ok, protože kontrolka občas svítí nebo problikne, a pokud se tak stane, tak auto hned dobijí. Pokud se nerozsvítí ani neproblikne, tak alternátor nedobíjí (nemá buzení) a je třeba vytočit motor aby se nabudil. Chyba bude dle mého v tom konektoru a nebo možná v tom regulátoru na alternátoru - teď nevím přesně jak to tam je.

A nemohlo to být tím že to něco, co ti lezlo po motoru se do něčeho zakouslo tak dobře že to je sice přerušený ale občas to chytí kontakt? nebo když si vracel konektory tak si v izolaci zlomil kabel? Zkusil bych ve dvou promačkat a potahat kabely od alternatoru a sledovat jestli to nebude mít na blikání vliv.

Něco v motoru běhalo, a právě, že to vytrhlo ten konektor, který ale už byl špatný i předtím - špatně držel. Chtělo by ho to přepinovat. Možná udělat ideálně nějaký repas altíku, protože už taky nedává celých 14V ale jen 13,7V, najeto má 217 tis.km.

  • 7 měsíců později...

Potřeboval bych poradit, kontrolka baterie při zapnutí zapalování nesvítí do doby startu, ale jen problikne a to ještě jen někdy. Většinou se nerozsvítí.

Dobíjení funguje až po vytočení motoru nad 3300 ot./min kdy dojde k samonabuzení alternátoru.

Tipuji, že bude špatná elektronika alternátoru. Díval jsem se, že elektronika stojí nějakých 1500 a celý nový altík 3500 Kč, takže mi přijde rozumnější koupit komplet nový altík, protože ten starý toho bude mít taky dost a už nedává těch 14,4V, které by měl dávat. Co myslíte?

Altík je původní a má 16 let 228 tis. km.

Ale to je DF problem nie.  Pozeral si kable u prevodoky či nemaš prehnile.

Napověz mi, co je DF?

Každopádně prvně proměřit kabeláž.

Tam sa často vy tomu hovorite uklepe drat. Ked daš zapalovanie a nesvieti kontrolka začne dobijať nad 2500ot. tak je skoro vždy prerušeny vodič DF .  Zvyklo sa tomu hovoriť budenie. Len fabia 6V ma kabelaž DF od altika v jednom kuse ostane maju konektor montažny pod štarterom.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.