Přejít na obsah

Předělání přední části na facelift


MiraAAA

Doporučené příspěvky

Předělat se to dá, základní skelet je i po faceliftu shodnej - změnil se jen celej "front-end" auta neboli všecko, co se na montáži šroubuje k podélným nosníkům skeletu a je umístěný před blokem motoru = držák chladiče a výměníku klimy, držáky světlometů, držáky nárazníku, plus světla, kapota i s mřížkou a samotnej nárazník včetně pěnovejch "změkčujících" výplní v něm. 

Tudíž pokud roomík dostal šlehu na čenich, domluvil bych se jednak s mechošem, druhak s pojišťovnou, že se oprava učuní "na rozpočet" - a v rámci opravy se prostě vyčenžuje celej poškozenej komplet za rovnocennej, jen z novějšího modelu. Pokud jsou srovnatelný i ceny ND, tak je to jedno - a pojišťovna by mohla něco namítat jen v případě, že by se to měnilo v jejich smluvní dílně a "na fakturu". 

Naprosto stejně se dřív měnily čelní nebo zadní díly karosérie v případě nabořenejch šádyn - nebylo žádnou vzácností potkat "užovku" přestrojenou do "emkových" blatníků a čel včetně nárazníků a samozřejmě světel...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chudinka roomík.... Cos dělal žes mu takhle ublížil? 

Jinak tohle je jasný, na ten face-xicht to předělat půjde, akorát BACHA, bude se muset přidat 1 relé na zapínání dálkových světel - předface máš v každým světlometu 1x žárovku H7 společnou pro tlumený i dálkový = svítí furt, dálkový se spínají elektromagnetem = odklopí se clonka, spotřeba při dálkovýcch zvýšená celkem ani ne o půl ampéru pro 2 elektromagnety v těch projektorech.

Naproti tomu novější faceliftový mají na dálkový světlo samostatný žárovky 55W každá, to znamená abys nepřetížil dosavadní vedení a spínače, musíš místo dosavadních elektromagnetů k drátu "pro dálkový světlo" napojit relé (stojí asi 40,-Kč) a z něj teprve spínat dálkový žárovky ve faceliftových světlech. Klidně můžeš napojit obě dvě na 1 relátko - má na to dostatečnou proudovou zatížitelnost (běžný relé sepne 30A, ty dvě žárovky berou dokupy asi 10A). Bude tak fungovat i světelná houkačka s jediným rozdílem - na faceliftu svítí na světelnou houkačku jen dálkový světla, u toho doplněnýho zapojení budou svítit všecky 4 žárovky najednou, což si myslím nebude nikoho zvlášť obtěžovat, když se to používá jen k signalizaci...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hlavně - jestli si to zapojení nebudeš dělat sám, ale necháš všecko na mechánovi, tak ho nezapomeň upozornit, že tam to relé chceš doplnit - oni strašně rádi ojebávají, že něco nejde a nebo zase napojí všecko na původní rozvod, kterej na tohle u předface elektriky není dimenzovanej - a pak tvrdí, že to je OK. Mechanik s dobrou znalostí elektroniky to relátko doplní automaticky, ale takovejch je jak za šesták plutonia.

 

Musí se přidělat to relé, napojit jedním koncem cívky na kostru, druhej konec se napojí na libovolnej drát vedoucí k původnímu elektromagnetu pro odclonění projektoru - tím se zajistí, že relé sepne vždycky, když hneš levým "Lucasem" dopředu nebo dozadu (dopředu = přepnutí na dílkový světla, dozadu = světelná houkačka). Spínací kontakty relé zapojíš jako spínač do obvodu mezi + pól baterky, pojistku (vhodná hodnota je 15A) a přívod k dálkovým žárovkám OBOU faceliftových světlometů - kostra už uvnitř světla je. Tím se při objevení napětí 12V na původním přívodu k elektromagnetům sepne relátko a připojí dálkový žárovky k baterii - nefunguje případná kontrola celistvosti žárovek pro dálkový světla, pokud něco takovýho auto předtím mělo. Ta by byla zapojená jen k žárovkám tlumenýho světla, svítícím jako u předface - při rozsvícení světel vlastně pořád.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdarec,

jo jo auti je škoda.

 

Jen když si přečtu vložená témata, tak se tam všichni schodly, že by to už nikdy na FL nepředělávaly ....

Ale pokud potom člověk touží, tak proč ne...

 

Držím palce při předělávce.

Jinak se to tady řešilo již v jiných vláknech...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Teda za ty prachy se da sehnat jiné celé auto.

Natož jen oprava vozu....

To je teda raketa....

:kol-44:

Z fotek to opravdu vypadá nevině...

Pomuchlaný plechy, pytle venku, možná okno, a celej čumáček ...

No klobouk dolů za ten odhad.

Holt cena pro pojišťovna nahozena tak o 50-60% nahoru..

:kol-27: :kol-27:

Věřím, že by správný mechanik auto dokázal udělat za polovičku...

Však až se udělá likvidace jako totálka a auto půjde někam na vrakoviště, tak se dost možná prodá na opravu a za měsíc už stojí v bazaru....

:kol-27::kol-28:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono "z nových dílů" znamená opravdu z novejch, takže se vymění opravdu všecko, na čem se najde i jen stopa po deformaci. A když se to bude dělat opravdu "továrensky", tak se měří a případně rovnají i prostřední sloupky, protože při nárazu na čenich se celý auto de facto "pokrčí" stejným směrem, kterým šla největší síla rány. Záleží na síle rány, jestli deformace skeletu mimo přímou deformační zónu překročí nebo nepřekročí mez pružnosti = jestli je vratná nebo nevratná.

 

Podle naměřenýho zdeformování se pak usoudí, jestli je další oprava možná nebo ne - u tohohle roomíka mohl dostat šupu pravej podélnej nosník motoru a jestli se tou ránou zbortil i pravej A sloupek, tak se nikomu "na palubě" nemuselo vůbec nic stát = konstrukce učunila přesně to, na co byla vyprojektovaná, takže pohltila nárazovou energii do svojí deformace a ochránila vnitřek - ale po vykonání svojí povinnosti jako správnej mouřenín jednoduše musí odejít... 

 

Nevím, viděl jsem jen ty dva obrázky vejš ve vlákně, nakolik je zdeformovaná právě "bezpečnostní klec" musí říct příslušný měření. Ale fakt je, že 140 klacíků je opravdu raketa...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli je zdeformovaný celý skelet, by mělo napovědět jak jdou otvírat a zavírat všechny dveře. Teda bez seřizování, hned po nárazu. Jestli jdou špatně jen přední dveře, tak to chytly jen sloupky A, jestli i zadní dveře, tak je to hnuté celé.

Editováno: , autor: jipol57
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

@jipol57: otevření dveří není směrodatné.

Viděl jsem polo, které bylo přes střechu, čumák celý KO, rozbitý skla, bagy venku všechny 4 a šly otevřít všechny dveře, i pod zmačkanou střechou, zavřít šly líp než u kdejaké škodovky...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

2 Drewie & jipol - když jde auto bokem přes střechu, je posun jinej, než když jde rána na předek (nebo zadek) - ta deformace postihuje jiný části skeletu a speciálně u škodovek počínaje fábulí jsou v horních okrajích dveřních otvorů i ve sloupcích zevnitř navařený tvarovaný výztuhy z vysokopevnostního plechu, takže dveřní otvory se až do určitý meze zatížení deformujou jen minimálně. Je to požadavek na možnost záchrany po nehodě - aby se dveře daly otevřít ještě při poměrně rozsáhlým poškození auta. Doslova "kola a nápravy můžou bejt utržený, motor se může ztratit, blatníky a kapota bejt jak harmonika nebo jak trhací kalendář, ale klec kolem sedaček musí vydržet co nejdýl pokud možno bez nebezpečný deformace". Přitom klidně může dojít k posunu sloupků vzhledem ke zbytku skeletu, ale protože ty výztuhy "si podržej tvar", dveře i po posunutí půjdou otevřít i zavřít - akorát budou vztaženo třeba ke dnu kufru nebo k podlaze před zadníma sedačkama klidně i o centimetr někde jinde, než na nenabořeným autí...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...