Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

LukasCBR : nezkousel jsi merit ,jestli to zobrazene napeti odpovida skutecnemu na baterii ?? 

(nektere jednotky napeti skutecne meri -napr 09 - centrlani elekt. a nektere ji maji jako hodnotu prejatou... , nevim co zrovna ten OBD "konektor" pouziva za napeti. Ve VCDS je videt rozdil v napajeni jednotlivych jednoteki nekolik desetin Volt)

Upraveno od honzik
preklepy

Bohužel nezkoušel.

Nemám na baterii napojené žádný měřící systém viz. CTEK a VCDS nevlastním.

Hodnoty se ale vcelku shodují s kolegou nademnou, tak si říkám, že by to +/- 0,1V mělo sedět.

Dik za odezvu.Myslel jsem spise okamzita hodnota zobrazena pres OBD a skutecnost na AKU - treba voltmetrem..

 

U me taky tato hodnota se lisi tak +- 0.2V (podle toho kterou jednotku vyctu, nejpresneji vychazi motorovka a centralni elektrika....)

měření na 12V zásuvce při připojeném konektoru monitoru aku.Vypadá to, že dobíjení pak funguje stylem ON(14.8V)/OFF(12.1V)

 

Stačí mít vyšší než volnoběžné otáčky motoru a polohu pedálu akcelerátoru na volnoběh. Pak napětí vždy vylítne na 14.8V Je úplně jedno, jestli brzdím motorem,  pouštím pedál akcelerátoru při řazení nebo na místě vytočím motor a pustím akcelerátor.

 

Naopak , při každé jiné poloze akcelerátoru než je volnoběh, rychle padá napětí na 12.1V, kde se prakticky neustále drží.

 

Zajímavý, že takto napětí litá v zásuvce 12V, takže se dá předpokládat, že takhle kolísá v celé síti.

 

 

JiVi:  jeste pridej teplotu pri ktere jsi to meril.Chova se to jinak pri nizkych a vyssich teplotach

 

 

před 3 hodinami, JiVi napsal:

....se dá předpokládat, že takhle kolísá v celé síti.

 

 

Ano, píšeš to správně. Jen bych to nenazval předpokladem, ale zcela směle fyzikálním zákonem. 

no počkej, běžela tu myšlenka, že takto napětí kolísá jen na pólech akumulátoru a síťové napětí je stabilizováno. tímto jsem si ověřil, že žádný extra stabilizátor na palubní napětí není.

 

jinak dnešní ranní provoz teplota +2.5 stupně

stav napětí před startem - 12.1V

po startu stabilně 15V

při teplotě motoru cca 70 stupňů -  kolísání napětí mezi 14.8V-15V

po ohřátí motoru stabilně +14.8V

 až do vypnutí motoru stále 14.8V

po vypnutí motoru napětí  po chvilce spadlo na 12.9V a drželo se.

 

Aku dostal, co proto :-)

 

Upraveno od JiVi

Některým lidem běhá myšlenek....  Lepší je nemyslet a držet se skutečnosti. 

update měření s připojeným monitorem aku:

před startem napětí 12.1V a venkovní teplota 12 stupňů (čidlo vyhřáté sluncem)

 

po startu klasika:  12.1V při zátěži. a při deceleraci 14.8V

jakmile se ochladilo čidlo venkovní teploty na 8 stupňů stouplo napětí při zátěži na 13.0V, při deceleraci klasicky 14.8V.

vyjel jsem trošku výš, kde teplota spadla na 7.5 stupňů a napětí stouplo při zátěži na 13.1V. Při deceleraci klasicky 14.8V

 

při vypnutí motoru se napětí dlouho drželo na 13.0V

 

 

 

 

JiVi:  OK, diky.  Pro me je zajimava ta hodnota pri startu, tedy klidove napeti baterie. To ze to pada na 12,1 V podle mne neni problem, jen ta baterie nema 100 procent nabiti. Coz mimo zimu nevadi.(podle mne).

Muj zaznam napeti  za celych 3/4 roku je asi takovy: (cidlo na baterce pripojeno,StartStop vypinam)

klidove napeti (rano 6,30hod) pred otevrenim auta.

cerven2018-listopad2018  =12,2V

prosinec2018-brezen2019 = 12,6V

duben2019  = klesa ,aktualne 12,4V

 

  • 2 týdny později...

Vyzerá to tak, že najbližšie 2 mesiace nebudem môcť soferovat kvôli zlomenej ruke a preto by som sa chcel opýtať čo urobiť s autobateriou. Auto je zaparkovane v garáži a mám poruke aj nabijacku ak by bolo treba. 

Seat Leon 1.2TSI r. v. 2016

Pokud má nabíječka udržovací režim, tak asi zapojit ten. Jinak nabít teď a potom asi před tím než vyjedeš (pro jistotu).

Záleží, v jaké kondici je baterka. Kamarád byl v nemocnici 2 měsíce přes zimu. A přestože jsem mu prorokoval, že bude mít baterku vybitou, tak nastartoval. Alespoň mi to tvrdil :-)
 

Baterii bych vyndal a dobil a za 2M ji vrátil. Anebo nechat v autě a po měsíci a před jízdou raději dobít, pokud nemáš velký klidový odběr.

2 měsíce stála nehomologovaná auta na louce a nikdo to neřešil. Tak co? Max. může u auta nakódovat transportní (a skladovací) mód. 

Vyndavat baterii z auta a nabijet ji mimo auto, je blbost.

Keďže mám funkčnú len jednu ruku vybratie baterky z auta neprichádza do úvahy. Po mesiaci ju dobijem, do vtedy k žiadnemu problému snáď nedôjde. 

Jak je to s odpojenym monitorovacim konektorem od baterie v souvislosti s nezavyslym topenim - jde pak bez toho monitoringu spustit?

Na přídavné topení by to nemělo mít žádný vliv.

  • 2 týdny později...
V 22. 3. 2019 na 16:35, LukášCBR napsal:

To už máme všichni a já dokonce po roce v rámci záruky 1x vyměněnou :-((.

Aktuálně jezdím s odpojeným mínus.konektorem a sleduji/měřím. Uvidíme.

Tak už mám po 1,5 roku taky vyměněnou baterii EFB+ výrobce MOLL (made in Germany). Byl jsem 2x v servisu, že baterie je trvale podbitá (11,9-12V) ráno po předchozích celodenních ježděních. Pořád tvrdili, že je vše OK. Dokonce i Škodovka poslala odpověď, že když servis říká, že je jše v pořádku, tak to tak bude. Nedávno, po čištění klimatizace = hodinu zapnuté zapalování a ventilátor topení na 1/3 otáček, jsem už nenastartoval. Najednou servis tvrdí, že se jedná o vadnou sérii mezi 2016-2018 od MOLL, kdy odcházejí články. Vyměněná na záruku.

Clanky odchazi, ale diky SSS a rekuperaci.

Mě dali Varta AGM, nadtavil jsem hodnotu pro mezni napětí start-stopu z 7,6V na 12,1 a tim jsem vypnul start-stop. Nabijení zůstalo s rekuperací, sleduji napětí baterie a uvidím co dál, jestli to bude potřeba řešit. Původně jsem chtěl odpojit ten tenký kablík z mínus pólu, ale mám nezávislé topení a v dokumentaci k té měřící sondě baterie je napsáno, že zajišťuje jak start-stop, tak právě i nezávislé topení (je to holt větší spotřebič). Nastavení vyšší hodnoty mezního napětí pro SS mě přijde jako čistá metoda zablokování SS. Ohledně rekuperace se ještě rozhodnu, zatím se mi zdá, že napětí za provozu (běží motor) není nikdy jen z baterie, ale vždy i z alternátoru, byť třeba jen 12,8 V bez nabíjení.

Přidávám se, Golf 7 necelé 3roky a baterie v ranním mrazíku už špatně chytala

Tak to je opravdu gól. Může tě ale hřát na srdci pocit, že jsi udělal něco pro ekologii :-).

  • 2 týdny později...

Dnes jsem byl na servisní prohlídce v AS a dělal se i test baterie. Podotýkám, že mám mínus.pól vytažený již nějaký měsíc a nikdo to dnes ani nekomentoval. Stav baterie po cca 20tis.km, kde s odpojeným konektorem najeto cca 7-8tis.km.

 

IMG_0644.thumb.jpg.364de58b006f923fd4603d23b8a8e2ac.jpg

 

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.