Publikováno Květen 11, 201411 r Ahoj, chtěl bych se zeptat ohledně rezervy. Z výroby jsem dostal normálně na Alu kolech nazuté pneu 225 45 R17 91W Dunlop Sport Maxx RT a v kufru mám rezervu na ocelovém kole 205 55 R16 91V Dunlop Sport Blue Response. Viděl jsem na ní něakej žlutej štítek že s ní smím jet jen 80 Km/h. Mohu se zeptat proč, jaký je důvod? Moc vám děkuji za odpověď.
Květen 11, 201411 r Protože je to kolo pro nouzové dojetí. Na nápravě musíš mít podle platné legislativy shodné pneumatiky (dezénem, rozměrem, konstrukcí, značkou).
Květen 11, 201411 r Podivej se na sirku toho kola a pochopis u RS to je jak z horskeho kola dobrovolne bych s tim sam jel do 90 km/h
Květen 11, 201411 r Autor To kolo je stejně široké jako kola který mám nazutý, kolo je stejně široký, stejně vysoký a vzorek je podobný.
Květen 11, 201411 r 225 není 205, jak to tedy můžeš mít stejně široké? Tato čísla udávají šířku pneumatiky v mm.
Květen 11, 201411 r A to se chystáš mít defekt a jezdit s rezervou jako o závod, když už nebudeš mít další rezervu? Kolikrát jsi měl defekt, že hned panikaříš? Já za téměř 30 let co jezdil a to i kdysi jako řidič z povolání s kamionem, jsem měl při jízdě defekt 3x a vždy jsem pak hleděl navštívit nejblišší pneuservis...
Květen 11, 201411 r Ehm a není to normální plnohodnotná rezerva? Nebo jaký je rozdíl mezi plnou a neplnou? Já myslel,že neplná je jen ta srandovní galuska:-)
Květen 11, 201411 r Plnohodnotná je stejná, jako máš kola na autě (já třeba na OII mám rezervu shodnou s obutím auta - tudíž tam není žádné omezení). Což v tomto případě evidentně není. Té galusce se obecně říká dojezdová. Jestli je to nějak legislativně podchyceno nevím.
Květen 11, 201411 r U OIII je maximální velikost rezervy 205/55/16. Pokud máš z výroby kola 205/55/16 a máš rezervu 205/55/16 máš plnohodnotnou rezervu. Pokud máš kola z výroby 225/45/17 a rezerva je 205/55/16 ( větší není možná kvůli velikosti otvoru v kufru - hloubka ) máš neplnohodnotnou rezervu, která je ale bez problému k použití na dojetí do pneuservisu.
Květen 11, 201411 r Jaký je v tom rozdíl? Respektive je nějaký legislativní nebo technický problém jet na třech alu discích a jednom plechovém? V konfigurátoru se dá přikoupit plnohodnotná plechová rezerva (pokud má člověk na autě 16 kola). A to i v případě, že to bude auto na sobě bude mít alu kola z továrny. Kdyby to byl problém, tak by to snad nenabízeli, ne?
Květen 11, 201411 r Prostě na všech kolech musíš mít to samé, jak psal Pawouk a to platí i pro disky.... použít to můžeš jen dojezdově v případě defektu...
Květen 11, 201411 r Sighart:to samozřejmě problém není,od toho ten plecháč je,asi jde jen o to, abys na tom nejezdil dlouhou dobu,ale to ti stejně zase nikdo nedokáže,že jsi nepichnul zrovna tedka tamhle za zatáčkou
Květen 11, 201411 r Mati na normal u auta rezervu ALU kolo. Tež by se to ve škodovce mohli naucit :-)
Květen 11, 201411 r To bylo dříve samozřejmostí - počítám, že to padlo za oběť nějakému šetření. Například pro OII stála rezerva ALU s heverem a klíčem na kola 3900 Kč (to samé, jen s plecháčem 1200 Kč).
Květen 11, 201411 r Přesné tak jak píše Pawouk, vše je s ohledem na koncovou cenu a také na snižování nákladů... Jak jsem psal, kolikrát za život tu rezervu použijete? Proto je také standard bez rezervy = nižší cena = nižší hmotnost = nižší emise....
Květen 11, 201411 r Hravec:ale ty bys tu ŠA taky furt jen omlouval.Třeba loni jsem měl 14dní blbec, kdy jsem tu rezervu potřeboval hned třikrát. Prostě rezerva by v autě měla být. Oni to teď hrajou na ty nižší emise,ale opět jde jen o to,že jsou to hladové krkovice a máme tady další příplatkovou výbavu.
Květen 11, 201411 r A pak dopadnes jak ja, kola 17" a rezervu mam 18" a prej ke to v poradku ze to je standart pro RS. Tak sem zvedavej jak to dopadne az ji nekdy budu potrebovat
Květen 11, 201411 r Hravec:ale ty bys tu ŠA taky furt jen omlouval.Třeba loni jsem měl 14dní blbec, kdy jsem tu rezervu potřeboval hned třikrát. Prostě rezerva by v autě měla být. Oni to teď hrajou na ty nižší emise,ale opět jde jen o to,že jsou to hladové krkovice a máme tady další příplatkovou výbavu. Ale to není pravda, já nikoho neomlouvám, jen jsem to popsal jak to je a tedy jsem pouze konstatoval.... Copak to dělá jen ŠA? Další otázka, kolik lidí si dnes, co maji auta umí vůbec rezervu vyměnit? Ti co mají firemní to vůbec neřeší... prosté to tak vyplynulo z praxe.... ta pravděpodobnost je opravdu malá, tak proč s sebou vozit něco, co neumí ani vyměnit....
Květen 12, 201411 r a jedna otázočka- existuje na škodu (5x100 14")dojazdovka no ako už bola spomínaná tá galuska. Dal som si do fabiky namontovať plyn a v krátkej neni toho miesta nazvyš, dal som si zatial zo ženinej fábie zimnú na kant na kraj kufraale tá galuska by sa mi viac hodila. Ked som kupoval auto malo 110000 najazdené a rezerva ešte nebola použitá, ale náhoda je blbec na ženinej fabii som vyhodil rezervu a zadné sedačky na pár jázd lebo som potreboval malú "dodávku" a ako na potvoru po 15 km čiže dosť daleko od domu prieraz takže kompresor a sada na lepenie mi moc nepomohla
Květen 12, 201411 r No já nevím, ale tady nejsi u Fabií... O originálním nevím. Pohledej jestli ji nemělo Polo. Ale tady bych se nadále zabýval OIII.
Květen 12, 201411 r ja viem že som šahol k susedom ale nechcel som kôli takej "blbosti" zakladať novú tému u fabiatikov ale díky, ani v škodovke o takom čomsi nepočuli no skúsim u toho ludového vozidla
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.