Přejít na obsah

Chod spojky 1.4 TSI


xx30

Doporučené příspěvky

  • o 2 týdny později...
  • o 2 týdny později...

Spojka vyměněna, komplet (víko, lamela, přítlačák, ložisko), mlácení na volnoběh i pazvuky zmizely, s autem se lépe rozjíždí, přesněji a citlivěji se řadí. Spokojenost.Jedná se o inovovaný díl, který automobilka vypustila jako nový díl, tento týden.

Výše popisovaný jev, že si auto při pouštění spojky samo přidá plyn mám taky. Vypozoroval jsem, že to nedělá vždy, ale jen když se spojka chvíli drží sešlápnutá a při spouštění si přidá plyn, pokud mačkám rychle, nepřidává.

Editováno: , autor: pava
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak super!!!  :kol-47:

Udělej ještě prosím reklamu servisu, kde to dokázali. Jak dlouho si tam auto nechali? Pojedu okamžitě tam, ať jsou, kde jsou. Nechci už dál ztrácet čas a nervy s takovými autorizovanými servisy, kde ti po týdnu údajných telefonických konzultací s MB auto vrátí s tím, že je v pořádku!!! V jednom případě se bohužel zvuky zrovna před technikem neobjevily ani za mojí přítomnosti, takže za to servis nemohl. Řešilo se jen to, co se projevovalo - to zvyšování otáček, o kterém píšeš - což ale není nejspíš závada, jak zjistili.

 

Díky.

Editováno: , autor: Vlastič
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, dovolím si také přispět, mám stejný projev při sešlápnutí spojky, tedy zcela nepravidelné zvýšení otáček(max 1200 a ihned spadne), které nedává smysl, hlukový projev (32 tis najeto) jsem zatím nepozoroval. Proč říkám nesmyslný, když jsem totiž měl svoje auto na reklamaci, dostal jsem náhradní vozidlo OIII 1,6 TDI a tam to fungovalo jinak, správně a to tak, že jsem sešlápnul spojku, zařadil a při spouštění spojky si sám motor přidával otáčky (proti zdochnutí při rozjezdu) a to mi dává smysl, to co to dělá nám na 1,4 TSI považuji za chybu, zatím jsem ji však neřešil, pokud si vzpomenu, nahlásím při další návštěvě servisu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Tak dnes mi vrátili auto ze servisu, kde bylo na pravidelném servisu a hlavně druhém pokusu o reklamaci (poprvé se v servisu nic neprojevilo) kvůli pazvukům od přední nápravy (šoupání, dření, jako když destičky drhnou o kotouč těsně po studeném startu a při zatáčení vlevo) a v mém případě to nakonec vyřešili (doufám, že úspěšně) výměnou LP plastového podběhu, který v určitých jízdních situacích a režimech (studený start, zatáčení) tlačil na poloosu a škrtal o ní a tím docházelo k nepříjemným zvukům, které původně vypadaly na problém se spojkou. Tak mi to bylo vysvětleno. Pravděpodobně šlo o použití nesprávného typu podběhu již ve výrobě (!) vzhledem k tomu, že na autě nebyly měněny žádné díly kvůli opravám apod. 

Editováno: , autor: Vlastič
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 měsíců později...

mě příjde, že standartní zvuk je v čase 8-12s, kdy jsem v levé části motoru, ale když jsem vpravo, tak je na pozadí slyšet takový divný zvuk, jako když je něco uvolněné

 

jinak video od kolegy z jiného vlákna SandyZ 

 

 

to mi jednou udělalo na chalupě, taky téměř takhle, ne tak silně, řekněme na 70%(auto bylo v kopci, jestli to na to má vliv..)

Editováno: , autor: HonzaNx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pava: Jsem na tom podobně. Za studena spojka na volnoběh nepravidelně mlátí. Je to cítit i trochu ve spojk. pedálu, není to ale vždy, ale hlavně při studených startech. Co myslíš, je to podle videa na reklamaci celé spojky? Nejde jen o tohle, zařadit plynule mi dá s tímhle autem občas zabrat a někdy mi přijde, že prokluzují i lamely. Dík

 

https://drive.google.com/file/d/1ml7c8Wn4zNNFJuzOJhwoq2zNCun3aRxnGg/view?usp=sharing

Editováno: , autor: rennesis
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já už jsem na zvuky u OIII radši rezignoval. Reklamace celkem asi 4x. Při jedné z nich vyměněna spojka, hrozné klepavé zvuky a vibrace na volnoběh po startu zmizely, ok. Nicméně co nezmizelo, jsou šoupavé a syčivé pazvuky a nepravidelný chod motoru po startu nahodile, vždy poté, co motor točí na volnoběh 1200. Když počkám asi minutu, otáčky klesnou na běžných asi 900 a pak ok. Dále cvakavý zvuk při řazení, opět jen někdy, taky zůstal. Bylo mi vysvětleno, že uvedené projevy jsou u motoru 1.4 TSI z různých důvodů normální :-D takže příště řešit koupí jiného auta ;-)

Fajn den všem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Zdravím,

 

chtěl jsem se zeptat, zdali máte někdo podobné zkušenosti, popřípadě Vám to dělá taky. Za studena, ať nastartovaný motor nebo ne, když pouštím spojkový pedál ozve se zvenku takové vrznutí, nejvíce v poloze spojkového pedálu uprostřed. S postupným zahřátím vozidla je toto vrzání slabší. Nejvíce za studena. Normální jev nebo je někde něco špatně? Auto má najeto 10k km. Škoda Octavia III 1.4 TSI 110 kW

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Koupil jsem Octávii 1.4tsi z roku 2013 a mám problém při rozjíždění. Když dám jedničku a pomalu pouštím spojku, auto si většinou samo trochu zvedne otáčky....potud vše ok. Když ale začínám přídávat plyn a zároveň pouštím pomalinku spojku auto se začne pomalu rozjíždět a v tu chvíli jako by se na sekundu přerušil plyn(vyplo vstřikování) a opět následně začal fungovat normálně, tak to jednou-dvakrát silně cukne. Dělá to nejvíce u studeného motoru, ale u zahřátého taky a je zajímavé, že na zpátečku to skoro nedělá. Začal jsem teda  parkovat u baráku, tak, abych nejdřív vycouvával:rolleyes:. Zajímavé je, že bez plynu, jen puštěním spojky se rozjedu plynule(tohle nejde používat v provozu, není čas). Je to nějaký problém při přechodu toho elektronického přídávání na "povel" pedálu plynu a je tam nějaký špatný přechod. Jsem teď dlouhodobě na nemocenské, tak jsem s tím ještě v servisu nebyl. Jezdil jsem z desítkama aut, stovky tisíc km, ale s touhle Octávií se nedá normálně rozjet.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dělá mi to taky, přesně jak popisuješ, už od novotí. Reklamoval jsem to, když ještě bylo auto v záruce. Poslali ze škodovky nějaký opravný SW, který mi v servisu nahráli. Pomohlo to asi tak z 20%. Údajně je to kvůli emisím. Můj recept podržet spojku déle v záběru, škubnutí se tak potlačí, Jinak, že jde o softwarovou chybu je zřejmé, protože při horkém motoru to někdy neudělá vůbec.Zajímalo by mě, zda tento jev zmizí, když se motor přečipuje. Kdyby měl někdo recept, jak tento nešvar opravit, byl bych rád, protože jinak motor nemá chybu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 13 hodinami, Martin Bednář napsal:

Zkus se schvalne rozjizdet a davat vic plynu, jestli tebou popisovany problem bude přetrvávat. 

 Jo v tomhle případě to bude asi lepší. Tohle ale není řešení, protože rozjíždět se rally stylem třeba 100x v zácpě si nedokážu moc představit.

 

A jak píše pava, někdy to skoro nedělá, nebo dělá méně, ale většinou to zlobí. To by mě zajímalo, jak ty Škodovky testují teda, nebo proč nejsou schopni(pava) toto odstranit panebože. Zajímavé je, že když jsem jezdil jinou Octávií, ktera měla volbu jízdních režimů(eco, sport, normal), tak tímto cukáním netrpěla. Co nechat vypnout tu ochranu podtočení motoru a nechat rozjíždění jen na řidiči, tohle Škoda-servis ale asi neudělá co? V lednu s tím někam zajedu a uvidím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Možná toto někomu pomůže. Problémy se spojkou jsem si prošel až po vyhrožování právníky (Prodejce a autorizovaný servis v jedné osobě + já). Bude to v létě 2 roky, co jsem to řešil. Koupil jsem si Oct.III necelé 3 roky starou (4-letá prodloužená záruka, 80 tis km) u Prodejce Šokoda (+servis v jedné osobě), problémy se spojkou se začaly záhy objevovat (několik týdnů po koupi). Klepání, po vyšlápnutí spojky přestalo, auto se po nastartování třáslo, onen standardní jev po sešlápnutí spojky, že se zvýší otáčky, záhadně přestal.. Nejprve reklamace (marně - jejich závěr: je to ojetý vůz a nazdar, ale že je v tovární záruce= nezájem). Obrátil jsem se na právníka, soudního znalce (mám štěstí, že jsou to kamarádi ze studia, jinak by to byl asi ranec), nicméně právní oddělení salonu jsou zřejmě také ostřílení borci, tak si vyměnili několik dopisů s paragrafy, který mi nic neříkají a závěr z toho byl.. dáme to k soudu. Auto mezi tím celou dobu stálo v onom salon/servisu..

Nicméně, po vlastní ose jsem začal ve svém okolí obvolávat servisy, protože auto bylo v záruce. V okamžiku, kdy se dověděli, že už jsem to jednou reklamoval u prodejce, všichni dávali od toho ruce pryč, vytáčky typu.. "rozebereme, nafotíme, natočíme, pošleme do Boleslavi, 14 dní si počkáte, ale většinou to pak nic není a zaplatíte to..". Načež jsem se přes kolegu z práce dostal až na reklamačního technika ve VW salonu, který byl velice vstřícný. Z jeho vyjádření: "Jedná se o výrobní vadu této motorizace (poddimenzovaná lamela), o které víme, standardně to našim zákazníkům (vw) na záruku měníme v jejich Golfech a Touranech, nerozumím tomu, jak je možné, že to Škoda s vámi neřeší. Jestli chcete, tak já vám záruční opravu u Škody zařídím". A taky udělal. Paradoxně v salonu, ze kterého mě před tím vypoklonkovali, a ten samý reklamační technik Škodovky, jakmile měl v ruce ten papír z VW, ...úplně jiný přístup, kafíčko, nechcete náhradní auto?..
Už je to dlouhé :-) Prostě závěr: Ano, pomohlo to. Chod spojky, zvuky atd.. vyřešeno, vrátilo se i "standardní" zvyšování otáček. Nakonec na soud nedošlo, u prodejce už si nekoupím ani stěrač, za ten přístup. Veškerou jejich reklamu jsem z auta odrbal a dotazník spokojenosti o prodeji z MB jsem jim pořádně okořenil :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...