Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Dobry den,

ma dotaz. Mam spatnou bateru (mozna puvodni) a uvazuji o nove. Zatim je tam nahradni 44Ah z moji S120 a uvidime. Ale ma par dotazu.

1.) Jake max.rozmery se tam vejdou. Je tam 70A altik, asi asi sezenu 90A. Auto malo jezdi a cas od casu dalku. Takze mne jde o kapacitu a ne proud.

2.) Uvazoval jsem o lepsi s deskama s vapnikem. Ale Felda ma pri jizde palubni napeti 13,8-14,3V. Pokud zapnu pri jizde mlhovky, topeni na max, sterace klesne i na 13,5V. Predpokladam ze 90A altik to trosku vyrovna, ale neni to na ty s vapenatejma deskama malo? Lze nejal jednoduse zasahnout do regulatoru a pridanim treba resistoru nastavit soustavu na vyssi napeti?

3.) Pokud doporucite i znacku a typ, budu rad. Ale asi by tim vznikl pekny flame. Ale ceny tech z HobyMarketu nejsou o tolik nizsi, abych do nich sel.

Vloženo

Napětí regleru se zvyšuje jen těžko, bývá napevno nastavené odporovým děličem uvnitř regulátoru (teď myslím dnešní moderní polovodičové regulátory integrované přímo do držáku uhlíků alternátoru) - jediným řešením by bylo koupit přímo verzi regulátoru nebo celého alternátoru určenou pro vozidla přímo s Ca-Ca baterií montovanou u výrobce. Jeho napětí je cca 14,8-15V - oproti 14,4-14,5V u "normálního" akumulátoru bez vápníkové technologie. Kapacitu měly Feldy v sérii 44Ah i s motorem 1,6, stejnou kapacitu používají i "jednašestkové" fábule. Pokud chceš zvyšovat, musíš se řídit rozměry, které pojme "kastlík" - tedy místo vyhrazené pro akumulátor ve vozidle. Myslím, že se Ti tam větší než 66-68Ah (podle výrobce se liší kapacity) jednoduše mechanicky nevejde - ty baterie jsou stejně vysoké i hluboké, liší se ale délkou (rozměr 1 desky článku je shodný, liší se jejich počet).

  • o 3 týdny později...
  • o 10 měsíců později...
Vloženo

jakou mám koupit autobaterii do feldy nafty?někdo říka ,že 66 Ah stačí bohatě ,ale mě se to nějak nezdá.A taky jakou značku?Předem díky moc za jakoukoliv radu

Vloženo

Varta, Banner, Exide, klidně i něco podobného, hlavně ale musí mít minimálně těch 66Ah - lepší bude 72Ah nebo i ještě větší - doslova co největší se pod kapotu vejde. Nekoukej na údaj o výkonu alternátoru, prostě kup co největší se vleze - v tuhé zimě si poděkuješ. Pokud budeš volit z několika možností se stejnou nebo podobnou kapacitou, řiď se údajem o startovacím proudu, který je jaká baterka ochotná dodat - je to údaj třeba 560A a podobně - čím vyšší při stejné kapacitě, tím je baterka kvalitnější. Zbytek jsou jen kecy a reklama.

  • o 2 roky později...
Vloženo (editace)

Mam felicii s alternatorem 55A bude se mi dostatecne dobijet když dam baterii 63Ah? Kolik je zhruba rezerva v 55A alternatoru pro nabijeni baterie při zapnutych svetlech? Klimu nemam a je to 1.3 monotronic

Editováno: , autor: PTPStudio
Vloženo (editace)

Nebál bych se toho (slabého altrenátoru). Na kapacitě baterie až tak nezáleží, dobíjí se o to, co se spotřebuje (startováním atd) a to bude stejné.

 

A ta rezerva, 2 potkávací světla 10 A, koncová, obrysová, ventilátor ..... i kdyby dalších 10 A, tak na dobíjení zbývá 35 A.

Editováno: , autor: McMatej
Vloženo

Jen si ověř, jestli se tam vejde, já mám klasickou 45Ah a mám vždycky velký problém ji protáhnout za tou spojovací tyčí podběhů. V samotné přihrádce je jinak místa dost. A proč jí tam dáváš, jestli se mohu zeptat?

Vloženo (editace)

Jen si ověř, jestli se tam vejde, já mám klasickou 45Ah a mám vždycky velký problém ji protáhnout za tou spojovací tyčí podběhů. V samotné přihrádce je jinak místa dost. A proč jí tam dáváš, jestli se mohu zeptat?

Zaprvé ted na zimu at není problém se startem protože mam lpg a ikdyz to nastartuju na benzin a po zahrati prepnu na plyn tak když to zdechne je třeba dele startovat...A za druhé tu puvodni, je tam několik let banner tez dobra chci pouzit do záložního zdroje cerpadla kotle. Do auta hodim novou tam se vice vyuzije a pro zalozni zdroj staci ta starsi co je v aute. Takze asi tak. Jo a uz ji tam mam vesla. Ta banner co tam byla je asi 55A, ale nepise na ni kapacita ta nova varta je stejna akorát 1.5cm vyssi.

Editováno: , autor: PTPStudio
Vloženo

To snad není možný - 55Ah, 63 Ah... sakra lidi, jak to tam dáváte? Jak jsem psal, mám pětačtyřicítku a vždy ji musím silou protlačovat za tím spojníkem, kdyby byla o půl centimetru hlubší, tak ji tam nedostanu. 

Vloženo

To bude tím, že ten spojník tam nemají.  :kol-31:

Když tam není ten spojník, tak je tam místa habaděj.

Spojnik mam pod nim lpg filtr a sla tam celkem dobře.Bezudrzbovka a toci se startérem radne

Vloženo

Hm, zajímavé. Já měl taky 1.3 z roku 97 (ovšem bez airbagů) a vzpěra tam nebyla. A ani u různých dalších ročníků, co jsem měl možnost vidět, také nebyla. Ovšem všechny byly bez airbagů.

Vloženo (editace)

Zrovna v neděli jsem viděl bratra jak 62 A baterii vytahoval z feldy a vzpěru tam má. Šlo mu to trošku blbě,ale vytáhl ji. Felda 1.3 laurin a klement. 2 x airbag. Vzpěra tam údajně byla od nova.

Editováno: , autor: Mirek 835
Vloženo (editace)

1.3 vzpěru nikdy neměla, ta snad byla z fabriky jen u motoru 1.6.

Ale měla, mám 97, 1.3 mpi combi, 2xpytel, abs, klima - ta je ale dodělávaná,

známej měl vyřazenou ojetinu od P&Ch ta měla výztuhu i bez pytlů, vzadu klec no prostě speciál

Editováno: , autor: ben06

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...