Jump to content

Olej mizi přes turbo


dandy2004
 Share

Recommended Posts

Ahoj chlapi, potřeboval bych odbornou radu. Svoji jedničkovou Octávu TDI 66 kW jsem nechával našim. Od té doby s tím autem prý pořád něco je. Nevím, ale mám pocit, že je spíš dojí ten otcův rádoby kamarád mechanik. Dokud jsme ho měli my, tak nic, maximálně výměna oleje.

Napřed si dělali rozvody, pak prý odešly vstřiky a hned na to turbo. Auto teď prý kouří a je to údajně z důvodu, že turbo nasává olej. Repasované turbo jim nechá prý za desítku. Přitom ale výkonově auto jede naprosto normálně, jen kouří.

Chci se zeptat, jestli skutečně olej může mizet přes turbo?

Zítra to má dávat do servisu, tak bych potřeboval rychlou odpověď, i když chápu, že takhle na dálku to je věštění z koule.

Díky moc.

Link to comment
Share on other sites

Presne jak pises - je to spis vesteni z koule, nicmene z toho co pises mi bez urazky vychazi ze hlavni problem bude asi ten mechanik. Pokud auto tobe bez problemu jezdilo, je divny ze rodicum z niceho nic zacne takhle zlobit. Je skoda ze jsi nenapsal kolik to ma najeto a jestli to je 66kw jeste s obtokovym turbem nebo novejsi (uz facelift) s turbem VGT. Ale i tak je znamo ze tyhle motory vydrzi pul mega v pohode, s origo vstriky , nekdy i turbem. Nevim kolik rodice najezdi, ale menit vsrikovace mi prijde zbytecny, a ze auto kouri muze byt i z duvodu ze buhvi  jaky vstriky tam dal, kdovi jestli vubec byly nove a kdovi jak je nastavil . To samy plati i rozvodech, i tady se necha zkurvit kde co. Ohledne toho turba - kdyz uz je hodne vybehly, tak olej skutecne zere, staci sundat hadici z vytlaku a hned uvidis jak jsi na tom, nejaky olejovy povlak tam bude vzdy, ale jestli tam bude olej ve vetsi vrstve, tak uz asi trochu olej prolina. Byt tebou tak auto dam k jinemu mechanikovi , aby se na to podival a zkontroloval nastaveni rozvodu (na pripravky) nastaveni predvstriku a jestli ma zkousecku na trysky tak zkontrolovat i ty trysky , zvlast jestli jsou spravne nastaveny otviraci tlaky a jestli dobre prasi a nekapou, a taky samozrejmne jestli ten mechanik od rodicu tam vubec dal spravny a jestli byly novy. Kdyby treba dal trysky z 81kw verze tak to prave muze vic kourit, ale pojede to pekne. Co se tyka toho turba , tak se na nej taky podivejte, jetli ma tvuj mechanik VAG , tak zkusebni jizdou pozna jestli tlaci dobre a v celym rozsahu. Pokud by bylo opravdu spatny, tak ti muzu ze svych zkusenosti i jinych mych znamych rict aby jsi stary nebo repas rozhodne nekupoval, stary jsou vetsinou uz pred smrti a repasy zalezi kdo dela, ale vetsinou se jedna o nic moc kvalitu , protoze Garett oficialne zadny nahradni dily neprodava, takze si asi lehko domyslis jak to s tou kvalitou bude, vetsinou je trh zaplaveny polskymi sraci , ktere proste nefungujou a vyreklamovat je je  temer nemozne. Pokud vam nabizi ten mechanik rodicu repas za 10tis, s klidem ho posli do pr....  a muzes si koupit za 13tis novy origo Garett, kde mas doklad a 2letou zaruku, coz u repasu nehrozi.

Link to comment
Share on other sites

Je to klasická jednička Octáva rv 2000. Je to ale 7 měsíc takže takovej přelomovej mutant, kde nějaké vnitřnosti jsou ještě před faceliftem, ale jinak je to už ta novější s bílými světly  a má najeto cca 340 tis.

Víš jak to je, našim jsme auto nechali za hubičku a teď si připadám blbě, že do toho vrazili už tolik peněz.

Já mechanika nemám a už takhle jsem se vždy dohadoval o těch otcových známých mechanicích, co mu opravěj cokoli na jakémkoli autě.

Vstřiky odešly údajně asi před 2 týdny. Prý jel a najednou šlo auto do šílených otáček i přes to, že pustil plyn. Tak jediné co mohl bylo, že vypnul klíček. Auto chcíplo. Ale nechtělo zase naskočit, tak jak ještě pomalu jel, tak ho nechal natočit přes rychlost. No já myslel, že mne omejou, když mi to říkal.

Auto prý naskočilo, ale od té doty to začalo jít ve studeném stavu jen na tři válce (prý) a po chvilce stání se to uklidnilo. Ale kouřivost prej najednou šíleně vyskočila.

Já si myslel, že mu přeskočily rozvody, které dělal před těmi cca 3 měsíci, ale pdajně ne. Měl prý špatné ty vstřiky, které mu buď měnili nebo repasovali, nevím. Ale dnes mi volal, že to auto dává zítra těm umělcům, že to pořád hodně kouří a prý je to tím turbem,

No a a hádej se s ním, že ho maj v servisu za hejla, kterej je jen krmí penězma.

Jsem z toho dost nas.... tak píšu asi dost nepřehledně, to sorry.

Ale dík za rady, řeknu mu, jestli může zkusit ještě jinej servis, jinak ať si dělá co chce.

Edited by dandy2004
Link to comment
Share on other sites

Tak ještě aktuální info po telefonu s otcem :-)

Ty vstřiky mu prý jen repasoval, ale pořád to špatně startovalo.

Tak jel k jinému mechanikovi a ten přes diagnostiku zjistil, že je chyba na turbu. A k tomu zjistil, že vstřiky nebyly dotažené tak jak mají být :-)

Takže suma sumárum, za vstřiky tomu prvnímu šikulovi dal jen 500,- protože prý pak sám uznal, že to udělal blbě a nafta kolem nich protejkala :-)

A teď bude teda dělat to turbo, které prý když odejde, tak se to pozná i tak, že ty otáčky vyletí nahoru, jak nasaje olej. To je prý to, co mu to prvotně udělalo.

No uvidím, jak s tím dopadne.

Díky moc chlapi za rady :-)

Link to comment
Share on other sites

Tak s tim olejem bych tomu asi tedy veril, opravdu kdyz ho motor nasaje , tak nekontrolovatelne leti do otacek a nic s tim neporidis. To by ovsem znamenalo , ze toho oleje taky bude plny cooler a vedeni k nemu a od nej, to by urcite chtelo vypustit aby se to uz nemohlo opakovat. Tem tryskam nerozumim pojmu repasovat, to snad ani nejde, kdyz ti jehla vychodi trysku , je cela tryska na vyhozeni. Ty trysky staci vyndat, dat na zkousecku a vyzkouset jestli jsou dobre nastaveny otviraci tlaky a jestli tryska pekne rozprasuje a netece, ci nekape. Pokud je to OK, klidne se muze do motoru vratit, i kdyz ma najeto 340tis, coz mezi nama jeste nic neni. Ty rozvody bych stejne kazdopadne prekontroloval, tim se nic nezkazi a budes mit jistotu ze tady chyba neni. O tom turbu jsem ti to uz psal, starou sracku fakt nema cenu kupovat,muzes mi verit ze dobry turbo jen tak nekdo neproda, ale nalestenou starou svini ktera ma najeto buhvi kolik ano a repasum moc verit nemuzes, i kdyz je pekny na pohled, tak se muzes pekne natrapit. Opravdu je nejlepsi koupit novy, nakonec to stejne vyjde nejlevneji.

Link to comment
Share on other sites

hele, co dělal s těma tryskama fakt nevím, asi je měl jen pročistit nebo co, fakt tomu tolik nerozumím :-)

A když to turbo nasaje, tak s emění hned celé? Mne by napadlo tam jen vyměnit těsnění nebo tak něco :-)

On to už ráno dával do toho servisu. Prý staré turbo vyndají a pošlou někam do západních čech a oni hned výměnou dají jiné repasované (dle otcových slov). Hádej se s otcem co si tam má nechat dát :-)

Ale tím, že najezdí tak cca 20km denně, tak mu bude stačit jakékoli, podle mne by mohl jezdit i bez něj  :-)

Díkes za osvětu do turba.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...