Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Ahojte, teď jsem si lehal pod auto a celkem mě vyděsil stav koncového dílu výfuku. Je mi jasno že vnější vzhled nic neříká o tom jak je zničený uvnitř, ale jako dobrý hospodář ho asi odrbu a natřu. Jak jste na tom vy? Už jste to někdo dělal?

Vloženo (editace)

Mě tedy zinkový sprej vydržel na OI hodně dlouho, toho bych se nebál.

A odpovím ti myslím za všechny, kdo pod Rapida už někdy vlezli: máme lišku všichni bez rozdílu a mám takový pocit, že první stopy se objevují snad už po čtvrt roce, a to auto zimu ještě nemuselo zážít. Holt sériová povrchovka nic moc.

Editováno: , autor: miklisek
Vloženo

Tohle není nic nového, spíš jsem se ptal jestli jste to někdo už nenatíral. Přes to všechno mi přijde lepší to mít hezky natřené a ne aby se z toho loupalo cosi. Stejně pod to polezu až budu měnit na jaro pneumatiky tak bych to trochu natřel, nic víc.

Vloženo

Kdyz je to nerez a toto je jen povrchova zalezitost nevim proc bych to mel resit. Od toho jsem si kupoval nove auto abych nemusel kazde jaro resit po zime kastli, brousit a kytovat jako v dobach kdyz jsem jako mlady na nove nemel. Toho jsem si uzil dost. Kdo ovsem chce neco zbytecne natirat at si natira. Ja cas stravim jinak a lepe.

Vloženo

Ale já se tu nebavím o kastli ani o žádném kytování, kde jsi to vzal?

 

Já odrbu koncový díl výfuku kartáčem a natřu to. Práce na max. půl hodiny ;) Navíc stejně přemýšlím že natřu i rezavé brzdy z estetického hlediska. Nepřijde mi to o nic horší než když si např. kola před zimou umyji a zbavím kamínků nebo voskuji kastli. To že mám nové auto ještě přeci neznamená že se o něj nebudu starat.

Vloženo

Kastli jsem uvedl jako priklad s tim ze vyfuk jsem natiral take a zbytecne. Tady navic videt nejde a je to nerez, proc se tim zabyvat. Trmeny to je jina. To ma vyznam. Ale jak jsem psal je to kazdeho vec.

Vloženo

Skoro každý výfuk je z feritické nerezi, povrch narezne, ale neprorezne.Je to v podstatě pasivace.Netřeba se znepokojovat.Je to záměr.

Feritická nerezová ocel

Tato velká kategorie nerezové oceli obsahuje minimálně 12 % chromutéměř žádný uhlík a zásadně žádný nikl. Čím více chromu feritická ocel obsahuje, tím klesá její pevnost při žíhání. Důležitou roli hraje také velikostpříměsi molybdenu a uhlíku:

  • více molybdenu = vyšší kujnost
  • více uhlíku = nižší kujnost

Jednou z hlavních předností feritických ocelí je jejich dlouhodobé odolávání koroznímu prostředí mořské vody. Oproti austenitické oceli si také mnohem lépe poradí s korozí za napětí Je také velmi dekorativní a dobře kujná.

Stejně jako u austenitické není možné zvyšovat její pevnost ani tvrdost pomocí tepla. Kvůli struktuře feritické oceli také vznikají jisté tloušťkové limitace při tepelném opracovávání. Tento problém však vyřešila speciální jakost feritické oceli 3CR12

Jakosti a užití

409 – automobilový průmysl (výfuky, katalyzátory)

430 – kuchyňské vybavení, typicky dřezy, příbory a další potřeby

1.4509 (441) – nadprůměrná pevnost a teplotní odolnost (do 850 stupňů Celsia), je ideální do blízkosti automobilových motorů

3CR12 – již zmiňovaná cenově dostupná jakost, která je také odolná korozi a kujná. Hlavní využití najde ve velmi korozivních prostředích (těžařství, cukrovarský průmysl).

Vloženo

Vlastnosti sortimentu ŠKODA originálních výfuků. Sortiment zahrnuje originální přední, střední a zadní díl výfuku, katalyzátor, vlnovec, výfukové potrubí a upevňovací díly. Konstrukční vlastnosti. V konstrukci výfuku je použita nerezová ocel. Výfuková soustava zahrnuje reflexní, absorpční a kombinované reflexně-absorpční tlumiče. Specifické přednosti ŠKODA originálních výfuků spočívají v nabídce individuální varianty pro každý model vozu a zvýšenou odolností vůči korozi. Ta je zajištěna použitím ušlechtilé nerezové oceli. Předpokládaná životnost tak dosahuje 8-10 let. Díky optimálnímu uzpůsobení všech komponent výfukového systému je dosaženo vynikajícího tlumení hluku 2 dB pod zákonnými limity. Minimální průtokový odpor výfukové soustavy zajišťuje vysoký výkon motoru.

 

Vlastnosti sortimentu ŠKODA Economy výfuků Sortiment ŠKODA Economy výfuků obsahuje přední a zadní díl a výfukové potrubí. Konstrukční vlastnosti jsou dány tím, že tyto díly jsou vyrobeny ze za tepla pohliníkované oceli. Tyto výrobky se vyrábí s nižší rozmanitostí variant, což snižuje jejich výrobní náklady a tím i cenu. Přitom je zajištěno optimální vzájemné sladění dílů výfukového systému. Tyto díly přesně lícují s originálními díly a kromě toho plní požadavky na optimální tlumení hluku dle zákonných předpisů. Zároveň je zajištěn nízký odpor proudění spalin v zájmu zajištění vysokého výkonu motoru.

  • o 4 měsíce později...
  • o 1 rok později...
Vloženo

Pripajam este jeden snimok detailu zo zdvihaku. Autom pritom pravidelne wapkujem. Mechanik sa ma pytal, ci jazdim po AT alebo inde na zapad od nas. Jazdim pravidelne po Rakusku. Podla neho tam maju agresivnejsiu sol. Idem napisat na Škodovku. Aspoň uvidím.

image.jpeg

Vloženo

Bohužial sa zrejme nevyreklamuje. Nemám záruku na 120 000 km. Dokonca i záruka na nový originál výfuk pre Rapid platí iba 2 roky. Na Fabiu, Octaviu a ja neviem čo ešte platí 4 roky. Môžem sa jedine sťažovať priamo u slovenského zastúpenia.   

Vloženo

Uz presne nevim kde to bylo. Ale kdyz jsem studoval pri koupi kde co, nekde to bylo. Kdyz jsem to zminil prodejci, ani o tom nevedel. To je duvod proc si to pamatuji. Zitra se mrknu.

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...