Přejít na obsah

Rozhřešení - problémy s motorem


fallouter32

Doporučené příspěvky

Zdravím, jsem hrdým majitelem O1 1.6MPi 75kW BFQ 2004. Kupováno 148 xxx km - nyní 183 600 km.

 Pročetl jsem snad vše co se mých problémů týče a chci se jednoznačně rozhodnout jak dál.

S autem nejsou problémy kromě níže popsaných jevů, měněny tlumiče Bilstein B4, přední silentbloky ramen, zadní silentbloky, zadní dorazy.

O tomto motoru všichni víme - špatné pístní kroužky odchází relativně brzo - průnik oleje do spalovacího prostoru, únik kompresního tlaku do prostoru oleje, chrčení z víčka oleje, atd atd...

Takže shrnu své problémy a prosím všechny co se s tím setkali, vyřešili, prostě něco ví aby komentovali a podělili se o své názory.

Problém při koupi: předchozí majitel upozornil na "žravost oleje" - vyřešeno dočasně novými trubkami od váhy vzduchu s tím spojovacím krčkem pod víčko oleje, trubkou co vede od víčka oleje dolů u olejového filtru, na foru jsem viděl fotky jak to měl někdo rozleptané a zalomené dole, špatný výpustní šroub olejové vany - strhaný závit - neustálá netěsnost přes různá těsnění - nový závit, vlastnoručně udělaný šroub + gumový O kroužek.

Je do delší dobu co se rozsvítila kontrolka motoru - prvně při prudkém dešti, pak zhasla, pak opět při dešti a zůstala trvale - diagnostika vysoké napětí lambda 1 + něco s EGR ventilem... nechávám svítit, problémy to nedělá, nic nepociťuji - ale chci odstranit závadu.

Při dešti se mi asi 4x stalo, že auto chcíplo natvrdo, zůstala jen osvětlení z baterky cca 2 minutky nelze nastartovat - nechápu čím nebo proč... stalo se opravdu jen při velikém lijáku - alternátor v pořádku, napětí jak má být, řemen zánovní - sice nevím kolik mé odježděno ale vypadá velmi dobře. Rozvody Continental v 116tkm.

Už nesnesitelně tloukli silentbloky předních ramen, výměna - ale přetrval problém při přejedu nerovností, je slyšel tlučení - soudím gumy stabilizátoru - na ruční pohyb se nezdá nic utrženého, nebo s větší vůlí ale stejně je brzy vyměním.

Občas se hezky zprudka odpíchnu, mám zimní gumy na ráfcích, které potřebuji pro nové gumy - při podhrábnutí na asfaltu kola prokluzují ale motor, resp. celé auto poskakuje jako koza, myslím, že bude nutná výměna dílu pod názvem Vzpěra nápravnice zadní - myslím tím tu tyč kolmo k nápravnici do bloku převodovky nebo bloku motoru dole tuším.

 

Takže hezky shrnu svůj názor: pístní kroužky stažené pod nánosem karbonu a spáleného oleje, tlak z detonace pak je možno "cítit" po otevření víčka oleje ( zajímavé, že z měrky oleje nejde ani lehký vánek ), tlak z detonací trhá hadice pro odvod olejové mlhy zpět do vany v tom krčku, olej se spaluje - zanesený EGR ventil - nejspíše špatná funkce, lambda sonda - chyba vlivem zničení od nespáleného oleje.

Další problémy které mohou nastat - škrtící klapka - zanesení/ zničení vlivem olejové mlhy, zničení katalyzátoru ( emise naprosto v normě - zatím ), zničení druhé lambda sondy, poškození různých druhů těsnění z důvodu tlakování olejového prostoru ( nejde mi do hlavy: tlak z detonace odchází do olejového prostoru, ten vede do sání, proč tedy hadice chrlí olej z krčků vlivem zřejmě vysokého tlaku? a proč nejsou problémy v chodu motoru - váha, zváží ale ten tlak co stejně uchází se dostává do procesu a tudíž by měl nějak postihnout chod )

 

Můj plán? výměna pístních kroužků, gufera ventilů - těsnění spojená s rozebráním a složením motoru, nové hadice - trubky, silentbloky, vyčištění EGR ventilu, výměna škrtící klapky - možná by se dala vyčistit, není moc špinavá ale dočetl jsem se, že se akorát tak zničí, takže jistota je jistota, další věc by byla dobrá asi i spojka když to bude hezky rozebrané - je lepší udělat naráz, nebo je výměna spojky jednoduchá a nemusí se nějak extra něco rozebírat?

Finančně počítám 8-10tis materiál + práce.

Na závěr: snad jsem to shrnul vše hezky nějak srozumitelně, prosím tedy o nějaký koment ohledně toho nebo rady, tipy, triky a nevím co ještě. Někdo si asi říká, zbytečně vyhozené peníze, dolej olej a jezdi.

Odpověď na to: zatím jsem to tak dělal, ale problémy se zřejmě začínají hromadit a to co proleju v oleji ( 0.5l - 1l / 3000km - zřejmě to podle odpovědí zde na foru není moc, ale nebaví mě to, 5w40  200kč/l ) raději vhodím do řešení problému a budu doufat, že mi auto do 300-400tkm vydrží bez větších problémů.

Díky za všechny odpovědi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Už nesnesitelně tloukli silentbloky předních ramen, výměna - ale přetrval problém při přejedu nerovností, je slyšel tlučení - soudím gumy stabilizátoru -

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

TO JSOU 100% GUMY STABIKU.JE TO TÝDEN CO JSEM JE DĚLAL A AUTO JE  NA NÁPRAVĚ K NEPOZNÁNÍ.PŮVODNÍ(5let od výměny)SE 

SKORO ROZPADALY.

 

Další problémy které mohou nastat - škrtící klapky

----------------------------------------------------------------------

STAČÍ VYČISTIT WDčkem A KARTÁČKEM NA ZUBY A NASTAVIT BUĎ PŘES VAG NEBO SE KLAPKA NASTAVÍ PO ZAPNUTÍ ZAPALOVÁNÍ SAMA(do 1min-zapalování tuto dobu nechat zapnuté)

 

 proleju v oleji ( 0.5l - 1l / 3000km 

-----------------------------------------------------

TOHLETO PROVOZUJU UŽ OD 100TIS.TEDY CO JSEM AUTO KOUPIL(8let zpět)UŽ DÁVÁM 10W40 .NAJETO 265TIS.SPOTŘEBA OLEJE POŘÁD STEJNÁ.

 

 

 vyčištění EGR ventilu

----------------------------------

EGR ZASLEPIT A JE PO ZAPÉKÁNÍ KLAPKY(mám již přes 5let)JINAK MŮŽE BÝT PROBLÉMEM SVÍTÍCÍ KONTROLKY MOTORU.PRAVDĚPODOBNĚ POUŠTÍ SPALINY KDY NEMÁ.

 

 

 prvně při prudkém dešti, pak zhasla, pak opět při dešti a zůstala trvale - diagnostika vysoké napětí lambda 1

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

VLÉZT POD AUTO ZE STRANY SPOLUJEZDCE.JE TAM PLASTOVÁ KRABIČKA VE KTERÉ JSOU KONEKTORY OD LAMBDA SOND.ZKONTROLOVAT JESTLI DO NÍ NETEČE PŘI DEŠTI VODA ,PŘÍPADNĚ NEJSOU ZOXIDOVANÉ SVORKOVNICE.

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám otázku k těm gumám stabilizátoru, naživo jsem opravdu viděl jen tu kovovou pásku, podle obrázků na netu vím jak vypadá guma - teď nevím jak dál, jak těžké je nasadit tam tu gumu na tyč a přitáhnout... podle mě tam moc prostoru není, je na to nějaký fígl, nebo jsem se jen špatně díval? je potřeba zvednout auto nebo si to udělám při vytočení kol? 

Ohledně EGR - četl jsem tu, že se to moc nedělá ani nedoporučuje, lamda cosi cosi, prostě jen nepříjemnosti, záslepku si udělám na koleni, problém je v elektronice v servisu mi to zřejmě neudělají nebo na tučnou částku o jakou by si nejspíš řekli - jak na to - podrobně s detaily jako pro blba.

Ta škrtící klapka: nevím jak to napsat, malé kapičky zaschlého oleje asi jako to co je na zadním nárazníku nad výfukem... má cenu se tím nějak víc zabývat?

Jinak další věc jen tak bokem - našel jsem nějaké video jak montují volnoběžku alternátoru- na jednu stranu se protáčí - na druhou stranu do záběru je jako klasická řemenička kterou mám já - prý má motor hezky rovnoměrný chod - neví o tom někdo něco - jakou koupit, jaký to má účinek atd...?

Díky moc za odpovědi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pawouk:

 

OK náčelníku. :kol-31:  :kol-31:

 

fallouter32-

 

Zaslepení EGR-můj návod(originál šipan)-o příspěvek níže.

 

 

 

No a co se týká klapky,tak pokud nekolísají volno.otáčky,nebo to nechcípá apod,tak bych do to nevrtal.Jen až v případě,že se budeš až moc nudit. :rolleyes:

Editováno: , autor: šipan
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Oh no paráda, jen k tomu EGR - počítač nezlobí nebo tak něco? A co emise, zákonitě musí být větší protože se už netočí spaliny pořád dokola ne?

K lambda sondě: rozebral jsem krabičku vytáhl konektory a rozpojil, kontakty jsou jako nové - překvapilo mě 5 drátů - červený, šedý, bílý, černý a žlutý - poté v konektoru byla taková věcička, pod vlastním víčkem byla těsnící gumka a nějaký druh můstku nebo pojistka, vypadalo to jako "( (" s "+" a "-" znaménky na bílé destičce.

Jinak podrobnější zkoumání nic nepřineslo, prošplíchnutí kontakt spreyem a zase do krabičky, nevymazal jsem chybu - čekal jsem že si to počítač srovná sám ale bez úspěchu.

Mno jinak jak jsem nastartoval motor, předtím cca 0.5mm kolísaly otáčky - neřešil jsem beru jako normál - nyní se skoro nehne a motor má i krapet jiný přízvuk, možná se mi to zdá ale i zátah je trochu jiný, spíše línější.

No jak popisuješ odpoj hadičku - co s ní pak, zacpat šroubem a svorku nebo jak? - nevím co je na tom maličkém obrázku nejde to přečíst ani poznat oč tam jde. ( 5. zleva )

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na tom obrázku č.5 je vyfocena trubka ,kterou je potřeba odpojit aby jsi ten EGR mohl dostat ze šteftů.Posílám ho znovu. 

No a EGR pracuje jen v určitých otáčkách nejčastěji 2200 až 2600.Poté se odpojuje.Má za úkol snižovat emise při městském provozu.Pokud pracuje špatně,což dělá většině z nás a proto ho zaslepujeme,tak propouští i v těch vyšších a auto pak při rychlosti kolem90-100km/h a při udržovací jízdě má tednenci pocukávat.Čím více je teplo tím je to markantnější.Po zaslepení se ti zlepší volnoběh a auto pojede celkově lépe,protože bude líp dýchat a nesosat vlastní prdy.Emise to nijak neoohrozí a bezproblému projdeš.No a to nejpodstatnější-necukáš.

No a pokud jsi chybu nesmazal diagnostikou,tak pokud bude vše OK,tak by ti měla kontrolka zhasnou sama a to přibližne po 10ti

nastartování.

 

Odpoj hadičku znamená jen popis práce,je myslím podtlaková,takže nic nevyteče a pak se opět připojí nazpět. 

 

 

Jinak ano 75kw mají 5ti drátový lambdy.Myslím,že je to výhřev,ale teď si nejsem jistý.74kw mají 4 drátovy.

post-39495-0-33959700-1434995726_thumb.j

Editováno: , autor: šipan
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Zdar chlapi.

Mam oktu 1.6/75kw r.v.2002 AVU. Diagnostika mi píše potenciometr zpetného vedení výfuk.plynu-signal prilis maly(G212). A k tomu samozř. svítí oranž.vrtulník. Zkoušel jsem egr když sundám tu slabou hadičku co jde do vzduch.filtru tak hadička stále saje v nízkých i vysokých otáčkách. Nemá někdy přestat nebo je to správně? Při kontrole akčních členů egr cvaká ale hadička když do ní fouknu tak se nic nemění. Že by třeba podle cvakání egru pouštěla a zavírala. Poradí nekdo co s tim? Díky moc za rady.   

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...