Přejít na obsah

Manuál versus automat


camillio

Doporučené příspěvky

Prestante mi porad predhazovat vety typu Sluzebak vs. Koupeny za vlastni. !!!  Ja tim taky rikoval , jelikoz v tom pak prinejmensim musim sedet a kazdy den mnoho kilomtetru. Takze ta volba i pro mne byla slozita. Ted vim ze kdybych si mel kupovat vlastni ten priplatek do toho dam, dyt je to cena dvou lepsich pocitacu :)  a radsi bych si ubral na vybave. 

JInak DSG neni vsemhouci spasitel. Chova se tak jak se chova ridic. Takze urcitou techniku jizdy si proste clovek musi osvojit, pokud chces aby se DSG chovala pekne a bez zavahani. 
Pawouku : A ta unava neni neni fyzicka ale psychycka (mentálni), Nemyslel jsem tim ze by te bolela noha od spojky nebo ruka od radicky, A za dalsi pokud si chce clovek ovladat auto sam muze, padla pod volantem nebo sekvencni razeni pakou. Ale uprimne ?? - nebavi mne to. 

Jako to nema cenu to tady rozebirat, tohle je nekonecne tema.  Proste DSG je skvela vec, ktery neni treba se bat a je na vysoke urovni a neda se srovnat s obycejnym automatem, ci nejakym postarsim automatem.
DSG je dvoujspojka, radi velmi ale velmi rychle a jeji prednosti je, ze se dokaze prizpusobit stylu ridice.  Vzdy tu budou dva tabory.  Ja si to kdysi taky neumel predstavit ze bych neradil.  Clovek asi musi k automatu dospet :)
Havne je tezky delat zavery pri pouhem projeti. Ja to drive taky zkousel, taky mne to nikdy z predvadecky uplne neoslovilo, leva noha byla neuroticka, v pravej ruce mi taky cukalo :)  Je treba si udelat v hlave jasno a rozhodnout se, po ujeti 1000km to teprve cloveka zacne bavit a zacne tomu prichazet na chut a zacne v tom videt sama pozitiva. A ne jen tak se rika, ze kdo jednou naplno okusi automaz uz nechce ve vetsine pripadu zpet.  Takze neco na tom musi byt.

Editováno: , autor: bicista
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pádla pod volantem, jsou dle mého názoru jedna z největších zbytečností co u automatu můžou bejt. ALE!

Přesněji řečeno, mají smysl u Octavie RS ( nebo u klasických opravdu sportovních aut Ferrari, Lambo, BMW M3 apod. ), ale u Fabie, obyč Octavie, nebo SuperBu ? na co proboha ? Opravdu všichni co mají né-sportovně naladěná auta, sekveční řazení ani pádla nepoužívají, protože i to je prostě k běžné jízdě zbytečný a člověka to otravuje stejně jako manuál. Každý mi řekl, jo hrál jsem si s tím první měsíc ale už to nepoužívám, k čemu... nemám sportovní auto...

A co je druhá pravda, kdo jednou koupí automat, nevleze už u běžného auta do manuálu a DSG ač plno lidí s ním opovrhuje, oproti drtivé většině automatů co na světě jezdí, je DSG jak z jiné planety... Hlavně co se týče primitivních automatů používaných ve státech apod.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pawouk má pravdu: DSG bez pádel, je jako ryba bez ploutví. Tou pákou jsem sekvanci také nevyužíval, ale páčky jsou úplně jiná dimenze. I tak ale musím konstatovat, že na všechny neduhy jsem si dokázal zvyknout, ale vrozená šetrnost (možná až hamižnost) mi neumožňuje vyrovnat se s faktem, že ve stejném autě s manuálem dosahuji podstaně nižší spotřeby.  Takže za své bych si automat jen kvůli tomu, abych pak "manuálně" řadil na volantu (je to vážně zábavné), nikdy nekoupil

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

DSG ač plno lidí s ním opovrhuje, oproti drtivé většině automatů co na světě jezdí, je DSG jak z jiné planety... Hlavně co se týče primitivních automatů používaných ve státech apod.

automaty ve starých autech nechme stranou (i když mám pocit, že "soused z lánu zelí" na ně jezdí dodnes), ale začínám mít intenzivní pocit hraničící s jistotou, že automaty VW v nových autech už začínají pomalu zastarávat. Před deseti lety bylo DSG bomba, před pěti dobrý, dnes tak maximálně průměr.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Souhlas s Rypicong,  padla maji smysl pouze jen a jen pokud si chci zazavodit, nebo proste zablbnout, Jinak smysl nemaji, uz jen proto, ze vetsinou na silnici jedu na pohodu a taky ridim jednou rukou, coz u padel proste nejde.
Witmann: pokud mas benzin tj 7° DSG se suchymi spojkami, kde nedochazi k zatizeni z hydrodynamickeho menice, tak by si mel mit spotrebu nizsi, alespon tak to vzdy udavaji papirove hodnoty a za druhe mas 7° takze motor muze byt lepsim rozlozeni otacek.  Papirove se udava i 7° DSG nizsi,  jaka je realita nevim. Mel sem manual a ted mam stejnou motorizaci s DSG, ale zatim mam malo najeto abych to mohl hodnotit, motor je stale jeste hodne syrovy.

 

A jak rika Rypicong mam hodne kamosu co byly na dovce v USA kdy jezdily s automatem a rekli ze hruza a tak nejak se to v nich silne zakorenilo. Kdyz sem je nechal sjet s mym DSG neverili vlastnim ocim a zcela zmenili nazor a jejich mineni o automatech.

 

Witmann s tim prumerem bych byl opatrnej, kdyz srovnas automaty na pric jinyma znackama, ford, francouzi atp, tak je porad DSG super.  Frantici teprve nadavno zacali nasazovat dvojspojky.
a nektri znacky se patlaj s variatorama, coz je taky neslany nemastny a silne nedotazeny do konce a jizda pri akcelarci priomina jizdu a otacky jak na skutru :)

Editováno: , autor: bicista
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

problém je, že automat dost často řadí stupně, které já bych nikdy v danou chvíli nedal. Z toho zřejmě pramení i dost podstatná úspora paliva. Proto také "pádluji", abych tam dal, co chci já - což uznávám není optimální využití automatické převodovky :-) Nejsem zkrátka automatový typ

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

hlavně se DSG musí srovnávat s autama které jsou ve stejné cen. relaci.

 

Né s automatem od BMW apod. :)

 

Pořád je DSG to lepší co jde na trhu koupit, ale snad brzi přijdou s něčím novým...

 

Já osobně nechápu, jak si někdo může koupit automat který je například v Nissanu Juke - furt motor na plné otáčky jak magor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nisan Juke ma variator.  Variatory jsou des, principelne super, zadne ozubene soukoli atp, ale odladenost je zoufala, jak na skutru, po pridani zacne auto rvat v otackach a celkove prubeh otacek je debilni.Variator ma i mondeo, taky jsem cetl ze je to desny.  VW pripravuje 10ti stupnovy automat, na to jsem jednou zvedavy, i kdyz uz mi to prijde zbytecne moc, bude to slozity a porad to bude radit. A co nejvic opotrebovava prevodovku ?? prave neustale presuny rychlosti. Vicestupnovy automat ma smysl pro slabsi motory, kde vykon auta nama na to aby auto utahnul na dlouhe prevody.  A cim vice prevodu, tim to radi v nizzich otackach. Dyt i u toho 7° se mi motor vicemene prevaluje mezi 1500-2000 otackami. Nekdy ho musim umyslne potrapit, aby taky vedel zac je toho loket a nezlenivel :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no, taky to moc nechápu. Samozřejmě čím více rychlostí, tím převodovka dokáže co nejlépe udržet motor v optimálních otáčkách, ale to je opravdu dobrý jenom pro slabý motory ( který už vlastně dneska nejsou díky turbu a snížené váze aut ). Silný motor nemá problém s vyšším stupněm...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a proto se do supersportů dává automatický devítikvalt. Já bych spíše řekl, že vícestupňová AUTOMATICKÁ převodovka je mor pro slabý motor. Hlavně když jedeš po rovině, frkne to tam sedmičku, když ale potřebuješ brutálně podřadit (protože jinak se to nehne), tak to šrotuje a šrotuje. Tohle je trochu extrámní příklad, ale ten sedmikvalt dokáže v určitých situacích umrtvit i jinak celkem solidní výkon 1,8 TSI, natož pak ty "základní" motory. V tomhle už je lepší kombinace nafty (byť slabší) a šestistupňového automatu. U benzínu a 7 st. mám občas pocit, že tahám kačera na gumě. S tou naftou (a také úplně jinou převodovkou) je to podle mě kultivonanější.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...
  • o 9 měsíců později...

No četl jsem že ta DSG 7-mi stupeň  se suchou převodovkou  odchází už ve 40 tisicích. Že se výrdží na tu starou 6-ti mokrou DSG nechytá.

Nevíte co je na tom pravdy?   Starou dávají ještě jen do SuperB. Jinka Okta a Rapid má už tu novou.

Automat bych bral, ale jedině do výkonného a dobře odhlučněného auta. A hlavně ověřený automat. Né nějaké novinky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 týdny později...
V 30. 1. 2018 na 10:00, r_b napsal:

Tak nevim, mam neco pres 80 000 na OIII 1.2 TSI DSG a zatim automat nikam nesel. Tak snad to s tou spolehlivosti nebude tak strasny.

Taky nemáš v autě automatickou převodovku, pravý automat má olejový měnič, kdežto DSG je jen robotizovaná převodovka se dvěma spojkama....všichni tu srovnáváte dva nesrovnatelné systémy...

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neuváděj lidi v omyl.Automat je ten,kdy člověk nemusí řadit.Ty se pak dělí podle způsobu,jak pracují.Takže DSG je automatická převodovka pracující na principu....CVT je automat pracující na principu.....S-Tronic,Multitronic.... atd atd atd.

Jinak k nám na servis jezdí suché DSG se 210.000 bez zásahu!!!krom přehrání SW.Můj Yeti má 7 st.suché DSG bez zásahu a má 176000 a podle měřených hodnot,které jsem posílal p.Sixtovi je v perf.kondici.Takže asi tak.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

Osobně automat rád mám, koneckonců, můj hobby Jeep XJ Cherokee má klasickou třístupňovou hydromechanickou automatiku s overdrivem. Trochu s nedůvěrou ale koukám na DSG, zejména na ty dvě spojky, o kterých slýchávám, že nemají rády popojíždění v kolonách. Nicméně kamarád má O3 1.6 TDI s DSG už sedmým rokem, má s ní najeto kolem 230 000 km a říká, že s řazením nejsou nejmenší problémy, takže to zřejmě záleží na tom, jak se s takovým autem jezdí.

Já preferuju automat před manuálem. Sice obě moje škodovky, které používáme doma na denní ježdění, mají manuál, ale automatu se rozhodně bránit nehodlám. Pořád je pohodlnější navolit jízdní režim a pak už nic dalšího neřešit, než pořád kvedlat pákou sem a tam a šlapat na spojku a tak dále a tak dále :).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...