Přejít na obsah

Nestabilní chování


Brkos

Doporučené příspěvky

Dobrý den.

Vlastním seat toledo 8/2014 a mám problém s chováním auta. Mám 17tky kola a při jízdě po dálnici v rychlosti okolo 150kmh se auto chová jako kdyby foukal boční vítr, i když je bezvětří. Při jízdě po okrskách auto pořád někam uskakuje. Zkusil jsem dát 15tky kola a dělá to pořád. Byl jsem asi v 6ti servisech na testu zavěšení nápravy, kde hodnoty všech kol se pohybují kolem 30-40 procent. Máte někdo taky takový problém? Děkuji

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Geometrie je dobrá.Chyby v paměti žádný. Ale jak jsem zmínil, na testu zavěšení nápravy, kde se kola netočí je přilnavost cca 30-40% na všech kolech. Sjeté jsou rovnoměrně, akorát vnitřky mi přijdou trochu oskákané. Servisy se k tomu staví zády a zastoupení taky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Š 120 se mi před "X" lety chovala obdobně a nakonec byla chyba v dotažení náprav a chybějící matce/šroubu v uchycení nápravy. Kamarád s řízením bojoval u "Medvěda" a vyklubal se z toho špatně upevněný tlumič. Pokud se jeví geometrie OK, zkontroloval bych veškeré uchycení náprav a jejich skupin. Pokud bys řekl, že jsi koupil předváděčku či auto od někoho jeté, tak bych měl podezření, že dostalo ránu a je v "rohlíku". Geometrie sedí, ale při jízdě se kroutí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mám taky Toledo a plave, nový to by OK tak 300km a pak to honíš po silnici, přesně jak píšeš, je to strašně náchylný na jakejkoliv větřík, to jezdim 16ky, tvrdý jak prkno a jakákoliv nerovnost na tož v zatáčce tě pěkně naklepe a posune o pár cenťáků vedle.

 

Nový znamená nový starosti, bojíš se do toho cokoliv dát, šáhnout na to, jseš takovej pokusnej králík v této cenové relaci. Jestli seš z Prahy, můžeš se zkusit projet mým porovnat si to.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já osobně si myslím, že to je vlastnost auta. Na dálnici při vyšší rychlosti je auto hodně citlivý na cokoliv, takový neposedný a nemusí ani foukat vítr. Jakmile se zhoší podmínky na silnici - naprší, sníh, mám taky u Rapida pocit, jako by byl více neposedný a neměl takový grip jako ostatní auta který jsem kdy řídil. Stačí i malé nerovnosti a auto se stane zase neposedným, ale jakmile je asfalt suchý a dokonale rovný, přilnavost je jak u motokáry. Mám 16" kola...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono to možná bude mít souvislost s nastavením podvozku a řízení. Já mám zkušenost, že po nastavení posilovače na SPORT se auto zklidnilo. Neposedný bylo hlavně na výjetých kolejích. Po změně už to není tak markantní. Dál nezapomeňte, že se změkčoval podvozek od m.r.2014, což je výroba od 08/2013. To taky může mít vliv, přeci jen auto bylo celkově laděno víc aby sedělo jak přibytý a pak to najednou změkčili. Vím o čem mluvím. Měnil jsem tlumiče vzadu kvůli poskakování auta. Teď je auto sice takové měkčí a nedrncá ale do zatáček nejede už jako motokára, jako tomu byl před tím.

Pravdou je, že je auto hodně citlivé na vítr. Nemusí foukat ani moc a už je to znát a ve velkých rychlostech obzvlášť. V Německu jsem se 150 i víc nebál jet, na našich tankodálnicich to moc nejde. Ona to bude totiž asi daň za úzkou přední nápravu a moc zvednutý zadek, čímž je těžiště zadku poněkud zvednutý. Své by ke stabilitě asi řekli ti, co snižovali. I když zas tam většinou ještě bude mít vliv na pocit větší tvrdost takového podvozku. Snížené pružiny jsou většinou tvrdší....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak dnes jsem měl možnost porovnat s autem uživatele LEdit. Na testu tlumičů měl cca o 20% lepší výsledky, než mých 30-40%. Na dálnici se chovalo auto taky lépe. Nicméně přemýšlím, zda to nebylo proto, že moje 1.2TSI bude podstatně lehčí než jeho 1.4TSI s automaem. Každopádně moc děkuji a až něco vymyslím s tím mojím podvozkem, dáme testovací jízdu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Auto je lehké a úzké takže při větším větru opravdu plave, doslova to auto musím držet na silnici... ale to mluvím o rychlosti nad 150km/h jinak není problém. Jel jsem ve větru i kolem 180km/h a velký problém to nebyl, ale pořád musíte mít na paměti že je to jenom Rapid. Passat se chová jinak no :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

taky mi to plave :-D stačí mikrovetricek na dalnici nebo i statovce a je to brutalne cejtit a auto to tahne na stranu. 15ky kola. A paradni je zatacka ve vetsi ryhclsoti a nenadala nerovnůstka :-D to auto uplne odleti vzdycky.

 

Taky jsem si vsiml ze ikdyz vitr neni a jedu rychlej tak se jakoby odvaluje ze strany na stranu, rikal jsem si ze mi blbe seridili geometrii ale do doby nez jsem nasedl do referencniho rapida 1.2 tsi (2014) a delal to samy :-D

 

Posilovac menit nehodlam do mesta jsem rozmazlenej tocit jen prstíkem :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...