Přejít na obsah

vymena oleja


TiGeRZ

Doporučené příspěvky

Brunos, asi máme stéjný motor, takže. Chytrá knížka píše 4.2 litry. Koupil jsem REPSOL Elite 505 01 v 5litrovce za nějakých 1200 na www.oleje.cz. Při výměně vlezlo přesně mezi rysky 4litry. Najeto 15tkm a 1litr mi furt zbyl. Takže teď koupím jenom 3litry a je to lol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže mezi oleji 5W-40, 10W-40 a 15W-40 nebude při běhu motoru žádný rozdíl. Ten bude pouze v tekutosti při nízkých teplotách.

Řekl bych že nemáš pravdu, konkrétně TDi ( nemyslím PD ) na 15w40 nepracuje.

Respektive nepracujou hydrošetely tak jak by měly.

Výrobce předepisuje specifikaci + doporučuje viskozní třídu - toho by se měl při výměně oleje každý držet, je to tu napsaný snad 100x (a je to v manuálu ke každému autu)

Pokud ale olej splňuje danou specifikaci (normu - VW nebo ACEA), nevidím důvod, proč by 15W-40 bylo pro daný motor zakázáno (že v zimě půjde motor déle na sucho, je jiná).

Stojím si ale za tím, že pokud olej splňuje danou normu, prošel stejnými testy jako olej obdobný.. takže olej s VW normou 15W-40 prošel stejnými testy, jako olej se stejnou normou 5W-40. Proto taky tomu oleji byla přiznána stejná norma.

Jinak, ta viskozita - na zimu je lepší třeba 5W-40, na léto klidně 15W-40, pokud chcete šetřit palivo 0W-30 ... fakt je to na vás.

TDI je stejné prašť jako uhoď PD - co se týká mazání motoru ...

Jo, a když jsme u toho opakování, tak výměnný interval nepředepisuje výrobce oleje, nýbrž výrobce motoru - takže si tam klidně nalejte Longlife s výměnou 50.000 km (samozřejmě ale musíte dodržet normu VW předepsanou pro váš motor), ale pokud máte interval 20.000 km, tak olej po 20.000 km vyměňte :)

Ale jak píšu, jsou to vaše auta, vaše motory a vaše peníze a vaše starosti.

Editováno: , autor: marvin
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kontrolni otazka : mozem dat Mobil Super S 10W/40 do 1.4 MPi_50kW motora ?

je to polosyntetický olej. ako zareaguju hydrostely ?

predtym som tam nalieval Castrol GTX Powertec 10W-40.

ked pozeram specifikacie, tak su takmer zhodne, akurat cena na liter je o 60 Sk lepsia pri Mobile. mam sa vykaslat na Kastról ?

Castrol:

Specifikacie: SAE 10W/40, API: SL/SJ/CF, ACEA: A3-98/B3-98, Schváleno: VW 500.00, 505.00, MB 229.1

Mobil :

Specifikacie: SAE 10W/40, API: SL/SL/CF, ACEA: A2-96/B2-98, A3-98/B3-98, Schváleno: VW 500.00, 505.00, MB 229.1

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tohle leju do svýho vrakouše :)

MOGUL GX-FE - SAE 10W-40, API SL/CF, ACEA A3-02/B3-98, VW 500.00 a 505.00, MB 229.1

Cena za 4 lt kanystr 275,- Kč (tj cca 79,- Kč/lt) + filtr + Cu-kroužek ... 400,- Kč za výměnu oleje.

Pokud olej splňuje předepsané normy, tak je jedno, jakou značku používáte - dle vaší chuti a libosti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ako ako dlho ?

Tako dlho, aby v testech prokázal, že má na danou specifikaci (normu). Nebo si myslíš, že ty testy v polovině přerušili a řekli si - OK, tak co tomu dáme ?

Ale je možný, že to na tu etiketu natiskli jenom proto, aby mě zmátli - říká se jinak tomu "klamavá reklama" a je to žalovatelný.

Jinak koukám na www.oleje.cz na ceny olejů Castról - tak GTX je hodně starej a možná do Š120 ještě dobrej (klidně bych ho do svý plečky nalil, ale za tu cenu fakt raději "stáčenej minerál"), GTX3 je už lepší, ale ve verzi 15W-40 s ACEA "jen" A2/B2 chtěj za 1 litr 199 Kč - za to mám asi 6 lt toho "stáčenýho minerálu", takže když vezmu tu 10W-40, tak jedině GTX Magnatec - litr bratru za 286,- Kč ... za to mám 4 litry stejnýho Mogulu.

Hele, mě je to jedno, stejně mi olej v tý mý plečce vydrží cca 5 měsíců :)

Lejte si do motoru co chcete ... je váš :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...
aj v technickom manualy co sa dava k autu je 3,4L aj s vymenou filtra....aspon ja to mam tak....teraz som bol v skodovke a povedali mi 2,4L.....a kukal na mna jak puk ked som mu povedal ze v technickom manuly mam pre motor 40kW 3,4L :disgust: No nic idem odpustat :angry:

Ja mám opačnú skúsenosť, v príručkách je olejová náplň na HTP cca do 3l akeď som bol v servise (autorizovanom) vo faktúre som mal 3,5l. Asi 0,5l servisák minie na vyprážanie obedných rezňov... Nabudúce pri výmene (o rok)sa ich na to spýtam, som zvedavý na ten humorný argument.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...
:smich::smich::smich:

Mogul urcite normy splnuje. ale ako dlho ?

aaach, zle som to napisal.

nemyslel som, ze nesplnuje normu pocas celych 15 kkm.

chcel som napisat, ze sa vycerpaju prisady a vytracaju sa niektore jeho funkcie,

ako ochrana proti korozii, rozpustanie karbonovych usad...ovela skorej, ako

pride k intervalu vymeny.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

aaach, zle som to napisal.

nemyslel som, ze nesplnuje normu pocas celych 15 kkm.

chcel som napisat, ze sa vycerpaju prisady a vytracaju sa niektore jeho funkcie,

ako ochrana proti korozii, rozpustanie karbonovych usad...ovela skorej, ako

pride k intervalu vymeny.

Nezlob se, ale to co jsi napsal jsou plky typu jedna bába povídala... Ty testuješ oleje? Nebo děláš někde ve zkušební laboratoři a můžeš toto tvrzení doložit? Nebo se jen domníváš, nebo jsi to někde slyšel..?

Můj názor do tvého motoru naprosto luxusní olej, splňuje a dokonce i převyšuje požadavky oleje pro tvůj motor. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

aaach, zle som to napisal.

nemyslel som, ze nesplnuje normu pocas celych 15 kkm.

chcel som napisat, ze sa vycerpaju prisady a vytracaju sa niektore jeho funkcie,

ako ochrana proti korozii, rozpustanie karbonovych usad...ovela skorej, ako

pride k intervalu vymeny.

ten olej normu splňuje, takže bych toto neřešil. Jediný co můžeš pro motor udělat, tak zkrátit interval výměny oleje a hotovo

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Na 1.2 47kw mi dnes menili olej v origo servise (po 15.000)

doniesol som vlastny Castrol Dynatec 5w-40 (vw 502 00) 5L balenie,

po vymene vo flasi ostalo cca. 1.7L ... teda mam v motore minimalne 3.3L .... podla prirucky tam ide aj s filtrom 2.8L ... pri zahriatom motore bol olej daleko nad hornou ryskou (nedalo sa presne odcitat kde, ale celkovo nad tou zahnutou castou) ...

vsade nalievaju a uctuju inak ...

ale viac ma nasralo, ze do servisneho listu a faktury napisali olej: vlastny nevhodny ... ked som si to neskor vsimol a dodatocne sa stazoval (mali tam uviest typ oleja,lebo podla specifikacie je vhodny), poslali ma do prdele a ze tym ze dali moj vlastny olej, stracam zaruku na vady suvisiace s olejom ... kua, ale v pohode zobrali a dali tam moj olej a predtym neupozornili ...

naist dobry servis je jak naist si dobreho zubara ...

bolo to v origo skoda v dunajskej luznej (predavaju tam teraz Kia)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já nevím, ale mít auto v záruce, tak tam nechám nalít to co tam v servisu mají. Musíš taky trochu chápat ten servis, vždyť oni neví co to je za olej, který si jim přinesl, to že je to v kanystříku Castrol a klidně to víčko při otevírání jakoby praská, ještě neznamená, že tam je ten olej o kterým se píše na etiketě. Ale tohle je všechno na domluvěs těma mechanikama a hlavně přejímacím technikem, tam si se podle mě měl ptát ty, jestli to neví atd. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ale viac ma nasralo, ze do servisneho listu a faktury napisali olej: vlastny nevhodny ... ked som si to neskor vsimol a dodatocne sa stazoval (mali tam uviest typ oleja,lebo podla specifikacie je vhodny), poslali ma do prdele a ze tym ze dali moj vlastny olej, stracam zaruku na vady suvisiace s olejom ... kua, ale v pohode zobrali a dali tam moj olej a predtym neupozornili ...

naist dobry servis je jak naist si dobreho zubara ...

Tak to bych se ozval taky a udělal tam pěkný cirkus. Na tyhle věci tě měli upozornit dopředu a ne psát bláboly do servisní knížky. Olej je to vhodný, dokonce luxusní, tak jaképak nevhodný olej. U nás v servisu není s donešeným olejem žádný problém.

S tím souhlasím, někdy ještě těžší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ale viac ma nasralo, ze do servisneho listu a faktury napisali olej: vlastny nevhodny ... ked som si to neskor vsimol a dodatocne sa stazoval (mali tam uviest typ oleja,lebo podla specifikacie je vhodny), poslali ma do prdele a ze tym ze dali moj vlastny olej, stracam zaruku na vady suvisiace s olejom ... kua, ale v pohode zobrali a dali tam moj olej a predtym neupozornili ...

naist dobry servis je jak naist si dobreho zubara ...

Byli zkrátka naštvaní (správným slovem "nas..ní") že Vám nemohli naúčtovat jejich vlastní olej (2-násobně předražený :aggressive:

Běžné praktiky "autorizovaných" servisů..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Byli zkrátka naštvaní (správným slovem "nas..ní") že Vám nemohli naúčtovat jejich vlastní olej (2-násobně předražený :aggressive:

Běžné praktiky "autorizovaných" servisů..

navíc ještě museli zaplatit za likvidaci tvého starého oleje a na novém nevydělali, tak byl asi fakt nas..tý

ale nechápu, proč napsal "nevhodný", vždyť VW 502.00 splňuje! Možná pro servis nevhodný lol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ale nemate to jedno! Aj tak sa uz vacsina olejov vyraba v jednej fabrike len sa to bali do roznych obal, mam na mysli napr. Castrol a bp atd...

To pitrs78:

(navíc.....ale nechápu, proč napsal "nevhodný", vždyť VW 502.00 splňuje! Možná pro servis nevhodný)

Je nevhodny pre servisnu kasu :t

Editováno: , autor: misom
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vikiman: mal si si dat napisat typ oleja aky si doniesol nech si potom napisu ze nevhodny to ukaze ich profesionalitu. olej je uplne dobry a hlavne ze s vyrobi sa leje castrol teraz po novom shell.

tiez som vcera objednal castrol TXT softec 5W40. jasne ich oleje stoja 80-900sk za liter a ja mam 4l za 1400sk.

p.s.: taky bordel by som spravil v tom servise, neprisiel by som tam uz nikdy........................................

Editováno: , autor: houmr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Pawouk uzamkl následující téma
Návštěvník
Toto téma je nyní uzavřeno, a proto není možné odpovídat.
×
×
  • Vytvořit nový...